5. Deníček události na turnuse

27. červenec, den třináctý, den krále

Valar Morghulis!

Dnes vám popíšu události třináctého dne - vyvrcholení celotáborové hry, nastíním zítřek i pozítřek a dál již psát nebudu. budeme mít tolik práce, že už na to nenajdu ani minutku. Loučím se tedy s pozornými posluchači, doufám,že omluvíte chyby a chybičky, ale kromě cca 7 hodin spánku jen hrajeme hry, pracujeme s dětmi a když vyšetřím chvilku - pravidelně před snídaní, píšu pro vás.

Děkuji tedy za Vaši přízeň, budu se těšit na příští rok, protože hra o trůny bude pokračovat dalším dějstvím, už nyní se rodí v hlavách. V příštím roce bude dokončena také gotická věž hradu Dragolon, na podzim bude mít novou střechu a děti budou v příštím roce věž obývat , nocovat zde, trávit zádumčivé či poradní hodiny.

Děkuji těm z vás, kdo jste jakoukoliv formou táboru a tím vlastně vašim dětem pomohli - ať osobní účastí  a prací, či podporou financemi nebo dárky pro děti na jarmark. Významnou pomocí byly pro nás trička - jak na letošní hru, tak na obnovu sady žlutá/modrá /zelená

Zde jsou události posledních hodin: Dlouho očekávaný den nastal! Dnes nás čeká volba krále. Zákulisní jednání probíhají kandidáti slibují funkce ve správě království, malují letáky , oslovují voliče - ale je to samozřejmě v první řadě úžasná sranda.

Dopolední program je oddílový, ale již polední klid je narušen dvěma bitvami o hlavní město, kdy Lannisterští za odpory Martellů obsazují hlavní město lorda Krtka Greyjoye,  a probíhá také bitva mezi Baratheony a Targaryeny - tentokráte Baratheoni hlavní město nezískali. Zbytek poledního klidu ve vedru je využit na přípravy voleb krále a Královských her.

Po poledním klidu a svačince - výtečné koblížky s borůvkovou polevou z naší kuchyně - se rozjíždí volba. Losujeme rody a ty postupně jako jeden přicházejí k urnám a skryti zraku ostatních vhazují volební  hlasy - mince do označených sklenic - uren.Některé rody volí jednomyslně, jiné se roztylují do více kandidátů.

Po volbě jdou rody do bazénu schladit ve vedru rozehřátá těla a my zatím počítáme. Mezi námi - není to ani nutné. Zákulisní politika spolehlivě rozhodla o jediném králi.

A tak se zvoní nástup ve stínu pod hradem. Vyhlašujeme výsledky voleb pro jednotlivé lordy, s tím že poeslední dva adepti jsou právě favorité voleb. Nakonec lord martell poráží lorda Arryna a je rukou všech lordů korunován králem Západozemí, Je mu předám královský plášť, žezlo i jablko z rukou bílých košil, jen koruna je na jeho hlavu vložena rukou osmi lordů. Výstřel z děla ( replika napoleonského kanonu) to vše strvrzuje. Následuje slib lordů - všichni nakonec ohýbají koleno -a také slib krále. Král nakonec ještě rozdává tituly, je trochu zaskočen lordem Tullym, který se rozhodl králi sloužit již jen jako černá vrána na zdi a odejít tak z výsluní lordů. Pak ale již nastávají hry.

Přesunujeme se na hřiště do připraveného amfiteátru, kde na pokyn krále začínají královské hry. Ty zahajuje souboj ostrými meči mezi lordem Tullym a druhým lordem Lannisterem, pak jsou již na řadě larpové zbraně ( měkčené) a děti. Jde to ráz na ráz. Dobrovolné dvojice se staví před krále v disciplíně - meč, kladivo a sekery. Vítěz je vždy ihned pasován na rytíře ( tzv ser). Jen to vedro je náročné a tak soboje rytířů na koni probíhaj v bazénu, zlatým hřebe je pak souboj samotného krále s s nově jmenovaným pobočníkem krále - lordem Blážou Targaryenem. Zájemci ještě mohou absolvovat střelecký turnaj v lukostřelbě. Po nástupu má následovat oddílový program, strhává se ale opravdu přívalový déšť a silná bouřka. Operativně měníme program na celotáborové karaoke v hangáru. Na večer naví se jednotlivé rody vytrácejí, prochází Žílou ( chodba (psssst je ale tajná) , vystupují na hradě do přízemí ( deštěm promoklého), kde hoří v krbu oheň. Zde lordi děkuji svým dětem za odporu a obdarovávají je pamětní medilí se znakem rodu.

Tímto je celotáborová hra u konce oddíly se vracejí na karaoke, Radka chuděra začíná prát trika a varkoče ( musí uschnout do středy).

Zítra budou programy po oddílech, mladší tábor čeká milá hra z dílny Honzííka a Tonyho Trpaslíci a Obři, kde přípravnou silou je T-čko. Večer proběhne hodně očekávaný táborák se soudem vedoucích a praktikantů ( to si na nás děcka zase zgustnou - je to velká imrovizačka - soud připravují nejstarší slečny, na každého dospěláka si vymyslí co provedl a součsně jej hned nějak komicky potrestají. Je na dospělákovi jak to zvládne - proto se někteří soudu i obávají).

V úterý dopoledne zajdeme všichni k Čarostromu, u kterého se nachází mohyla neznámého plyšáka. Zde si zazpíváme hymnu, předáme novým dětem pasy nováčci položí svůj kamínek na mohylu a oddíly budou mít prostor obestoupit mohylu, a třeba něco říci nebo si slíbit, nebo jen mlčet. Atmosféra bývá hodně nostalgická...

Odpoledne bude jarmark, kde děcka utratí své smrky - táborové peníze, bude pro ně připraven gril, hospoda, spousta stánků s různými předměty ( právě i od Vás), budou si moci narazit každý jednu minci se symbolem Hry o trůny a dostanou do svých pasů razítko letošního roku a hry.

Večer bude rozlučková zmítačka.

Pak už jen balící blázinec. počítám, že ve středu kolem 10-10:30 přijedou z HK autobusy a vysypou spoustu čistých a vykulených dětí. Naši, boji ostřílení borci, je v nich vystřídají a budete je moci čekat kolem 12-13 hodiny.

Tak to je asi tak vše,kdyby bylo něco nového, dám o krátce sem, kdyby byla ještě minuta zkusil bych vložit i nějakou tu fotku, ale nepředpokládám to.

Jo a jšeště jedna věc, některé děti přetáhly svůj rozpočet v korunách a přesto že jsou na dně a kapesné promlsaly, přály se na konci zahrát třeba paintball, nebo odvést si dvd s fotkami a filmečky. My jim nechceme upřít dvd ani program který je nákladnější - proto někomu pošleme soukromě mejlem prosbu abyste to pak srovnali u autobusu s lordem Honzííkem Arrynem - Jan Nečas Díky za pochopení.

Tak naposledy  VALAR MORGHULIS!!

Hlavas

26.července, den dvanáctý, poslední bitva

Valar Morgulis!

Den je horký, oddíly se volných chvílích mezi programem koupou, marodka je zase prázdná - měli jsme tam jednu zvýšenou teplotu (Dan B.) vše funguje ( kromě náplně do tiskárny).

V noci měly nejmenší děti - 1 a 2 oddílu noční hru, dopoledne trénují rytířské dovednosti , 3. je na paintballu v bažině, 5 se projíždí uazem , maluje kameny na závěrečný rituál, pak řádí na polité plachtě, 4 a 6 hrají kontaktní hry  -hutututu a další, 7 .- přenáší v lese básničky - alternativa tiché pošty a pamatovací hry, 8. zkouší pokořit altán, hraje Erby a připravuje kameny na rituál, 9.-hrníčkovaná, kódovaná, a second hand, T-čka střílí, háží sekerami a pak přechází přes bažiny.

V poledním klidu jsme svědky také dobývání hlavního města Tyrellů ze strany Tullyů. Tullyové skutečně Vysokou zahradu obsazují.V poledním klidu také připravujeme či spíše jen doděláváme přípravu na náročnou poslední hru - Obsazení hradů. Je to šifrovací a současně o bojovková hra.


Motivace: na našem území se nachází 4 hrady. Staňte se rodem , který je skryt v bezpečí pevných hradeb, nalezněte poklady, získejte výhody skryté v tajemných šifrách!

Provedení hry: Nejdříve se vytyčí nebojové území (dejme tomu mostek), kde budou umístěny různé druhy šifer. Na 4 šifrách  ve dvou kopiích, bude zakódováno místo jednoho ze čtyř hradů. Po rozluštění šifry se příslušný rod pokusí hrad obsadit na co nejdelší dobu. Co minuta to bod do konečného hodnocení.

Na dalších 30 šifrách bude umístění různých pokladů, rody mohou šifry opsat a kdykoliv je luštit –např. v obsazeném hradu. Tak se rody budou snažit objevit poklady - většinou to jsou obálky se zlaťáky.

U  hradů budou dospěláci, kteří budou počítat body za dobu držení hradu. Hrad se drží tak dlouho dokud nepadne poslední bránící člen rodu. Hrady by měly být minimálně 500 m od základního území.

Způsob boje: Boj je klasický na fáborky a strhávání. Padlý bojovník si jde pro nový život na startovní pozici. Může jít okamžitě pomoci svému rodu nebo hledat poklady (spíše starší děti).

Vyhodnocení: Vyhrává rod s nejvíce nastřádanými body.

Hra je pestrá a je dána velká svoboda v rozhodování. Každý se v ní nalezl. Hrálo se o rodech a někdo luštil, jiný pátral po pokladech , další skupiny hledali, obsazovali a bránili hrady.

Nejlépe se dařilo Starkům. Starkové tak střídají Baratheony ve funkci Pobočníka krále. Nebylo to ale jen jejich zásluhou, jsme totiž svědky, že začínají vznikat poměrně silné koalice rodů a ty se začínají podporovat. A tak Starkové měli podporu Arrynů , Tullyů a Greyjoyů, proti Martellům, Lannisterům Baratheonům a Targaryenům. Tyrelové budou zřejmě jazýčkem vah, ale zatím se kloní k Martellům. Začínají se nám tady rýsovat dva kandidáti na krále Severní koalice staví lorda Honzííka Arryna, ten se snaží nabídnout manželství lady Tyrell, na druhé straně je lord Artoryr Martell v Jižní koalici. Ten nabízí manželství lady Baratheon a lady je Tyrell je mu zavázána za občasnou pomoc v bitvách...

Oba lordi již zahájili volební kampaň. Volba proběhne zítra - v neděli. Rody rozdělí mezi děti získané zlaťáky a volit bude každé dítě vhozením držených zlaťáků do jedné z 9 uren - sklenic se symbolem rodu.

Další dění vám popíšu další den - ale vše , včetně korunovace a rytířských klání je přiupraveno.

Na nástup se nám vpotácela podivná černá vrána, s důležitou zapečetěnou zprávou. Nechtěl ale zprávu nikomu předat, pouze králi. Toho ale ještě nemáme, tak bude muset černá vrána počkat do zítřka.

Večerní progrm je opět oddílový, připravují se kameny, někdo je v sauně, někdo střílí, T-čka se vydávají do zaniklé vesnice Horního Karlova ...

Do 10 minut vložím pár nových hlášek - sledujte!

Hlídá T2, večerka - spánek...

25.července - den jedenáctý, čas klidu před bouří

Dnešní den byl klidný, teplý, po 3 celotáborovkách po sobě zařazujeme oddílový program. Program byl prokládán koupáním v bazénu, řada oddílů využila možnosti projetí se v uazu - viz odkaz sponzoři.

1. oddíl má zvířcí odpoledne, pak hraje hnízda, 2.-je v lanovém centru, 3.- hraje v lese - golfové hřiště, 4.a 7. je v lese na paintbalu, 5. šifruje a luští básničky pro pana krále, 6 střílí a leze v lanovém centru, stíhá ještě dekomlat, 8 sbírá přísloví , pak pod vedením "Dědy" - to je táborník - se mění v partyzánskou tlupu a přebírá vedení ceého tábora, 9. má paměťovou hru - sběr citátů, pak řeší detektivní rébusy, T-čka má doplňovačky přísloví - viz hlášky , pak hraje a učí se hrou prcovat s vysílačkami.

V poledním klidu je skutečně polední klid až na pár stavitelů hradu.

Odpoledne 1 oddíl střílí, 2.-3. hraje hrátky na plachtě - viz fotodokumentace, 4 se mění na džedáje , 5 hledá diamanty na trase v lse , 6, je na paintballu, 7.a 8. řeší kódy a saunuje se, 9 se usazuje a připravuje žaloby a poslední soud oddíláků a dospěláků, T-čka má hru Timeline - zařazování událostí - mezníků lidstva na časové ose,pak ještě dostihy.

Večer nás čeká retro zmítačka a to zejména v oblasti hudby - hudba cca 10-20 let stará i v oblasti oblékání. Byla bezvadná, můžete se zejména na kostýmy podívt ve fotogalerii.

Děkuji paní Tarantové, která nám poslala pamlsky pro táborové štěně - boxerku Liu.

Obávám se, že asi nebudeme nyní schopní tisknout všechny Vaše zprávy pro děti - včera večer nám začal docházet toner hp 1150. Hned jedeme do Králík a situaci musíme řešit. Jen nevím , jesli tady něco seženeme.

Valar Morghulis

Hlavas

24. červenec, den desátý, čas jídla a bitvy o vrchol

Valar Morghulis! Celý den drobně mžilo, až večer se obloha protrhala. Marodka je prázdná, počet klíšťat ke včerejšku je celkem 7. Všechno funguje.

Hned dopoledne nás čeká celátáborový program. Před námi je dovednostní aktivita Jídlo pro pocestného:

Motivace: kdysi dávno vyjel jeden z rodů na lov. Lov byl však neúspěšný a družina nic neulovila. Pojedla tedy všechny zbylé zásoby a chystala se na cestu domů. V tom okamžiku k nim přišel cizí, zahalený pocestný, který pravil , že trpí velkým hladem a prosil o něco k jídlu. Družina se rozhodovala , zda jej odmítne nebo mu pomůže. Nakonec se družina rozhodla, že pomůže a začala připravovat polévku z toho co dokázala sehnat. Pocestný pojedl, vstal a sundal si kápi – byl to sám král…

Provedení hry: Aktivita bude provedena po snídani po nástupu – někdy uprostřed tábora. Bude ponechána volnost – rozhodnout se zda-li rody uvaří polévku či nikoliv. Rody budou vybaveny jen kotlíkem a zápalkami. Vše ostatní si musí zajistit sami. Přístup do kuchyně bude zapovězen. Před kuchyní bude ale obchodník, který bude prodávat základní možné suroviny – sůl, pepř, třeba kousek masa či kosti – s tím , že cenou bude dukát za 3 věci ( možno změnit…). Je možné jít také do vesnice – ale ne žebrat , ale odpracovat suroviny ( vždy více účastníků – někdo pracuje , jiný odnáší…ve vesnici vždy musí být vysvětleno co děláme – a proč…).

V 11.30 se všichni sejdou u altánu kde nalijí polévku do označených talířů – pak přichází porota, která nezávisle vyhodnotí.

Hru jsem při přípravě celotáborovky nepovažoval za stěžejní. Přesto ale se neuvěřitelně zadařila. Drobně mžilo, a tak i jen rozdělat oheň dalo hodně práce. Rody kromě kotlíků a zápalek nic nedostaly, buď mohly utrácet zlaťáky, nebo si jít drobnosti do polívky odpracovat. Už jen ta zkušenost, že musíte zaťukat na neznámé lidi, poprosit, nabídnout práci, to ještě děti nedělaly. Čekali jsme že některá polívka se nebude dát jíst, ale všechny byly dobré, některé byly snad i nad jarušku a její kuchyni. Vítězí Martellové se svojí malinovou polévkou ( naprosto úžasné - jednomyslně  nejvyšší známky), hned následováni Lannistery. mohli jste vidět ještě jednu věc - děti byly na své výtvory pyšné, hrdé , že tak obtížný úkol zvládly.

Po poledním klidu je před námi další celotáborovka ( nějak se s nimi od včerejší noci roztrhl pytel) . Je to Král na kopci:

Motivace: staňte se nejmocnějším rodem, který dokáže ovládnout strategické místo na nejdelší dobu, dokáže jej ubránit a natěžit tak nejvíce surovin, které se těží na ovládaném území 

Provedení hry: Hra je určena pro 9 rodů.

V lese se vytyčí bojové území, kde obránci chytají útočníky. 3 (2) rody brání 6 (7) útočí. Útočníci se snaží dostat do kruhu na vrcholu kopce, kde za vytýčenou hranicí těsně pod vrcholem jsou nesmrtelní a zazvonit na zvonec. Jakmile se zvon ozve zvonící rod si vybere dva (jeden) z útočících rodů, které mu pomohou bránit. Hra pokračuje tímto způsobem dál.

V čase, kdy rody brání, tak mohou vyslat nějaké členy rýžovat zlato, těžit suroviny, vyrábět nějaké předměty… ( místo za zvoncem, nebojová zóna ).

Začátek: každý rod vyšle svého nejrychlejšího běžce ať běží a najde kruh. První 3 (2)  kteří dorazí do kruhu jsou obránci.

Průběh boje: útočníci jsou vybaveni fáborkem na zápěstí. Pokud se jich obránce dotkne fáborek si strhnou a jdou si pro nový život.

Tato hra je celkem fyzicky namáhavá, výraznou výhodu mají fyzicky zdatní jedinci. Do hry nám navíc mírně mží. Rody se nám přelévají z pozic obrany do pozic útoků. Pro únavu ji ale končíme dřív. Protože byla hra náročná , řada dětí ji nehodnotí nejlépe.

Večer po večeři nás čeká další tah rodů na mapě. Začíná se  pomalu ale jistě spekulovat nad závěrem - nad volbou krále. Ne nad provedením, to je jasné, ale jednotliví lordi se snaží získat podporu od ostatních pro podporu své kandidatury na krále. Jsem moc zvědav jak to celé dopadne. Volba krále + královský turnaj by měl probíhat v neděli odpoledne, do té doby je před námi ještě jedna celotáborová hra ( poslední).

Večer nás čeká konečně zase oddílový program - kdy 1 oddíl čaruje v altánu, 2. si připravuje oheň na svoji noční hlídku, 3. hraje hry důvěry, 4 hraje Legobitvu o Casterlyho Skálu ( hlavní město Lannisterů), 5. se saunuje, 6. hraje maršála a špiona, 7. rozhoduje, komu by dala lék na aids a pak zkouší ještě malé psycho testy, 8. a 9. hrají Siamská dvojčata a pak Kamasůtru, T1 a T2 čeká dokonalý smysl a pak diskuze o tématu.

Po večerce není žádná noční hra, hlídají nejmenší kluci ze 2 oddílu.

Hlavas

23. července, den devátý, čas nočních přepadů

Valar Mrogulis do civilizovaných zemí!! Marodka je prázdná, všechno fnguje, počasí se zhoršilo , v poledním klidu začalo pršet a přestalo až odpoledne.

Dopolední program Západozemí je po rodech. a tak se barevné skupiny rodů míjejí většinou každý rod stíhá projít kolem mapy a popřemýšlet nad dalšími tahy a taktikou. Baratheoni trénují šfry, morseovku a další dovednosti, Tyrellové Tullyové, Arrynové a Martellové hrají novou hru z dílny oddíláků - Berserkři a pak bukuhu. Targaryeni, Starkové a Lannisteři se chvílí cvičí v morseovce a pak získané znalosti úročí v cestě za pokladem , která končí v opuštěném pískovém lomu.

V poledním klidu začíná pršet a tak překlápíme odpolední progrm do nouzového režimu- můžeme, máme totiž na rozdíl od stanových , nabo Mashových táborů dostatek zázemí kde udělat další program pod střechou , v suchu. a tak 3 a 5 oddíl obsazuje klubovne, kde hrajeme na kytaru všechny táborové písničky a spoustu dalších, do toho holky rukama tvoří pěkné předměty - korálkují, dělají náramky... T-čka zabírají bývalou sudetoněmeckou třídu - dnes lazaret, kde hrají Kamasůtru, pak kolíček, 1. oddíl hraje zvukové pexeso, 2 hraje hry na srubu a jakmile přestalo pršet, hrají na hřišti bagrbal, 4 a 6 si tvoří vlastní hru Legobitvu s figurkami Lega, 7 hraje parlament, 8 a 9 v jídelně se učí obchodovat s akciemi na burze.

Večerní program je předzvěstí pro velkou noční hru, někdo stíhá saunu, jinde se hraje pohádkový les, jiný oddíl prozřetelně trénuje maskovaní.

Čeká nás totiž hra Obsazení pevnosti -

Motivace:   pokuste se proniknout do nepřátelské pevnosti a nenápadně umístit do střežených označených míst škůdce

Cíl: Nenápadný průnik do pevnosti , snaha nebýt viděn a zanést maximální možné množství škůdců na stanovená místa.

Provedení hry: Jednotlivé rody opustí tábor a utáboří se mimo aby na ně nebylo vidět. Vzdálenosti mezi rody musí být přibližně podobné. Rody vedou lordi. Rody jsou vybaveni škůdci ( lístečky, které je třeba dopravit do pevnosti na různá místa. Tábor se přemění v pevnost a bude zhasnut. V pevnosti bude svíčkami označeno cca 15 míst a současně sem budou umístěny i nádoby na lístky (škůdce). Lord si organizuje pronikající členy rodu tak aby nebyl na jednom místě – v jedné nádobě více než 1 škůdce. Pakliže se stane že by do stejné nádoby rod vložil více škůdců , počítá se vždy jen jeden.

Dlouho čekáme na tmu. Pak však hra začíná. Tábor je jako vylidněný, absolutní ticho, jen sem tam se šustnou kroky pronikajících útočníků. Podle mě se jednalo o zcela normální celotáborovku, pouze podl pláštíkem noci, děti ale prohlašovaly - to byla nejlepší celotáborovka... Nejlépe se dařilo Baratheonům, pak Lannisterů, a Targaryenům, naopak vyhořeli Martellové, Arrynové a Tullyové.

Hlídá 3 oddíl a tábor rychle usíná...

22.července, den osmý, verbování armád

Den je krásný , ale svěží , vedra pominula. Po rozcvičce nastupuje tábor na odpočinkový program - sběr borůvek. Oddílákům nařizuji odpočinek, a i sběr borůvek je poměrně klidné zaměstnání, tábor vedou zástpci hlavase, doktor a Šaman. Děti jsou motivováni ke sběru ( zlaťáky do celotáborové hry) a nasbírali jsme 68 litrů. Po poledním klidu je před námi bojová , strategická hra Verbování armád:

Motivace:   Abychom  získali trůn pro sebe , našeho lorda a vládli ostatním, musíme obsadit co možná nejvíce území. To ale nepůjde bez dostatečně silné armády. Kdo naverbuje nejvíce vojáků? Kdo je vybaví potravinami a potřebnou zbrojí?

Cíl: Získat největší počet vojáků

Provedení hry: Hra je bojová. Ideální na odpolední program. Hraje se po aliancích – bojovková část, strategie ale už po rodech. Aliance budou mít svá území ( třetiny lesa – ale rody si určí své stanoviště). Každý rod dostane 3-4 A4 s předmalovanými pyramidami s chlívečky do kterých budou vlepovat získané nálepky – symboly potravin, zbraní a žoldáků.

Jen plně vylepený arch bude považován za hotový

Bojová část – na ocásky a životy, malí nebojují, ale stávají se hledači a obchodníky. Malí hledačí v 1. Fázi hry budou hledat nálepky potravin, zbraní a žoldáků po lese, již nyní je možné nálezy nalepovat do archu.

Jakmile budou mít rody získané životy, budou moci jít malým hledačem za obchodníkem ve středu hrací plochy a koupit si od něj propustku z bojiště – 1 život / nebo divokou obálku za 4 životy.

S propustkou se mohou rozběhnout na místa mimo hrací plochu – za verbířem , zbrojmistrem nebo farmářem a koupit jím nabízené zboží. Prodejce si vezme od dítěte propustku, eviduje si rod a co koupil ( obálku s tou , kterou komoditou si rod může koupit jen jednou). Obálky jsou navíc očíslovány  a kdo si koupí obálku jako první, má v ní nejvíce , kdo jako poslední – nejméně.

S komoditami je možné obchodovat

Verbování armád dopddlo dobře. Greyjoy udělal na konci strategické překvapení, které vedlo k vítězství rodu Tullyů, na stejném místě skončili Martellovéa a za nimi Targaryenové. A tak tyto 3 rody získávají po 2 jednotkách na mapu, Greyjoy nedostává nic a ostatní posilují o jednu jednotku. Celotáborová hr je hodně rozjetá, někdy musím krotit i emoce mezi samotnými lordy...

Do fotogalerie Vám dávám náhledy na mapu, kterou nyní hltají dospělí i děti. Máte tam také pár fotek naší táborové kamarádky Míši, umělecké fotografky, jejíž fotky a spousta našich, budou  na dvd ( na konci tábora k dispozici za 50 kč). Míšiny fotky budou také na úložišti - adresa se časem objeví na kalníčku

Po nástupu je tah hry, kde se již děje celá řada překvapivých tahů, vytlačení a obsazení území a hradů, úspěchy a neúspěchy, blokování pozic...

Večer začínají vonět ohníčky, to se oddíly starají o dnešní večeři - buřtíky. K tomu je samozřejmě program k ohníčkům, drobné hry, obcházíme s kytarami jednotlivé ohně..

Dnes má službu Noční hlídka. Po večerce nás dospěláky čeká ještě poměrně krátká a rychlá porada, 3 oddíl noční hra a pak už táborem vládne klid.

Valar Morghulis!

Hlavas

 

21.7., den šestý, den odpočinku

Přes noc mělo něco napršet , ale nespadla ani kapka. Ani dopoledne se nic nepřihnalo, přišlo to až odpoledne a hodně jsme si déšť užili... Jsme v polovině a tak jen pár info o zdravotním stavu - zatím jsme neměli ( zaklepávám) úraz, marodka nebyla obsazena žádným marodem, celkový počet klíšťat za polovinu tábora je 5, což je rekordní, letos nejsou ani vosy , nebo divoké lesní včely. Přes noc nám bez úhony přespaly oddíly 8 a 9 na mýtince pod hradem a T-čka v zemljance v lese.

Dopoledne nás čeká oddílový program - 1 oddíl si vyrábí masky na večerní zmítačku, 2 je na paintballu v bažině, 3 a 4 pašují a loví paš, 5 čeká trasa po fáborcích , 6 loví bizony a pak hraje parlament, 7.,je v lanáči a na stěně, část oddílu je ve fotokroužku ( vede jej umělecká fotografka Míša), 8 a 9 pašují a loví pašeráky, u T-ček jsou kluci u oddílů a holky s Honzííkem nacvičují sebeobranu.

V poledním klidu se strhává déšť. Je prudký, ale moc příjemný. Ihned začíná šou a hrátky v dešti v podání Šamana, kterého doplňuje Kamil a pár nejstarších kluků. Jdou na vrchní část nástupiště pak najednout hooop dolů, skok šipkou a už jedou po břiše travnatým a nyní zavodněným nástupištěm dolů. Ostatní tábor stojí ve dveřích chatek a hlasitě "klouzače" podporuje. Protože ale pršet nepřestává, měníme odpolední program, děti zveme do kina - do hangáru.

Nástup, večeře. Po večeři opět tah naší hry. Volná území už nejsou a tak sledujeme zatím marnou snahu Martella probít se po moři na sever, kde se na Medvědích ostrovech zabednili Greyjoyové, snahy Starka vypudit ze Severu Greyjoye, velkou kumulaci jednotek u Dvojčat - mezi Arryny a Tullyi, solidní obranu Targaryena vůči Tullymu, postoupili i Lannisteři a Tyrellové, no musím Vám sem zase dát nějaku aktuální fotku mapy. Za každé obsazené území dostávají rody zlaťák denně , za území s hradem zlaťáky dva. Nejvíce si dnes pomohli Baratheoni a Martellové - 15 zlatých, po 13 mají Starkové, Greyoyové, Lannisteři, 12 zaltých si připisují Targaryeni a Tyrellové, 11 Arrynové a nejméně Tullyové vzájemně vysílení k ničemu nevedoucími půtkami se sousedními Arryny.

 Po nástupu se začínají linout táborem různé vůně - to se nám tábor připravuje na 2 zmítačku. Ta je v režii Šamana a prý byla zatím vůbec nejlepší co naši staří harceři pamatují. Zmítačka je proložena i hrou a to plesem upírů. Na ples se nám připravili dospěláci - všichni v černém, obličeje nabíleny, krev v koutku úst - no podívejte se na fotky. Hra je milá - děti dostávají průkaz buď člověk nebo upír. Děti tančí. Pokud chtějí mohou vyjít ven a dát si pusu,pak si ukáží pasy. Pokud se sejde člověk a člověk, nebo upír a upír, je vše v pořádku, oba dostávají bodík, pokud se ale sejde upír a člověk, člověk hyne a stává se upírem. Člověk se ale může bránit - pokud je přesvědčen, že je jeho partner upírem, může mu dát místo polibku kříž na čelo, pak upíra ničí. Nesmí se ale splést, omyl by jej stál život.

Prodlužujeme zmítačku, pak se tábor uklidňuje a v noci se o naše bezpečné spaní starají holky z 5 oddílu.

Valar morghulis!

Hlavas

p.s. děkuji za vaše milé reakce - dal jsem je do odkazu Vaše reakce na náš tábor pod 2 turnusem.

20. července - den šestý, zákulisní intriky

Dobré ráno,Valar Morghulis! Den opět jako vymalovaný, je horko, marodka je prázdná.

Protože tento den je nedělí, tábor vstává později, odpadá rozcvička. Den je horký a kromě programu, který popíšu se oddíly pořád protahují bazénem a to při každé příležitosti.

Dopoledne hraje 1. Minigolf v lese, 2. se Šamanem dobývá papírvými koulemi za strašného řevu altán ( věž - kde je pár obránců), 3. šifruje a učí se morseovku, 4 a 6 hraje špionskou hru trapper upravenou na naši motivačku - trůny, 5 je v lese a hraje Sněmovnu lordů a Škatulata, 8 a 8 jede velkou Pardubickou , kde v cestě je velká překážka - plachta s vodou a trochou mýdla - toto klouže - a tak se jezdí po břichu či zádech, T-čka luští kód Západozemí, ve volné chvíli diskutuje o praktikantství.

Po poledním klidu začíná další celotáorová intrikánská hra - milenci a vrazi, která je hrána po rodech:

Motivace:  Šlechtické páry v jednotlivých rodech jsou ohrožovány najatými vrahy z nepřátelských rodů. Ochraňte svoje ženy, zničte najaté vrahy! Vrahové: dotykem jedové látky zabijte ženy z nepřátelských rodů aby tyto vyhynuly!


 

Provedení hry: V rodě se určí několik mileneckých dvojic (4-5) - párů kluk-holka. Jediné kritérium tvorby dvojice je to, aby byla holka o trochu lehčí než kluk - tzn. aby ji kluk uzvedl, ale nevydržel s ní běhat celý den v náručí. Dvojice se ještě rozdělí podle svého vlivu – nejvyšší je lord + lady, šlechtic + šlechtična, obyčejný pár apod. Zbytek týmu, který není v žádné zamilované dvojici, se stává vrahy. Rozdělení na milence a vrahy je veřejné a přehledně napsané někde na nástěnce.

 

Vrahové: každý tým vrahů obdrží jednu vražednou zbraň. Tou může být cokoli, co je dostatečně nápadné, pokud si to člověk vezme do ruky, zároveň to ale lze schovat - například rukavice . Cílem vraha je zabít ženu ze zamilované dvojice soupeřů, a to tak, že si nasadí onu věc (například rukavici) a pak na svoji oběť sáhne. V té chvíli je obět zabita a její milovaný umírá steskem s ní.
Zamilovaní: brání se zabití od nepřátelských vrahů. Obrana spočívá v tom, že muž vezme ženu do náručí - v té chvíli je žena nezabitelná. Žena má navíc u sebe papírovou koulí, které, pokud je v náručí muže, může po útočníkovi házet. Trefí-li se do někoho, kdo má u sebe vražednou zbraň, je útočník nadobro vyřazen ze hry (tohle pravidlo je tu proto, aby bylo možné útočníka rozumně odehnat pryč, lze vymyslet i jakýkoli jiný způsob odhánění). Pokud trefí někoho, kdo u sebe nemá v tu chvíli vražednou zbraň, nic se neděje. Žena může na útočníka házet koule, pouze pokud je v náručí svého milence! Vražednou zbraň nelze nikam odložit, u sebe ji někdo musí mít neustále! (lze ji ale předat z ruky do ruky).

Rody neútočí všechni proti všem, ale mají dané kruhové pořadí. Pro tyto účely je třeba vyrobit nějakou nástěnku, kde bude zřetelně znázorněno, kdo na koho útočí a kdo ještě žije. V případě jakéhokoli úmrtí se tam pak oběť vyškrtne (případně se tam mrtvolka podepíše, prostě se to nějak zřetelně označí).
V případě smrti všech párů nějakého rodu je tento rod definitivně vyřazen ze hry. Rod, který je vyřadil, přebírá cíl vyřazeného týmu

Vítězí rod, který získá nejvíce bodů za likvidaci lásky u soupeřů a ochranu svojí lásky - za zabití každé lásky obyčejné a za přežití svojí je bod, za likvidaci člechticů či přežití svých jsou dva body, za lorda a lady jsou body tři.

Hru hrajeme v táboře každý rod má 4 pára a zbytek jsou vrazi. Naše hra se nakonec mění, páry dochází na metodu jak likvidovat vrahy dříve než stihnou vrazi likvidovat je.

Konečně také vítězí další , jiný rod - Tyrellové, následováni Lannistery a Greyjoyi. Hned po skončení hry jde celý tábor do bazénu a pak do nástupu odpočívá a má volno.

Nástup je dnes pro horko pod hradem, kde jsou kolem velké stromy a stín. Po večeři řešíme první velké konflikty rodů na mapě, kde dochází ke srážkám mezi Tullyi a Arryny, Tullyi a Baratheony, Greyjoi a Starky, Martelly a Tyrelly. Dokonce  i někteří dospěláci hře podléhají a emoce stoupají...

Po večeři čistíme bazén - už je třeba vypustit špinavou vodu a nechat natéci čistou, pškně ledovou z pramenu Tiché Orlice.

Večer je program oddílový 1. oddíl se učí tajným řečem - Morseovka, 2 oddíl hraje šionskou schovávací hru v táboře, 3 staví domečky v lese, 4 a 6 jsou opět společně a hrají Západozemského peška a Západozemský hendból. 5. si vyrábí vlajku, 7,8 a 9 se učí tábornickýcm dovednostem a pak šifrují. T čka jsou rozdělena část je v sauně, část čistí bazén a část hraje kontaktní hry za kapličkou.

Večer odchází T-čka spát do "zemljanky" v lese - je to terénní prohlubeň přímo v lese, a 8 a 9 jdou spát na palouček pod hradem. Mám trochu obavy když selduji zprávy ze zaručených a osvědčených meteorologických serverů, protože podle nich má už v noci pršet. Bylo dobře , že jsme spaní venku riskli, nyní je 8 hodin ráno a tady nespadla ani kapka...

Hlídají nás divocí - mají u altánu rozdělaný ohýnek, tak můžeme klidně spát!

Valar Morghulis!

Hlavas

p.s. Dnes se tady objevil pán a dovezl sponzorský dar od paní Pozlerové - maminky Štěpy Pozlera - 10 melounů. Ještě nevím co za ně opravíme a zrekonstruujeme, případně je dáme dětem v poledňáku a na svačinku. Moc děkujeme!! Hlavas

p.p.s. sledujte i další záložky - právě jsem přidal hlášky

 

 

19. července - den pátý, den královských her

Opět krásný , horký den, ráno máme v bazéně trochu méně dětí než včera - asi jim jsou 2 smrky už málo , ale pořád je to hodně. Dopolední program je oddílový - 1. a 3. hrají společně kontaktní hry, 2. pracuje, vyrábí louče, 4. taky pracuje - staví oheň na dnešní večer, 5.,je v lese, hraje labyrint, Mrkacího vraha, Čelovku, 6. a všechny starší oddíly jsou společně v lese a hrají polotáborovou hru Bitva o Harrenov. Večer na poradě si oddíláci pochvalují, jak děcka hrají férově a hru si užívají...

V odpoledním klidu pokračují profese, pracuje se na hradě, nebo se samozřejmě jen odpočívá.

Po odpoledním klidu protahujeme tábor bazénem, je vedro a další program bude náročný. Čekají nás totiž královské hrátky, jedno z posledních přání krále Lega Předposledního, které chceme splnit. A tak se rody schází na hřišti a soutěže - hrátky začínají. Můžete sledovat podlézání koní, pak ještě i poslepu, převoz balíků napříč celou Západozemí, přechody blat, Středověký Aquadukt, převoz čerstvé ryby ( mýdlo), a nakonc lov ryb v bazénu. Za pořadí dostávají rody body, podle kterých nakonec vítězí Martellové, následováni Targaryeny, Arryny a Tullyi. Na nástupu předává lord Targaryen  titul a znak pobočníka krále lordu Artoryru Martellovi a to i s právem řídit nástup a sedět při něm na Železném trůně.

Po nástupu v, yhocujeme tahy na mapě ( jednou denně po celotáborové hře). Mapa je pořád obsazena dětmi i vedoucími, kteří studují své tahy, přemýšlí nad tahy sousedů, tvoří strategii, domlouvají se se spojenci, mění spojence a nepřátele, drží a nedrží slovo... Začínají malé, zatím drobné šarvátky o již obsazená území, ale střed území je již přeplněn armádamy...

Večer je naplánován slavnostní oheň, který je již tradičně slavnostně zapálen a to přísahou Noční hlídky. Programem ohně jsou výstupy jednotlivých oddílů, prokládané scénkami a bláznivými nápady dospěláků, kytarou a písničkami. Nechceme aby děti se přišly k ohni jen bavit, program aby byl jejich , musí i tvořit - většinou je začátek - program nejmenších mírně řečeno nudný. Tentokrát ale už od zapálení ohně a netradiční rituál dostl program takový spád jaký jsem ještě neviděl. Nejmenší oddíl nás všechny rozezpíval kukačkou - Holalakyrí kuku no bomba. Zpívali i nejstarší puberťáci, kteří se jen tak nenechají od nejmenších vyprovokovat...a pak to šlo ráz na ráz, že jsme nestačili sledovat a málem ani tleskat. Programy byly hodně zaměřeny na historii Zapadozemě, někdo nastudoval historické bitvy a intriky, jiný to pojal jako současné zprávy. Dokazuje to že děti celotáborovka úžasně chytla.

Kytary a Kapela snů, byly dokončením příjemného večera s dětmi u ohně. Večerka je prodloužena T- čko ještě sedí u ohně přes naší poradu. Zítra je neděle a tak si můžeme pospat...

Valar Morghulis

Hlavas

18 července - den čtvrtý, den informací

Dobré ráno - Vala Morghulis!

jak jsem psal již včera, zájem o rozcvičku v bazénu je veliký, ráno se studenou vodou protáhlo na 40 dětí. Dopolední program je oddílový, budu tady psát čísla oddílů, přece jen názvy ještě nemám pořádně v hlavě -  1 oddíl - kreslí, hraje hry důvěry, 2. a 4 rekonstrukce bitvy s larpem Divokých proti Noční hlídce, 3.- se vydává po kódované zprávě, pak hraje pantomimu, 5.- zkouší dekomlat a pak v bazénu aquaerobik, 6. se jako spřežení vydává na závody, 7. absolvuje šifrovací závod, 8., je na paintballu, 9 hraje poezii a T-čko se rozděkuje - kluci se připravují a  trénují  sebeobranu ( včetně právních důsledků) a některé holky pomáhají u oddílu jako mladé praktikantky ostatní hrají hry u kapličky.

V poledním klidu se děti pokouší o středověké profese - mají možnost být Travičem ( znalosti rostlin, práce s bylinkami) Špionem ( postřeh - najítí drobného předmětu a nenápadné vyzvednutí) a Stavitelem hradu - drobné práce u hradu. Největší nátřesk máme právě u hradu a musíme počty zájemců omezovat.  Samozřejmě každá z profesí se promítá více nebo méně silně i do táborové hry.

Odpoledne se nám oddíly opět rozbíhají k oddílovým činnostem: 1. oddíl leze v lanovém centru a na stěně, 2. střílí a fouká, pak se kluci rochní v potoku a staví hráz, 3.- čeká chytrákův okruh, 4 protože je vedro , tak se ještě jde vyhřát do sauny - pak samozřejmě rychle do bazénu, 5.-hraje pamatovací hry v lese a pak vzducholoď, 6.-+ 7 hrají společně pašeráky, 8. 9., a T si připravují program k zítřejšímu velkému ohni,

Protože je horko, všechny oddíly se v průběhu odpoledne protahují bazénem - je moc dobře že ho máme!

Večer nás čeká celtáborová hra Průzkum cizích území:


Provedení hry: Hra je znalostní, nebojová. Ideální na večerní program.Tábor je rozdělen na mladší a starší – hra je pro obě skupiny stejná ale rozdělená.

Na hřiště bude vynesena mapa. Na mapě budou na místa hlavních měst rodů položeny karty v barvě rodu a s číslem .

Rody se usadí kolem mapy co nejblíže svému městu. Padne otázka (např. „Kdo byl 1. člověk ve vesmíru?“ nebo kdo natočil večerníček s medvědy? apod z různých oblastí od těžších až k jednoduchým) . Kdo odpoví jako první a správně má právo sebrat kartu z cizího území . Pokud nikdo nebude znát odpověď, může se rod poradit se svým lordem. Padne-li špatná odpověď, tuto pořadatel hry počítá, a když jich bude 3(4), odebere chybujícímu rodu jednu jejich kartu.

Jakmile rod přijde o všechny své karty na hrací ploše, vypadává ze hry.

Hodnotí se, kdo získal nejvíce různých území ( ne stejných). Co karta to bod. 2 body se dostanou navíc za každou ucelenou serii 8 cizích karet.

Tábor rozdělujeme na mladší a starší a je zajímavé,že přestože Greyjoyové byli velmi šikovní , ostatní rody je nemilosrdně vyřadily, protože nebrali jiné životy , než právě jejich. Nakonec vítězí Targaryeonové, těsně následovaní Starky , Arryny a Tullyi.  Hra byla klidná , pracovaly hlavy, děti si u ní fyzicky odpočali. Jen lordi byli nervozní a netrělivě čekali na výsledky svých dětí...

Pak večerka, do toho ještě noční hra 5 a 6 oddílu, kterou připravili T-čka...

Valar Morghulis

Hlavas

 

17. července - den třetí , první bitvy

Valar Morghulis do civilizace!

Hned ráno jsem hodně překvapen, vyhlásili jsme možnost rozcvičky v bazénu a málem mě nestačila hotovost. Nyní, již den po událostech, které popisuji, jsme se dokonce dostali do situace , kdy musíme vyhlásit akci dej 9 smrků v drobných, dostaneš 10-tismrkovku. Tak nám velký počet ranních bazénářů vyprázdnil kasu. a to každý dostává jen 2 smrky...

Dopolední program je po oddílech:

1 a 2 oddíl se seznamují , připravují papírové koule na odpolední celotáborovku, 3 leze se Šamanem v lanovém centru a na stěně, 4. a 6 se seznamují s historií bitev v Záadozemí a pak pomocí larpových zbraní, štítů apod je rekonstruují - prý to bylo pro kluky úžasné, 5. se učí střílet z luku , fouká foukačkami a háže sekerami. Z luku střílí i ze sedla koně (houpačka) a za zasažené cíle jsou odměňovány smrky. 7. hraje vědeckou konferenci v lese, 8.  je spojená s 9. hraje Gnerály a špiony, Revoluci a Oslíka. T1 a T2 jsou v lese v Bažině a hrají paintball ( se spoustou vylepšení - nová pozice zdravotník - musí zasaženého ihned resuscitovat - masáž + zpěv skákal pes...). Dopolední program, protože je horko je proložen bazénem, skluzavkou a vodními hrátkami.

V odpoledním klidu je velký nával na hradě, kde naši hradní páni budují hrad ( letos musíme dostat věž pod střechu a starší zájemci z řad dětí mohou pomoci - nanosit vodu, podat cihly apod.- za to dostávají pozici stavitel hradu, který pak může pomoci s obranou území na mapě) 

Odpoledne nás čeká velká bojovka - Hrady nepřátel -  musíme sehnat co možná nejvíce informací o nepřátelských rodech.

Hra je bojová. Ideální na odpolední program. Hraje se po rodech. Každý rod bude mít vymezeny 3 stromy – hrady, na ně umístí 4 informace a ty se bude snažit bránit. Současně se bude snažit proniknout k cizím hradům zjistit cizí informaci a tu přinést domů.

Bojová část – na ocásky a životy, malí bojovníci budou navíc vybaveni jednou koulí své barvy a budou schopni navíc ještě střílet.

Hodnotí se, kdo získal nejvíce informací a současně ubránil ty své.

Bojovka nám perfektně vychází a nakonec po vyhodnocení zjišťujeme, že vítězí Greyjoyové, ti také získávají pro svého lorda do nejbližší další celotáboovky titul Pobočník krále

Hra se promítá do celotáborové hry formou dalších jednotek pro nejúspěšnější rody ( Greyjoy, Tully,Arryn) středně úspěšné rody získávají jen jednu jednotku a ty nejméně úspěšné si mohou jednu jednotku koupit za zlaťáky.

po večeři vyhodnocujeme tah - rozkazy pro jednotky na mapě a jsem překvapen, když je čas zmítačky a děckase spíše kochají nad mapou, přemýšlí nad další strategií, než aby řádily na zmítačce ( diskotéce). No ale všeho do času - mapu ukládáme do malého hangáru a pak už je opravdu čas jen na zmítačku.

Mírně prodlužuji večerku, v noci hlídá 9 oddíl, noc je horká, marodka je prázdná. Volar mrghulis ještě jednou do civilizace a už musím jít na program!

Hlavas

16.července  den druhý - pád krále

Valar Murghulis!

Ráno na táboře znamená budíček v 7 ráno, rozcvičku a pak , po hygieně snídani. Někdo vstává rychle a s úsměvem, na někoho se čeká až se navleče do všech kožíšků. Proto od příštího rána zavádíme - kluci ráno jen v kraťasích a holky samozřejmě navíc trička.Pro zájemce , za dva smrky, je možnost  místo rozcvičky skočit do bazénu...

Zní to možná brutálně, ale ono tak moc brutální v reálu není - ráno jsme našli za bazénem zapíchlého našeho krále Lega předposledního. Ouha, my bílé košile jsme našeho skvělého vládce neuchránili... Překvapivě děti mají spíše radost....

No, hned se svoláváme do hangáru, držíme minutu ticha, ale protože je třeba žít a Západozemí vládnout, hned vypisujeme volby nového krále. Ten lord, který bude mít za 10 dní nejvíce zlaťáků, ten bude mít i nejvíce volebních hlasů - tedy jeden zlaťák - jeden hlas. Začíná hra o trůny - každé území na mapě, které rod obsadí - vyprodukuje denně 1 zlaťák. Pokud je navíc na území hrad - pak to jsou zlaťáky dva. A začíná velká strategie, přes den jsme svědky velkých jednání a tvorby aliancí...

No a do toho samozřejmě jede program. Dnes je to program po oddílech:

Dopoledne 1. oddíl - hraje kontaktní hry a Gordický uzel, 2.-ponorky na louce a hod botou, 3.-se vydává pohádkovou cestou za pokladem, 4.-tvoří a lepí, a stříhá papírové - kartonové štíty a maluje znaky dětí, 5.- staví domečky v lese a pak hraje novou hru Domov důchodců, 6.-Drancuje v lese ( těžba hlíny) a pak jde pomoci budovat paintballové hřiště do bažiny, 7.-Signály v lese a kočička, 8.-rekonstruuje paintballové hřiště v bažině,9.-hraje velkou pardubickou, T1 leze v lanovém centu a na lezecí stěně spolu s T2.

V poledním klidu vykupujeme úkoly, děti si přichází podle splnění úkolů na 30 až 80 smrků. Oceňujeme osobní práci dětí které si měly připravit váčky a opasky před pouhým nákupem. Moc se mi líbílo jejich vymýšlení si středověkého jména, povolání a vlastností, kdy jsem sledoval , úžasnou fantazii a vtělení se do role postavy.

Po poledním klidu pokračuje program po odílech - 1.- hraje hry v lese a staví domečky, 2.- bazén + přechod ostrůvků v moři, 3.-Bazén + cesta bohů ( šifrovací hra), 4.- již má zhototveny štíty a larpové meče, tak se učí základům šermu ( velká klučičí bitva),5. je v lanáči a na stěně, 6 a 7.- společně hrají pexeso,  a stopaře, 8.- střílí z luků, fouká z fouakaček a háže sekerami, 9.-šifruje, T-čka hrají kontaktní hry.

Večer je poprvé po rodech - Rod je skupina 15-16 dětí vedená dvěma dospěláky ( kromě Arrynů - tam Honzíík sám) od nejmenších holčiček po T-čka ( T-čko je oddíl mládeže 15-17 let, těch, kteří ještě chtějí jezdit na tábor , užívat si servisu připravených her a zázemí, ale ještě nepracovat s dětmi - být v oddílu). A tak se nám tábor vybarvuje - tady vidíte červené Lannistery, tam bílé Starky, jinde zase oranžové Martelly. Každý má svůj pokřik ( dáte-li si hru o trůny na netu - naleznete i mnoho z toho jak my hrajeme hru). Máme za sebou první tah - postup jednotlivých rodů - každý rod jednou za den pošle psaným rozkazem svého pěšáka a jezdce získat nějaké území. Zatím je území dostatek, skoro všichni se dostávají na volná území, tím rozšiřují svůj vliv a zisk zlaťáků. Jenže brzy budou území obsazena , začne se intrikovat a území dobývat od cizích rodů.  Tak uvidíme kam se naše rody posunou , kdo s kým vytvoří alianci a jaký bude další průběh. Zítra nás čeká první rodová bojovka - o tom ale až zítra...

Večer jde 4 oddíl na noční hru, hlídá T1 a tábor po večerce  usíná... Kromě havárie myčky ( praklá hadice vody) je vše v pořádku, marodka je prázdná, čas nám začal rychle prchat...

 

Valar Morghulis

Hlavas

15.července 2014 - den první - příjezd

 

Ahoj mamkové a taťkové, na tábor jsme dojeli dobře,  právě nyní jsou všechny dítka po obědě, všichni jsou ubytovaní a my máme poobědovou krátkou poradu.

Na táboře se objevil vládce Západozemí - král Lego předposlední, který ale právě rozumem bystrým moc neoplývá... obědvá na zemi, jí polívku bez lžíce ( a nutní k tomu i své poddané),  maluje rtěnkou rty a vůbec asi je to blázen.. Protože je král tak jej posloucháme. Taky máme nový pozdrav - Valar Morghulis a odpovědí je Valar Dahaelis - to nás taky stihl naučit král...Krále pro jistotu hlídá královská gada - bílé košile - a to pro jistotu aby jej náhodou někdo za jeho nápady nezapíchl.

Proběhla kontrola vší - máme je v 7 případech, rodičům se ozveme , nyní zaléčujeme, abychom je tady nemnožili.

Rád bych poděkoval těm mnoha z Vás za pomoc při znovuzprovoznění táborového uazu - prosím podívejte se na horní liště na odkaz sponzoři.

Děkuji také paní Bendové, která nám poskytla pro celý tábor nová trička - právě na letošní celotáborovou hru , která vypukne dnes večer. Trička se ještě dnes rozdělí mezi děti a jakmile budu mít fotky oddílů, tak Vám je umístítm na stránky.

Jen tolik úvodem, abyste věděli , že jsme všichni v pořádku.

Tak Valar Morghulis
Hlavas

Doplnění - psáno 2.den: Odpoledne pokračuje oddílovými seznamovacími hrami, ty hrajeme po oddílech většinou v lese, tábor je najednou v klidu. Až kolem 17:30 začíná nástup, zde seznamujeme děti s pravidly a zvyklostmi tábora, jako třeba "sprosťákem" (- dítko, které vypustí z pusy sprosté slovo - je mu napsán na čelo nápis S, pak , na nástupu, je mu vypláchnuta pusa aby to sprosté slovo tak v puse nepáchlo...) ztrátami a nálezy,  táborovým pokřikem a dalšími zvyklostmi.

Po večeři svolává král Lego předposlední (oddílový vedoucí Hakiss z 1. turnusu) sněm Západozemí v hangáru a žádá zábavu. Táborové písničky mu však nepostačují a tak následuje seznámení s lordy Západozemí - je jich celkem 9. Lord po lordu předstupuje před krále, prezentuje svoji zemi, sídlo, lid, zvyky, víru a schopnosti jím ovládaného území. Lordi mají na sobě šlechtické varkoče a tak mají děti jasno , ke kterému rodu a lordu přináleží.

V noci , po skončení programu v hangáru se schází ještě jednotlivé rody, domlouvají si schůzky a případně místa na zprávy a pak už násleuje večerka. Hlídá oddíl T2, my , dospěláci jdeme na 1. poradu a pak už se spí. To hlavní nastane zítra...

Valar Morghulis

Hlavas

 

 

 

 


Diskuzní fórum není k akci založeno.