5. Deníček události na turnuse

26. srpna, den třináctý, den krále

Valar Morghulis!

Dnes vám popíšu události třináctého dne - vyvrcholení celotáborové hry, nastíním zítřek i pozítřek a dál již psát nebudu. budeme mít tolik práce, že už na to nenajdu ani minutku. Loučím se tedy s pozornými posluchači, doufám,že omluvíte chyby a chybičky, ale kromě cca 7 hodin spánku jen hrajeme hry, pracujeme s dětmi a když vyšetřím chvilku - pravidelně před snídaní, píšu pro vás.

Děkuji tedy za Vaši přízeň, budu se těšit na příští rok, protože hra o trůny bude pokračovat dalším dějstvím, už nyní se rodí v hlavách. V příštím roce bude dokončena také gotická věž hradu Dragolon, na podzim bude mít novou střechu a děti budou v příštím roce věž obývat , nocovat zde, trávit zádumčivé či poradní hodiny.

Děkuji těm z vás, kdo jste jakoukoliv formou táboru a tím vlastně vašim dětem pomohli - ať osobní účastí  a prací, či podporou financemi nebo dárky pro děti na jarmark. Významnou pomocí byly pro nás trička - jak na letošní hru, tak na obnovu sady žlutá/modrá /zelená

Zde jsou události posledních hodin:Prší - a to celý den . Nastavujeme náhradní program pod střechu.  Dlouho očekávaný den nastal! Dnes nás čeká volba krále. Zákulisní jednání probíhají kandidáti slibují funkce ve správě království, malují letáky , oslovují voliče - ale je to samozřejmě v první řadě úžasná sranda.

Dopolední program je oddílový - viz fotky, ale již polední klid je narušen bitvou o hlavní město, kdy Baratheoni za odpory Martellů obsazují hlavní město  lady Tyrrel - Vysokou Zahradu. Zbytek poledního klidu v dešti je využit na přípravy voleb krále a Královských her.

Po poledním klidu a svačince se rozjíždí volba. Pro dlouhotrvající déšť je celý program přesunut o hangáru. Losujeme rody a ty postupně jako jeden přicházejí k urnám a skryti zraku ostatních vhazují volební  hlasy - mince do označených sklenic - uren. Některé rody volí jednomyslně, jiné se roztylují do více kandidátů.

Tady je pořadí voleb a je dáno intrikami a dohodami : vítězí Lannisteři (422 hlasů), lord Tully (405), lady Arryn (237), lady Tyrrel (153), lord Martell(105) ostatní jsou pod 100 hlasy.

Vyhlašujeme výsledky voleb pro jednotlivé lordy, vítězný lord Lnnister je rukou všech lordů korunován králem Západozemí, Je mu předám královský plášť, žezlo i jablko z rukou bílých košil, jen koruna je na jeho hlavu vložena rukou osmi lordů.  Následuje slib lordů - všichni nakonec ohýbají koleno ( kromě prince Martella ( ten má právo nepokleknout) -a také slib krále a slib lidu. Král nakonec ještě rozdává tituly, je trochu zaskočen darem bílých košil - tajemné truhlice ve které se nakonec objevují bombony pro lid.  Pak ale již nastávají hry.

 Ty zahajuje souboj ostrými meči mezi lordem Tullym a lordem Mumií, který oblékl byrvy Baratheonů, pak jsou již na řadě larpové zbraně ( měkčené) a děti. Jde to ráz na ráz. Dobrovolné dvojice se staví před krále v disciplíně - meč. Vítěz je vždy ihned pasován na rytíře ( tzv ser).

Tímto je celotáborová hra u konce děti odevzdávají před večeří rodová trika aby se protáhla pračkou.

Večer je pro déšť nepovinné kino , zájemci ale mohou dohrát deskové hry, kdo chce může si jít lehnout , dospat se, přeprat si prádýlko.

Zítra budou programy po oddílech, musíme postavit oheň. Večer proběhne hodně očekávaný táborák se soudem vedoucích a praktikantů ( to si na nás děcka zase zgustnou - je to velká imrovizačka - soud připravují nejstarší slečny, na každého dospěláka si vymyslí co provedl a součsně jej hned nějak komicky potrestají. Je na dospělákovi jak to zvládne - proto se někteří soudu i obávají). Uvidíme ještě jak nám bude přát počsí, zatím ale prší.

Ve čtvrtek  dopoledne zajdeme všichni k Čarostromu, u kterého se nachází mohyla neznámého plyšáka. Zde si zazpíváme hymnu, předáme novým dětem pasy nováčci položí svůj kamínek na mohylu a oddíly budou mít prostor obestoupit mohylu, a třeba něco říci nebo si slíbit, nebo jen mlčet. Atmosféra bývá hodně nostalgická...

Odpoledne bude jarmark, kde děcka utratí své smrky - táborové peníze, bude pro ně připraven gril, hospoda, spousta stánků s různými předměty ( právě i od Vás), budou si moci narazit každý jednu minci se symbolem Hry o trůny a dostanou do svých pasů razítko letošního roku a hry.

Večer bude rozlučková zmítačka.

Pak už jen balící blázinec. počítám, že v pátek kolem 10-10:30 přijedou z HK autobusy. Naši, boji ostřílení borci, se do nich nasáčkojí a budete je moci čekat kolem 12 hodiny v HK o hodinu dříve ve Vamberku na čs HDB Vamberk.

Tak to je asi tak vše,kdyby bylo něco nového, dám o krátce sem, kdyby byla ještě minuta zkusil bych vložit i nějakou tu fotku, ale nepředpokládám to.

Jo a jšeště jedna věc, některé děti přetáhly svůj rozpočet v korunách a přesto že jsou na dně a kapesné promlsaly, přály se na konci zahrát třeba paintball, nebo odvést si dvd s fotkami a filmečky. My jim nechceme upřít dvd ani program který je nákladnější - proto někomu pošleme soukromě mejlem prosbu abyste to pak srovnali u autobusu s lordem Honzííkem Martellem - Jan Nečas Díky za pochopení.

Tak naposledy  VALAR MORGHULIS!!

Hlavas

25.srpna, obsazení bohatých hradů, hledání pokladů

Valar Morghulis!

Den je dnes krásný, slunečný, máme připravenu ávěrečnou celotáborovou hru před volbou a korunovací krále, to ale až odoledne. Dopoledne jsou malé holky - 1 oddíl na louce , kde absolvují Dračí souboje, pak se přesunují do lesa k Pirátským hrátkám, 2.oddíl jsou na lanech a pak se mění v ponorky - hra na louce, 4 a 5 jsou v lese a obléhají města, 6 hraje kontaktní hry - hutututu, Vzducholoď, 8 oddíl je na hřišti a hraje navigační fotbal ( jen jeden z týmu vidí a nehraje a naviguje nevidící hráče), pak má Dekomlat a Kometbol, 9 je v lese a hraje si s čísly. T-čka odchází do zemljanky - místo v lese, hledají svůj strom poslepu, a hrají psychohry.

V poledním klidu jsme svědky také dobývání hlavního města Martellů ze strany Targaryenů. Hodně se intrikuje a oba rody používají profesi dětí - traviče. Nakonec martellové své město uhájili .V poledním klidu také připravujeme či spíše jen doděláváme přípravu na náročnou poslední hru - Obsazení hradů. Je to šifrovací a současně o bojovková hra.


Motivace:  Došli jsme na bohaté území, plné pokladů a  4 zlatonosných hradů. Staňte se rodem , který je skryt v bezpečí pevných hradeb, nalezněte poklady, získejte výhody skryté v tajemných šifrách!

Provedení hry: Nejdříve se vytyčí nebojové území celý tábor, kde budou umístěny různé druhy šifer. Na 4 šifrách  ve dvou kopiích, bude zakódováno místo jednoho ze čtyř hradů. Po rozluštění šifry se příslušný rod pokusí hrad obsadit na co nejdelší dobu. Co minuta to zlaťák do konečného hodnocení.

Na dalších 30 šifrách bude umístění různých pokladů, rody mohou šifry opsat a kdykoliv je luštit –např. v obsazeném hradu. Tak se rody budou snažit objevit poklady - většinou to jsou obálky se zlaťáky.

U  hradů budou dospěláci, kteří budou počítat body za dobu držení hradu. Hrad se drží tak dlouho dokud nepadne poslední bránící člen rodu. Hrady by měly být minimálně 500 m od základního území.

Způsob boje: Boj je klasický na fáborky a strhávání. Padlý bojovník si jde pro nový život na startovní pozici. Může jít okamžitě pomoci svému rodu nebo hledat poklady (spíše starší děti). Obánce je-li sám a vidí, že se na něj valí horda nepřátel, může samozřejmě hrad vyklidit a prchnout. 

Vyhodnocení: Vyhrává rod s nejvíce nastřádanými body.

Hra je pestrá a je dána velká svoboda v rozhodování. Každý se v ní nalezl. Hrálo se o rodech a někdo luštil, jiný pátral po pokladech , další skupiny hledali, obsazovali a bránili hrady.

Nejlépe se dařilo Lannisterům. Ti tak střídají Arryny ve funkci Pobočníka krále. Nebylo to ale jen jejich zásluhou, jsme totiž svědky, že začínají vznikat poměrně silné koalice rodů a ty se začínají podporovat. A tak Lannisterové měli podporu Arrynů , Martellů a Greyjoyů a Starků  proti Baratheonům, Tullyům, Tyrrelům a Targaryenům.  Začínají se nám tady rýsovat dva kandidáti na krále ,jedna koalice staví lady Arryn s tím, že by zpečetila koaluci s princem z Dorne - Honzííkem Martellem , na druhé straně je lord Onyx Targaryen, podporovaný lordy Tullyem, Baratheonem a zřejmě i lady Tyrrel. Toto uskupení je ale výrazně slabší a jjistě nemá k dispozici tolik zlaťáků jako konkurence. No ještě uvidím , rozhodnutí padne zítra.

Oba lordi již zahájili volební kampaň. Volba proběhne zítra - v neděli. Rody rozdělí mezi děti získané zlaťáky a volit bude každé dítě vhozením držených zlaťáků do jedné z 9 uren - sklenic se symbolem rodu.

Další dění vám popíšu další den - ale vše , včetně korunovace a rytířských klání je připraveno.

Večerní progrm je opět oddílový, připravují se kameny, někdo je v sauně, někdo střílí, hraje se Abigail, Špačci, Posel a další...

Do 10 minut vložím pár nových hlášek - sledujte!

Hlídá 9 oddíl , večerka - spánek...a ráno prší...

 

Hlavas

 

 

24. srpna, přeháňky, den Byrokracie, ovládnutí kopce a tance s upíry

Valar Morghulis!

Den je střídavý - občas moc hezky, občas se zatáhlo a sprchlo. Program nám to ale nenarušilo:

Dopoledne hrají malé oddíly Byrokracii - kdy vznukají rodinky, mají potomky, staví domy , budují svoji existenci, jezdí na dovolenou a do toho - byrokrakracie..., 6. trénuje sebeobranu, 8 trénuje dovednosti - hází sekerami noži a šurikeny, 9 čeká pochod "smrti" a T-čka jsou na paintballu.

Po poledním klidu je před námi další celotáborovka ( nějak se s nimi letos roztrhl pytel) . Je to Král na kopci:

Motivace: staňte se nejmocnějším rodem, který dokáže ovládnout strategické místo na nejdelší dobu, dokáže jej ubránit a natěžit tak nejvíce surovin, které se těží na ovládaném území 

Provedení hry: Hra je určena pro 9 rodů.V lese se vytyčí bojové území, kde obránci chytají útočníky. 3 rody brání 6  útočí. Útočníci se snaží dostat do kruhu na vrcholu kopce, kde za vytýčenou hranicí těsně pod vrcholem jsou nesmrtelní a na UAZ postavit svoji vlajku Na uazu musí být 3 vlajky ( 3 rodů). Jakmile jsou na uazu vlajky rodů, dojde ke změně obránců . Hra pokračuje tímto způsobem dál.

Útočníci se snaží rychle proběhnout a prokličkovat. Obránci je chytají dotykem, chycený zvedá ruku a vrací se zpět 30m dolů, pak může pokračovat dál.

Tato hra je celkem fyzicky namáhavá, výraznou výhodu mají fyzicky zdatní jedinci. Do hry nám navíc mírně mží. Rody se nám přelévají z pozic obrany do pozic útoků.

Večer po večeři nás čeká další tah rodů na mapě. Začíná se  pomalu ale jistě spekulovat nad závěrem - nad volbou krále. Ne nad provedením, to je jasné, ale jednotliví lordi se snaží získat podporu od ostatních pro podporu své kandidatury na krále. Jsem moc zvědav jak to celé dopadne. Volba krále + královský turnaj by měl probíhat v neděli odpoledne, do té doby je před námi ještě jedna celotáborová hra ( poslední).

Večer nás čeká zmítačka Zmítačka je proložena i hrou a to plesem upírů. Na ples se nám připravili dospěláci - všichni v černém, obličeje nabíleny, krev v koutku úst - no podívejte se na fotky. Hra je milá - děti dostávají průkaz buď člověk nebo upír. Děti tančí. Pokud chtějí mohou vyjít ven a dát si pusu,pak si ukáží pasy. Pokud se sejde člověk a člověk, nebo upír a upír, je vše v pořádku, oba dostávají bodík, pokud se ale sejde upír a člověk, člověk hyne a stává se upírem. Člověk se ale může bránit - pokud je přesvědčen, že je jeho partner upírem, může mu dát místo polibku kříž na čelo, pak upíra ničí. Nesmí se ale splést, omyl by jej stál život.

Večer hlídá T1.

Valar Morghulis!

Hlavas

 

23.srpna, slunce, přeháňky, jídlo pro pocestného, Harrenov, a nakonec i nočná hra

 

Valar Morghulis! Celý den drobně mžilo, až večer se obloha protrhala. Marodka je prázdná, všechno funguje.

Hned dopoledne nás čeká celotáborový program. Před námi je dovednostní aktivita Jídlo pro pocestného:

Motivace: kdysi dávno vyjel jeden z rodů na lov. Lov byl však neúspěšný a družina nic neulovila. Pojedla tedy všechny zbylé zásoby a chystala se na cestu domů. V tom okamžiku k nim přišel cizí, zahalený pocestný, který pravil , že trpí velkým hladem a prosil o něco k jídlu. Družina se rozhodovala , zda jej odmítne nebo mu pomůže. Nakonec se družina rozhodla, že pomůže a začala připravovat polévku z toho co dokázala sehnat. Pocestný pojedl, vstal a sundal si kápi – byl to sám král…

Provedení hry: Aktivita bude provedena po snídani po nástupu – někdy uprostřed tábora. Bude ponechána volnost – rozhodnout se zda-li rody uvaří polévku či nikoliv. Rody budou vybaveny jen kotlíkem a zápalkami. Vše ostatní si musí zajistit sami. Přístup do kuchyně bude zapovězen. Před kuchyní bude ale obchodník, který bude prodávat základní možné suroviny – sůl, pepř, třeba kousek masa či kosti – s tím , že cenou bude dukát za 3 věci ( možno změnit…). Je možné jít také do vesnice – ale ne žebrat , ale odpracovat suroviny ( vždy více účastníků – někdo pracuje , jiný odnáší…ve vesnici vždy musí být vysvětleno co děláme – a proč…).

V 11.30 se všichni sejdou u altánu kde nalijí polévku do označených talířů – pak přichází porota, která nezávisle vyhodnotí.

Hru jsem při přípravě celotáborovky nepovažoval za stěžejní. Přesto ale se neuvěřitelně zadařila. Je po dešti, a tak i jen rozdělat oheň dalo hodně práce. Rody kromě kotlíků a zápalek nic nedostaly, buď mohly utrácet zlaťáky, nebo si jít drobnosti do polívky odpracovat. Už jen ta zkušenost, že musíte zaťukat na neznámé lidi, poprosit, nabídnout práci, to ještě děti nedělaly. Čekali jsme že některá polívka se nebude dát jíst, ale všechny byly dobré, některé byly snad i nad Jarušku a její kuchyni. Vítězí Arrynové se svojí  polévkou ( naprosto úžasné - jednomyslně  nejvyšší známky), hned následováni Starky. Mohli jste vidět ještě jednu věc - děti byly na své výtvory pyšné, hrdé , že tak obtížný úkol zvládly.

 

 V poledním klidu se strhává již podruhé bitva o Bouřlivý konec - hlavní město Bratheonů, tentokrát jej ale Martellové obsadili a Baratheoni si určují hlavní město jiné.

Po poledním klidu je celkem slušně, ale v polovině zaměstnání se strhává slabá přeháňka. Oddíly co jsou v lese pokračují v programu, dokonce ji ani nezaregistrovali. Oddíly co měly program v táboře, jej operativně mění a přesouvají se do vnitřních prostor.

1. oddíl hrje bláznivé pexeso, později v lese spolu s 5 oddílem čaruje, 2. oddíl je v sauně - trochu jsme děti i oddíláky učili jak správně se sunovt a kluci málem nestihli nástup. 4. leze v lanovém centru, během přeháňky jdou pod střechu hrát městečko Palermo. Ostatní starší oddíly jsou v lese a hrají Boj o Harrenov - vylepšovací bojovka podle rodů a aliancí po 3 rodech. Základní útočící zbraní jsou papírové koule, a za získané životy se můžete vylepšovat až k použití larpových zbraní, štítů...

 

Večerní program je předzvěstí pro velkou noční hru, někdo stíhá saunu, jinde se hraje Famfrpál, Asociace, Ponorky, jiný oddíl prozřetelně trénuje maskovaní.

Čeká nás totiž hra Obsazení pevnosti -

Motivace:   pokuste se proniknout do nepřátelské pevnosti a nenápadně umístit do střežených označených míst škůdce

Cíl: Nenápadný průnik do pevnosti , snaha nebýt viděn a zanést maximální možné množství škůdců na stanovená místa.

Provedení hry: Jednotlivé rody opustí tábor a utáboří se mimo aby na ně nebylo vidět. Vzdálenosti mezi rody musí být přibližně podobné. Rody vedou lordi. Rody jsou vybaveni 16 kusy škůdců ( lístečky, které je třeba dopravit do pevnosti na různá místa). Tábor se přemění v pevnost a bude zhasnut. V pevnosti bude svíčkami označeno cca 13 míst a současně sem budou umístěny i nádoby na lístky (škůdce). Lord si organizuje pronikající členy rodu tak aby nebyl na jednom místě – v jedné nádobě více než 1 škůdce. Pakliže se stane že by do stejné nádoby rod vložil více škůdců , počítá se vždy jen jeden.

 Na tmu nečekáme dlouho, již kolem 20:30 je možné začít. Pak však hra začíná. Tábor je jako vylidněný, absolutní ticho, jen sem tam se šustnou kroky pronikajících útočníků. S pronikajícími se útočníky se ozývají podrážděné zvuky a ryk strážců pevnosti, kteří se snaží pronikající děti nalézt a chytit... Podle mě se jednalo o zcela normální celotáborovku, pouze podl pláštíkem noci, děti ale prohlašovaly - to byla nejlepší celotáborovka... Nejlépe se dařilo Lannisterům a Tullům následovanými Arryny,Starky a Greyjoyi, vyhořeli Baratheoni a Targaryeni.

Hned po hře je večerka, ke které hrajeme táborovou hymnu na dobrou noc. Máme za sebou větší část tábora, před námi jsou poslední dvě celotáborové velké hry, otáčí se služba - po nejmenších holčičkách je služba zase na T2,která hlídá.

Valar Morghulis!

Hlavas

 

p.s. sledujte také další odkazy na 4 turnuse - hlášky - s přibývající únavou vznikají i naše přežblepty...nejsou míněny zle...

jo a děkujeme také za vaše přpadné reakce na náš tábor.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

22. srpna, slunce i déšť, zmařená celotáborová noční hra

Valar Morghulis do civilizace! Zdraví Vás Západozem, kde dopoledne bylo krásně, odpoledne začalo pršet. Marodka je prázdná, ale máme odjezd z tábora - zlomená ruka, a pár naraženin.

Ráno už do studeného bazénu nikdo nepřišel, asi vyplácím za ranní koupel málo nebo ranní chlad děti odradil.

Dopolední program je po rodech, kdy jsou oddíly rozpuštěny a lordi se svým "lidem " mají rodový program - Arrynové, Starkové a Greyjoyové tak odcházejí do lesa , kde společně osídlují královská města. Ostatní zůstávají v táboře, kde se nejdřív účastní volebního projevu lorda Lannistera a pak hrají společně hry - třeba opičí mor. Ke konci dopoledního programu se rody rozdělují a někdo hraje hry, jiné rody se připravují na noční hru.

V poledním klidu zájemci o karty obrany (stavitelé hradů) třídí kamínky na hradě, někdo nosí hradím pánům vodu, jiní natírají dřevěné konstrukce stromového domu (na zemi).

Rozpršelo se.

Rušíme odpolední program a pro celý tábor promítáme film, což děti ocenily a někdo dokonce usnul.

Na večer máme plánován přepad pevnosti, ale protože máme mokro a počítá se s plížením , musíme hru přesunout na jindy. A tak se 1. oddíl připravuje na noční hlídku, chystá si dřevo, zapaluje oheň, 2. oddíl špionuje - mají hru Mrtvá schránka, 4 a 5 jsou na hřišti, 8 oddíl je na srubu a hraje hry v suchu a v klidu - Asociace apod. , 9 oddíl je na druhém srubu a hraje Kontakt.

T-čka přemýšlí a stanovují 10 nejdůležitějších zákonů a pak postupně se zdůvodněním snižují jejich počet o jeden. Je to přemýšlivá, filozofická činnost, kdy se děti zamýšlí nad tím, jeli důležitější zákon třeba o ochraně majetku, řed zákonem o interupci atd.

Večer má hlídku 1. oddíl nejmenších holčiček. Samozřejmě hlídky jsou rozepsány jen po cca půlhodině, aby každá dvojice alespoň chvíli hlídala a měla pocit vysoké důležitosti jejich práce a smysl pro povinnost.

Takto vypadal pátek a je před námi sobota! Budeme se snažit, protože volby krále se blíží, dohnat trochu čas a zařadit celotáborovky, které jsme museli pro počasí odložit. Nechci aby děti o ně přišly. Hned zítra dopoledne bude jedna z nejzajímavějších. O tom ale zítra!

Valar Morgulis!

Hlavas

21.srpna, den osmý, verbování armád

Den je krásný , ale svěží , vedra pominula. Po rozcvičce nastupuje tábor na odpočinkový program - sběr borůvek. Oddílákům nařizuji odpočinek, a i sběr borůvek je poměrně klidné zaměstnání, tábor vedeme do lesa jen s Radkou doktorem Tomem a Tonym. Děti jsou motivováni ke sběru ( zlaťáky do celotáborové hry) a nasbírali jsme 50 litrů. Nejvíce nasbírali Lannisterové - 50 2dcl kelímků, nejméně Baratheoni - jen 19. Děti nyní mohou čekat borůvkové dobroty z Jaruščiny kuchyně. Po poledním klidu je před námi bojová , strategická hra Verbování armád:

Motivace:   Abychom  získali trůn pro sebe , našeho lorda a vládli ostatním, musíme obsadit co možná nejvíce území. To ale nepůjde bez dostatečně silné armády. Kdo naverbuje nejvíce vojáků? Kdo je vybaví potravinami a potřebnou zbrojí?

Cíl: Získat největší počet vojáků

Provedení hry: Hra je bojová. Ideální na odpolední program. Hraje se po aliancích – bojovková část, strategie ale už po rodech. Aliance budou mít svá území ( třetiny lesa – ale rody si určí své stanoviště). Každý rod dostane 3-4 A4 s předmalovanými pyramidami s chlívečky do kterých budou vlepovat získané nálepky – symboly potravin, zbraní a žoldáků.

Jen plně vylepený arch bude považován za hotový

Bojová část – na ocásky a životy, malí nebojují, ale stávají se hledači a obchodníky. Malí hledačí v 1. Fázi hry budou hledat nálepky potravin, zbraní a žoldáků po lese, již nyní je možné nálezy nalepovat do archu.

Jakmile budou mít rody získané životy, budou moci jít malým hledačem za obchodníkem ve středu hrací plochy a koupit si od něj propustku z bojiště – 1 život / nebo divokou obálku za 4 životy.

S propustkou se mohou rozběhnout na místa mimo hrací plochu – za verbířem , zbrojmistrem nebo farmářem a koupit jím nabízené zboží. Prodejce si vezme od dítěte propustku, eviduje si rod a co koupil ( obálku s tou , kterou komoditou si rod může koupit jen jednou). Obálky jsou navíc očíslovány  a kdo si koupí obálku jako první, má v ní nejvíce , kdo jako poslední – nejméně.

S komoditami je možné obchodovat

Verbování armád dopadlo dobře. Ve hře se nejlépe daří alianci Baratheon - Martell- Tyrrel. Vítězí baratheon a lord Blonďák Baratheon usedá na trůn jako pobočník krále. Na druhém pořadí se usazuje Martell a Stark  A tak tyto 3 rody získávají po 2 jednotkách na mapu, žádnou jednotku nedostává Tully a Arryn, kteří se objetovali ve prospěch aliančních, zpřátelených rodů. Celotáborová hre je hodně rozjetá, hrou nežijí jen děti, ale i dospěláci...

Po nástupu je tah hry, kde se již děje celá řada překvapivých tahů, vytlačení a obsazení území a hradů, úspěchy a neúspěchy, blokování pozic...

Večer je oddílový program kdy oddíly mají vlastní oddílové notivačky, 4, 8 a 9 se střídají a protahují se saunou, 5 a 6 hrají společně oblíbené prince a princezny, T-čka zklidňují program a vyříkavají si příjemné i nepříjemné věci...2. oddíl je u Čarostromu. 

Valar Morghulis!

Hlavas

20.srpna den sedmý, čas plavby po moři za bouře, ztroskotání, přežití a nakonec pohody u ohýnků

Valar Morghulis!

Naražený palec se nám nakonec změnil na zlomený palec , ale děvče na táboře zůstává, koleno se spravuje, vše ostatní je v pořádku, marodka je prázdná.

Ráno odměňuji něolik otužilců smrkami za rozcvičku v bazéně, ostatní mají rozcvičku klasickou. T-čka by se nejraději oblékly ráno do kožíšků a kulichů místo kraťasů a triček... Den je pohodový, neprší, ale vedra jsou ta tam.

Program jsou dnes oddílové,odpoledne ale čeká starší tábor velká hra

Dopoledne tedy 1. oddíl je s částí T-ček na dostizích, pak hrají Hrady a nakonec objevují 6 oddíl, se kterým hrají smutnou kočičku. 2. oddíl se učí foukat foukačkami, házet sekeroami a střílet z luku, 4 a 5 oddíl pašují zvířata, 6 . má rytířský turnaj s larpovými zraněmi a pak potkává 1. oddíl, starší oddíly trénují odděleně sebeobranu - holky s honzííkem obranu proti útočníkům a násilníkům, kluci s profi-vojákem Foxem vojenské obranné dovednosti.

Po poedním klidu čeká starší tábor - 6,8,9,T1 a T2 pěkná hra z dílny Tonyho a Honzííka Bouře na moři - samozřejmě podle rodů a při plavbě v Západozemí. Posádky lodí ztroskotaly na neznámém ostrově , a aby přežily musí zajistit dřevo , postavit obydlí, zajistit jídlo... vše ale není jen na kartičky nebo cvičení (kliky) - ale je to doopravdy - drřevo se seká sekyrami, obydlí - krumpáčem a lopatou se srovnávají nerovnosti v lese, jídlo - loví se lukem , oštěpem nebo udicí... no super, do toho obchází počasí, kdy jakmile začne nepřízeň - bouře, déšť, tak se musí rychle vše pustit a utíkat se schovat do již připraveného obydlí, kdo by to nestihl, je postižen ( chuze na jedné noze, či po čtyřech... ) Parádní hra!

1. oddíl je v lanovém centru a na stěně, 2. má svoji vlastní rytířskou motivačku a tak v ní pokračuje, 4oddíl se maskuje ukrývá po táboře a špionuje co se kde děje, 5, odchází na dračí hory.

Po tahu naší hry, kdy už konflikty mezi armádymi jsou na denním řádu, nás čekají oddílové ohníčky s buříkami. Pohoda u ohýnků je doplněna hrami, kytarou a zpěvem nebo jen povídáním.

Tak takové jsou zprávy ze Západozemě!

Valar Morghulis!

Hlavas

19. srpna - den šestý, zákulisní intriky a den milenců a vrahů

Dobré ráno,Valar Morghulis! Den opět jako vymalovaný, je horko, marodka je prázdná, máme jeden naražený palec a vyhozené koleno u dívky v T-čku. den je pod mrakem , občas jasno, na koupání není ani myšlenka, ale na hry je to počasí naprosto ideální.

Ráno opět vyplácím smrky několika odvážlivcům - otužilcům z 2 a 1 oddílu, starší přece jen nemají tu odvahu do studené vody bazénu vlézt.

Dopoledne hraje 1. oddíl háže sekerami, fouká foukačkami a se mnou střílí z luků ( viděl jsem i snahu zakládat šíp do tětivy ze druhé strany - hrotem), 2. oddíl pokračuje své etapové hře "Staň se rytířem", 4 a 6 je na paintballu, kde prý největší úspěch zaznamenal příběh "Ulov svého oddíláka", 5 oddíl se stá á pavoučími slečnami - leze v lanovém centru a na lezecí stěně, 8 a 9 hrají v lese pašeráky ( holky jsou prý na prohkedávání mnohem lepší a úspěšnější než kluci...)T1 a T2 jsou na trase Timeline - kde mají za úkol skládat dle své úvahy časově různé milníky lidstva.

V poledním klidu nás čeká velká událost - rod Martellů si troufl a napadl hlavní město lorda Baratheona. Toto je samozřejmě vidět na mapě, ale boj o hlavní město realizujeme na živo - bitvou o altán ( dřevěná věž). Obránci se vždy zabarikádují nahoře v patře altánu, používají štíty a snaží se po danou dobu svoji pevnost udržet. Každý obránce má 3 životy. Útočníci útočí papírovými koulemi a případně i larpovými meči a životy , které ztratí si doplňují neomezeně - pouze dotykem o vzdálenou chatku. Naše bitva byla určena na 6 minut a nakonec se podařilo Baratheonům své hlavní město uhájit - ale jen hodně těsně - zůstaly jim jen 2 oslední životy z 15 na začátku.

Po poledním klidu začíná další celotáorová intrikánská hra - milenci a vrazi, která je hrána po rodech:

Motivace:  Šlechtické páry v jednotlivých rodech jsou ohrožovány najatými vrahy z nepřátelských rodů. Ochraňte svoje ženy, zničte najaté vrahy! Vrahové: dotykem jedové látky zabijte ženy z nepřátelských rodů aby tyto vyhynuly!

 

Provedení hry: V rodě se určí 2  milenecké dvojice  - párů kluk-holka. Jediné kritérium tvorby dvojice je to, aby byla holka o trochu lehčí než kluk - tzn. aby ji kluk uzvedl, ale nevydržel s ní běhat celý den v náručí.  Zbytek týmu, který není v žádné zamilované dvojici, se stává vrahy. Rozdělení na milence a vrahy je veřejné a přehledně napsané někde na nástěnce.

 

Vrahové: každý tým vrahů obdrží 2 vražedné zbraně. V našem případě to jslu staré rukavice.. Cílem vraha je zabít ženu ze zamilované dvojice soupeřů, a to tak, že si nasadí rukavici a pak na svoji oběť sáhne. V té chvíli je obět zabita a její milovaný umírá steskem s ní.
Zamilovaní: brání se zabití od nepřátelských vrahů. Obrana spočívá v tom, že muž vezme ženu do náručí - v té chvíli je žena nezabitelná. Žena má navíc u sebe papírovou koulí, kterou, pokud je v náručí muže, může po útočníkovi házet. Trefí-li se do někoho, kdo má u sebe vražednou zbraň, je útočník  vyřazen ze hry (tohle pravidlo je tu proto, aby bylo možné útočníka rozumně odehnat pryč, lze vymyslet i jakýkoli jiný způsob odhánění). Pokud trefí někoho, kdo u sebe nemá v tu chvíli vražednou zbraň, nic se neděje. Žena může na útočníka házet koule, pouze pokud je v náručí svého milence! Vražednou zbraň nelze nikam odložit, u sebe ji někdo musí mít neustále! (lze ji ale předat z ruky do ruky).

Rody neútočí všechni proti všem, ale mají dané kruhové pořadí. Pro tyto účely je třeba vyrobit nějakou nástěnku, kde bude zřetelně znázorněno, kdo na koho útočí a kdo ještě žije. V případě jakéhokoli vyřazení se oběť vyškrtne .
V případě smrti všech párů nějakého rodu je tento rod definitivně vyřazen ze hry. Rod, který je vyřadil, přebírá cíl vyřazeného týmu

Vítězí rod, který získá nejvíce bodů za likvidaci lásky u soupeřů a ochranu svojí lásky - za zabití každé lásky obyčejné a za přežití svojí je bod, za likvidaci člechticů či přežití svých jsou dva body, za lorda a lady jsou body tři.

Hra je parádní, děcka se pohybují po celém nastupišti , nejmenší chrání své páry tím, že se snaží zjistit kdo z cizích  vrahů ma ukrytu rukavici... Nakonec dáváme 3 kola. ejúspěšnější jsou martellové, kteří tak získávají pobočníka krále, máme radost, že hned za nimi se konečně chytili smolní Targaryeni, pak je tady trojice stejně dobrých rodů - Arrynové, Tyrrelové a Tullyové.

 

 

 

 

 

 

Večer se připravuje Retrozmítačka. Nehraje se Abba ani Boney M , zní normální moderna , ale oblečení se snažíme jam my ta děcka upravi na léta minulá. Co mě těší je zájem řady táborníků spíš o mapu a taktiku s mapou než o jednoduchou diskotéku - protože všechno ale má svůj čas, mapu uklízíme a dětem necháváme prostor se bavit. všem oddílům mírně prodlužujeme večerku.

V noci je 7 nejlepších Ocelových rytířů ( viz minulý den) pozváno Foxem na (chlapský pokec do sauny) což je velká výsada přesahující i denní řád.

Hlídá 5 oddíl, jsem si ale jist, že kdyby nás chtěl někdo ukrást, ukradl by nás protože holky sedí u ohně, oči upřené do plamenů ohně a nepřizpůsobené tmě... Jinak je ale vše v pořádku a všichni v klidu spí.

Valar morghulis!!

Hlavas

18. srpna - den pátý, den královských her

Opět krásný den, ráno máme v bazéně trochu méně dětí než včera - asi jim jsou 2 smrky už málo , ale pořád je to hodně. horka jsou už ale pryč. Večer se dokonce honí mraky a opět jsme před rozhodnutím, jestli udělat venkovní program - oheň, nebo zvolit náhradní.

Dopolední program je oddílový - 1. a 2 oddíl řeší poplach v Králově přístavišti a hrají Prince a princezny, 4. oddíl dobývá hrady , 5. oddíl chvíli uklízí tábor, a pak hraje seznamovací hry s 9 oddílem  6. oddíl pracuje - staví oheň a připravuje louče na večerní program . Ostatní se přihlásili na dobrovolnou akci - Ocelový rytíř. Máme mezi námi profesionálního vojáka - Foxe, který připravil velmi náročnou trať a přestože jsme zařadili k akci spíše antireklamu, zájem mezi většími kluky je velký. Kluci si tratí dokazují , že jsou již skoro muži, že odolají nejen fyzicky ale hlavně psychicky, však se podívejte na fotky...

V odpoledním klidu pokračují profese, pracuje se na hradě, nebo se samozřejmě jen odpočívá.

Po odpoledním klidu nás čekají královské hrátky, jedno z posledních přání krále Dupla Prvního a Předposledního, které chceme splnit. A tak se rody schází na hřišti a soutěže - hrátky začínají. Můžete sledovat podlézání koní,  převoz balíků napříč celou Západozemí, běh pro věc - oha je to granát, rychle s nám  zase pryč...,přeskok koz, jízda na koních a nakonec změření sil.. . Za pořadí dostávají rody body, podle kterých nakonec vítězí Lannisteři následovaní Martelly a  Tullyi. Na nástupu tak předává lady Tyrell  titul a znak pobočníka krále lordu Lannisterovi a to i s právem řídit nástup a sedět při něm na Železném trůně.

Po nástupu vyhocujeme tahy na mapě ( jednou denně po celotáborové hře). Mapa je pořád obsazena dětmi i vedoucími, kteří studují své tahy, přemýšlí nad tahy sousedů, tvoří strategii, domlouvají se se spojenci, mění spojence a nepřátele, drží a nedrží slovo... Začínají malé, zatím drobné šarvátky o již obsazená území, ale střed území je již přeplněn armádamy...

Večer je naplánován slavnostní oheň, který je již tradičně slavnostně zapálen a to přísahou Noční hlídky. Programem ohně jsou výstupy jednotlivých oddílů, prokládané scénkami a bláznivými nápady dospěláků, kytarou a písničkami. Nechceme aby děti se přišly k ohni jen bavit, program by měl  být jejich , musí i tvořit . Programy byly hodně zaměřeny na historii Zapadozemě, někdo nastudoval historické bitvy a intriky, jiný to pojal jako současné zprávy. Celou dobu se nad námi honily černé mraky, které pak s tmou již nabyly vidět. Občas vypadlo i pár kapek, ale nakonec vše dobře dopadlo a u ohně jsme nezmokli.

Kytary  byly dokončením příjemného večera s dětmi u ohně. Večerka je prodloužena T- čko ještě sedí u ohně přes naší poradu.

Valar Morghulis

Hlavas

17 srpna - den čtvrtý, den informací

Dobré ráno - Vala Morghulis!

Dobré ráno - je neděle a tak si pospáváme až di půl osmé a jsme ráno také bez rozcvičky. Program ale šlape jako by neděle nebyla.

Dopolední program je oddílový, budu tady psát čísla oddílů, přece jen názvy ještě nemám pořádně v hlavě -  1 oddíl - hledá v lese poklad šíleného krále 2. dělá ultimátní rytířské souboje a pak dobývá pevnost, 4.- haje na hřišti pakobal, pak si hrají na Straky - loupení pokladů. 5.- putuje ve své motivačce Západozemím, 6. má rytířské bitvy,  8., je na paintballu,kde má také nejrůznější hrací scénáře 9 leze na stěně a v lanovém centru a T-čko hraje Špačky a pak si začíná připravovat program k táboráku

V poledním klidu se děti pokouší o středověké profese - mají možnost být Travičem ( znalosti rostlin, práce s bylinkami) Špionem ( postřeh - najítí drobného předmětu a nenápadné vyzvednutí) a Stavitelem hradu - drobné práce u hradu. Největší nátřesk máme právě u hradu a musíme počty zájemců omezovat.  Samozřejmě každá z profesí se promítá více nebo méně silně i do táborové hry.

Odpoledne čeká více než půlku oddílů - 1,2,4 a 5 a dále obě T-čka hra z pera Tonyho a Honzííka - Skřítkové a Obři, která se moc povedla - jen se podívejte na fotka na obry - T-čka. 6 a 8 navíc hrají hrady, kde se snaží vcítit se do noční hlídky a Divokých . 9 staví stáje prorytířské koně...

Večer nás čeká celtáborová hra Průzkum cizích území:


Provedení hry: Hra je znalostní, nebojová. Ideální na večerní program.Tábor je rozdělen na mladší a starší – hra je pro obě skupiny stejná ale rozdělená.

Na hřiště bude vynesena mapa. Na mapě budou na místa hlavních měst rodů položeny karty v barvě rodu a s číslem .

Rody se usadí kolem mapy co nejblíže svému městu. Padne otázka (např. „Kdo byl 1. člověk ve vesmíru?“ nebo kdo natočil večerníček s medvědy? apod z různých oblastí od těžších až k jednoduchým) . Kdo odpoví jako první a správně má právo sebrat kartu z cizího území . Pokud nikdo nebude znát odpověď, může se rod poradit se svým lordem. Padne-li špatná odpověď, tuto pořadatel hry počítá, a když jich bude 3(4), odebere chybujícímu rodu jednu jejich kartu.

Jakmile rod přijde o všechny své karty na hrací ploše, vypadává ze hry.

Hodnotí se, kdo získal nejvíce různých území ( ne stejných). Co karta to bod. 3 body se dostanou navíc za každou ucelenou serii 8 cizích karet.

Tábor rozdělujeme na mladší a starší , sám jsem u mladšího tábora a je to pěkný rachot. Otázky jsou ze spousty odvětví - večrníčky, pohádky, Simpsonovi, Doba ledová, ale taky historie, obecné vědy apod. Nakonec nejhůře se vedlo Targaryenům, nejlépe Tyrellům, kteří tím mají Pobočníka krále a 2 armády, 2 armády také získávají ještě Starkové a Martellové, po jedné Arrynové, Tullyové, Baratheoni a  Greyjoyové. Hra se natáhla až do setmění a pak už je čas na večerku

Náš pozdrav je Valar Morghulis a odpovědí Valar Dahealis. Takže Valar Morghulis!!

Hlavas

 

 

 

16. srpna - den třetí , první bitvy

Valar Morghulis do civilizace!

Dobré ráno, hlásím se vám se zprávami ze Západozemí Dračí Skály - den byl pošmourný, dopoledne pršelo, řešili jsme náhradní programy , část oddílů i tak byla v lese.

Dopolední program je v dešti po oddílech:

1  oddíl je na srubu a hraje hru Obr a Paleček. Pak , když přestávápršet - les a hra Ponorka. 2. oddíl - staví hrady a pevnosti v lese, 4. a 5 hrají společně hry v jídelně - pak se přesunují do lesa na Čelovku 6. je uklizena do srubu a hrají Ši-ponk, Mafii a další drobnější hry,  8.je v lese, kde Zabírají vlajky a pak hrají hru Král a špion,  9. je v hangáru, kde hrají Blázinec, Pošlete to dál  T1 a T2 jsou v lazaretu, kde řeší lék na AIDS - psychohra, Ši-ponk a další hry. 

V odpoledním klidu je velký nával na hradě, kde naši hradní páni budují hrad ( letos musíme dostat věž pod střechu a starší zájemci z řad dětí mohou pomoci - nanosit vodu, podat cihly apod.- za to dostávají pozici stavitel hradu, který pak může pomoci s obranou území na mapě) . Pak přicházejí přeháňky a my jsme na vážkách, jestli riskneme a půjdeme na 1 bojovku do lesa, nebo dáme znalostní celotáborovku dovnitř. Samozřejmě děcka se potřebují vybít a to se nejlépe realizuje právě bojovkou. Nakonec tedy riskujeme a jdeme na bojovku. Risk se vyplatil, pršet zase začalo až kolem večeře, ale to už nám vůbec nevadilo.

Odpoledne nás tedy čeká velká bojovka - Hrady nepřátel -  musíme sehnat co možná nejvíce informací o nepřátelských rodech.

Hra je bojová. Ideální na odpolední program. Hraje se po rodech. Každý rod bude mít vymezeny 3 stromy – hrady, na ně umístí 4 informace a ty se bude snažit bránit. Současně se bude snažit proniknout k cizím hradům zjistit cizí informaci a tu přinést domů.

Bojová část – na ocásky a životy, malí bojovníci budou navíc vybaveni jednou koulí své barvy a budou schopni navíc ještě střílet.

Hodnotí se, kdo získal nejvíce informací a současně ubránil ty své.

Bojovka nám perfektně vychází a nakonec po vyhodnocení zjišťujeme, že vítězí Tullyové, ti také získávají pro svého lorda do nejbližší další celotáboovky titul Pobočník krále. Tullyové byli následováni Lanistery a Arryny. Nejméně se dařilo Baratheonům, Targaryenům a Martellům.

Hra se promítá do celotáborové hry formou dalších jednotek pro nejúspěšnější rody , středně úspěšné rody získávají jen jednu jednotku a ty nejméně úspěšné si mohou jednu jednotku koupit za zlaťáky.

Po večeři vyhodnocujeme tah - rozkazy pro jednotky na mapě a jsem překvapen, když je čas zmítačky a děcka se spíše kochají nad mapou, přemýšlí nad další strategií, než aby řádily na zmítačce ( diskotéce). No ale všeho do času - mapu ukládáme do malého hangáru a pak už je opravdu čas jen na zmítačku. Zmítačku pořádá Šaman a to teda stojí za to! podívejte se na fotky.

Mírně prodlužuji večerku, v noci hlídá 9 oddíl, noc je horká, marodka je prázdná.

Volar mrghulis ještě jednou do civilizace a už musím jít na program!

Hlavas

15.srpna  den druhý - pád krále

Valar Murghulis!

Ráno na táboře znamená budíček v 7 ráno, rozcvičku (12 dětí zejména z oddílů 1 a 2 je v bazénu - za dva smrky , jen pro dobrovolníky) a pak , po hygieně snídani. Někdo vstává rychle a s úsměvem, na někoho se čeká až se navleče do všech kožíšků. Proto od příštího rána zavádíme - kluci ráno jen v kraťasích a holky samozřejmě navíc trička.

Zní to možná brutálně, ale ono tak moc brutální v reálu není - ráno jsme našli za bazénem zapíchlého našeho krále Duplo prvního a předposledního. Ouha, my bílé košile jsme našeho skvělého vládce neuchránili... Překvapivě děti mají spíše radost....Duplo vymýšlel spoustu "skvělých nápadů" a nyní budeme mít od něj klid. Kdo ale bude vládnout Západozemí?

No, hned se svoláváme do hangáru, držíme minutu ticha, ale protože je třeba žít a Západozemí vládnout, hned vypisujeme volby nového krále. Ten lord, který bude mít za 10 dní nejvíce zlaťáků, ten bude mít i nejvíce volebních hlasů - tedy jeden zlaťák - jeden hlas. Začíná hra o trůny - každé území na mapě, které rod obsadí - vyprodukuje denně 1 zlaťák. Pokud je navíc na území hrad - pak to jsou zlaťáky dva. A začíná velká strategie, přes den jsme svědky velkých jednání a tvorby aliancí...

No a do toho samozřejmě jede program. Dnes je to program po oddílech:

Dopoledne 1. oddíl - hraje výměnu identit a sardinky, 2.oddíl zkouší Dračí sílu a pak hraje špiony, 4.oddíl čekají Lovecké safari a pak pašeráci, 5. se stávají posly tajných zpráv,6. oddíl má svoji "trůňáckou motivačku a nyní se připravuje na "Noční hlídku" 8.s 9. se seznamují jednoduchými seznamovačkami, T-čka jsou také spolu, hrají hry na louce a pak se svázanýma nohama všichni do lajny plní úkoly - kotrmelec, rychlý přesun atd.

V poledním klidu vykupujeme úkoly, děti si přichází podle splnění úkolů na 30 až 80 smrků. Oceňujeme osobní práci dětí které si měly připravit váčky a opasky před pouhým nákupem. Moc se mi líbílo jejich vymýšlení si středověkého jména, povolání a vlastností, kdy jsem sledoval , úžasnou fantazii a vtělení se do role postavy. Navíc probíhá focení dětí po oddílech a pak také po rodech...

Po poledním klidu pokračuje program po odílech - 1.- hledá poklad, 2. oddíl má také vlastní "trůňáckou" motivačku a nyní prchá z Králova přístaviště, 4., s 5. hrají Zelenou kartu a hamburg, 6 a 8 je na Královské cestě, 9. hlídá hrady a T-čka hrají podprahové - tajně hrané hry - artefakt a Upíři.

Večer je poprvé po rodech - Rod je skupina 12-13 dětí vedená dvěma dospěláky ( kromě 4 rodů - Kuba, Onyx, Honzíík a Tony jsou sami) od nejmenších holčiček po T-čka ( T-čko je oddíl mládeže 15-17 let, těch, kteří ještě chtějí jezdit na tábor , užívat si servisu připravených her a zázemí, ale ještě nepracovat s dětmi - být v oddílu). A tak se nám tábor vybarvuje - tady vidíte červené Lannistery, tam bílé Starky, jinde zase oranžové Martelly. Každý má svůj pokřik ( dáte-li si hru o trůny na netu - naleznete i mnoho z toho jak my hrajeme hru). Máme za sebou první tah - postup jednotlivých rodů - každý rod jednou za den pošle psaným rozkazem svého pěšáka a jezdce získat nějaké území. Zatím je území dostatek, skoro všichni se dostávají na volná území, tím rozšiřují svůj vliv a zisk zlaťáků. Jenže brzy budou území obsazena , začne se intrikovat a území dobývat od cizích rodů.  Tak uvidíme kam se naše rody posunou , kdo s kým vytvoří alianci a jaký bude další průběh. Zítra nás čeká první rodová bojovka - o tom ale až zítra...

Večer hlídá T1 a tábor po večerce  usíná...

Ahoj, zdravím z Dračí Skály, na tábor jsme dojeli dobře,  stihli jsme i zmoknout, ale vše je v pořádku, nic nechybí a nyní již děti až na hlídku v klidu spí.

Na táboře se objevil vládce Západozemí - král Duplo první a předposlední , který ale právě rozumem bystrým moc neoplývá... obědvá na zemi, jí polívku bez lžíce ( a nutní k tomu i své poddané),  maluje rtěnkou rty a vůbec asi je to blázen, je paranoidní. Protože je král tak jej posloucháme. Taky máme nový pozdrav - Valar Morghulis a odpovědí je Valar Dahaelis - to nás taky stihl naučit král...Krále pro jistotu hlídá královská gada - bílé košile - a to pro jistotu aby jej náhodou někdo za jeho nápady nezapíchl.

Proběhla kontrola vší - máme je v 7 případech, rodičům se ozveme , nyní zaléčujeme, abychom je tady nemnožili.

Rád bych poděkoval těm mnoha z Vás za pomoc při znovuzprovoznění táborového uazu - prosím podívejte se na horní liště na odkaz sponzoři.

Odpoledne pokračuje oddílovými seznamovacími hrami, ty hrajeme po oddílech většinou v lese, tábor je najednou v klidu, to využíváme na přípravu celotáborové hry, sekání trávy apod. Až kolem 17:30 začíná nástup, zde seznamujeme děti s pravidly a zvyklostmi tábora, jako třeba "sprosťákem" (- dítko, které vypustí z pusy sprosté slovo - je mu napsán na čelo nápis S, pak , na nástupu, je mu vypláchnuta pusa aby to sprosté slovo tak v puse nepáchlo...) ztrátami a nálezy,  táborovým pokřikem a dalšími zvyklostmi.

Po večeři svolává král Duplo (zástupce 1.a 3  turnusu Mýval ) sněm Západozemí v hangáru a žádá zábavu. Táborové písničky mu však nepostačují a tak následuje seznámení s lordy Západozemí - je jich celkem 9. Lord po lordu předstupuje před krále, prezentuje svoji zemi, sídlo, lid, zvyky, víru a schopnosti jím ovládaného území. Lordi mají na sobě šlechtické varkoče a tak mají děti jasno , ke kterému rodu a lordu přináleží.

V noci , po skončení programu v hangáru se schází ještě jednotlivé rody, domlouvají si schůzky a případně místa na zprávy a pak už násleuje večerka. Hlídá oddíl T2, my , dospěláci jdeme na 1. poradu a pak už se spí. To hlavní nastane zítra...

Valar Morghulis

Hlavas

 


Diskuzní fórum není k akci založeno.