Deníček událostí na turnuse

bude spuštěn až počátkem turnusu
 

12. den na Azerothu 23.8.2020

Toto je  poslední zpráva co dávám na stránky. Nyní nás dospěláky bude čekat hodně kmitání k uzavírání tábora, pálení dvd, organizace závěru tábora. Závěr tábora máme vždy stejný. Dnes dětí bude čekat poslední dopolední program s oddíláky, odpoledne bude 2 hodinovka naruby, nebo soutěžní a volnější odpoledne.

Večer slavnostně zapálíme táborový oheň a nastane čas posledního soudu dospěláků v režii 7 oddílu.

Zítra po snídani odejde celý tábor k mohyle a nováčci zde dostanou svůj pas. Zde se nachází kameny všech, kteří kdy na Dračí Skálu začali jezdit.Nováčci - děti položí zde svůj kámen. Místo má svoji slavnostní magii.

Odpoledne nás bude čekat příjemné jarmarkové odpolko, kdy si děti budou utrácet své vydělané smrky . Budou moci si za ně koupit jednak nějaké blbinky a ceny, bude fungovat opékání buřtíků, bramborových lupenů, hospoda, jukebox. Děti  dostanou razítka do svých pasů. Večer, kdy my dospěláci budeme dávat do kupy vybavení klubovny a uklízet, zaduní rozlučková - poslední zmítačka.

Druhý den uklidíme tábor, pobalíme si věci a pak už nasedneme do autobusů a uvidíte nás  v Hradci a všude tam kde jste doma se najednou objeví špinaví a unavení orkové, lidé, elfové a trpaslíci.

Děkuji za Vaši podporu, za sledování stránek, za psaní dětem a za Vaši důvěru vůči Dračí Skále. Můžete se těšit na příští rok , téma zatím ještě není určeno , to ale hodně předbíhám, ozvu se vám v této věci  v prosinci - mejlem.

Pro starší děti budeme pořádat během jarních prázdnin tzv zimní turnus, naplněn hrami sportem i zážitky, pod vedení Honzííka.

Nově jsme otevřeli i možnost pro třídy formou škol v přírodě v termínech květen/ červen s filosofií plného programu - přebrání dětí v pondělí, odevzdání v pátek - vše mezi tím v naší režii. Případní kantoři se mohou podívat na první reference na záložce škola v přírodě...

Všem , kdo jste nám psali zprávy s podporou děkuji Vaše řádky jsem si dovoli vložit do reakcí rodičů, - ale nestíhal jsem reagovat.

Tak a nyní co se tedy dělo včera??

Ráno je první velké překvapení na mapě - konflikty mezi klany přivábily plamennou legii , která postupně začal obsazovat Azertoh. Nyní je potřeba zanechat šarvátek a zatlačit plamennou legii démonů zpět do jejich světa. Většinou se to daří , některá města však zůstávají ve spárech démonů. Strategie na mapě je tímto tahem ukončena, vše co klanům ze strategické hry zůstalo - akční karty a zlato bude následující den proměněno ve smrky a rozděleno mezi děti klanu.

Dopoledne se můžeme těšit na oddílový program povětšinou se uzavírají etapovky , 1. oddílu se daří osvobodit elfskou královnu, 2 hraje čelovkové špiony, 3 hraje drobné hry v lese a na louce, 4 uzavírá svoji etapovku na mapě - Dračí doupě, 5si barví kameny nováčků a hraje bumperball, 6 je na přednášce a praktických zkouškách se zbraněmi, 7 hraje špačky v lese a řeší lék na aids, 8 je na výpravě , uzavírá svoji etapovku a vaří si oběd v přírodě.

Polední klid je opravdu poledním klidem a my se pomalu připravujeme na závěr celotáborovky, který proběhne večer a v noci.

Odpoledne 1 , 3 a 2 oddíl hraje pašeráky, 4 hraje oblíbené špačky v lese, 5 naviguje roboty a hrají čelovku, 6 se saunuje, 7 a 8 oddíl jsou spojeny, hrají vzducholoď a erotické sochy, Tčko se propadá do bojových jam.

Večer je tady závěr celotáborové hry:

Jsou vytvořeny spřátelené aliance o dvou klanech: lidé s elfy, trpaslíci s Frostwulfy a Šegam s Blackrocky. Čarodějům z Kirin tor se daří klan trpaslíků a Frostwulfů přesvědčit, že jsou to právě oni, kdo se snaží temný portál před nepřáteli uzavřít a Azertoh tak uchránit před přílivem plamenné legie.K uzavření je však zapotřebí velké energie a té se nedostává. Kirin Tor tak chtějí vysát potřebnou energii ze země a několika magických stromů. Na toto čarování však potřebují klid a to jim zajistí právě ochrana ze strany trpaslíků a Frostwulfů.

Na druhé straně se o totéž hašteří zbývající dvě aliance, které z náznaků duší ( ty se pohybují po lese jako padlí bojovníci) získávají střípky informací o tom , že právě Kirin Tor mají pačné plány - že chtějí portál otevřít a plamennou legii vpustit do našich zemí. A tak dotírají na Kirin Tor a ti jsou zoufale bráněni trpaslíky a Frostwulfy.

Kirin Tor nakonec ukazují svoji pravou tvář samolibého vladce světa, který chce rozhodovat o osudech živých bytostí a berou si poslední zbytky magické energie i z vůdců trpaslíků a Frostwulfů!! Taková zrada!! Překvapené klany zůstávají na místě a Kirin Tor odchází k hradu , kde je připraven veliký portál. Zde konají své magické kejkle, zatímco klany zjišťují urychleně poslední možnosti jak Kirin tor zastavit. Vše se nakonec odehrává před branami hradu, kde Kirin Tor dokončují svá kouzla a děti je z uctvivé vzdálenosti obestupují. Náhle se v portálu objevují plameny a ven se hrné jakási ruka. Klany však objevily možnost spoutání čarodějů magickým lanem, které vlastní elfové. Odvážně poutají čaroděje a konec lana vkládají do pařátu , která šmátrá z portálu. Náhle jsou čarodějové vtahování do portálu a po dokonání je klid...

Plameny portálu pohasínají.

Klany se pomalu rozcházejí k poslednímu rozloučení se svými klanovými vůdci na svá významná místa. Pak se všechny děti scházejí ještě u ohniště, kde se všichni v tričkách naposledy , ruku v ruce a se slzami loučí...

No a to je závěr dobrodružství v Azerothu...

Tak zase někdy Hlavas


p.s. na opravy chatek po sezoně sháníme materiál. Nemáte náhodou někdo nepotřebné PVC linoleum?

 

Od rána pálím  cca 120 x dvd a při tom mě napadla písnička  na poslední soud. Pokusím se soud ukecat o amnestii za tuto novou píseň:

Ref.: Dmi  C   F

Elfové, trpaslíci ,   orci v boji běsnící

 G  A   Dmi

Rytíř se lvem zlatavým    co se stane, kdo to ví??

Dmi  C   F

Mapa už je sklizená,  Velká   hra je  dohraná

 G  A   Dmi

Portál schramstnul Kirin Tor    klidný vítr vane z hor   

Dmi  C   F

Azeroth je  v bezpečí  Války mu moc nesvědčí

 G  A   Dmi

Zasejeme obilí    Sklízet budem za chvíli...

 

ref.

Dmi  C   F

Elfové, trpaslíci ,   orci v boji běsnící

 G  A   Dmi

Rytíř se lvem zlatavým    co se stane, kdo to ví??

 

Dmi  C   F

Lidé  ve  zlaté  zbroji  Elfové   se  nebojí 

 G  A   Dmi

S orky číši pozvednout    trpaslík   má bezednou

Dmi  C   F

Slinu  na  medovinu   slyšte  naši novinu

 G  A   Dmi

Bitvy už  jsou za  námi je   čas  na hodování...

ref.

Dmi  C   F

Elfové, trpaslíci ,   orci v boji běsnící

 G  A   Dmi

Rytíř se lvem zlatavým    co se stane, kdo to ví??

Dmi  C   F

Brzy   domů pojedem    opustíme   tuto   zem

 G  A   Dmi

Řeknem doma   maminkám jak vypadal   v   lese   chrám

Dmi  C   F

Potom   hurá   do   školy    i  když   to   moc nebaví

 G  A   Dmi

Sejdeme  se tu  rok Zazpíváme   Azeroth

ref.

 

video naleznete na:   https://youtu.be/AE9dnUQMlj0

 

 

 

11 den na Azerothu, 23.8. - den bitvy o Británii, radosti a oslav, velké vody a klouzání, no a pak přežití na ostro

Předposlední zprávy z Azerothu jsou tady - dnešek byl sakra bohatý na události! Ráno je klasický - budíček, rozcvička, snídaně, tah a program je po oddílech - Je připravena velká polotáborová hra - Bitva o Británii pro T-čka 6 a 8 oddíl. Toto je velká hra, časem roků osvědčená, kdy se účstníci dělí na Brity a Němce a opakuje se velká  bitvy o Británii. Na obou stranách jsou stromy s kýblíky, ty jsou označeny názvem města či vojenské základny. Němci i Britové se účastníky rozdělují na stíhače a bombardéry. Stíhačka je tvořena dvojicí dětí spojených krátkým dřevem a vybavenými papírovými kuličkami - ty se háží, bombardér je neohrabanější, je tvořen peticí dětí na větším klacku a jen ten je schopen ničit nepřátelské základny. Hra je pečlivě nakostýmená dospěláky a tentokráte jsme přepsali dějiny, protože zvítězili Němci. 1. oddíl má jednu ze svých poslední etap a prolamuje šifrovanou zprávu, 2 staví domečky pro skřítky, 3 se saunuje, 4 se mění ve vodohospodářské inženýry a staví hráze na Tiché Orlici. 5 oddíl se mění ve špiony a plní spousty tajných úkolů, 7 vysílá tajné zprávy do vesmíru - běhací scrabble.

V poledním klidu se děti připravují na poslední zkoušky profesí Azerothu -a to jen na 3 úroveň. Mezitím se už připravuje aktivita na odpolední radostný a oslavný závod - Azerothská štafeta.

Odpoledne tedy tábor nastupuje po klanech v barevných, klanových tričkách, V plánu jsou oslavy na Azerothu a hrají se hry - tedy v plánu je úsměvný etapový závod se spoustou úžasných míst - atrakcí...

A tak se startuje výstřelem měkčeného šípu  a předání štfety druhému - zásahem do zad, kde netrefí - honem pro šíp a znovu, a jedeme - běh k bazénu, vylovit 10 víček, naplnit víčkami kelímek, s ním polít kamaráda, ten podleze 6 chatek, další postaví 3 patrovou stavbu z pivních tácků, pak na loď a rozvázat 1 lano z pavučiny lan a pak už na hrad, kde poslední člen 12 členného týmu se pokouší připravit si oheň a tím přepálit provázek nad ohněm. Vlajku vítězství mohou vyvěsit jen klany , jejich oba týmy úkol splnily. Zapomněl jsem jen říct , že klan se ještě rozdělil na dvě stejně silné části.  Pod vedením T ček se určilo, kdo který úsek vezme - některé jsou velmi jednoduché - pouze běhací, jiné jsou o šikovnosti a umu. Všechny týmy se postupně dostávají na poslední atrakci - k ohýnkům. Daří se zapálit oheň jako prvnímu jednomu z modrých týmů, hned po něm jednomu z trpaslíků a pak ještě jednohu Šeghamu. Oheň ještě zapálili jedni elfové, ale špagátek nepřepálili. Proč??

No - spouští se déšť první nadělení děti kryjí vlatními těly a tričkami, ale když už voda stojí i na nádvoří a je jí čím dál více , soutěž ukončujeme a prcháme se schovat. Jenže cestou přes nástupiště objevily děti kouzlo klouzání se po mokré trávě a nástupiště se mění na jednu velkou improvizovanou skluzavku. Proč bychom tomu bránili - Radost dětí na jejich obličejích je nepopsatelná a tento improvizovaný závěr celotáborové aktivity je doprovázen výkřiky jako "toto je nejlepší celotáborovka...!" Myslím, že je to akce, kterou jim doma rodiče jen tak nodovolí, natož pak ve škole!

 

Vydržte jdu na program to hlavní ještě přijde!!

No to ale ještě není konec - náhle , kolem 16:30 se nám vypnula elektrická energie. Ihned zjišťujeme problém - bez elektriky je celá Horní Dolní Orlice , obce kolem i Červená Voda. Závada je lince vysokého napětí a dle energetiky bude obnova trvat více než 3 hodiny.

My nemáme dovařenu večeři! Došla nám voda - čerpadlo je napájeno ze sítě a bez elektriky nejede... Po krátké poradě krizového štábu ( vedení tábora s kuchyní svoláváme nástup a řešíme mimořádně novou událost s tím, že místo teplé večeře bude studená ( tu naštěstí máme ) formou rohlíků a tvrdého sýra. Zjišťujeme zásoby pitné vody a upozorňujeme na režim wc kde budou u každého wc i kýble s vodou na spláchnutí. Dětem sdělujeme , že tak dlouho po oddílech hrané přežití si nyní zkusíme naostro - což vyvolalo vlnu nadšení - a to jsem samozřejmě nečekal.

Čas běží instalujeme na všechny místa  a pohybem dětí - chodby , wc , umývárny , jídelna ale i prostory , kde děti budou trávit večerní program - svíčky, nebo petrolejky a připravujeme se na tmu. Ještě před tmou se daří zprovoznit druhý zdroj pitné vody , takže zásobování vodou je obnoveno.

Mezitím máme oddílový program kde 1 a 3 oddíl jsou zašity na jednom ze srubů a hraje se katyru a zpívá se, 2 a 4 oddíl je unaven a tak jde do hangáru zaléhává na karimatky do spacáků a čte se pohádka. během večerního programu kluci usnuli! Opravdu - všichni!!

5. oddíl hraje pirátské kostky a pak holky pletou náramky, 6 oddíl jako jediný je v lese a hraje špačky, 7 oddíl se saunuje - k tomu elektriku nepotřebuje, 8 oddíl se věnuje jedné z posledních částí své etapové hry. T-čko obsazuje hrad, kde je čas jak na diskuze, drubné hry, ale i na kytary.

Přichází však tma a elektrika dále nejde. Postupně se děti připravují na večerku a kolem 21:00 se elektriky umoudřila a je opětovně spuštěna. Jsme rádi, likvidujeme nouzová opatření a kontrolujeme zda-li je vše v pořádku. Děti jsou uloženy , všechno spí.

Na poradě přemýšlíme mimo jiné i nad tím, jak jsme jako společnost závislí na takových "samozřejmostech" jako je elektrická energie. Musím podotknout, že jsme byli připraveni i na situaci, kdy by elektřina nebyla obnovena až do dalšího dne večer. Vlastními silami - na obyčejných kamnech bychom i další den sice s vypětím sil - přežili  včetně zajištění teplé stravy a všech vymožeností - mimo světlo a ohřevu teplé vody na koupání.

Tak toto je předposlední zpravodajství z Azerothu, zítra vám sem vložím úplně poslední informace, které budou doplněny i plánovaným programem na poslední dny.


ps - mimochodem jen předem upozorňuji, že příjezdy do Vamberku budou kolem 10:30 na čerpací stanic HDB Vamberk, a do HK k Lízátkům - před 12 hodinou. Prosím přijďte raději dříve , čekání zvládnete lépe než aby na vás čekaly děti.

Děkuji Hlavas


Hlavas

11 den na Azerothu, 23.8. - den bitvy o Británii, radosti a oslav, velké vody a klouzání, no a pak přežití na ostro

Předposlední zprávy z Azerothu jsou tady - dnešek byl sakra bohatý na události! Ráno je klasický - budíček, rozcvička, snídaně, tah a program je po oddílech - Je připravena velká polotáborová hra - Bitva o Británii pro T-čka 6 a 8 oddíl. Toto je velká hra, časem roků osvědčená, kdy se účstníci dělí na Brity a Němce a opakuje se velká  bitvy o Británii. Na obou stranách jsou stromy s kýblíky, ty jsou označeny názvem města či vojenské základny. Němci i Britové se účastníky rozdělují na stíhače a bombardéry. Stíhačka je tvořena dvojicí dětí spojených krátkým dřevem a vybavenými papírovými kuličkami - ty se háží, bombardér je neohrabanější, je tvořen peticí dětí na větším klacku a jen ten je schopen ničit nepřátelské základny. Hra je pečlivě nakostýmená dospěláky a tentokráte jsme přepsali dějiny, protože zvítězili Němci. 1. oddíl má jednu ze svých poslední etap a prolamuje šifrovanou zprávu, 2 staví domečky pro skřítky, 3 se saunuje, 4 se mění ve vodohospodářské inženýry a staví hráze na Tiché Orlici. 5 oddíl se mění ve špiony a plní spousty tajných úkolů, 7 vysílá tajné zprávy do vesmíru - běhací scrabble.

V poledním klidu se děti připravují na poslední zkoušky profesí Azerothu -a to jen na 3 úroveň. Mezitím se už připravuje aktivita na odpolední radostný a oslavný závod - Azerothská štafeta.

Odpoledne tedy tábor nastupuje po klanech v barevných, klanových tričkách, V plánu jsou oslavy na Azerothu a hrají se hry - tedy v plánu je úsměvný etapový závod se spoustou úžasných míst - atrakcí...

A tak se startuje výstřelem měkčeného šípu  a předání štfety druhému - zásahem do zad, kde netrefí - honem pro šíp a znovu, a jedeme - běh k bazénu, vylovit 10 víček, naplnit víčkami kelímek, s ním polít kamaráda, ten podleze 6 chatek, další postaví 3 patrovou stavbu z pivních tácků, pak na loď a rozvázat 1 lano z pavučiny lan a pak už na hrad, kde poslední člen 12 členného týmu se pokouší připravit si oheň a tím přepálit provázek nad ohněm. Vlajku vítězství mohou vyvěsit jen klany , jejich oba týmy úkol splnily. Zapomněl jsem jen říct , že klan se ještě rozdělil na dvě stejně silné části.  Pod vedením T ček se určilo, kdo který úsek vezme - některé jsou velmi jednoduché - pouze běhací, jiné jsou o šikovnosti a umu. Všechny týmy se postupně dostávají na poslední atrakci - k ohýnkům. Daří se zapálit oheň jako prvnímu jednomu z modrých týmů, hned po něm jednomu z trpaslíků a pak ještě jednohu Šeghamu. Oheň ještě zapálili jedni elfové, ale špagátek nepřepálili. Proč??

No - spouští se déšť první nadělení děti kryjí vlatními těly a tričkami, ale když už voda stojí i na nádvoří a je jí čím dál více , soutěž ukončujeme a prcháme se schovat. Jenže cestou přes nástupiště objevily děti kouzlo klouzání se po mokré trávě a nástupiště se mění na jednu velkou improvizovanou skluzavku. Proč bychom tomu bránili - Radost dětí na jejich obličejích je nepopsatelná a tento improvizovaný závěr celotáborové aktivity je doprovázen výkřiky jako "toto je nejlepší celotáborovka...!" Myslím, že je to akce, kterou jim doma rodiče jen tak nodovolí, natož pak ve škole!

 

Vydržte jdu na program to hlavní ještě přijde!!

No to ale ještě není konec - náhle , kolem 16:30 se nám vypnula elektrická energie. Ihned zjišťujeme problém - bez elektriky je celá Horní Dolní Orlice , obce kolem i Červená Voda. Závada je lince vysokého napětí a dle energetiky bude obnova trvat více než 3 hodiny.

My nemáme dovařenu večeři! Došla nám voda - čerpadlo je napájeno ze sítě a bez elektriky nejede... Po krátké poradě krizového štábu ( vedení tábora s kuchyní svoláváme nástup a řešíme mimořádně novou událost s tím, že místo teplé večeře bude studená ( tu naštěstí máme ) formou rohlíků a tvrdého sýra. Zjišťujeme zásoby pitné vody a upozorňujeme na režim wc kde budou u každého wc i kýble s vodou na spláchnutí. Dětem sdělujeme , že tak dlouho po oddílech hrané přežití si nyní zkusíme naostro - což vyvolalo vlnu nadšení - a to jsem samozřejmě nečekal.

Čas běží instalujeme na všechny místa  a pohybem dětí - chodby , wc , umývárny , jídelna ale i prostory , kde děti budou trávit večerní program - svíčky, nebo petrolejky a připravujeme se na tmu. Ještě před tmou se daří zprovoznit druhý zdroj pitné vody , takže zásobování vodou je obnoveno.

Mezitím máme oddílový program kde 1 a 3 oddíl jsou zašity na jednom ze srubů a hraje se katyru a zpívá se, 2 a 4 oddíl je unaven a tak jde do hangáru zaléhává na karimatky do spacáků a čte se pohádka. během večerního programu kluci usnuli! Opravdu - všichni!!

5. oddíl hraje pirátské kostky a pak holky pletou náramky, 6 oddíl jako jediný je v lese a hraje špačky, 7 oddíl se saunuje - k tomu elektriku nepotřebuje, 8 oddíl se věnuje jedné z posledních částí své etapové hry. T-čko obsazuje hrad, kde je čas jak na diskuze, drubné hry, ale i na kytary.

Přichází však tma a elektrika dále nejde. Postupně se děti připravují na večerku a kolem 21:00 se elektriky umoudřila a je opětovně spuštěna. Jsme rádi, likvidujeme nouzová opatření a kontrolujeme zda-li je vše v pořádku. Děti jsou uloženy , všechno spí.

Na poradě přemýšlíme mimo jiné i nad tím, jak jsme jako společnost závislí na takových "samozřejmostech" jako je elektrická energie. Musím podotknout, že jsme byli připraveni i na situaci, kdy by elektřina nebyla obnovena až do dalšího dne večer. Vlastními silami - na obyčejných kamnech bychom i další den sice s vypětím sil - přežili  včetně zajištění teplé stravy a všech vymožeností - mimo světlo a ohřevu teplé vody na koupání.

Tak toto je předposlední zpravodajství z Azerothu, zítra vám sem vložím úplně poslední informace, které budou doplněny i plánovaným programem na poslední dny.

Hlavas

 

 

10 den na Azerothu, - 21.8.2020 den zbrojení armád, taneční oslavy

Tak a máme tady aktuální zprávy z Dračí Skály!

Včerejší den byl typicky letní, hezké počasí až téměř vedro a tak zařazujeme postupně do programu bazén abychom se trochu osvěžili.

Ráno je tah na mapě, zle je tísněn klan lidí - ovládá pouze 7 měst, silně se rozpínají zelení, kteří dokonce obsadili hlavní město lidí, velmi dobře zabedněni jsou trpaslíci, všichni mají nasazeny všechny možné jednotky ( možnost nasadit celkem 23 figurek), kromě Frostwulfů, kteří mají zase spoustu akčních karet a území - ale svých 23 měst v příštím kole zřejmě neubrání. Nasouvají se na ně jek černí Blackrockové, tak elfové

Dopolední program je oddílový a zařazujeme i klidové programy, tak sledujte: 1. oddíl pokračuje ve své etapové hře a prochází údolím zlé magie, 2. oddíl hraje v lese špačky, 3 staví domečky v lese, kluci ze 4 si připravují bunkr v lese na přespání, 5. oddíl buduje golfové hřiště a hraje golf, 6 s 8 hrají s larpovými luky, 7 se snaží pomoci nevidomému a T si brání vlastní píseček...

V poledním klidu, stejně jako jindy probíhají zkoušky. 1. úrovně již rušíme, naopak se můžeme setkat s dalšími profesemi 3 úrovně.

Odpoledne ja na pořadu dne předposlední celotáborová bojovka.

Je to jednoduchá bojovka Bitva 3 armád - kde jsou vytvořeny 3 aliance - lidé se dávají do spolku s elfy, Rhagamové (Šegamové) s Blackrocky, a Frostwulfové s trpaslíky. Každý klan má k dispozici "jen 60" životů - běžně bývá cca 200 na klan, další životy mohou klany získat jen díky maloškům, kteří mají stavět stavby v lese z lesního materiálu. Za každou stavbu tak posílí svůj klan dalšími a dlšími životy, které získávají od Kirin-Tor....

Armády se nám přesouvají , taktizují zkušeně bojují ( užívají si hru). Vítězí nakonec spojenectví Trpaslíků a Frostwulfů, následováni elfy a lidmi. Blackrockům a Šeganům se dnes oc nevedlo. Jako nejhezčí stavba byla nakonec vyhodnocena stavba lidí a elfů.

A honem do tábora do chladivé vody našeho bazénu, na zábradlí kolem bazénu sedí oddílácí a ostřížími zraky sledují koupající se děti a hlídají bezpečnost. Nikomu ani nevadí že bazén ještě není ani doplněný.

Po nástupu je na pořadu dne zmítačka tentokrát v retro provedení. Děti i dospěláci se nakostýmili a natěšeni se vrhly do víru rytmů z 80-90 let. Domonce nás navštívil i Fredie Mercury ( na dvd jej uvidíte na fotkách). Nastaly nám však potíže s aparaturou, kdy odstraňujeme 2 po sobě jdoucí závady - odešel nejdříve jeden koncový stupeň zesilovače a pak začal chrčet mix až doslova umřel. Ihned se zmítačka přesunula ven na hřiště - viz fotky, kde techniku zastoupily nové přenosné systémy a tanečky mohly pokračovat. Závada v hangáru se nějak vyřešila a my jsme mohli pokračovat. Protože jsme velmi spokojeni s aktivitami dětí, tábor je uklizen, tak se zmítačka všem věkovým kategoriím náležitě prodlužuje.

Večer nás hlídá T-čko, všechny oddíly si již prošly službou a my jdeme poradu!

Děkujeme za Vaše reakce a podporu!

Hlavas

9. den na Azerothu - den byrokracie a nočních soubojů a oslav

Den je vymazlený, obloha je vymetena a my přes den využíváme naplno pobyt v přírodě. Marodka se nám vyprázdnila v průběhu dne ale odjel 10 letý hoch , který slzami neunesl odloučení od rodičů. Technika funguje, nálada je i přes mírnou úmavu dospěláků výborná.

Ráno je jaké vždy stejné - budíček v 7:00, rozcvička a snídaně, následuje úklid a rozhodování o událostech na mapě. Dnes nás čeká kombinovaný program: Dopolende je po oddílech 1. a 3 oddíly se utkávají o přístavy,2 v rámci své etapovky hledá světlo, 4 oddíl pokračuje ve své etapovce Dračí doupě, 5 a 7 oddíl obsazuje nástupiště s larpovými luky, 6 pokračuje ve své etapovce "havířskou přebíjenou", 8. oddíl také řeší svoji etapovku - Gangsterský svět, T-čko hraje Pašeráky a pak skvěle čistí bazén.

V poledním klidu pokračuje zájem o zkoušky profesí - sleujeme o profese obrovský zájem, jen doufám, že děti nejsou nuceni kolektivem a že zájem je dobrovolný. Možnou motivací je bohatý zisk za úspěšnou profesi formou akčních karet.

Odpoledne se zahajuje velmi zajímavý program - Byrokracie, kterého se účastní různé generace oddílů - jako nejmenší malé děti jsou tady 1 a 2 oddíl, jako rodiče to jsou oddíly 7 a 8 a starce a stařenky si hrají nakostýmený T-čka - viz fotky.

Principem jsou běžné starosti rodiny, ta je tvořena babičkou a dědou, mladými rodiči a dětmi. No a rodina se potýká s běžnými starostmi - u úřadu je nuto získat občanský průkaz, složit zkoušku na řidičák, důchodci si chodí pro penzi, uzavírají se manželství, jezdí se s ck na dovolenou ( k bazénu), je tady pracovní úřad, který pomáhá vyhledat práci - tu zase zajišťuje Šaman, jsou tady i byrokrati jako je sociálka , která poskytuje dávky - ale až po vyplnění jakýchsi formulářů...dále tady byl stavební úřad, kterým jste se museli prokousat abyste si postavili domek....

Mezitím další oddíly se věnovaly svým programům 3 a 6 oddíl hrály Mifryflo, pak tvořili oltáře pro klanové bohy, 4 je na larpové bojovce, 5 oddíl loví bandity,

Večer je na programu zaměstnání po klanech, které je velmi pestré. Ve smyslu dlouhodobě připravené osnovy hry se dnes budou spojovat klany po dvojicích s ohledem na zířejší bojovku. A tak se spojuje klan Frostwulf s trpaslíky a toto spojení oslavuje turnajem. Velké šou se však odehrává v lomu. Tady je mečem Mrazivý smutek ovládnutý princ Arthas , který se snaží plně otevřít portál z původní planety Orků - aby se na Azeroth mohla přiřítit hlavní horda plamenné legie démonů. Arthase je potřeba zastavit!

Otevřeně se mu postavily národy lidí a elfů v čele s magistrem Alisarem ( Tobi) ale co nikdo netušil z boků na scénu přihlížely tajně i klany Blackrock a Šegan! Magistr se prince nejdříve snažil zastavit kouzelnými střelami což princ ustál. Při souboji meč proti 2 dýkám ( opět kouzelné zbraně) však princ upadl a v tom okamžiku se k němu přiřítil orkský čaroděj s malými dětmi elfů a lidí a vlili princi do úst osvobozovací lektvar...

Vše můžete sledovat z několika fotek zde na stránkách, snad se podaří i video - prý je ale hodně tmavé - větší množství fotek bude pak k dispozici na dvd , které zájemci z řad dětí budou mít k dispozici.

Po návratu do tábora děti objevují jídelnu s 2 večeří a ti co mají hlad mohou ještě naplnit bříška.

No a my jdeme na pravidelnou poradu.

Hlavas

Hlavas

8 den na  Azerothu - den utkání s Plamennou legií démonů, borůvky, oheň a noční výpravy

Dobré ráno, je tady zpravodajství zaručeně pravdivých zpráv z Dračí Skály!!

Celá středa je pošmourná, neustále S nervy hlídáme radar a risk zařazení programů, které potřebují aby nepršelo , se nám vyplácí - ufff. Navečer  je dokonce horko. Na marodce máme 2 nastydlá děvčata, jedno starší děvče jede s rodiči na vyštření - vše je naštěstí v pořádku, vše nám funguje.

Dopolední program po tahu hry je ialově borůvkový - tábor odchází na známé naleziště borůvek. Děti motivuje různými odměnami, některé se promítnou i do celotáborové hry, ale nejúčinnější je možnost prodloužení blížící se zmítačky... Nejlepší sběrači jedou pak do tábora terénním uazem ( rekord je 12 jogurtových kelímků). No a zbývá Vám jen sdělit, že jsme nakonec nasbírali 61 litrů borůvek!! To budou buchty na svačinky!!

V poledním klidu rušíme zkoušky profesí, protože nás odpoledne čeká velká hra a potřebujeme na ni připravit T-oddíl, který se ujme role vůdců jedné části dětí.

Po poledním klidu zjišťujeme, že se do světa Azerth pootevřeným portálem dostává plamenná legie démonů a my musíme zanechat šarvátek mezi sebou a společně je zatlačit zpět...

No a takto hra vypadá v podání naší přípravy:


 

Motivace: démoni vstoupili na náš svět a chtějí připravit půdu pro příchod ještě mocnějších démonů. Zažeňme je dříve, než bude pozdě.

 

Cíl hry: Vydobýt co nejvíce území ze spárů démonů - kdo zabere nejvíce vyhrává.

Provedení hry: Každá barva se rozdělí na mladší a starší tábor. U mladších táborníků zůstane kmenový vůdce - u staršího tábora povedou frakci téčka či ti nejschopnější. Bude tedy celkem 12 skupin.

 

Takto přibližně bude vypadat schéma mapy s územím ovládaným démony. Číslo představuje sílu, která musí být přebita. V každém kole se síla nedobytých území zvýší o jedna (když bude potřeba natáhnout hru tak i o více). Předpokládáme provedení cca 25 kol - kolo bude mít cca 2 minuty pauza mezi nimi na strategii a vyhodnocení si úspěšnosti skupiny cca 2 minuty.

 K dobytí jednotlivých území budeme moci používat armádu, kterou si vybudujeme.

 Na nástupišti budou děti získávat následující suroviny:      -Jídlo (červená víčka)

  - dřevo (zelená víčka)

     - železná ruda (modrá víčka)

     - uhlí (bílá víčka)   -  zlato (žlutá víčka)      -  zpracované železo  (oranžová víčka)   

 

Jak bude probíhat těžba surovin:

- každé dítě na začátku bude moci těžit pouze jídlo a dřevo - jídlo na placení (klasicky bude obcházet hlad a vybírat za jednotlivé členy) - dřevo na výrobu nástrojů.

Každá barva začíná s 0ks jídla, 2x železnou rudou, 2x uhlím, 2x zlatem

 

Stanoviště nástrojář: zde mohu koupit následující nástroje: - samozřejmě ve formě kartiček

 

Krumpáč: Díky krumpáči mohu těžit už i zlato, uhlí, železnou rudu

cena: 1x železo, 1x uhlí, 1x dřevo

Nůše: díky nůši unesu suroviny 2

cena: 4x dřevo

Vozík: Vozík musí táhnout vždy dvě děti - ale díky vozíku přinesou 8ks surovin,

Cena 8x dřevo, 2x železo, 1x uhlí 1x zlato

 

Stanoviště slévárna + stáje: Zde mohu jedno uhlí a jednu rudu slít do železa. Nebo za 8 jídel dostat koně

 

Stanoviště kovář: zde už mohu konečně využít suroviny k vykování zbraní.

 

Meč: 1xželezo 1x uhlí

štít: 1x železo 1x uhlí

Sekera : 1x železo, 1x uhlí,1xdřevo

Luk: 2x dřevo, 1x železo, 1x uhlí

 

Stanoviště verbíř:

 

lučištník(1): 1x luk, 1x jídlo

sekerník(1): 1x sekera, 2x jídlo

pěšák(2): 1x meč, 1x štít, 2x jídlo

jezdec(5): 1xmeč, 1x štít, 1x kůň 1x zlato

 

číslo v závorce označuje sílu jednotky

 

Vyplatí se mi různé druhy válečníků? Ano vyplatí - pokud byste dobývali pouze s lučištníky nedostanete žádný bonus, Ale pokud bude armáda nakombinovaná získáte bonus podle následujíího vzorce:

 

Za každou různorodou dvojici bonus +1 příklad: sekerník (1) + lušištník (1) + bonus (1) = síla 3

za ucelenou jednotku (jezdec + pěšák + sekerník + lučištník) získáte bonus 5,

 

stanoviště obchod: zde bude obchodník nabízet různé druhy zboží surovin karet - ale pouze za zlato nic jiného nepřijímá.

 

 

Výhody do začátku podle profesí:

technik - nůše,

mág - dvě suroviny dle svého výběru,

válečník - 1x sekera,

inženýr - krumpáč + nůše,

arcimág - 1 zbraň + 2 suroviny dle svého výběru,

rytíř - 1x sekera + pěšák,

kovář - krumpáč + železo + uhlí,

bojový mág - meč + luk,

alchymista - 5ks zlata


Je pod mrakem, naštěstí neprší, hra probíhá na nástupišti . V polovině hry zařazujeme krátkou pitnou/čurací pauzu. Možná i proto si hra udržuje vysokou dynamiku až do konce. Co jsem sem nemohl zkopírovat byla tabulka démonů, kterých bylo celkem 81 a jejich síla každé kolo stoupla o 1. Dětem postačovalo celkem 23 kol aby všechny démony zahnaly za portál. Mezi nejúspěšnější patřili Frostwulfové následování Loarderonem, Rhagam. Na chvostu tentokrát skončili trpaslíci s Blackrockem.

Po nástupu a večeři zklidňujeme tempo - ale je to jen zdání. Scházíme se u ohně a jednotlivé oddíly vystupují se svým programem. Přestože na přípravu nebylo dostatek prostoru, programy jsou nápadité a vtipné.  Pak se večer překlápí v kytarový a zpívací dýchánek ( přijel za námi na zahrát i čerstvý tatík Honza), ale to my, kytaristi už očekáváváme tmu. Je to proto, že se najednou postupně objevují klanoví vůdcové, berou si své klany a mizí ve tmě lesa.

Ano, je na pořadu noční hra po jednotlivých klanech, ta končí až někdy kolem 22"30, pro děti je připravena v kuchyni 2. večeře a my kolem 23 hodiny jdeme na poradu. Tak co se tedy dělo?

Frostwulfové a trpaslíci konečně skládají viteály Necromanta a získávají jeho poklad, Rhagamové hledají runy a účastní se rituálu s mágem, Blackrockové konečně nacházejí tajemnou ampuli, dělají ohňový rituál, během kterého si tvoří amulety na ochranu, Elfové nacházejí svého klanového padlého vůdce a oživují jej,  Lordaeron magickým kouzlem oživuje paměť a sleduje prokletí Mrazivého smutku...

Celkově se nám naše letošní metoda rodových programů osvědčuje, děti velmi baví, zapojují se se zájmem i T-čka, ale stojí nás poměrně hodně sil. Večerní porada se nám protáhla k půlnoci a pak ještě část vedoucích do cca 1:30 připravuje zážitkovou aktivitu pro polovinu tábora. Síly pomalu dochází, řadu oddíláků nechávám druhé ráno spát a nastupují praktikanti, ale to je jen do snídaně, na program jsme opět připraveni.

Program ve čtvrtek bude klidnější, další velká hra nás bude čekat v pátek.

Vaše případné reakce si dovolím vkladat do odkazu REAKCE

OPÉTOVNÉ ŹÁDÁM U MEJLŮ O UVEDENÍ CELÉHO JMÉNA A ODDÍLU DÍTÉTE

 

Z Azerothu

Hlavas

7 den na Azertothu - 18.8. - úterý

Dnešní den je celý pod mrakem, dopoledne je deštivé zařazují se tzv "mokré programy"

Po rozcvičce jdeme na tah hry - viz fotky z výšky - což nám naštěstí ještě počasí dovolilo. Pak se ale zatahuje skoro celé dopoledne prší. Program je povětšinou náhradní, pod střechou a po oddílech:

1. oddíl pokračuje ve své etapové hře tentokrát klidovou etapou - pamatovacími hrami, 2 je v jídelně a hraje Dračí doupě s legem, 3. oddíl si připravuje scénku k zítřejšímu ohni, 4 je na klubovně na nástavbě nad svojí mapou a hraje Dračí doupě, 5 se věnuje logickým hrám a připravuje si scénku k ohni, 6 oddíl se také věnuje programu k ohni. 7 a 8 oddíl nacvičují choreografii - taneční soutěže v hangáru, T-čko je na hradě, hraje drobné hry a věnuje se diskuzním pořadům, dnes rozebrali škodlivost drog.

V poledním klidu jsme nuceni zrušit část zkoušek na profese, můžeme se věnovat jen těm, které jsou pod střechou - sstále prší. V poledním klidu vybíráme také od dětí, které se rozhodly zapisovat si události do připravených deníků - tyto deníky. Procházíme co děti píší a dáváme jim za to odměnu ve smrcích. Deníky si zapisuje cca 15 dětí. Jeden takový vzorový deník dávám na stránky k počtení si událostí z pohledu dětí.

Odpoledne se 1 věnuje přpravě programu k ohni, 2 se saunuje a pak se jim čtou pohádky, 3 hraje přebíjenou a připravuje si program, stejně jako 4 oddíl, který jde ještě i na ryby na náš malý rybník, 5 je na hradě a hltá tajemné příběhy ( sám jsem i přispěl) 6 a 8 nacvičuje na hřišti sebeobranu, 7 má v plánu detektivní hru a připravuje se již na poslední soud vedoucích, konečně T-čko je v hangáru a hraje Trona a jde do školičky klasických tanců

Večer tábor nastupuje v barevných tričkách, ano celý večerní program až do tmy je klanový - a tak se v areálu tábora střetávají elfové a lidé - jedni se snaží pomstít padlého krále a ti druzí ( elfové mají akci motivovánu jako poznej svého nepřítele), Frostwulfové a trpaslíci společně čelí podvratné aktivitě černokněžníka Khel-thuzara, Rhagamové jdou po tajemném lektvaru a konečně Blackrockové se připravují na jakýsi podivný rituál.

Jen pro vás - veškeré aktivity klanů jsou časově a programově samozřejmě hodně dopředu připraveny a provázány jak s velkými celotáborovými hrami , tak i s událostmi na strategické mapě. Mají svůj vývoj , který směřuje k jednomu velkému závěru, ten je sice již na dohled ale ještě si jej nechám pro sebe.

Děkuji za milou reakci - viz odkaz reakce, která naše osazenstvo potešila!

Hlavas

 

6. den  - 17.8. - na Azerothu - otvírání bran hradů

Zde jsou aktuální zprávy ze světa Azeroth na Dračí Skále! Je pěkný den,žádný déšť. Marodka je prázdná, všichni jsou zdrávi, vše nám funguje.

Ráno jeme po snídani na tah hry, zde vzniká řada konfliktů, kdy povětšinou orkové zatláčí rody elfů a lidí do značné defenzívy. Probíhají i masakry armád hlavně mezi lidmi a zelenými orky ale i mezi Frostwulfy a elfy a Blackrocky a trpaslíky. Po konci tahu na mapě klany obdrží zlaté mince za držené města. Do taktiky významně promlouvají ační karty, které dostávají děti jako odměnu při plnění profesí během poledního klidu.

Dopolední program je rodový kdy klany Frostwulfů kolonizují nový svět, pak uzavírají spojenectví s trpaslíky, Rhagamové pátrají po dědictví lorda Šelorda , Blackrockové obsazují les, šlechtí jej , budují novou svatyni. Trpaslíci obnovují zašlou slávu starých trpasličích síní, Elfové objevuji Quel Thalus  lidé zahují obnovu svého království a zakládají špionážní službu na ochranu krále a vládnoucí rodiny.

V poledním klidu byste mohli sledovat průběh základní úrovně a druhé ale už i třetí úrovně zkoušek  profesí a to až do svačiny. Máme tedy po dnešku již i první rytíře, arcimágy, kováře, alchymisty , bojové mágy i inženýry, Trička mnoha děti jsou zdobeny malým zavíracím špendlíkem se stříbrnými šerky mnoha druhů.

Odpoledne je na plánu šifrovací - obsazovací hra. Bojová fáze je až jako poslední a to když se klany snaží z hradu vystrnadit klan , který hrad obsadil před nimi. Bojovou fázi reprezentuje fáborek na ruce, který je třeba strhnout.

Tady je náš manuál hry:


Motivace: Zjistěte cestu k 8 tajuplným osadám , plných magické energie a pokuste se tuto energii vyčerpat pro vlastní rod/klan!!

Provedení hry:

Všech šest týmů se nachází na začátku hry u mostku. Od posedu k mostku jsou rozmístěny níže uvedené šifry, každá šifra ve dvou vyhotoveních. Děti začínají luštit hesla k odemčení magických míst-hradů, popřípadě hesla ke zdvojnásobení zisku či umístění magického místa (dále jen MM). V těchto místech se nebojuje.

MM ( hradů) je 8. Nachází se na známých táborových místech v lese. Pokud rozluští klan umístění hradu i vstupní heslo, může se vydat s pár bojovníky (klidně i všemi) toto MM obsadit. Za každou minutu, kdy MM ovládá, má barva získán bod. V případě nahlášení bonusu získává  barva body dva za každou minutu. Body získávám tak dlouho, dokud na hradě mám aspoň jednoho živého bojovníka. V případě většího vzdálení od správce MM  nebo se vyhýbání boji, může správce rozhodnout, že MM patří nově příchozím bojovníkům (pokud znají heslo k odemčení).

Padlí bojovníci si musí jít pro svůj život až k mostku. (Proto je někdy dobré zvážit opuštění osady před přesilou a zachovat si život pro boj jinde).

Hraje se na fáborky umístěné na pažích.

Profese 3 úrovně  mohou dostat do hry 2 metry fáborku profese 2 úrovně dostávají 1m fáborku  - atím oživovat bojovníky v lese, ale více fáborku už nedostanou.

Ideální čas na hru je 2,5 hodiny - lepší začít s vysvětlováním pravidel kolem 2 hodiny odpoledne zkrátit poledňák o půl třetí začít hru a v 5 hodin končit. Správci uzavřou MM a všichni společně odchází do tábora.

Jeden dospělák se stane správcem hradu, mistři, popřípadě kirin tor z vedení. Ostatní dospěláky rozmístíme k barvám podle motivací - bylo by dobré mít alespoň dva lídry pro každou barvu. Ti mají u sebe časovače a měří zisk jednotlivým barvám.


Hra se nám vydařila s převahou zvítězili zelení a žlutí naopak na chvostu zůstali elfové a blackrockové, kteří se na šifry asi moc nepřipravili...

Večer je program oddílový a trochu zklidňujeme tempo: 1. oddílčelí útoku zlých bytostí na horách, 2. hraje evoluci a pak si nechává číst pohádku, 3., je na louce kde hraje Roboty a pak studuje základy vaření - dnes to je čaj, 4 nacvičuje tábornické dovednosti a 1. pomoc, 5 hraje kontaktní hry na louce, 6 má společné setkání s idolem tábora - Šamanem, 7. táboří na Triádě, kde také bude dnes v noci přespávat, 8 se přesouvá po nedávné bitvě gangů do kasína, kde kluci hrají karetní a jiné hry, T odpočívá po velmi náročném přežití formou přednášky o týmových rolích ( management) a celou tuto přednášku tráví ve spacácích, kdy jsme očekávali, že spousta z nich prostě usne - nestalo se...

Večer je tady, na hlídku se připravuje 4 oddíl a my jdeme na poradu připravovat dlší den.

 

Hlavas

 

5 den na Azerothu - zvyšujeme kvalifikace, koupeme se , přežíváme a děláme ohníčky

Ráno se budíme do krásného rána - tentokráte později - protože je neděle a odpoadá nám i rozcvička. Celý den je krásné počasí a až odpoledne se spouští déšť.  Marodka je prázdná, zatím jsme řešili jen drobné oděrky, a pár klíšťat, doufáme, že to tak i zůstane...

Dopoledne jako již obvykle jdeme k mapě verbujeme jednotky a klany obsazují poslední volná místa. Nyní již volných míst není a klany se začínají natláčet na hranice svých území a vznikly první masivní výpady armád na jiná , již zabraná území.

Ještě musím sdělit, že jsme ochuzeni o cca 35 lidí - celé T-čko totiž spalo na hradě a brzy nad ránem opustilo tábor a odešlo do hlubokých lesů přežít až do dalšího dne. V lese se rozděluje na 2 skupiny každá ze skupin si vybírá utajené místo a provádí špionážní a záškodnické aktivity proti druhé skupině. Nyní právě je pondělí ráno a T-čko se nám špinávé a unavené vrátilo do tábora. Jsou ale nadšení. První po čem se ptají jsou sprchy... Fotky z jejich akcí sem vložím až v zítřejší sadě fotek.

Dopolední program ostatních oddílů probíhá po oddílech:1. oddíl, 6. oddíl  a 3. oddíl se učí šifry a luští tajné zprávy, 2 oddíl hraje famfrpál, 4 má svoji etapovou hru se Zaklínačem, 5 přežívá - ale velmi krátce - jen na dopoledne v lese, 7 a 8 oddíl hrají pašeráky ( ti jsou zmotivováni do příběhu portálu a orkského přechodu na Azeroth).

V poledním klidu probíhají opět profese, prochází nám spousta dětí - většina zkoušky zvládá úspěšně - máme již i jednu z nejvyšších hodností - tou jsou rytíři.

Odpoledne je krásně kolem 16:30 se spouští děšť, který většinu oddílů zahání pod střechy. Díváme se na déšť s obavami, protože na večer jsou naplánovány oddílové ohníčky s buřtíky... 1. oddíl potkává obry, se kterými soupeří, 2, oddíl řádí na plachtě - klouzání a další aktivity, 3 aplikuje své znalosti šifer a pátrá po ztraceném bojovníkovi, 4 jde na larpové luky a pak v děšti šifruje, 5 hraje Trancouzského peška, který je tak baví, že ho hrají i v dešti, 6 a 8 se mění na gangstery a jdou na válku gangů, 7 oddíl se učí tábornické dovednosti. No jak jsem již psal, T-čko řežívá kdesi hluboko v lesích...

Večer se vyčasuje, Poslední kapky deště nás mírně osvěžují na nástupu, ale pak už voní ohýnky a opékané buřty. K ohňům patří kytary a tak u každého ohně je i čas na zpívání s kytarami, hrají se oblíbené hry - u ohňů jsou oddíly v árech tedy - 1 a 2, 3 a 4, 5a6, 7a8.  Večer po večerce jdou 2 a 3 oddíly ( každý zvlášť) na noční hru a pak už je klid.

Tolik k neděli na Azerrothu

Hlavas

 

4 Den na Azerothu ( to je název Země...) - čas získávání magie - 15.8.

Hlásí se vám čerstvé zprávy z Dračí Skály

Tento den je protkán přeháňkami a svitem slunce - což se pravidelně střídá. Marodka je však prázdná - což jsme rádi.

Hned ráno po snídani jdeme na tah hry na mapě, kde zelení Rhagamové zle dotírají a vytláčí lidský modrý rod Lordaeron z jejich území. Konflikty o území však vznikají již i mezi Frostwulfy a elfy  a pak i mezi trpaslíky a Blackrocky. Situace na mapě je dnestotiž  již na hraně, dochází volná území a klany začínají takticky pokukovat po územích cizích, které by mohli získat.

Po tahu hry jdeme na oddílový program, ten se však tgrochu upravuje, protože přichází vydatné dešťové přeháňky. Brzy se však vyčasuje a naopak je velmi příjemně

V poledním klidu pokračujeme v získávání profesí - nyní již nejen těch základních kde je úspěšnost solidní a děti tak získávají velké množství titulů, ale prvně plníme i profesi vyšší - válečník - práce s mapou + topografie, novic - kde je úspěšnost 0, protože se nedaří rozdělat ohýnek, a technik - zde adepti setrojují vozítko ze stavebnice merkur.

Držitelé profesí, kteří byli dosud úspěšní na dnešní odpolední hru získávají pěknou výhodu do hry ( samozřejmě výhoda je formě třeba jednoho života navíc, nebo nějaké speciální schopnosti, která by neměla zásadně ovlivnit průběh hry).

No a tím se dostáváme k odpoledni velké hře VE VÍRU MANY, kdy se naše klany objevují v Černovodě, kde starý mnich upozorňuje na magické obelisky ze kterých lze čerpat energii. Tady se pokusím opět vložit námět z našich materiálů:


 

Cíl:

Pro každou stranu jiný - Orkské hordě jde o získání mapy ke krvavé studni. Alianci jde o ukázání síly a jednoty proti orkům. Hra bude vyhodnocena na nástupu z hlediska získaného času u magických studní i životů - v podobě zisku zlaťáků do hry popřípadě volných verbování. Ale důležitý je cíl motivační pro jednotlivé klany podle příběhů.

 

Provedení hry:Hra se provede na 2 aliance po 3 klanech. Mezi aliancemi jsou jen 3 cesty. Mimo cesty se nikdo nesmí pohybovat. Na cestách se nachází v souměrných vzdálenostech body označené Obelisk -  strom. Cílem je obsadit na co možná nejdelší dobu Obelisk - magická studna  - počítá se čas. Obsadit Obelisk může jen vůdce klanu či rasy - ten ale je smrtelný, může být zabit, je třeba ho tedy chránit

Hra je bojovková na životy - ocásky. Malošci -se mohou pohybovat kdekoliv, nalézt si zvíře ( beast) - toto ochočovat a vycvičit z něj bojovníka co bude hrát za ně podle pokynů- klidně těchto zvířátek udělat více z mistrů zkoušek

1. úroveň zvíře má šátek jako život, moc neposlouchá,  útočí i na vlastní jednotky, je vedeno na obojku

2.úroveň - zvíře již má ocásek jako život , poslouchá lépe, je volné, občas zazmatkuje

3. úroveň - fáborek jako život - plní přesně pokyny malochů

Při zabití zvířete je osoba volná a lov i výcvik jde od začátku.

Klanoví vůdci jsou schopni vyvolat za obětování životů zvláštní schopnosti:

1A - dokáže přidávat život svým klanovým bojovníkům    nebo

1B - změní se v Avatara - na 10 minut bojovník

2A - dovede posílit bojovníky svého klanu navázáním fáborků    nebo

2B - dokáže přebíhat mezi cestami  ( neplatí pro něj hranice cest)

3A - vyvolá 3 své bojovníky, kteří se stanou střelci s koulemi - toto platí ale jen na první nejbližší KS   nebo

3B - přidá 2 svým bojovníkům kartu TRN - při útoku neumírá oběť ale útočník, karta se spálí ( na 1 použití)

Veškeré toto čarování musí být doplněno 30 sekundovým magickým rituálem Klanového vůdce. Čarování neplatí na T-čka!!!


Hra se přelévá ze strany na stranu chvíli vede horda pak je vytlačena aliancí a ta se pohybuje těsně až u základny hordy. Úspěch se přelévá ze strany na stranu, do toho kvičí zvířátka vychovávána maloškama. Dlouho netušíme na kterou stranu se přikloní vítězství. Nakonec o pár minut déle drží Obelisky Horda. Z bojiště odchází horda jako první , zastavuje se na místě zvaném Krvavá studna , kde se rozhádá (je to samozřejmě pečlivě plánováno)  sesazuje vůdčího čaroděje a rozpadá se na 3 klany.

Večer máme připravenu velkou novinku tohoto turnusu a tím je program po rodech. Mírně mží ale to nic nebrání aby se klany se svými barvami, vlajkami a v kostýmech vydaly do lesa s vlastním programem. Bílí Frostwulfové  vyvolávají duše padlých vlků - a ti se zhmotňují a přidávají ke svým paníčkům ( děti si v podstatě z petek tvoří své vlčí průvodce), Rhagamové oživují legendy v lese, Blackrockové se snaží vytvořit novou hordu, Lidé se vydávají na cestu za Mrazivým smutkem ( tajemný meč), kdy se jim dnešního večera podařilo objevit tajnou zprávu, složit pergamen , ale ještě jej nedokázali přečíst...Elfové pátrají po magickém krystalu, ten by se měl nacházet někde v dole Gol´Bolar a konečně Trpaslíci se rozhodli vybudovat si nové království. Program končí kolem 9 hodiny večer,  a pak již odchází tábor na kutě.

No a to je z dnešího nabitého programu vše

Mrkněte prisím na nové hlášky pod odkazem hlášky!

Hlavas

 

3 den na Dračí Skále - 14.8.2020

Jsou tady zprávy z Dračí Skály!

Mejly prosím nadepište jménem dítěte a číslem oddílu.

Je příjemné a svěží ráno, otužilci těží táborové smrky v bazéně, marodka je prázdná, neprší, jenodpoledne spadlo pár kapek...některé oddíly proto změnily svůj program na tzv "mokrý" a uklidily se do vnitřních prostor.

Hned po snídani se schází všechny klany u velké mapy a nejdříve verbují nové jednotky (jednotky je figurka vojáčky v barvě klanu, za den mohou klany naverbovat pouze 3 ( max.) první stojí 2 zlaté, druhý stojí 3 zlaté a třetí stojí 4 zlaté), Všechny klany svorně využívají možnosti a dostatku peněz a verbují po 3 jednotkách. Ty se ihned nasazují na mapu a nastává tah hry. Tak znamená že každý klan může pohnout jednotkami vojáků z celkem 3 měst ( hradů). Pokud je ve městě více jednotek, může jednotky poslat na různá místa. Klan místo které obsadí a nebo jím jen projde označí vlajkou své barvy a toto město na konci tahu platí klanu daně ve formě jednoho zlatého. Je tedy v zájmu klanu obsait co možná nejvíce měst. Zlaťáky jsou potřeba nejen na verbování jednotek, ale i na zkoušky členů klanu a získávání kvalifikace. Zkouška jednoho dítka stojí 1 zlatý.K tomu později. Přestože jsme teprve na počátku hry a zatím volná území jsou - dochází už i ke střetu. Pokud totiž se zachce klanu obsadit již obsazené území, platí pravidlo že silnější - rozuměj více jednotek - nebo jednotky posílené akční kartou - vítězí. no a to se dnes přihodilo mezi modrými lidmi a zelenými orky. Orkové silou 2 ku 1 vítězí...

Dopoledne máme program po oddílech.1 a 2 oddíl bojují o loď a pak na hřišti probíhá veliká vodní bitva pomocí nových stříkaček , 3 oddíl hraje v lese špačky, 4 oddíl zakládá obrovskou obchodní společnost Trafikanti a.s. ( díky Mývalovi z 1. turnusu - šéfredaktorovi sady časopisů jako 100+1, Válka , 1. světová válka , Příroda apod, terý nám zajistil asi metrák zbytků fungl nových časopisů  - tak tyto časopisy byly dány k disozici jako vklad do firmy a kluci s nimi živě obchodují ( cena pouze 1 smrk a oddíly mají co číst v poledním klidu...), 5. oddíl spolu se 6 oddílem jsou v lese a přenáší kontraband - ano , hrají pašeráky, 7 a 8 oddíl hrají osadníky a osadnice,   pak hru minutové rande no  konečně T-čko se učí střílet na hřišti z luků a pak dobývá hrad - pomocí luků a malých kuší ( samozřejmě s ochrannými prostředky)

Tak, a je tady polední klid, během kterého vypisujeme zkoušky na první úroveň profesí. Jdeme několika směry - dnes budeme zkoušet Novice( to je cesta magie) ( hádanky a šifry). Přestože máme samozřejmě mírnější požadavky na malé děti než na ty nejstarší - tak dnes uspěly jen cca 4 děti z 10. Druhou zkoušenou profesí byl laborant ( cesta alchymie a techniky) - zkouškou bylo zadání přenesení vody bez z nádoby do nádoby bez pohnutí nádobou, u této zkoušky již uspělio více adeptů z 15 zájemců. Poslední zkouškou byla profese vojáka (zde byl zájem největší a uspělo cca 9 kandidátů). Zájemci museli v lese nepozorováni sledovat dospělého důstojníka , který procházel terénem a trousil nanuková dřívka. Ty měli děti sbírat, ale tak aby si jich důstojníci, kterých bylo víc, nevšimli.

Úspěšní kandidáti dostali malý zavírací špendlík na tričko a na něm malý, stříbrný šperk symbolizující právě tuto profesi. Kromě toho si kandidát vylosoval jednu ze 3 akčních karet do strategické hry - viz výše. Tím výrazně pomáhá svému klanu v dobývání nových území a obraně území již získaných.

Odpoledne je program oddílový - 1oddíl zahajuje svoji etapovku - záchrana elfi královny, 2 oddíl si vyrábí mazlíčky - maluje si kameny, 3 hraje diskuzní hry, 4. oddíl se mění na vojenské komonado a ve skrytu pátrá po ukrytém špionovi, 5. oddíl studuje různé varianty šifer a pak se snaží v nich psát zprávy a následně je luštit, 6 a 8 oddíl hraje strategicko obchodní hru Burza, 7 oddíl hraje běhací drobné hry v mírném dešti na louce...no konečně T-čko se zdokonaluje v tábornických dovednostech a tím se připravuje na budoucí program "Přežití".

Vím, že vám tady píšu spoustu názvů, které nebudete znát, vesměs to jsou pracovní názvy starších i novějších her, které si v průběhu roku připravili oddíloví vedoucí. Nyní tady nejsem schopen vám dílčí oddílové hry popisovat, na to nemám kapacitu, jistě si to později proberete s Vaším táborníkem doma. I proto budu připravovat velkou databázi fotek a tu na konci tábora nabídnu dětem na dvd aby měli vzpomínku na táborové události.

Večer začíná tábor vonět spoustou různých parfémů - mnozí táborníci začínají vypadat nějak moc slušně - ano je tady první táborová zmítačka - aneb diskotéka, kterou mixuje odílák Šimon.  Zmítačka je velmi úspěšná, děti řádí, a tak mírně prodlužujeme večerku, ale i T-ko po 22 hodině je již v posteli.

No a my se jdeme poradit jak na další den, protože nás čeká další velká celotáborová hra - ve víru many.

V noci hlídá 7. oddíl, je klid v noci padá cosi z nebe - aha to je voda, a to je z dnešních zpráv vše...

Hlavas

13.8. den druhý, den vpádu hordy do Azerothu

Hlásíme se z tábora na Dračí Skále. v první řadě s krásnou novinkou, dnes ráno, než jsme šli na snídani objevil krásný svět malý Honzíík Nečas, můj vnuk , syn Honzííka , dlouholetého oddíláka a zástupce Hlavase tohoto turnusu a jeho manželky Romči. Klučina se narodil v Pardubicích ( v Hradci pro ně nebylo místo - bylo plno) a mamka i malý Honzíík jsou zdrávi. Dračí Skála přeje hodně zdraví a radosti a těší se na fotky i na jejich budoucí účast na Dračí Skále. Dospěláci si ihned ťukli archivní ořechovkou.

Tak a nyní zpět k táborovým povinnostem - k deníčku událostí:

Ráno bylo celkem studené neprší, marodka je prázdná, vše nám funguje. I přes chladné počasí máme otužilce, kteří rozcvičku tráví v táborovém bazéně! No ono je to také dobré pro peníze, protože za ranní návštěvu bazénu dostávají otužilci táborové smrky a to vždy o jeden více každý další den.

Rád bych touto cestou ještě vyjádřil poděkování paní a panu Stránským, kteří nám věnovali krásná etika s potiskem Dračí Skály. Děkuji i těm kteří měli možnost cokoliv poslat či věnovat Dračí Skále - tady se při činnosti s dětmi zúročí v podstatě cokoliv. Děkuji!

Na stránky do galerie fotek jsem Vám vložil fotky oddílů, Prosím nalezněte si své ratolesti a až budete psát mejly Dračí poštou, prosím napište celé jméno dítěte a oddíl ve kterém je. Ulehčí to práci službě s rozdělováním té spousty mejlů, co nám chodí.

Dopolední program je oddílový a tak se 1. oddílvydává do Pizzerie, 2 hraje trpasličí špiony, 3 je na louce , hraje Francouzského Peška, 4 studuje život včel a potom čelovku ( hra s maskou na jejímž čele je barevné 3 ciferné číslo. Hráči chrání své číslo ale snaží se zjistit číslo soupeřů), 5. oddíl se vydává na výpravu do lesa, a pak zahajuje svoji oddílovou hru, stejně jako 6 oddíl, 7. oddíl vyrábí louče, pak hraje drobnější hry na louce, 8. zahajuje svoji oddílovou hru a staví oheň, a konečně T-čko se seznamuje s medvídky Emmo a Rupertem

V poledním klidu se děti míhají kolem centrálního altánu, kde jsou odměňovány za splněné úkoly novými smrky . COŽE?? Novými smrky?? - Ano - probíhá totiž měna - podobná té jako v Československu 1953 - smrky , které si děti přivezly z domova vyměňujeme v  kurzu 1/10 . Důvod je ekonomický a pragmatický - za ta léta se nám v táborové měně roztočila inflace a úspory předešlých let znevýhodňují nováčky...

Po poledním klidu a krátkém deštíku začíná naše první ceotáborová akční hra První střet:


Z našeho herního manuálu:   Provedení hry: Hra je bojová na odpolední program. Hraje se po rodech. Aliance na Ypsilonce , Orkové paralelně u Čarostromu. Každý rod/klan bude mít vymezeno své místo - strom a ten se bude snažit bránit. Současně se bude snažit proniknout k cizím hradům zjistit cizí informaci a tu přinést domů.

 

Bojová část - na ocásky a životy, toto je nejbezpečnější a léta ověřený systém bojovek, kdy hráči mají vzadu za pasem kousek obvazu s uzlíkem - ocásek a ten si vzájemně soupeři snaží strhnout. Vítěz pak zvedne ruku s ocáskem a předá svůj život ( dřívkou s barvou rodu. Poražený pak spěchá ke své základně pro nový život...  Malošci budou označeni jako hledači - nebojují a hledají střípky mapy - jsou nedotknutelní.

Hodnotí se, kdo získal nejvíce informací a současně ubránil ty své. Také se počítají ukořistěné životy.

Orkové po krátké bojovce otevírají portál, prochází a snaží se jej uzavřít, to se nepodaří a tak jdou hledat nová území a osídlit jej.

 

Mezitím Aliance bojuje o území, po čase k nim přijde horda a postupně navštíví a zdecimuje jednotlivé rody, ty přestanou bojovat proti sobě a vytvoří alianci...


Hra je poměrně složitá na koordinaci a nutnost přesného časového příchodu Orků na Zemi mezi rozhádanou Alianci. Vše nakonec vychází, děti jsou po roce natěšeny na první bojovky a nováčci se rychle přidávají.

Vše se nakonec daří, orkům - portál, příchod, Aliance získává cenné artefakty pak jsou jednotlivé klany na Zemi přepadeny hordou...

Vyhodnocení hry přináší hordě i klanům první zlato, které bude zapotřebí u mapy...

Večer se schází tábor v hangáru. Zde zjišťujeme na mapě kde se nám to vlastně Orkové objevili, vysvětlujeme si pravidla hry na mapě a ihned děláme první kroky armád. Pravidla Vám sem dám zítra nebo pozítří.

KOlem 20 hodiny rozděláváme slavnostní oheň a přichází i čas na písničky, Tobi nám představuje naši letošní hitovku ( ta Vám byla rozeslána) a pak procházíme i další mnaše táborové, staré písně ale i novější, třeba od Divokýho Billa nebo Jelenů. 

Hlavas


Sledujte i hlášky z tábora pro vaše pobavení

Mejly prosím nadepište jménem dítěte a číslem oddílu.

12.8. den první - příjezd

Hlásíme se z tábora na Dračí Skále. Všechny 3 autobusy přijely  na tábor a vyklopily natěšené děti. Ihned jsme děti rozdělili do oddílů, prošli jsme si tábor abyhom  seznámili nováčky s místem. Ukázali jsme i starým táborníkům novinky našeho tábora - nový trakt s dívčími wc. Děti se právě ubytovávají a zabydlují chatky. Pak už bude ale čas na oběd. Před obědem - umýt ruce a dezinfekce tlapek . Využívám chvilky před obědem a píši vám tyto první řádky. Mimochodem je tady krásně, neprší a je i teplo.

Hlavas

 

Dobré ráno do civilizace , hlásí se vám zpravodajství Dračí Skály tentokráte ze země Azerothu!

Doplňuji tímto informace událostí včerejšího dne - po obědě obou směn - mladšího i staršího tábora následuje polední klid - před ním dostávají děti prostor na pití a návštěvu WC. Polední klid trvá cca hodinu a je ukončen svačinkou. Pak už je konečně čas na nějakou zábavu - následuje odpolední programový blok. Jsme tady první den a protože se pořádně neznáme , jsou zařazeny ve všech oddílech seznamovací hry. Tábor se po svačince vylidňuje, všechny oddíly odchází do lesa. Programy jsou různé a jsou nyní využity také k rozdání táborových triček - letos v 6 barvách. Také se musíme volnými silami dospěláků věnovat doplnění materiálu a posekání trávy na hřišti a dalších plochách tábora.

V 17:30 je nástup, kde se děti dozvídají program na další den a na příštích nástupech se budou těšit i na dopisy od vás - rodičů. Po nástupu a večeři přichází to důležité - zahájení letošního celotáborového programu Warcraft. Tábor na večerní program nastupuje v barevných táborových tričkách, protože je chladno, děti mají trička většinou přes mikiny a odcházejí na předem dohodnutá místa. Zde se odehrávají předem pečlivě připravené a nacvičené scény s jejich klanovými vůdci - Takto nám vzniká skupina na planetě Zemi klany lidí ( modří), trpaslíků ( žlutí) a elfů ( červení). Kdesi na jiné planetě  však žijí klany orků a ti získávají barvy černé, zelení a bílé.  Klany na Zemi jsou bojovné, budou se snažit získat nová území a upavnit svůj vliv. Vedení tábora ve fialových pláštích bude představovat skupinu čarodějů Kirin-Tor a budeme se snažit bojové choutky o cizí území mírnit. Nenechte se ale mýlit i my budeme mít vlastní cíle, které se projeví ažž na konci tábora, při závěru hry.

Orkové na své planetě však čelí neudržitelnému tlaku démonů, budou se snažit postavit portá, prchnout ze své planety. Portáll je vrhne na planetu Zemi právě v okamžiku střetu elfů lidí a trpaslíků - no a tím je vznik letošní celotáborové hry  připraven...

Trochu jsme nahlédli i do budoucna dění, prosím, o tomto dětem nepište, tyto události ( příchod orků na Zemi) teprve nastanou a to DNES!

Po setkání s klanovými vůdci se děti vrací do tábora a připravují na večerku. Dnes má službu část oddílu T ( teenager - děti nad 15 let) - zapalují si na nástupišti strážní ohýnek.

My, dospěláci ještě ne, protože máme první poradu a tam toho budeme muset hodně probrat. Vždyť nás zítra čeká tolik událostí!!

Z Azerothu zdraví

Hlavas


Diskuzní fórum není k akci založeno.