Deníček událostí na turnuse

bude spuštěn až počátkem turnusu
 

2 den na Azerothu, Velké finále

Tento den je pro nás důležitý, protože i u celotáborových her platí konec dobrý všechno dobré.

Ráno nás čeká úplně poslední tah na mapě, jsem rád, že nikdo nebyl zatlačen do moře či zlikvidován úplně. Dopoledne i odpoledne jsou oddílové programy a na fotkách můžete nějaké ty střípky vidět. Odpoledne se spouští déšť, ale T-čko si z něj nic nedělá, naopak v dešti a v plavkách nastupuje na hřiště k osobním zápasům - tzv bojovým jamám. I ostatní oddíly se věnují smysluplnému programu, někdo venku, jiní skryti uvnitř. Jsem rád , že jsme mládež na chvíli odtrhli od mobilů a počítačů, bude už na Vás jestli to tak zůstane. Snad se nám podařilo vetknout do mladých hlav a hlaviček chuť si hrát, řádit, dělat ptákoviny, zjištění, že je lepší se bavit z očí do očí než přes stůl pomocí sms.

My mezitím pilně připravujeme závěr celotáborovky na večerní program. Je mi líto, ale toto vám nebudu popisovat, protože slídilů ze 4 turnusu je tady na stránkách hodně a já bych jim prozradil klíčový vývoj. Vaše děti, které budou mít zájem, si dovezou domů dvd a tam uvidíte spoustu fotek a jistě se vám dostane i komentáře.

Takže mlčím, jen prozradím , že vše klaplo, efekty se podařily, vývoj závěru přešel ve tmu , kdy se pak jednotliví vůdcové klanů loučí se svými dětmi - příslušníky klanů. I slzy byly - a ne málo...


 

Toto je  poslední zpráva co dávám na stránky. Nyní nás dospěláky bude čekat hodně kmitání k uzavírání tábora, pálení dvd, organizace závěru tábora. Závěr tábora máme vždy stejný. Dnes dětí bude čekat poslední dopolední program s oddíláky, odpoledne bude 2 hodinovka naruby, nebo soutěžní a volnější odpoledne.

Večer slavnostně zapálíme táborový oheň a nastane čas posledního soudu dospěláků v režii 7 oddílu.

Zítra po snídani odejde celý tábor k mohyle a nováčci zde dostanou svůj pas. Zde se nachází kameny všech, kteří kdy na Dračí Skálu začali jezdit.Nováčci - děti položí zde svůj kámen. Místo má svoji slavnostní magii.

Odpoledne nás bude čekat příjemné jarmarkové odpolko, kdy si děti budou utrácet své vydělané smrky . Budou moci si za ně koupit jednak nějaké blbinky a ceny, bude fungovat opékání buřtíků, bramborových lupenů, hospoda, jukebox. Děti  dostanou razítka do svých pasů. Večer, kdy my dospěláci budeme dávat do kupy vybavení klubovny a uklízet, zaduní rozlučková - poslední zmítačka.

Druhý den uklidíme tábor, pobalíme si věci a pak už nasedneme do autobusů a uvidíte nás  v Hradci a všude tam kde jste doma se najednou objeví špinaví a unavení orkové, lidé, elfové a trpaslíci.

Děkuji za Vaši podporu, za sledování stránek, za psaní dětem a za Vaši důvěru vůči Dračí Skále. Můžete se těšit na příští rok , téma zatím ještě není určeno , to ale hodně předbíhám, ozvu se vám v této věci  v prosinci - mejlem.

Pro starší děti budeme pořádat během jarních prázdnin tzv zimní turnus, naplněn hrami sportem i zážitky, pod vedení Honzííka.

Nově jsme otevřeli i možnost pro třídy formou škol v přírodě v termínech květen/ červen s filosofií plného programu - přebrání dětí v pondělí, odevzdání v pátek - vše mezi tím v naší režii. Případní kantoři se mohou podívat na první reference na záložce škola v přírodě...

Všem , kdo jste nám psali zprávy s podporou děkuji Vaše řádky jsem si dovoli vložit do reakcí rodičů, - ale nestíhal jsem reagovat.

Ahoj - či naposledy- zprávy z Azerothu

Hlavas

11 den na Azerothu - den radosti, her a srandy - štafetový sranda závod

Zpravodaj z Dračí Skály hlásí že sobota byla slunečná až horká, nepadla ani kapka, všichni jsou zdrávi a vše funguje. Asi bych se měl opakovat že po budíčku , rozcvičce je snídaně, potom tah jednotek na mapě. Ano, i dnes to tak proběhlo. Dopoledne je ve znamení rozpuštění oddílu T do oddílů dětí, kde ti, kteří mají zájem zkoušejí činnost praktikanta a připravují vlastní hru. Dopoledne je oddílový, 1. oddíl se vydává na hru Ninja a další drobnější hry, 2. se maskuje do uniforem, maskuje se a jdou lovit Skřeta, 3 se vydává na stopovačku podle přísloví, 4 hraje kachní vybíjenou, 5 loví a váže indiány ke stromu, ti se pak snaží uvolnit, 6 - se dostává do gladiátorských - bojových jam, 7 diskutuje a hraje psychohry, 8. a 9. řádí na hřišti ve hře Mifriflo a lasery.

Odpoledne jsou naposledy vyhlášeny zkoušky profesí a tímto dnem je uzavíráme.

Odpoledne tábor nastupuje po klanech v barevných, klanových tričkách, V plánu jsou oslavy na Azerothu a hrají se hry - tedy v plánu je úsměvný etapový závod se spoustou úžasných míst - atrakcí...

A tak se startuje výstřelem měkčeného šípu  a předání štfety druhému - zásahem do zad, kde netrefí - honem pro šíp a znovu, a jedeme - běh k bazénu, vylovit 10 víček, naplnit víčkami kelímek, s ním polít kamaráda, ten podleze 6 chatek, další postaví 3 patrovou stavbu z pivních tácků, pak na loď a rozvázat 1 lano z pavučiny lan a pak už na hrad, kde poslední člen 12 členného týmu se pokouší připravit si oheň a tím přepálit provázek nad ohněm. Vlajku vítězství mouou vyvěsit jen klany , jejich oba týmy úkol splnily. Zapomněl jsem jen říct , že klan se ještě rozdělil na dvě stejně silné části.  Pod vedením T ček se určilo, kdo který úsek vezme - některé jsou velmi jednoduché - pouze běhací, jiné jsou o šikovnosti a umu. Trpaslíci a elfové na to nejnáročnéjší stanoviště - rozdělání ohně a přepálení špagátu  zvolili menší děti, ty se s tím hodně trápili, ale tábor je tak povzbuzoval, že svůj úkol nakonec dali. Skandování, tanečky,mexické vlny , vše bylo na hradě vidět. Prví dva týmy - vítězní modří a druzí bílí si přebírají ceny a odcházíme na nástup.

Večer je po oddílech - 1. oddíl hraje čokoládu na louce, 2 a 4 dobývá hrad - papírovými koulemi a pěnovými meči, 3. se vydává na cestu kolem světa , 5 se saunuje a pak se připravuje na spaní na hradě, 6 hraje Ninju, 7 je v sauně kde střídá 5 oddíl, 8 je v hangáru kde hraje s novými disky trona, 9. oddíl je v bazéně - ale nekoupe se - čistí jej, T-čko se vydává na průchod jeskyněmi duchů. Na noc T-čko opouští tábor až na pár výjímek odchází spát do lesa - na Černovodu.

V noci po poradě ( tedy dost pozdě v noci ) slyším od hradu hrozný bordel - promiňte to slovo - ale holky z 5 oddílu dělaly na hradě takový hluk, že jsem za nimi musel zajít. Holky ležely a seděly na spacácích ve střeleckém patře a brebentily jedna přes druhou. Tak jsme popovídaly - teda , stačil jeden temný příběh a už byl klid.

Toto je předposlední zpravodajství, zítra se tady sejdeme naposledy, s tím, že Vám předestřu i události budoucí až do středečního odjezdu domů. Do té doby se toho ještě hodně stane, ale já už nebudu mít prostor se věnovat stránkám.

Hezký den do civilizace!!

Hlavas

 

10 den na Azerothu, den zbrojení armád, taneční oslavy

Tak a máme tady aktuální zprávy z Dračí Skály!

Včerejší den byl typicky letní, hezké počasí vystřídal prudký déšť, někdy kolem 14 hodiny, proto jsme odložili start celotáborovky, ta už probíhala opět v krásném letním počasí.

Ráno je tah na mapě, zle je tísněn klan černých Blackrocků, velmi dobře zabedněni jsou trpaslíci, všichni mají nasazeny všechny možné jednotky ( možnost nasadit celkem 23 figurek). Dopolední program je oddílový a zařazujeme silně klidové programy, tak sledujte:1. řeší bludiště na louce, 2 si uklízí, pak mají odpočinkový program se čtením příběhu, 3 a 6 oddíl hrají Prince a princezny, 4 je v klidu a je jim čten fantasy příběh, 5 má také klidové zaměstnání a hraje na kytaru a zpívá 7 a 9 má program Gypsy story - mění se v bezďáky a hraje "Nádraží v Komárově", 8 se stává detektivy a řeší kriminální činy, konečně T-čko medituje a hraje diskuzní hry.

V poledním klidu, stejně jako jindy probíhají zkoušky. 1. úrovně již rušíme, naopak se můžeme setkat s prvními arcimágy.

Odpoledne ja na pořadu dne předposlední celotáborová bojovka.

Je to jednoduchá bojovka Bitva 3 armád - kde jsou vytvořeny 3 aliance - lidé se dávají do spolku s elfy, Rhagamové s Blackrocky, a Frostwulfové s trpaslíky. Každý klan má k dispozici "jen 100" životů - běžně bývá cca 200 na klan, další životy mohou klany získat jen díky maloškům, kteří mají stavět stavby v lese z lesního materiálu. Za každou stavbu tak posílí svůj klan dalšími životy....

Armády se nám přesouvají , taktizují zkušeně bojují ( užívají si hru). Přestože že nejdisciplinovanějí působí bílí a žlutí, nakonec prohrávají. Nejlépe se daří modrým a červeným.

Večer se ozývají z hangáru rytmické zvuky - to se připravuje druhá a předposlední zmítačka. Děti mají zmítačky rády a těší se na ni. Velkým překvapením je návštěva mistra Karla Gotta, který zazpíval šokovanému tábory 3 písničky....

Čas zmítačky opět mírně prodlužujeme. Tábor spí již ve 22:00 včetně T-čka. Hlídají nejmenší kluci, tak jsme všichni v bezpečí...

Děkuji všem rodičům za reakce, zveřejňuji je v odkazu Reakce.

 

Hlavas

9. den na Azerothu čas odpočinku a sbírání sil

Je tady zpravodajství z Dračí Skály, honem si zapněte počítače a pojďte s námi sledovat včerejší dění

Čtvrtek je krásný den, bez deště z oblak, marodka je prázdná, řeší se jen drobnosti - oděrky , klíšťata, všechno funguje.

Po snídani je před námi pravidelný tah hry. V tomto tahu je možno sledovat spoustu hraničních šarvátek klanů, do hry vstupuje množství akčních karet, které mění mnohdy zjevně jasnou situaci při konfliktu. Akční karty si losují děti  při splnění profesí. Čím vyšší úroveň tím více karet a hlavně silnějších.

Po tahu je na pořadu dopoledne oddílový program, kdy 1 a 2 oddíl se vydává po trase v lese - pracovní název aktivity jsou Fotografové, 3 a 6 oddíl pašují  kontraband a zachycují pašeráky, 4. uklízí ohniště a pak zasedá k oddílové deskové hře, 5 se chápe po vzoru Robina Hooda luků a nástupiště se stává centrem lukostřelecké bitvy, 7 a 8 oddíl hrají středověk a pak se řáchají v bazéně, stejně jako 9 oddíl, který se nejdříve oddívá do podivných velikých koulí a vzájemně do sebe naráží - no přece to je bumberball. T-čko se vypravuje do tajemných prostor hledat starého Magikuse.

V poledním klidu se spousta dtí vrhá na profese - a daří se  - na nástupu jsou pasování , dostávají stříbrný odznáček profese a losují akční karty - čímž hodně pomáhají svému klanu.

Odpoledne se pokouší 1.  oddíl zvládnout tábornické dovednosti, dělají ohýnky, vaří čaj, ten ale bohužel holky neochutnají, protože si jej po uvaření rozlily, 2. oddíl buduje na cestě z kopce dolů trasy pro kuličky skleněnky a pak pořádá závody kuliček, 3.hraje na louce bagrball,  4 hraje špačky a koupe se, 5 se vydává na vytrvalostní soutěž Maratón, 6 a 9 oddíl pořádají larpové bitvy v lese za pomoci měkčených mečů sekyr...7 oddíl se v klidu těla ale bouře mysli připravuje na poslední soud, 8 hraje minigolf, T- čko tvoří živé dračí doupata.

Večerní program je rodový a velmi pestrý, protože identická celotáborovka proběhne i na 4 turnuse - nemohu zabíhat do podrobností, i tak prosrazujeme špionům ze 4 turnusu až příliš. No , zůstanu alespoň u názvů, fotky na dvd a vyprávění dětí vám toho pak v klidu domova prozradí více.

Lidé a elfové se aočišťují mrazem meče, Rhagam v omylu brání nesprávnou stranu, Blackrock nachází hledané válečné kladivo, no a zdánlivě nejlépe jsou na tom Frostwulfové a trpaslíci - ti se účastní slavnostní hostiny a oslavy.

Večer po uložení dětí zrychlujeme poradu, protože se připravuje poměrně náročná psychologicky zážitková hra Helenka Kellerová ( odborníci znají) pro oddíl T, který spí na hradě. Hra proběhne v jídelně a nezúčastnění oddíláci odchází spát - v budově je potřeba absolutní klid.

Je brzy ráno - pátek a já ještě netuším jak hra dopadla, protože jsem nebyl v realizačním týmu. Zvoní se budíček, děti jsou na rozcvičce a za chvíli bude páteční snídaně a pak jedeme na novo - další den je před námi...

 

Hlavas

8 den na  Azerothu - den utkání s Plamennou legií démonů

Dobré ráno, je tady zpravodajství zaručeně pravdivých zpráv z Dračí Skály!!

Celá středa je krásný den, odpoledne je dokonce horko, takže jsme i v bazénu, všechno funguje, na marodce nikdo není...

Dopolední program po tahu hry je oddílový, všechny oddíly nacházejí čas na přípravu programu oddíl baví tábor, potom seldujeme jak 1 a 2 oddíl dobývá loď - mimochodem, fotky co vám dávám na stránky jsou jen zlomkem celkového balíku fotek. Na konci tábora nabídneme dětem dvd s fotkami, táborovými písničkami a dokonce i videi za cca 50 kč. Nyní jsem právě do databáze přidal video s touto epickou bitvou... Ještě kdyby tak byl čas a možnosti videa upravit, sestříhat a dát na youtube.

3 oddíl se mimo přírpavu k ohni věnuje živému pexesu, 4 a 6 vodním hrátkám, 5 řádí na hřišti s bumperballem, 7 a 9 organizuje hudební festival a hladá ideální páry, 8 hraje tučňáky a koulí se v bumperballu, konečně T-čko dobývá hrad.

V poledním klidu konečně řada adeoptů prolamuje smůlu u zkoušky novice - nejsem si jist jestli jsem to již psal, ale doposud jsme žasli nad neschopností dětí rozdělat oheň. Děti se naučili různé druhy ohňů ale bojí se ohně na zápalkách, ani starší neumí škrtnout zápalkou a držet jí tak aby nezhasla. Pozitivem je, že je to důkaz , že nejsou kuřáci...

Po poledním klidu nás dva goblinové hranou scénkou ( Honzíík a Tony) připravují na odpolední strategickou hru Boj proti démonům Z našeho manuálu:


 

Motivace: démoni vstoupili na náš svět a chtějí připravit půdu pro příchod ještě mocnějších démonů. Zažeňme je dříve, než bude pozdě.

 

Cíl hry: Vydobýt co nejvíce území ze spárů démonů - kdo zabere nejvíce vyhrává.

Provedení hry: Každá barva se rozdělí na mladší a starší tábor. U mladších táborníků zůstane kmenový vůdce - u staršího tábora povedou frakci téčka či ti nejschopnější. Bude tedy celkem 12 skupin.

 

Takto přibližně bude vypadat schéma mapy s územím ovládaným démony. Číslo představuje sílu, která musí být přebita. V každém kole se síla nedobytých území zvýší o jedna (když bude potřeba natáhnout hru tak i o více).

 

K dobytí jednotlivých území budeme moci používat armádu, kterou si vybudujeme.

 

Na nástupišti budou děti získávat následující suroviny:      -Jídlo (červená víčka)

  - dřevo (zelená víčka)

     - železná ruda (modrá víčka)

     - uhlí (bílá víčka)   -  zlato (žlutá víčka)      -  zpracované železo  (oranžová víčka)   

 

Jak bude probíhat těžba surovin:

- každé dítě na začátku bude moci těžit pouze jídlo a dřevo - jídlo na placení (klasicky bude obcházet hlad a vybírat za jednotlivé členy) - dřevo na výrobu nástrojů.

Každá barva začíná s 0ks jídla, 2x železnou rudou, 2x uhlím, 2x zlatem

 

 

Stanoviště nástrojář: zde mohu koupit následující nástroje: - samozřejmě ve formě kartiček

 

Krumpáč: Díky krumpáči mohu těžit už i zlato, uhlí, železnou rudu

cena: 1x železo, 1x uhlí, 1x dřevo

Nůše: díky nůši unesu suroviny 2

cena: 4x dřevo

Vozík: Vozík musí táhnout vždy dvě děti - ale díky vozíku přinesou 8ks surovin,

Cena 8x dřevo, 2x železo, 1x uhlí 1x zlato

 

Stanoviště slévárna + stáje: Zde mohu jedno uhlí a jednu rudu slít do železa. Nebo za 8 jídel dostat koně

 

Stanoviště kovář: zde už mohu konečně využít suroviny k vykování zbraní.

 

Meč: 1xželezo 1x uhlí

štít: 1x železo 1x uhlí

Sekera : 1x železo, 1x uhlí,1xdřevo

Luk: 2x dřevo, 1x železo, 1x uhlí

 

Stanoviště verbíř:

 

lučištník(1): 1x luk, 1x jídlo

sekerník(1): 1x sekera, 2x jídlo

pěšák(2): 1x meč, 1x štít, 2x jídlo

jezdec(5): 1xmeč, 1x štít, 1x kůň 1x zlato

 

číslo v závorce označuje sílu jednotky

 

Vyplatí se mi různé druhy válečníků? Ano vyplatí - pokud byste dobývali pouze s lučištníky nedostanete žádný bonus, Ale pokud bude armáda nakombinovaná získáte bonus podle následujíího vzorce:

 

Za každou různorodou dvojici bonus +1 příklad: sekerník (1) + lušištník (1) + bonus (1) = síla 3

za ucelenou jednotku (jezdec + pěšák + sekerník + lučištník) získáte bonus 5,

 

stanoviště obchod: zde bude obchodník nabízet různé druhy zboží surovin karet - ale pouze za zlato nic jiného nepřijímá.

 

 

Výhody do začátku podle profesí:

technik - nůše,

mág - dvě suroviny dle svého výběru,

válečník - 1x sekera,

inženýr - krumpáč + nůše,

arcimág - 1 zbraň + 2 suroviny dle svého výběru,

rytíř - 1x sekera + pěšák,

kovář - krumpáč + železo + uhlí,

bojový mág - meč + luk,

alchymista - 5ks zlata


Je horko, hra probíhá na nástupišti a tak instalujeme postřikovač a děti, které chtějí se mohou osvěžit proběhnutím v tryskající vodě. V polovině hry zařazujeme krátkou pitnou/čurací pauzu. Možná i proto si hra udržuje vysokou dynamiku až do konce. Co jsem sem nemohl zkopírovat byla tabulka démonů, kterých bylo celkem 81 a jejich síla každé kolo stoupla o 1. Dětem postačovalo celkem 18 kol aby všechny démony zahnaly za portál. Mezi nejúspěšnější patřili Frostwulfové následování Loarderonem a Blackrockem. Na chvostu tentokrát skončili trpaslíci.

Po nástupu a večeři zklidňujeme tempo - ale je to jen zdání. Scházíme se u ohně a jednotlivé oddíly vystupují se svým programem. Přestože na přípravu nebylo dostatek prostoru, programy jsou nápadité a vtipné. Opět máme videa, ale ty nejsem nyní schopen sem umístit. Pkak se večer překlápí v kytarový a zpívací dýchánek, ale to my kytaristi už očekáváváme tmu. Je to proto, že se najednou postupně objevují klanoví vůdcové, berou si své klany a mizí ve tmě lesa.

Ano, je na pořadu noční hra po jednotlivých klanech, ta končí až někdy kolem 22"30, pro děti je připravena v kuchyni 2. večeře a my kolem 23 hodiny jdeme na poradu. Tak co se tedy dělo?

Frostwulfové a trpaslíci konečně skládají viteály Necromanta a získávají jeho poklad, Rhagamové hledají runy a účastní se rituálu s mágem, Blackrockové konečně nacházejí tajemnou ampuli, dělají ohňový rituál, během kterého si tvoří amulety na ochranu, Elfové nacházejí svého klanového padlého vůdce a oživují jej,  Lordaeron magickým kouzlem oživuje paměť a sleduje prokletí Mrazivého smutku...

Celkově se nám naše letošní metoda rodových programů osvědčuje, děti velmi baví, zapojují se se zájmem i T-čka, ale stojí nás poměrně hodně sil. Večerní porada se nám protáhla k půlnoci a pak ještě část vedoucích do cca 1:30 připravuje zážitkovou aktivitu pro T-oddíl na další večer. Síly pomalu dochází, řadu oddíláků nechávám druhé ráno spát a nastupují praktikanti, ale to je jen do snídaně, na program jsme opět připraveni.

Páteční program bude klidnější, další velká hra nás bude čekat v sobotu.

Z Azerothu

Hlavas

 

7. den na Azerothu - den je modrý borůvkami

Hlásí se zpravodajství z Dračí Skály. Je krásný den, neprší, je příjemně teplo, marodka je prázdná, ale jedna dívka večer odjíždí domů ( nutný odborný zákrok - zarostlá naušnice - hnisavý a bolestivý stav).

Ranní tah se odkládá na odpoledne, protože odcházíme vybaveni holinkami, pro jistotu i pláštěnkami na borůvky. Toto je celkově odpočinkové zaměstnání, protože se nehoníme, děti sbírají borůvky do kelímků od jogurtu a do pusy, při tom si povídají. Smozřejmě je motivujeme ke sběru různými odměnami - jak pro klan tak pro jednotlivce. Za kelímek dítko dostane čárku na ruku a nejlepší sběrači jednak jedou zpět vojenským uazem, jednak si vybírají osobní odměnu - sběratelské karty nebo smrky ( táborové peníze). Nejlepší sběrači mají 10 a 9 čárek na ruce. No, dařilo se nám, i když borůvky jsou letos malé - nasbírali jsme letos 60 litrů borůvek! Paní kuchařky nám slíbily uvaření dobrot s borůvkami...To bude buchta!!

V poledním klidu pokračujeme s plněním profesí. Tentokrát máme již první adepty na nejvyšší profese, pro zajímavost máme první rytíře ( zkouška - sek sekerou na přesnost, střelbu z luku a sek mečem,), první kandidáti na kováře musí uplést kousíček drátěné košile, první alchymisté se učí přesně vážit...

Jo a mimochodem děkuji tímto za zaslání řešení šifer, jsem rád , že Vás to mnohé potěšilo, Vaše reakce byly opravdu milé. Správné řešení naleznete v jedné z reakcí rodičů...

Odpoledne T-čko připravila pro oddíly 1-4 společnou velkou hru - Expedice na prokletý ostrov, 5 hraje Francouzského peška, 6 boduje základny v lese pak o ně bojuje, 7. se utkává s larpovými luky ( šíy jsou obaleny molitanovými bakulemi a děti mají ochranné brýle, navíc luky mají slabý nátah) 8 a 9 se utkává v bojových jamách.

Večerní program je po jednotlivých klanech - Lordaeron se utkává s elfy v prostoru tábora - do hry jsou zařazeny prvky špionů - změna barvy triček, maskování vojenskými sítěmi...  Hra je motivována a nazvána jako pomsta za padlého krále, Elfové zase naopak oživují nalezenou mapu, Blackrockové nalezli staré svitky a nyní se snaží přijít na jejich obsah, Rhagam je v lese a potkává trolla, trpaslící a Frostwulfové se společně ženou za viteály ( střípky duše) nachází je a jejich obsah jim prozradí až noční hra...

Večer se o tábor stará hlídka děvčat z 5 oddílu, takže tábor je v bezpečí a může jít v klidu do hajan!

Hlavas

 

 

6. den na Azerothu - otvírání bran hradů

Zde jsou aktuální zprávy ze světa Azeroth na Dračí Skále! Je pěkný den, pouze na konci odpoledního programu nám sprchlo. Marodka je prázdná, všichni jsou zdrávi, vše nám funguje.

Ráno jeme po snídani na tah hry, vzniká řada konfliktů kdy povětšinou orkové zatláčí rody elfů a lidí do značné defenzívy.

Dopolední program je rodový kdy klany Frostwulfů kolonizují nový svět, pak uzavírají spojenectví s trpaslíky, Rhagamové pátrají po tajemství záhadné ampule, Blackrockové obsazují les, šlechtí jej , uklízí větve - program budování jejich nového hlavního města. Trpaslíci našli starého ttrollího krále a dobývají starý trollí důl, Elfové znovuobjevuji Quel Śkalus  lidé zahují obnovu svého království a zakládají špionážní službu.

V poledním klidu byste mohli sledovat průběh základní úrovně a druhé úrovně zkoušek profesí a to až do svačiny. Tou je skvělá buchta se švestkami nebo s meruňkami, po které se děti jen olizovaly, no budu se juset víc hýbat abych nepřibral...

Odpoledne je na plánu šifrovací - obsazovací hra. Bojová fáze je až jako poslední a to když se klany snaží z hradu vystrnadit klan , který hrad obsadil před nimi. Bojovou fázi reprezentuje fáborek na ruce, který je třeba strhnout.

Tady je náš manuál hry:


Motivace: Zjistěte cestu k 8 tajuplným osadám , plných magické energie a pokuste se tuto energii vyčerpat pro vlastní rod/klan!!

Provedení hry:

Všech šest týmů se nachází na začátku hry u mostku. Od posedu k mostku jsou rozmístěny níže uvedené šifry, každá šifra ve dvou vyhotoveních. Děti začínají luštit hesla k odemčení magických míst-hradů, popřípadě hesla ke zdvojnásobení zisku či umístění magického místa (dále jen MM). V těchto místech se nebojuje.

MM ( hradů) je 8. Nachází se na známých táborových místech v lese. Pokud rozluští barva umístění hradu i vstupní heslo, muže se vydat s pár bojovníky (klidně i všemi) toto MM obsadit. Za každou minutu, kdy MM ovládá, má barva získán bod. V případě nahlášení bonusu získává  barva body dva za každou minutu. Body získávám tak dlouho, dokud na hradě mám aspoň jednoho živého bojovníka. V případě většího vzdálení od správce MM  nebo se vyhýbání boji, může správce rozhodnout, že MM patří nově příchozím bojovníkům (pokud znají heslo k odemčení).

Padlí bojovníci si musí jít pro svůj život až k mostku. (Proto je někdy dobré zvážit opuštění osady před přesilou a zachovat si život pro boj jinde).

Hraje se na fáborky umístěné na pažích.

Speciální profese mohou dostat do hry 2 metry fáborku a oživovat bojovníky v lese, ale více fáborku už nedostanou.

Ideální čas na hru je 2,5 hodiny - lepší začít s vysvětlováním pravidel kolem 2 hodiny odpoledne zkrátit poledňák o půl třetí začít hru a v 5 hodin končit. Správci uzavřou MM a všichni společně odchází do tábora.

Jeden dospělák se stane správcem hradu, mistři, popřípadě kirin tor z vedení. Ostatní dospěláky rozmístíme k barvám podle motivací - bylo by dobré mít alespoň dva lídry pro každou barvu. Ti mají u sebe časovače a měří zisk jednotlivým barvám.


Večer je program oddílový a trochu zklidňujeme tempo: 1. oddíl hraje dekomlat, 2 oddíl prchá před laserovým paprskem a pak se připravuje na spaní na hradě ( dnes nocuje na hradě!!, 3 hraje bagrbal, 4 loví ryby a pak hrají lasery, 6 - dekomlat, 7. se věnuje běhacím hrám a pak v klidu vstupuje do parlamentu, 8 se saunuje a pak až do soumraku čistí bazén, 9 pod vedení Honzííka nacvičuje základy sebeobrany, T diskutuje se skřítkem o artefakt a pak hrají prince a princezny.

Večer je tady, na hlídku se připravuje 6 oddíl a my jdeme na poradu.

Děkuji prvním dvěma milým reakcím Vás rodičů, na tábor. Tyto reakce jsou vždy potěšující a nabíjející pro celý náš tým.

Prosím poznámka - nepište sáhodlouhé zprávy táborovou poštou dětem vynechejte paznaky a destítky vykřičníků apod, zahlcujete nám tiskárnu - děkuji ne takto::

ahojkyyyyyy kocicickoooooooooooooooooooooooooooooooooooooo uz ti urcite strasne moooooooooooooooooooooooc mooooooooooooooooc mooooooooooooooooooc chybim a jestli ne tak ses fakt kráva

Hlavas


Nepovinný úkol pro Vás - rodiče -uměli byste dešifrovt toto:

 

ECALP DLO udaso šedjan alyhom alaváts isydk edk maT

nebo toto:

 

ZáeomslajdaunLkOaSsTkMrIýNvE

nebo toto:

 

666 7777 2 3 2 0 6 666 666 66 0 7 666 666 555 0 22 88 3 33 0 8 888 666 88 0 777 33 55 66 33 7777 555 444 0 7777 7 777 2 888 222 444 0 7777 555 666 888 666 0 22 666 5 666 888 66 999

odpovědi můžete psát táborovou poštou na : Hlavas

 

 


5 den na Azerothu - zvyšujeme kvalifikace, tančíme, přežíváme a děláme ohníčky

Rábo se budíme zaliti mlékem - na tábor padla mlha ta se postupně rozpouští a celý den je krásné počasí a nespadla ani kapka. Marodka je prázdná, zatím jsme řešili jen drobné oděrky, a pár klíšťat, doufáme, že to tak i zůstane... Je neděle a tak máme prodoužený budíček až na 7:30 a jsme bez rozcvičky.

Dopoledne jako již obvykle jdeme k mapě verbujeme jednotky a klany obsazují poslední volná místa. Nyní již volných míst není a klany se začínají natláčet na hranice svých území a připravují výpady.

Další dopolední program je oddílový - 1. oddíl hraje čelovku, 2 oddíl se stává dinosaury a loví dinosaury, pak se učí řeči domorodců, 3 oddíl v lese staví chrámy, 4 oddíl má v lese larpovou bitvu ( měkčené meče), 5. oddíl  hraje Stalkera a pak přenáší infekci ( jak na ístě v této době, že?), 6 jde na vojenský výcvik, 7 a 8 má módní přehlídku pak tvoří týmy a připravuje si taneční soutěž. 9. oddíl trénuje lukostřelbu a pak dobývá hrad. T-čko se balí a odchází z tábora na kopec , kterému říkáme Nočník ( jsou zde krásné skalnaté útvary) na přežití. T´čko se nám vrátí až druhý den - bude na Nočníku přežívat, vařit si , budovat přístřešek a nocovat.

V poledním klidu pokračují zkoušky na profese, máme první techniky ( ti mají postavit vozítko z merkuru) Bohužel jen dva.

Po poledním klidu odchází oddíly na další program - 1. oddíl dostává vzkaz od mága a jde plnit jeho úkoly - je to oddílová etapovka, 2. staví předsunutý tábor v lese, 3. se 4 hrají Zelenou kartu a Pašeráky, 5 oddíl tvoří kriminální příběhy celkem ve 3 týmech předvádí je a ostatní týmy luští co se přihodilo v roli kriminalistů, 6 se věnuje tábornickým dovednostem, 7.-hraje hry důvěry a háže Piraněmi, 8.-hraje čelovku a pak bojuje o vlajku, 9 - má bitvu 4 armád. No a T-čko není v táboře.

Večer se oddíly rozchází k ohništím v táboře - většinou vždy po 2 oddílech stejného věku - kluci a holky, fasují buřty, chleba a další důležité věci a připravují si večeři na ohýncích sami. My obcházíme oddíly s kytarami a snažíme se do dětí dostat táborové písničky. Program není jen kytarový ale tam kde kytary nejsu, se hrají hry vhodné právě k ohni.

Do táborového uazu si nakládám proviant i pro T-čko a jedu se podívat na Nočník, jak je T-čko zabydleno. Jsem spokojen, vše je v pořádku.

Oddílové ohníčky v táboře se natahují až do soumraku, tábor hlídá 7 oddíl a my jdeme na poradu, zítra nás čeká další velká celotáborová hra - Hrady a na tu se musíme připravit a rozdat role.

Hlavas

4 Den na Azerothu ( to je název Země...) - čas získávání magie

Hlásí se vám čerstvé zprávy z Dračí Skály

Tento den je protkán přeháňkami a svitem slunce - což se pravidelně střídá. Marodka je však prázdná - což jsme rádi.

Hned ráno po snídani jdeme na tah hry na mapě, kde zelení Rhagamové zle dotírají a vytláčí lidský modrý rod Lordaeron z jejich území. Situace na mapě je dnes již na hraně, dochází volná území a klany začínají takticky pokukovat po územích cizích, které by mohli získat.

Po tahu hry jdeme na oddílový program - 1. oddíl prochází Pohádkovým lesem , kde potkává různé  pohádkové bytosti a plní jejich úkoly, 2. jde na seznámení se se zbraněmi ( vývoj od kamene, chladných zbarní až k palným) kluci si zkouší i bezpečbnou manipulaci pod bedlivým dohledem. 3. oddíl s polu se 6. jdou bojovat o vlajku - -klasická hra "čelovka", 4 oddíl pokračuje ve své etapové hře a tvoří mapu, pak se jde věnovat ještě lukostřelbě, 5. oddíl hraje Piškvorky a pak zkouší Pantomimu, 7 a 9 oddíl tvoří a následně prochází portálem a teké hrají drobnější kluko-holčičí hry, 8 oddíl - hra Maršál a špion potom dekomlat.T-čko se rozděluje - část jde do sauny a druhá část připravuje hru mladší tábor.

V poledním klidu pokračujeme v získávání profesí - zatím stále jen těch základních ale úspěšnost je solidní jen u laboranta ( přenášení vody) Novicům se nějak nedaří rozdělat oheň a špioni , kteří měli být neviděni a sledovat důstojníky se nějak ztratili...

Držitelé profesí, kteří byli dosud úspěšní na dnešní odpolední hru získávají pěknou výhodu do hry ( samozřejmě výhoda je formě třeba jednoho života navíc, nebo nějaké speciální schopnosti, která by neměla zásadně ovlivnit průběh hry).

No a tím se dostáváme k odpoledni velké hře VE VÍRU MANY, kdy se naše klany objevují v Černovodě, kde starý mnich upozorňuje na magické obelisky ze kterých lze čerpat energii. Tady se pokusím opět vložit námět z našich materiálů:


 

Cíl:

Pro každou stranu jiný - Orkské hordě jde o získání mapy ke krvavé studni. Alianci jde o ukázání síly a jednoty proti orkům. Hra bude vyhodnocena na nástupu z hlediska získaných bodů i životů - v podobě zisku zlaťáků do hry popřípadě volných verbování. Ale důležitý je cíl motivační pro jednotlivé klany podle příběhů.

 

Provedení hry:Hra se provede na 2 aliance po 3 klanech. Mezi aliancemi jsou jen 3 cesty. Mimo cesty se nikdo nesmí pohybovat. Na cestách se nachází v souměrných vzdálenostech body označené Obelisk -  strom. Cílem je obsadit na co možná nejdelší dobu Obelisk  - počítá se čas. Obsadit Obelisk může jen vůdce klanu či rasy - ten ale je smrtelný, může být zabit, je třeba ho tedy chránit

Hra je bojovková na životy - ocásky. Malošci -se mohou pohybovat kdekoliv, nalézt si zvíře ( beast) - toto ochočovat a vycvičit z něj bojovníka co bude hrát za ně podle pokynů- klidně těchto zvířátek udělat více z mistrů zkoušek

1. úroveň zvíře má šátek jako život, moc neposlouchá,  útočí i na vlastní jednotky, je vedeno na obojku

2.úroveň - zvíře již má ocásek jako život , poslouchá lépe, je volné, občas zazmatkuje

3. úroveň - fáborek jako život - plní přesně pokyny malochů

Při zabití zvířete je osoba volná a lov i výcvik jde od začátku.

Klanoví vůdci jsou schopni vyvolat za obětování životů zvláštní schopnosti:

1A - dokáže přidávat život svým klanovým bojovníkům    nebo

1B - změní se v Avatara - na 10 minut bojovník

2A - dovede posílit bojovníky svého klanu navázáním fáborků    nebo

2B - dokáže přebíhat mezi cestami  ( neplatí pro něj hranice cest)

3A - vyvolá 3 své bojovníky, kteří se stanou střelci s koulemi - toto platí ale jen na první nejbližší KS   nebo

3B - přidá 2 svým bojovníkům kartu TRN - při útoku neumírá oběť ale útočník, karta se spálí ( na 1 použití)

Veškeré toto čarování musí být doplněno 30 sekundovým magickým rituálem Klanového vůdce. Čarování neplatí na T-čka!!!


Hra se přelévá ze strany na stranu chvíli vede horda pak je vytlačena aliancí a ta se pohybuje těsně až u základny hordy. Úspěch se přelévá ze strany na stranu, do toho kvičí zvířátka vychovávána maloškama. Dlouho netušíme na kterou stranu se přikloní vítězství. Nakonec o pár minut déle drží Obelisky Horda. Z bojiště odchází horda jako první , zastavuje se na místě zvaném Krvavá studna , kde se rozhádá (je to samozřejmě pečlivě plánováno)  sesazuje vůdčího čaroděje a rozpadá se na 3 klany.

Večer máme připravenu velkou novinku tohoto turnusu a tím je program po rodech. Mírně mží ale to nic nebrání aby se klany se svými barvami, vlajkami a v kostýmech vydaly do lesa s vlastním programem. Pouze bílí Frostwulfové zůstávají ve skrytu ( hangáru) a vyvolávají duše padlých vlků - a ti se zhmotňují a přidávají ke svým paníčkům ( děti si v podstatě z petek tvoří své vlčí průvodce), Rhagamové oživují legendy v lese, Blackrockové se snaží vytvořit novou hordu, Lidé se vydávají na cestu za Mrazivým smutkem ( tajemný meč), kdy se jim dnešního večera podařilo objevit tajnou zprávu, složit pergamen , ale ještě jej nedokázali přečíst...Elfové pátrají po magickém krystalu, ten by se měl nacházet někde v dole Gol´Bolar a konečně Trpaslíci se rozhodli vybudovat si nvé království. Program končí kolem 9 hodiny večer, pouze Elfové se zpozdili a tak z šumění mžení odchází tábor na kutě. Kdo má vlhké věci - dávají se sušit k roztopené lokomotivě ( velké teplovzdušné kamna v jídelně. )

No a to je z dnešího nabitého programu vše

Mrkněte prisím na nové hlášky pod odkazem hlášky!

Hlavas

 

 

3 den na Dračí Skále - 17.7.2020

Jsou tady zprávy z Dračí Skály!

Je příjemné a svěží ráno, otužilci těží táborové smrky v bazéně, marodka je prázdná, neprší, jen kolem poledního spadlo pár kapek...

Hned po snídani se schází všechny klany u velké mapy a nejdříve verbují nové jednotky (jednotky je figurka vojáčky v barvě klanu, za den mohou klany naverbovat pouze 3 ( max.) první stojí 2 zlaté, druhý stojí 3 zlaté a třetí stojí 4 zlaté), Všechny klany svorně využívají možnosti a dostatku peněz a verbují po 3 jednotkách. Ty se ihned nasazují na mapu a nastává tah hry. Tak znamená že každý klan může pohnout jednotkami vojáků z celkem 3 měst ( hradů). Pokud je ve městě více jednotek, může jednotky poslat na různá místa. Klan místo které obsadí a nebo jím jen projde označí vlajkou své byrvy a toto město na konci tahu platí klanu daně ve formě jednoho zlatého. Je tedy v zájmu klanu obsait co možná nejvíce měst. Zlaťáky jsou potřeba nejen na verbování jednotek, ale i na zkoušky členů klanu a získávání kvalifikace. Zkouška jednoho dítka stojí 1 zlatý. K tomu později. Protože jsme teprve na počátku hry a zatím volná území jsou - nedochází ke střetu. Pokud totiž se zachce klanu obsadit již obsazené území, platí pravidlo že silnější - rozuměj více jednotek - nebo jednotky posílené akční kartou - vítězí.

Dopoledne máme program po oddílech. 1 a 2 oddíl hrají v lese pašeráky, 3 a 6 oddíl loví v lese lesní zvěř ( prý snad ovečky), 4 oddíl kluků hltá přednášku, praktickou ukázku zbraní a seznamuje se s jejich bezpečnou manipulací, 5 a 8 oddíl hraje Zelenou kartu, 7 a 9 Mrazíka a konečně T-čko tvoří osobní role do hry. ( mimochodem T-čko mělo v noci noční hru v lese).

Tak, a je tady polední klid, během kterého vypisujeme zkoušky na první úroveň profesí. Jdeme několika směry - dnes budeme zkoušet Novice( to je cesta magie) ( znalosti ohně, vybudování ohniště, postavení malého ohně dle zadání, zapálení a likvidace ohniště). Protože máme samozřejmě mírnější požadavky na malé děti než na ty nejstarší - tak dnes uspěly jen 3 holčičky z 1. oddílu. Druhou zkoušenou profesí byl laborant ( cesta alchymie a techniky) - zkouškou bylo zadání přenesení vody bez z nádoby do nádoby bez pohnutí nádobou, u této zkoušky uspěli 3 adepti z 5 zájemců. Poslední zkouškou byla profese vojáka (zde byl zájem největší a uspělo cca 7 kandidátů). Zájemci museli v lese nepozorováni sledovat dospělého důstojníka , který procházel terénem a trousil nanuková dřívka. Ty měli děti sbírat, ale tak aby si jich důstojníci, kterých bylo víc, nevšimli.

Úspěšní kandidáti dostali malý zavírací špendlík na tričko a na něm malý, stříbrný šperk symbolizující právě tuto profesi. Kromě toho si kandidát vylosoval jednu ze 3 akčních karet do strategické hry - viz výše. Tím výrazně pomáhá svému klanu v dobývání nových území a obraně území již získaných.

Odpoledne je program oddílový - 1. oddíl buduje autodrom, 2 oddíl se vydává na trestnou výpravu a loví zlého skřeta, 3 absolvuje vědomostní hru - chytrácké běhání, 4. zahajuje svoji oddílovou etapovou hru Stavba hradu, potom loví ryby ( opravdové - pomocí čeřenu), 5 a  8. oddíl pašuje a loví pašeráky, 6. staví tvrze, 7. - čaruje u hájenky a šifruje, 9 hraje v lese špačky a konečně T-čko se vydává po stopách kurupce.

Vím, že vám tady píšu spoustu názvů, které nebudete znát, vesměs to jsou pracovní názvy starších i novějších her, které si v průběhu roku připravili oddíloví vedoucí. Nyní tady nejsem schopen vám dílčí oddílové hry popisovat, na to nemám kapacitu, jistě si to později proberete s Vaším táborníkem doma.

Večer začíná tábor vonět spoustou různých parfémů - mnozí táborníci začínají vypadat nějak moc slušně - ano je tady první táborová zmítačka - aneb diskotéka, kterou mixuje praktikant Patrik.  Zmítačka je velmi úspěšná, děti řádí, a tak mírně prodlužujeme večerku, ale i T-ko po 22 hodině je již v posteli.

No a my se jdeme poradit jak na další den, protože nás čeká další velká celotáborová hra - ve víru many.

V noci hlídá 9. oddíl, je klid v noci padá cosi z nebe - aha to je voda, a to je z dnešních zpráv vše...

Hlavas


Z klubovního zákulisí:

aby pobyt i dospěláky na táboře bavil hrajeme i my různé podprahové hry - jednou z  nich je hra "i jdi ty brebto" - principem je chycení za slovo, kdy když něco plácnete že třeba něco uděláte, tak vás někdo chytne za slovo - prohlášením i jdi ty brepto! Potom chycený dospělák musí prohlášení provést. Když to nezvládne, musí druhý den klubovnu pobavit básní, když zládne úkol,  básní pobaví vyzyvatel. Tady je pro Vaše pobavení báseň Chalupy , který byl chycen Terkou:

Terka, vida mého těla,

Ta chlípnice - hned mě chtěla,

Za slib, že to bude na břehu

Přistoupila na něhu,

Obešli jsme spolu chatičky - spěšně,

Zkontrolovat její dětičky - zběžně,

Počestnost ji střežila,

Míša, která křenila...

Proč to není potupa?

Prostě...

Nejlepší je Chalupa!   cenzored


 

2. den 16.7.2020

Události z Dračí Skály - Den invaze Orků na Zemi

Dobré ránko, jsou tady čerstvé jen den staré zprávy z Dračí Skály!

Ráno je celkem studené neprší, marodka je prázdná. I přes chladné počasí máme otužilce, kteří rozcvičku tráví v táborovém bazéně! No ono je to také dobré pro peníze, protože za ranní návštěvu bazénu dostávají otužilci táborové smrky a to vždy o jeden více každý další den.

Dopolední program je oddílový a tak se 1. oddíl vydává hledat krále pak hraje mrkacího vraha, 2 oddíl zkouší život mezi Vikingy, 3 oddíl nesmírně baví Mrkací vrah, 4 oddíl se maskuje a podstupuje tajné špionské úkoly, 5. odchází na Dostihy pak stíhá zahrát ještě Pantomimu, 6. tvoří lidské Pexeso, pak ještě Gordický uzel, 7 oddíl  s 9 oddílem loví Medůzy a přenáší signály, 8 oddíl pracuje staví oheň a připravuje louče,konečně T-čko si dává závod vězňů, pak ještě Zpívající železnici.

V poledním klidu se děti míhají kolem centrálního altánu, kde jsou odměňovány za splněné úkoly novými smrky . COŽE?? Novými smrky?? - Ano - probíhá totiž měna - podobná té jako v Československu 1953 - smrky , které si děti přivezly z domova vyměňujeme v  kurzu 1/10 . Důvod je ekonomický a pragmatický - za ta léta se nám v táborové měně roztočila inflace a úspory předešlých let znevýhodňují nováčky...

Po poledním klidu a krátkém deštíku začíná naše první ceotáborová akční hra První střet:


Z našeho herního manuálu:   Provedení hry: Hra je bojová na odpolední program. Hraje se po rodech. Aliance na Ypsilonce , Orkové paralelně na Černovodě Každý rod/klan bude mít vymezeno své místo - strom a ten se bude snažit bránit. Současně se bude snažit proniknout k cizím hradům zjistit cizí informaci a tu přinést domů.

 

Bojová část - na ocásky a životy, malí bojovníci budou navíc vybaveni jednou koulí své barvy a budou schopni navíc ještě střílet.  Malošci budou označeni jako hledači - nebojují a hledají střípky mapy

 

Hodnotí se, kdo získal nejvíce informací a současně ubránil ty své.

Orkové po krátké bojovce otevírají portál, prochází a snaží se jej uzavřít, to se nepodaří a tak jdou hledat nová území a osídlit jej.

 

Mezitím Aliance bojuje o území, po čase k nim přijde horda a postupně navštíví a zdecimuje jednotlivé rody, ty přestanou bojovat proti sobě a vytvoří alianci...


Hra je poměrně složitá na koordinaci a nutnost přesného časového příchodu Orků na Zemi mezi rozhádanou Alianci. Vše nakonec vychází, děti jsou po roce natěšeny na první bojovky a nováčci se rychle přidávají.

Vše se nakonec daří, orkům - portál, příchod, Aliance získává cenné artefakty pak jsou jednotlivé klany na Zemi přepadeny hordou...

Vyhodnocení hry přináší hordě i klanům první zlato, které bude zapotřebí u mapy...

Večer se schází tábor v hangáru. Zde zjišťujeme na mapě kde se nám to vlastně Orkové objevili, vysvětlujeme si pravidla hry na mapě a ihned děláme první kroky armád. Pravidla Vám sem dám zítra nebo pozítří.

KOlem 20 hodiny rozděláváme slavnostní oheň a přichází i čas na písničky, Tobi nám představuje naši letošní hitovku ( ta Vám byla rozeslána) a pak procházíme i další mnaše táborové, staré písně ale i novější, třeba od Divokýho Billa nebo Jelenů. 

Hlavas


Sledujte i hlášky z tábora pro vaše pobavení


 

 

 

Den první - 15.7.

Dobré ráno do civilizace , hlásí se vám zpravodajství Dračí Skály!

Doplňuji tímto informace událostí včerejšího dne - po obědě obou směn - mladšího i staršího tábora následuje polední klid - před ním dostávají děti prostor na pití a návštěvu WC. Polední klid trvá cca hodinu a je ukončen svačinkou. Pak už je konečně čas na nějakou zábavu - následuje odpolední programový blok. Jsme tady první den a protože se pořádně neznáme , jsou zařazeny ve všech oddílech seznamovací hry. Tábor se po svačince vylidňuje, všechny oddíly odchází do lesa. Programy jsou různé a jsou nyní využity také k rozdání táborových triček - letos v 6 barvách.

V 17:30 je nástup, kde se děti dozvídají program na další den a na příštích nástupech se budou těšit i na do pisy od vás - rodičů. Po nástupu a večeři přichází to důležité - zahájení letošního celotáborového programu Warcraft. Tábor na večerní program nastupuje v barevných táborových tričkách, protože je chladno, děti mají trička většinou přes mikiny a odcházejí na předem dohodnutá místa. Zde se odehrávají předem pečlivě připravené a nacvičené scény s jejich klanovými vůdci - Takto nám vzniká skupina na planetě Zemi klany lidí ( modří), trpaslíků ( žlutí) a elfů ( červení). Kdesi na jiné planetě  však žijí klany orků a ti získávají barvy černé, zelení a bílé.  Klany na Zemi jsou bojovné, budou se snažit získat nová území a upavnit svůj vliv.

Orkové na své planetě však čelí neudržitelnému tlaku démonů, budou se snažit postavit portál a ten je vrhne na planetu Zemi právě v okamžiku střetu elfů lidí a trpaslíků - no vznik letošní celotáborové hry je připraven...

Trochu jsme nahlédli i do budoucna dění, prosím, o tomto dětem nepište, tyto události ( příchod orků na Zemi) teprve nastanou a to DNES!

Po setkání s klanovými vůdci se děti vrací do tábora a připravují na večerku. Dnes má službu část oddílu T ( teenager - děti nad 15 let) - zapalují si na nástupišti strážní ohýnek a tábor za zvuku melodie Křemílka a Vochomůrky v podání saxofonu Honzííka jde spát...

My, dospěláci ještě ne, protože máme první poradu a tam toho budeme muset hodně probrat. Vždyť nás zítra čeká tolik událostí!!

Hlavas

15.7.2020 - den příjezdu

Hlásíme se z tábora na Dračí Skále. Všechny 3 autobusy přijely s malým zpožděním na tábor a vyklopily natěšené děti. Ihned jsme děti rozdělili do oddílů, prošli jsme si tábor abyhom  seznámili nováčky s místem. Ukázali jsme i starým táborníkům novinky našeho tábora - nový trakt s dívčími wc. Děti se ubytovávají a zabydlují chatky. Pak už je ale čas na oběd. Před obědem - umýt ruce a dezinfekce tlapek a mladší tábor právě dojídá znojemskou s rýží. Využívám chvilky než přijde starší tábor a píši vám tyto první řádky. Mimochodem je tady krásně, neprší a je i teplo.

Hlavas


Diskuzní fórum není k akci založeno.