Deníček

27.8. Čtvrtek

Toto jsou téměř poslední zprávy ze Západozemí. Popíšu Vám i dnešek a plány na zítra a tyto poslední dva dny budou programově tak hektické, že nebude prostor psát.

Ve čtvrtek dopoledne je program rodový. Služební oddíl přes noc roztopil pec ( posltavili jsme ji na 2 turnuse) a nyní máme připraven přesný časový harmonogram míchání těsta, odpočívání těsta, kynutí, sázení do pece a délky pečení.

Tím, že je celkem 9 rodů a do pece se vleze chléb maximálně 2 rodů zaráz, tak akce vyžaduje naprostou přesnot a souhru. Upečený chléb si rod ihned rozdělil a všechen se snědl. Možná po vás doma budou děti po návratu chtít péci domácí chleba... V průběhu dopoledne, když se zrovna rod nekoná kolem těsta a chleba - tak má rodový program.

V poledním klidu je tady poslední tah hry, kdy rod lanisterů objevuje našeho krále, jenže ten se změnil v bílého chodce! Král - chodec útočí na lorda Lanistera - útok bude živě předveden večer. Rody , které se dostaly také do blízkosti nálezu krále nachází rozházené zlato z královské pokladnice - čím blíže , tím více...

Nezmínil jsem se ještě o tom že dobrovolníci - celkem je jich 8 podstupují zátěžový test Ocelový rytíř, vedený porofi vojákem Foxem. Je to záhul, dokončují jen v 5 lidech  a šáhli si na dno. Do pasu zítra dostanou potvrzení že jsou členy výběrového týmu - Elita Dračí Skály. Fotky ve fotodokumentaci, myslím, hovoří za vše.

Odpoledne je program oddílový . 

Večer se tábor schází v hangáru - pouštíme si pro upomenutí závěr filmu, který jsme tady viděli před 13 dny. V tom se otevírají dveře a vpadne dovnitř lord Lanister, všechno ztichne, za ním totiž vbíhá postava Bílého chodce s ledovým mečem. Lord lanister se chabě brání prudkým ranám meče - v dětech úplně tuhne krev a v nás taky ( kluci si to skvěle nacvičili - dokonce jedn rána mečem srazila lordu lanisterovi přílbu). Lord Lanister vyzývá ostatní lordy na pomoc . S pomocí ostatních lordů a kamenů - obsidián je Bílý chodec zničen...

Vyhlašujeme půl hodinku na diplomacii, protože nezbývá, než udělat volbu nového krále. Barvy rodů se mísí a rozdělují,zase se tkávají a po půlhodince je tady volba. Lord Tyrell si vhodil 3 penízky lord Baratheon, podporovaný šedou eminencí Greyjoyem získává 401 hlasů ( mincí) a je těsně překonán lordem Targaryenem se 429 hlasy. Máme krále!!

Král rozděluje funkce, vznikají nové svazky a nakonec pasujeme z řad dětí opory rodů do šlechtického stavu.

No a co bude dál??

Zítra - tedy dnes , odchází všechny oddíly do lesa na poslední samostatný oddílový program oddílového vedoucího, zůstává jen T-čko, které absolvuje zážitkový psycho - program Exodus - vrchol jejich programu.

Odpoledne nás čeká 2 hodinovka naruby - děti budou dospěláky a my se staneme dětmi - celkem náročný program pro nás

Večer vzplane slavnostní oheň s programem soud vedoucích - zde nás děti odsoudí a potrestají za všechny naše skutky - děti bývají velmi nápadité.

Zítra dopoledne jdem k mohyle neznámeho plyšáka, zazpíváme hymnu - táborovou, rozdáme nováčkům pasy Dračí Skály, nováčci si položí kameny na mohylu a pak bude čas na reflexi - zpětnou vazbu dětí.

Odpoledne nás čeká jarmark, kde děti utratí získané smrky za různé blbinky, zajsou do stánků, do hospody na drink ( samozřejmě nealko) - apod. Vyrazí si také svoji novou , táborovou minci, dostanou razítko tohoto turnusu do pasu a bude nástup k rozloučení se.

Večer si děti zařádí na rozlučkové zmítačce.

V neděli uklidíme tábor a odjedeme. Kdo si přijedete pro děti na tábor, dojeďte mezi 9:30 - 10 hodinou. Do Hradce bychom měli dojet před 12 hodinou, do Vamberka mezi 10:45-11:00.

Tak naposledy Valar Morghuis , Hra o trůny na Dračí Skále vplouvá do historie.

Hlavas

Středa 26.8.2015

Je krásný den, slunečno, ale přitom žádné vedro. A tak není problém při hrách na které nám počasí naopak vyhovuje. Ráno, po rozcvičce a snídani se na pár minut schází rody, domlouvají další postup a pomalu se začínají připravovat na variantu, že se král nenajde a že bude muset být volba krále z řad lordů. Pak už je ale na řadě oddílový program:

1. oddíl pokračuje ve své oddílové motivačce a vydává se cestou necestou přes hory - (lanové centrum), 2. oddíl pátrá po stopách zraněného lovce - učí se pracovat s přírodními znalostmi, s busolou apod. 3. oddíl jde na paintball- holky prý hrály lépe a statečněji než mnozí kluci. 4. oddíl leze v lanovém parku, oddíly od 5 do 9 oddílu jsou v lese a hrají obchodní hru Starwars v Západozemi. Máme tady naše města, dospěláci jsou ve varkočích a vybaveni různým zbožím. Děti se snaží tu koupit levně to a jinde zase prodat dráže ono. Vše se jim zapisuje formou kreditů na jejich pasy ( kartičky). Mají možnost si vylepšit své povovzy a uvést tak více zboží , mají možnost vylepšit své obranné zbraňové systémy a by se ubránily případným pirátům. Města jsou typická pro Západozem a každé má své specifikum... T-čka hrají Tron a pak jsou připravovat místo na odpolední celotáborovou hru.

V poledním klidu se jde na již předposlední tah hry. Dva rody jsou na dosah místu kde je zřejmě ukryt náš král, uvidíme tedy zítra! V poedním klidu ještě Martellové hájí věž ( altán) proti nájezdu Divokých.

Po odpoledním klidu nás čeká komplikovaná strategie Bitva o Černovodu:

Motivace: Úzkými soutěskami mezi skalami s protékající řekou nemohou projít všechny rody naráz. Navíc máme zprávy že na první čekají bohaté zásoby. Vytlačte ostatní rody a pokuste se získat výhody pro sebe!

Cíl: Získat co možná nejvíce dukátů a tím i prvenství

Provedení hry:

Hrací pole bude rozděleno na 3 vrstvy. Prostřední je voda se 3 ostrovy.

Vzniknou 2 koalice po 3 rodech a na ostrovech vždy po jednom rodu – námezdných žoldáků – bojovníci (2 životy), ničitelé  (každý kapitán má 3 lepíky na ničení dukátových stromů) a námořníci ( více bojových lodí (5)).

Na pevninách to bude stejné – Každou pevninu hájí 3 rody – bude zde cca 7 dukátových stromů s životností stromu cca 20 ( papír A4) – útočí se nálepkami ( voják – 1 nálepka) nalepená cizí nálepka – nižší životnost stromu. Jakmile je strom zalepen – je zničen.

Pokud strom žije , poskytuje co 3 minuty - na signál  úrodu  1 dukát.

Nezávislé rody na ostrovech je možno nasmlouvat zaplatit tržní cenu a využít jejich služeb

Lodě – bojové ( kapitán + střelec koulí (veze max.2 koule, ale může sbírat)) + nákladní ( kapitán + 3 pasažéři)

Loď – klacek , kterého se ostatní drží

Boj na na pevnině ocásky – počty životů – pak budou zpoplatněny

Potopená loď – zastřelený kapitán papírovou koulí - musí si jet pro nový život

Každý rod má 3 lodě a může volit - gransportní nebo bojové


 

Hru hrajeme v novém prostoru, což je pro děti celkem nezvyklé ale přivykají rychle. Stejně rychle si zvykají na složitosti a zákruty hry a kmitají úplně všichni. Aby ne , je to poslední letošní bojovka /když se ohlédnu - bojovky byly 4, strategie 2 , znalostní hry 2, zítra proběhne tvůrčí pečení chleba, noční zážitková jedna/.Hovořím samozřejmě jen o velkých hrách celotáborového charakteru.

Večer se odměňujeme zmítačkou s již tradičním programem - Plesem upírů. A jak to probíhá? Děti si vyberou svůj hrací pas, kde je uvedeno jestli dítko je člověk nebo upír. Pak normálně probíhá zmítačka, Kdo chce vezme svého partnera za ruku ven a tam si dají pusu. pak si ukáží pasy. Když se setkali lidé - e vše v pořádku a oba si připisují body. Stejně tak když se potkají upíři ( těch je ale jen 7%). Pokud si ale dá pusu člověk a upír - člověk prohrává a sám se stává upírem. Upír má z tho dvojnásobek bodů.  Člověk se al samozřejmě může bránit a to tak, že sice vyjde ven, ale parnerovi pusu nedá, místo toho vezme centrofix a udělá mu na čelo kříž, čímž ničí upíra a sám získává 2 body. Jak to bývává, zvítězili a rozmohli se upíři.

Ještě jedno sdělení , protože se mi množí dopisy rodičů - letos opět připravujeme pro děti táborové dvd , kde si děti budou moci odnést z tábora kompletní fotky, navíc ještě táborové písničky ale hlavně - letošní nové 2 filmy v produkci Dračí Skály. (Filmy jsme točili od podzimu 2014 do posledních dnů před tábory a v podstatě uvádějí děti do letošní motivace Hry o trůny 2.).

Valar morghulis

Hlavas

Úterý 25.8.2015

Prší. Podle stránek norské meteorlogické služby by mělo spadnout jen cca 1mm , ale dopoledne prší podstatně více. Upravujeme a měníme program, je čas na klidové zaměstnání a tak promítáme pro oddíly, které mají zájem film - ledové království. Z programu se vymykají pouze 7 a 9 oddíl, 7 pracuje již na posledním soudu dospěláků tábora, který proběhne na poesledním , slavnostním ohni ( vidíte jak se nám to rychle přiblížilo) a 9 oddíl sbírá pryskyřici na louče k zapálení ohně, a připravuje slavnostní oheň ( v čase mezi přeháňkami).

Polední klid je klasický - tah hry a pak obrana Lanisterské pevnosti proti útokům divokých - obrana altánu proti kuličkovému napadení dospěláky ( ti si zahráli divoké).

Po poledním klidu je již pěkně - tedy alespoň neprší -  a tak 1 a 2 oddíl společně hrají v lese Straky, 3 se za vyčištění plachty veze do terénu uazem ( možná budou holky chtít vyměnit rodinné limuzíny za vojenské vozidlo uaz) a pak hrají Uprchlíky a Molekuly, 4 si připravuje kameny na mohylu ( máme na táboře tradici - mohylu neznámého plyšáka - kamenná mohyla z kamínků každého draka , který kdy prošel táborem - každý si připravuje , maluje, podepisuje svůj kámen a ten na konci tábora vkládá na mohylu - při rituálním pokládání. 5 má v programu Západozemské sms-ky, samozřejmě bez mobilů, 6 již uklízí oddílová ohniště - aby byla vymetená a připravená , pak za odměnu jede uazem, 7 je čarostromu ( to je javor mezi smrky u kterého se nachází mohyla neznámeho plyšáka, a hraje Cestovatele. 8 oddíl hraje Anděla a čerta, 9 hraje Trana a důchoďák - žuby, žuby..., a konečně T-čko jde na paitball. 

Večer hrajeme znalostní hru

Útěk do bezpečí    

 

-denní nebo předvečerní znalostní hra

Motivace:   Na naší cestě jsme se dostali do blízkosti divokých hord nepřátel. Je jasné, že kdybychom bojovali, jistě bychom padli. Je čas začít přemýšlet. Zmobilizujme své mozkové závity a najděme nejrychlejší cestu do úkrytu

 

Cíl: Znalostmi se dostat do bezpečí

 

Provedení hry: Hra je znalostní, nebojová. Ideální na večerní program. Tábor je rozdělen na mladší a starší – hra je pro obě skupiny stejná ale rozdělená. Bude vytvořen hrací plán (2x) a rozlosovány umístění rodů – vzor člověče nezlob se – mezi rody bude 5 políček a pod základnou rodu – domeček – bude mít 2 chlívečky. Je potřeba správnými odpověďmi proběhnout celé kolo a dostat se do chlívečku.

Rody se usadí kolem pořadatelů. Hra bude mít 6 kol. V každém kole bude 5 kategorií po 5 otázkách , bodově ohodnocenými 1-5 bodů. Začíná rod 1 a volí kategorii a hodnotu otázky. Odpoví-li správně – posune se o tolik políček, kolik byla hodnota otázky. Odpoví-li špatně – může odpovídat rod s číslem 2 (3,4). Po odpovědi na otázku je na řadě rod 2. Po vyčerpání kola č. 1 je na řadě kolo č. 2 s novými kategoriemi. Může se i vyhazovat rod před sebou ( ne však na hlavním stanovišti. Rod vyhozený musí jít ne o celé kolo ale jen o 5-9 polí zpět.

Počítá se pořadí.

Pomůcka – dataprojektor – bude promítat názvy kategorií a bodovou hodnotu, po vyčerpání otázky pole zčerná

 

Týmy budou odměněny ( potraviny, zlato…)

 

Pomůcky:  

-stoly, dataprojektor

-hrací plán

-otázky


 

Sledujeme znalosti dětí - jsou zvoleny kategorie jednoduché a oblíbené - dinosauři, simpsonovi, pohádky...ale i složitější - zeměpis, dějepis, (tam jsou znalosti o hodně slabší). Když dávám výsledky mladšího a staršího tábory dohromady - vítězí Starkové následovaní Targaryeny a rodem Martellů, na druhé straně dokonce s mínusovým posunem skončili Arrynové.

Hlídá 1. oddíl, 4 oddíl má noční hru a pak spí na hradě.

Valar Morghulis!

Hlavas

Úterý 25.8.2015

Prší. Podle stránek norské meteorlogické služby by mělo spadnout jen cca 1mm , ale dopoledne prší podstatně více. Upravujeme a měníme program, je čas na klidové zaměstnání a tak promítáme pro oddíly, které mají zájem film - ledové království. Z programu se vymykají pouze 7 a 9 oddíl, 7 pracuje již na posledním soudu dospěláků tábora, který proběhne na poesledním , slavnostním ohni ( vidíte jak se nám to rychle přiblížilo) a 9 oddíl sbírá pryskyřici na louče k zapálení ohně, a připravuje slavnostní oheň ( v čase mezi přeháňkami).

Polední klid je klasický - tah hry a pak obrana Lanisterské pevnosti proti útokům divokých - obrana altánu proti kuličkovému napadení dospěláky ( ti si zahráli divoké).

Po poledním klidu je již pěkně - tedy alespoň neprší -  a tak 1 a 2 oddíl společně hrají v lese Straky, 3 se za vyčištění plachty veze do terénu uazem ( možná budou holky chtít vyměnit rodinné limuzíny za vojenské vozidlo uaz) a pak hrají Uprchlíky a Molekuly, 4 si připravuje kameny na mohylu ( máme na táboře tradici - mohylu neznámého plyšáka - kamenná mohyla z kamínků každého draka , který kdy prošel táborem - každý si připravuje , maluje, podepisuje svůj kámen a ten na konci tábora vkládá na mohylu - při rituálním pokládání. 5 má v programu Západozemské sms-ky, samozřejmě bez mobilů, 6 již uklízí oddílová ohniště - aby byla vymetená a připravená , pak za odměnu jede uazem, 7 je čarostromu ( to je javor mezi smrky u kterého se nachází mohyla neznámeho plyšáka, a hraje Cestovatele. 8 oddíl hraje Anděla a čerta, 9 hraje Trana a důchoďák - žuby, žuby..., a konečně T-čko jde na paitball.

24.8. Pondělí

Dopoledne se vydáváme na borůvky. Máme obavu co nalezneme, zprávy jsou rozporuplné, předchozí turnus nasbíral jen 40 litrů - a tak pracujeme na motivaci - za nasbíraný kelímek borůvek následuje čárka na hřbet ruky - a kdo bude mít nejvíce čárek jede zpět uazem, navíc se počet čárek promítá do celotáborové hry. Objevujeme i krásné pláně s borůvkami a nakonec je nasbíráno 60 litrů - to do kýblů, fialové pusy se nepočítají. Nejlepší sběrač se může pochlubit 9 čárkami.

V poledním klidu je tah hry, která je více a více košatá a rozvinutá ( celkem je to náročné na nás - každý den po tahu se totiž počítá kolik má kdo jednotek na Severu, kolik ovládá zdrojů potravin a zlatých dolů...) . Po poledním klidu jde 1. oddíl do Trpasličích hor, 2 oddíl se vystrojuje na paintball, 3 hraje v lese kyklopa a klíšťata, 4 má tajemnou hru Et numerus, 5 oddíl hraje vzducholoď a Parlament, 6, 8 a 9 oddíl má vylepšenou hru Bitva o Británii a táborem se začínají prohánět stíhačky a bombardéry ( na konci - na nástupu jsou pasována letecká esa ), 7 oddíl hraje Klíšťata, Blázinec a oslíky a konečně T-čko si zkouší nevidět - Slepecká hůl a pak řádí v hangáru při hře Tron.

Večer nás čeká velká celotáborová  noční hra , která se jmenuje Ve stínu jných, ve které jednotlivé rody dostaly úkoly - sehnat si místo na ohýnek - dost velký na uvaření čaje a upečení brambory v popelu , ale dost malý na to aby je našli hordy Divokých a hlavně Bílí chodci ( Jiní). Všechny potřebné pomůcky si rody musí pořídit za své úspory zlaťáků, koupit dřevo kotlík, zápalky, brambory, potřeby na čaj... Do toho se všude ozývá ryk divokých , sem tam třeskne ocel o ocel. V těchto podmínkách se plíží rodoví průzkumníci - vždy velký táborník s maloškem a snaží se dostat ke zdrojům surovin. Rody úzkostlivě tají svá stanoviště aby nemohlo být napadeno divokými.

Jako první plní úkol Targaryeni, následováni Tyrelly, Greyjoyi a Baratheony, na opačné straně pro tentokráte skončili Martellové.

Valar Morghulis!

Hlavas

23.8. Neděle

V neděli si prodlužujeme budíček o půl hodinku a rušíme  rozcvičku - je neděle, musíme si trochu odpočinout. Stíháme ale půlhodinku s rody, kde začínají i diplomatické domluvy. Dopoledne odchází 1-4 oddíl na předposlední etapu polotáborové hra Úsvit lidí  lesa - děti jsou úspěšné a daří se jim zajmout zdroj zla. 5. oddíl je na stěně a v lanáči, 6. oddíl odjíždí k bunkrům na paintball, 7 a 9 oddíl hrají ponorky , 8 oddíl se vtěluje do komanda prchajícího z bojiště s různými zraněními. 

V poledním klidu po tahu hry jsou Targaryeni napadeni Divokými - a tak brání altán, což se jim daří.

Po poledním klidu jsou tady Living Colours - fotky hovoří za vše. Tato hra patří k nejoblíbenějšíém , ale také přípravově  materiálně nejjednodušším - jde o matlaní barev na těla soupeřů, s tím , že pak všichni stejně skončí v bazéně - na to jste dětem dávali jedno bílé triko ke zničení do kufru...

Pak všichni prochází bazénem a pak horkou sprchou.

Po večeři se jde na ohýnky a večeří jsou buřtíci - Kytaristi se chápou nástrojů a pak již zní sousta písniček a jsou slyšet i hry , které se hrávají u ohňů. Pohoda!

V noci nás čeká závěr Úsvitu lidí lesa, kterého se účastní 1.-4. oddíl a T-čko. Zde děti připravují o zlousílu nekromancera a tak odstraňují zlo. Noční hru má také 5 oddíl.

Večerka, porada, spánek.

Prchám za dětmi na borůvky! Celý tábor odchází a těší se na skvělé buchty!


 

Milí rodiče našich dračích táborníků,

Zdravíme vás z akčního tábora  Na Dračí Skále. A protože letos slavíme už 20. let našich táborů, nabízíme táborové zážitky nejen Vašim dětem. Protože neustále slýcháme Vaše lítostivé poznámky, jak byste rádi jeli místo Vašich dětí nebo i s nimi, od jara příštího roku budeme pořádat týdenní jarní turnus na Dračí Skále tentokrát pro dospělé. A protože víme, že Vás vážou pracovní a jiné povinnosti, zveme na jarní turnus babičky a dědečky Vašich ratolestí. Tábor bude probíhat v naší lokalitě celý týden od soboty do pátku, pokud bude dostatečný zájem, přidáme ještě podzimní zářijový termín. Co Vaši rodiče s námi zažijí? Týden v čisté přírodě, kdy malá chatička bude nejkrásnější obydlí (jako v jedné naší písničce), kupu her denních i nočních (samozřejmě přizpůsobených možnostem táborníků), jako vždy skvělou Jaruščinu kuchyň (tuhle akci si nenechá ujít!), zázemí pevné budovy stejně jako děti, večery s kytarou i zmítačky, kupu soutěží. Podobně jako děti budeme mít táborovou tvrdou měnu – smrky a v závěru tábora bude táborníky čekat malé překvapení. Na rozdíl od dětí budeme tolerovat mobily lehce i alkohol či kávu, stejně jako s dětmi budeme držet polední klid a zákaz drog. Připravujeme i menší výšlap do okolí tábora, kolem nás je spousta hodně zajímavých lákadel pro turisty.

Tedy zase něco, co není určeno pro váš věk. Tedy pokud Vaši rodičové či známí mají 55 a více let, jsou schopní ustát naše bláznivé nápady a týden si zablbnout podobně jako děti (nakonec si budou moci lépe „pokecat“ s vnoučaty a vyměňovat zkušenosti), nebojí se přiměřeného pohybu, nebude jim chybět civilizace a hlavně pokud se chtějí stát DRAKY (a nejen závidět dětem), předejte jim prosím naši pozvánku.

Dovolujeme si přednostně oslovit Vás, jak sponzory pobytů Vašich dětí, pokud se nenaplní kapacita, nabídku rozšíříme i jinými způsoby. Další podrobnosti budeme zasílat konkrétním zájemcům.

Děkujeme za případné přeposlání pozvánky a přejeme Vám i Drakům krásný zbytek léta.

Jarek Hlavas a Radka Nečasovi

Na závěr aspoň jedna dobrá zpráva pro Vás. Nezoufejte, tenhle tábor si jednou můžete zažít i Vy. A to je skvělé!


 

Sobota 22.8.

Valar Morghulis!

Opět krásný den, jen občas nad námi přeletěly gripeny nebo bojové vrtulníky.

Dopolední program byl oddílový - 1 a 5 oddíl čarují v lese, 2 oddíl absolvuje výcvik rytířů Západozemě, 3. oddíl háže sekerami, fouká foukačkami, 4. oddí je na paitballu, 6 prozkoumává tábor divokých, 7 háže sekerami a hlavně je na stěně a v lanovém centru, 8. oddíl absolvuje bojové jámy se sázkami ostatních , výcvik rytířů... 9 hraje Maršála špiona a T-čka mají také bojové jámy a hrátky na plachtě.

V poledním klidu  se opět posunují jednotky na mapě, ředa rodů se utkala i na bitevním poli, jeden rod čekal prosební rituál a 2 rody obětovali několik svých figurek na obětišti aby získaly jídlo.

Odpoledne je před námi strategická hra:


 

Útok divokých

– denní strategická celotáborová hra pohybově dovednostní

Motivace: 9 lordů Západozemí se nachází na krutém severu, kde jsou vystaveni hrozbě stále sílících divokých.

Cíl: Přežít se svým rodem proti ostatním a divokým jako poslední z lordů

Pravidla hry:

Provedení hry: 9 figurek lordů Západozemí je umístěno na šachovnici 9x9 polí, přičemž prostřední pole je již obsazeno divokými. Lordi budou každou minutu až dvě vsázet své mince na divoké. Lord s nejvyšší nabídkou rozhodne, které další pole divocí obsadí (mohou obsadit pouze vedlejší pole, nikoliv úhlopříčně).  Jakmile se lord nemůže pohnout (je obklíčen divokými nebo cizím lordem) prohrává. A je ze hry vyřazen

Jak budou lordi získavat své zlaťáky?

Každé dítě bude na začátku hry vybaveno kartičkou s disciplínami. Každé dítě může  všechny disciplíny navštívit pouze jedinkrát. Jakmile disciplínu splní (či nesplní) dostane příslušnou odměnu a na kartičce se disciplína škrtne. Odměnu rychle donáší svému lordovi, či ji předá někomu ze svého rodu a jde plnit jinou disciplínu. Můžeme se zamyslet nad podmínkami pro mladší a starší tábor aby to mladší měli jednodušší

   Kupovat akční karty do hry.

  Karty by mohly obsahovat:   Skok (přesun o dvě pole i skrze linii divokých)

Teleport (přesun pomocí kouzla na kterékoliv pole na herním plánu

Útok na divoké. (Zrušení jednoho políčka divokých

Posílení divokých (Okamžitě rozšiř divoké o dvě pole, nesmíš zasáhnout lorda)

Smůla (nic se nestalo jen jsi nenakoupil správně a přišel o zlaťáky) těchto karet by mělo být asi 40%. 3 karty smůly ale jdou použít jako skok nebo útok na divoké

Špión (zjisti vsázku ostatních a máš možnost ji přehodit) tuto kartu by dostal každý průzkumník před začátkem hry.

 

   Konec hry:

 

   Konec nastává v případě, že poslední lord zůstává ve hře nebo pokud poslední dva jsou v situaci kdy jakýkoliv krok jim uškodí.

Na závěr se peníze ze sázek lordů vrátí ( dělá se záznam ) vsazených peněz

Rody dle pořadí získají soubor léků a potravy


 

Hra šlape, pravidla doplňujeme nutností chránit lordy u hrací mapy nejméně 5 členy rodu - a ti se mohou střídat, tak si děti jednak odpočinou a jednak mohou sledovat průběh strategie. Nakonec vítězí lord Tyrell, následován lordem Baratheonem na drahé straně skončili Lannisteři.

Po nástupu se táborem rozlévají různé vůně, to se náš tábor chstá na tzv Retrozmítačku - tomu odpovídá i odění , účesy apod.  Zmítačka je také úspěšná, proto ji mírně prodlužujeme. Pak je klasika-večerka hlídka porada a spánek.

Valar Morghulis!!

Hlavas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sobota 22.8.

Valar Morghulis!

Opět krásný den, jen občas nad námi přeletěly gripeny nebo bojové vrtulníky.

Dopolední program byl oddílový - 1 a 5 oddíl čarují v lese, 2 oddíl absolvuje výcvik rytířů Západozemě, 3. oddíl háže sekerami, fouká foukačkami, 4. oddí je na paitballu, 6 prozkoumává tábor divokých, 7 háže sekerami a hlavně je na stěně a v lanovém centru, 8. oddíl absolvuje bojové jámy se sázkami ostatních , výcvik rytířů... 9 hraje Maršála špiona a T-čka mají také bojové jámy a hrátky na plachtě.

V poledním klidu  se opět posunují jednotky na mapě, ředa rodů se utkala i na bitevním poli, jeden rod čekal prosební rituál a 2 rody obětovali několik svých figurek na obětišti aby získaly jídlo.

Odpoledne je před námi strategická hra:


Útok divokých

– denní strategická celotáborová hra pohybově dovednostní

Motivace: 9 lordů Západozemí se nachází na krutém severu, kde jsou vystaveni hrozbě stále sílících divokých.

Cíl: Přežít se svým rodem proti ostatním a divokým jako poslední z lordů

Pravidla hry:

Provedení hry: 9 figurek lordů Západozemí je umístěno na šachovnici 9x9 polí, přičemž prostřední pole je již obsazeno divokými. Lordi budou každou minutu až dvě vsázet své mince na divoké. Lord s nejvyšší nabídkou rozhodne, které další pole divocí obsadí (mohou obsadit pouze vedlejší pole, nikoliv úhlopříčně).  Jakmile se lord nemůže pohnout (je obklíčen divokými nebo cizím lordem) prohrává. A je ze hry vyřazen

Jak budou lordi získavat své zlaťáky?

Každé dítě bude na začátku hry vybaveno kartičkou s disciplínami. Každé dítě může  všechny disciplíny navštívit pouze jedinkrát. Jakmile disciplínu splní (či nesplní) dostane příslušnou odměnu a na kartičce se disciplína škrtne. Odměnu rychle donáší svému lordovi, či ji předá někomu ze svého rodu a jde plnit jinou disciplínu. Můžeme se zamyslet nad podmínkami pro mladší a starší tábor aby to mladší měli jednodušší

   Kupovat akční karty do hry.

  Karty by mohly obsahovat:   Skok (přesun o dvě pole i skrze linii divokých)

Teleport (přesun pomocí kouzla na kterékoliv pole na herním plánu

Útok na divoké. (Zrušení jednoho políčka divokých

Posílení divokých (Okamžitě rozšiř divoké o dvě pole, nesmíš zasáhnout lorda)

Smůla (nic se nestalo jen jsi nenakoupil správně a přišel o zlaťáky) těchto karet by mělo být asi 40%. 3 karty smůly ale jdou použít jako skok nebo útok na divoké

Špión (zjisti vsázku ostatních a máš možnost ji přehodit) tuto kartu by dostal každý průzkumník před začátkem hry.

 

   Konec hry:

 

   Konec nastává v případě, že poslední lord zůstává ve hře nebo pokud poslední dva jsou v situaci kdy jakýkoliv krok jim uškodí.

Na závěr se peníze ze sázek lordů vrátí ( dělá se záznam ) vsazených peněz

Rody dle pořadí získají soubor léků a potravy


Hra šlape, pravidla doplňujeme nutností chránit lordy u hrací mapy nejméně 5 členy rodu - a ti se mohou střídat, tak si děti jednak odpočinou a jednak mohou sledovat průběh strategie. Nakonec vítězí lord Tyrell, následován lordem Baratheonem na drahé straně skončili Lannisteři.

Po nástupu se táborem rozlévají různé vůně, to se náš tábor chstá na tzv Retrozmítačku - tomu odpovídá i odění , účesy apod.  Zmítačka je také úspěšná, proto ji mírně prodlužujeme. Pak je klasika-večerka hlídka porada a spánek.

Valar Morghulis!!

Hlavas

 

Pátek 21.8.2015

Valar Morghulis!

Opět další krásný den a máme před sebou 3 dny nabyté celotáborovými hrami. Ráno jak je zvykem - rozcvička, někdo bazén za smrky, pak snídaně a hned půlhodinka s rodem - většinou u mapy, kde se špekuluje nad dalšími tahy. Dopoledne mají celkem sranda program holčičí oddíly 1,3 a 5 , které se oblékají a různě malují, pitvoří jak v obličeji tak chůzi a dělají potom soutěž manekýn, program byl nazván jako Západozemí hledá Topmodelku, 2 oddíl váže uzly a pak leze na stěně a v lanovém centru, 4, hraje Roboty a pak se 7 oddílem Dračí honěnou, v 6 oddílu praktikují T-čka a hrají se Špačci, 7 před honěnou se 4 oddílem hraje ještě Zaklínače, 8 tvoří výsadek a nechává se Uazem zavést do hlubokého lesa kde osvobozuje rukojmí ( je to samozřejmě paintball) , 9. oddíl je lucích a foukačkách, střílí z hradu. T-čka jsou rozpuštěny do oddílů a zkouší si praktikovat.

Odpoledne nás čeká celotáborová hra - Stavba zdi, je to hra úplně nová, kterou doplňujeme náš  -přes rok připravovaný- manuál, proto jen slovně - je to bojovka na rody - jsou zakázány aliance - tedy spojenectví - každý rod hraje za sebe, z rodů je vytvořen v lese velký kruh aby měly všechny rody stejné podmínky. Za ukořistěné životy mohou stavitelé začít stavět zeď ze šišek. Cílem je postavit co možná nejdelší stěnu. Zeď je nepřekročitelná , a může tvořit třeba i opevňovací nebo jiný strategický prvek. Zpestřením jsou ještě veliké bomby - míče - které se opět dají koupit za životy a které mohou zničit 2 metry nepřátelské zdi.

Děti hrají hru s nadšením , tím že je hra po rodech, zaváhání jedince je ihned znát, protože rod okamžitě oslabí, hraje se a staví se až do poslední minuty. Nejlépe se tentokráte dařilo Arrynům, Arrynové mají tedy také svého pobočníka krále.

Večer máme program po oddílech, kdy 1. oddíl řeší detektivní příběh ( vykradenou banku), 2 a 3 oddíl hrají hry na hřišti, 4 vyrábí pomocí nožíků oštěpy a hole, 5 hraje 1 pravdu a 2 lži, 6. se připravuje na hlídku nosí si dříví a připravuje oheň, 7 je v sauně, 8 jede uazem do terénu a pak kouká na hvězdy na louce a zažívá klidnou "romantickou" chvíli, 9 hraje mravence - poznávání podle pchů, konečně T-ko hraje parlament a Sluneční soustavu.

No a čas se nachýlil k další večerce, hlídá 6. oddíl a my jdeme připravovat program na zítra.

Hlavas

Čtvrtek 20.8.2015

Tak se nám počasí obrací - je krásný a slunečný den, rána jsou však již chladnější, doprovázená rosou a i večer je nutno se přiobléci. I děti hlásí , že je jim přes noc zima a tak přidáváme táborové spacáky a deky /naštěstí jich tady máme dostatek/.

Dopolední program čeká 1- 4 oddíl společné pokračování v polotáborové etapovce - Úsvit dětí lesa, a děti se vrací - jak je snad i vidno z fotek - nadšeny. I T-čka mijí prostor pro realizaci a s chutí hrají svoje role. Je jasné, že je nutno potřít zlo, že je nutné aby malé děti byly úspěšné a i velké T-čka to tak chápou.

5 a 7 oddíl je v lese na paitballu,6 a 8 oddíl trénuje bojová umění v programu Aréna, které vede náš profesionální voják a sportovní zástupce v jednom - Fox. 9 hraje Milionáře a Roboty.

V poledním klidu si děti mohou odpočinut, mohou ale také zvyšovat svoji kvalifikaci jako ranhojiči, mohou plnit různé další úkoly anebo se mohou jít podívat na další denní tah hry, kde již dochází k prvním střetům mezi lordy. Na své místo na slunci se totiž dere modrý lord Tully a tak útočí do svých dvou boků- na lorda Martella a zabírá některá území tuším lordu Baratheonovi. Máme také první zraněné a padlé bojovníky ( na mapě) - lord Tyrell se střetl s jinými a pak raději prchl, lord Greyjoy stačil - ale pochroumán -  na Divoké...

Odpolední program je oddílový - kdy 1. oddíl hraje ponorky, a loví signály, 2. oddíl špionuje, ( kluci jsou namaskování zelenou barvou omotáni nejrůznějšími kapradinami a  větvemi a plíží se táborem, tak aby je nikdo neviděl. Přitom plní úkoly, cosi hledají. někdy je těžké minout bez povšimnutí právě vyrostlý keř na hřišti..3. oddíl hraje Evoluci a pak luští hádanky z lesa, 4. hraje ponorky, Spermie a kachní vybíjenou, 5. a 8 pašují kontraband v lese, k tomu využívají i nejmodernější techniku jako vysílačky, 6 je v lanovém centru a na stěně, 7 oddíl v lese potkává pračlověka, T- čko hraje Špačky a 9 odíl se saunuje.

Večer je takéklidový - včera jsme měli bojovku zítra máme další celotáborovku a tak je nadále v plné pernamenci sauna, kde se ohřívá 3 oddíl, ostatní hrají drobnější oddílové hry.

Za velkou pozornost a náročnou hrou byla záchrana oddíláka Blonďáka, který se "otrávil " a zmizel, načež jeho 6 oddíl ve velkém citovém rozpoložení se jej vydal hledat a sbylinkami od Radky, zachránit. Nakonec se povedlo - a byly tam i slzičky ( na obou stranách.). U ostatních vidíme Pakobal ( což fotbal kde si na oči dáte gumičkou spojené tuby od wc papíru a rozhodí vám to vidění tak že se netrefíte do míče,), vidíme skřítky v akci (2), 5 pátrá po svém ukradeném vejceti, a pak jde na Fitness s 8 oddílem, dále sleduji pantomimu, Mravence, živé šachy a další.

Začínají nám ale trochu potíže se zdravotním stavem dětí, jeden hoch odejel, máme namožený jeden kotník u dívky, jeden hoch má zřejmě zánět ucha - nakonec se projevuje jako záminka, protože tady neche být a raději by byl doma u počítače a také některé děti jsou zřejmě přetaženy a není jim dobře. Vše je samozřejmě sledováno bedlivým okem  našeho doktora a dětí necháme odpočinout s na lazaretu, kde po dni a noci odchází zpět do oddílu.

Večer je dále klidný, porada končí již ve 23:00, hlídá 5 oddíl - na hradě spí nejmenší holčičky.

Aktuální podobu hradu jsem vám vložil do odkazu Dragolon na horní liště. K tomuto - máme tady i pár hochů , kterým říkáme hradní páni - jsou to vesměs samí naši odchovanci, kteří chtějí něco udělat pro děti a tak mi pomáhají stavět hrad Dragolon. Více o něm - motiv, fotky a další je právě na horní liště - odkaz dragolon. Hrad se nachází přímo v táborovém prostoru.

Valar Morghulis!!

Hlavas


Tak a mám tady pro vás kvíz - je to kvíz, který jsme dali i na 2 turnuse, kde jsme se neshodli na řešení zadání:

Máte letadlo , které startuje. Je na pohyblivé ranveji - představme si pásový dopravník, který ale pod koly ujíždí a letadlo tak vlastně stojí na místě. Vzlétne, nebo ne?? Odpověď pište drakem na Hlavas - kvíz


 

 

Středa 19.8.

Valar morghlis - je po dešti!

Dopoledne je ještě pošmourné , ale neprší, odpoledne se nám vyjasňuje. Nově máte na stránkách taky fotky oddílů - protože registruji nejasnosti - co je oddíl a co je rod- vysvětlím: Oddíl je základní uskupení dětí stejného pohlaví a stejného věku, které jsou ubytovány spolu na chatkách po 4, chodí společně na oddílové hry, na jídlo a všude. V čele stojí oddílák, někdy s asistencí praktikanta. Rod je vytvořen pro celotáborovou hru, je rozlišen barvou, znakem a názvem a je promíchán tak, aby v něm byli nejmenší i střední a nejstarší, kluci i holky. V čele stojí lord nebo lady, což je oddílák. Rody fungují v rámci celotáborové hry, kují pikle, strategicky přemýšlí a táhnou krajinou mapy.

Dopolední program je oddílový 1. oddíl dostal tajemné symboly, luští je a jde po stopách, 2 je taky na výpravě a stopuje, 3 v lese loví nestvůry, 4 věnuje dopoledne přípravě programu k ohni, 5, oddílu bylo ukradeno zlaté dračí vejce, pátrá a nakonec šifruje, 6 je v saune, 7 a 9 oddíl pašují společně a proti sobě, 8 se stává gangstery z Bronxu ( mimochodem 8 oddíl měl službu a kluci si vymysleli úžasnou věc - během snídaně se stali čísčníky, úslužně stáli u stolů, dolévali čaj, obsluhovali - to víte že pak káplo i nějaké Smrkové dýško...), T- čka hrají Pana Vajíčko.

V poledním klidu je tah hry, kde se nám rody pěkně rozjíždějí po nehostinném severu, mají i první objevy - kdosi objevil zlato ( které je ale prokleté) jinde objevili pobořenou pevnost, pobořený statek apod - toto když si opraví získají samozřejmě suroviny, obranu apod. Dochází ale také k útokům - na Tyrelly zaútočil Bílý chodec, a na Greyjoye divocí - to se odehrává v reálu, kuličkovou bitvou o altán, kde Divocí jsou dospěláci a útočí a Greyjoyové obsazují altán - vrch a brání se , každý se 3 životy a musí vydržet 3 minuty! Greyjoyové udělali čest svému jménu a vydrželi!

Odpoledne nás čeká další celotáborová hra Volání o pomoc, tady je náš materiál:


 

Legenda : Při cestování temnými hvozdy ze Zdí slyšíme z různých míst sténání a také volání o pomoc. Je na nás  - probijeme se neznámým územím  a pokusíme se volajícímu pomoci? Nejde jen o léčku ze strany hord divokých?

Nikdo ale neví kdy a jakými intervaly se toto volání ozve ….

Pravidla: Tábor je rozdělen na tři alianční části podle dohod rodů a dále je z každého rodu vyčleněna dvojice malých či boje neschopných táborníků. Ostatní se snaží sehnat - posbírat a vyluštit informace, které nosí malí na zádech a ve které je uvedena hodnota místa odkud volání zní. V lese bude celkem 7 stanovišť – ostrůvků kolem onačených stromů na kterých bude připevněna vysílačka a označeno číslo. Jakmile se vysílačka ozve zazvoněním, je třeba se ohlásit – stanoviště xy – tady rod Lannisterů. Vedoucí hry potvrdí, že porozumněl. Po doluštění se může rod soustředit na stanice, které poskytují rodu nejpotřebnější suroviny. Starší navíc mají zařazenu bojovou část - tedy životy. Malí jsou naopak nedotknutelní a vzájemně nebojují

Malí mají vlastní úkoly - hledají lístečy se smyboly a skládají z nich Sudoku

Dělová koule chrání základny klanů

Připravit: soupis vysílaček a jejich hodnotu

  • ocásky životy – dle minulých her ( 1 hra) 250 životů / 60 ocásků
  • informace - zaodované šifry o vysílačkách na záda malých
  • Sudoku pro malé
  • počet vysílaček, náhradní baterie


 

hra šlape, armády se přelévají ze strany na stranu, kolem lítají upocení oddíláci , kteří šikují jednotky, ostrůvky s vysílačkami drží chvíli ten rod, chvíli jiný rod, já stíhám jen klikat a přepínat kanály na vysílačce a posílat signály, přijímat hlášení dětských hlásku z vysílaček na ostrůvcích. Do toho prckové hledají lístečky, které pak lepí na velké karty Sudoku... kdyby to šlo hráli bychom i přes večeři. Je zajímavé jak se vytvořili aliance po 3 rodech - někde hrají jen na jeden rod , jinde hlásí do vysílaček kdokoliv z aliance. Celkově? Super!

Na nástupu vyhlašujeme výsledky včerejší celotáborovky Chytřejší vyhrává, měníme pobočníka krále z Tyrellů na Targaryena. Po večeři rozděláváme oheň. Přestože jsme děti instruovali aby se oblékli, noc je chladná a řada dětí se musela jít přiobléci. U ohně běží program, který si nachystaly oddíly, prokládané scénkami a vystoupeními dospěláků. Do toho občas kytary - a tak vypadá náš táborák. Večerku máme v 22:00, potom porada, hlídá 7 oddíl, na hradě spí 6 oddíl.

Valar Morghulis!!

Hlavas

 

 

 

Úterý 18.8.

Valar morghulis!

Ráno je chladnější a svěží, mraky se nad námi honí , ale dopoledne jen občas zamží. Není důvod měnit programy- máme připravenu 4 - etapovou hru pro mladší  dnes bude startovat první část. Hra je připravována oddíláky T-ček a T-čka samotné se hry významně účastní jako různé , nepřátelské postavy, které se pohybují za Zdí. Všechny řídí tajemná postava Nekromanta, který stvůry posiluje a koordinuje. Jsou namaskovány, stylově oděny. Malošci naopak získávají postavy čarodějů , mágů - holčičky z 1 oddílu,střelců - kluci ze 2 oddílu,měničů - holky 3 oddíl a konečně  bojovníků - 4 oddíl . V první etapě - Úsvit dtí lesa se naše oddíly 1-4 vydávají za Zeď a poprvé se setkávají s lesními příšerami . Mají možnost vylepšit své schopnosti, naučit se bojovat, čarovat, využívat své vlastnosti...

5 oddíl hraje Ekosystém, 6 pracuje - vyrábí na ohníčku louče - taví smůlu, obaluje žerdě loučí... protože úkol zvládají kluci dobře, zbývá čas zahrát si hru vzpoura robotů, 7. řeší šifry mistra Leonarda, 8 pracuje stejně jako 6 - staví velký oheň, čistí ostatní ohniště a připravují saunu - příprava dříví úklid dřeva a narovnání do sauny, vyčištění sauny. Oheň však kluci po postavení takticky nepřikrývají a tak odpolední program postavený oheň dokonale promočil... 9.je na stěně  a leze, kdo zrovna neleze , učí se uzlovat. T-čka jak jsem již psal organizují Usvit dětí lesa...

V poledním klidu nás čeká opět tah hry, rody se nám na mapě pohnuly, ale hrozí, že nebudou mít dostatek jídla na další cestu nehostinným Severem.

Tady je popis celotáborové hry.


 

Nacházíme se v Západozemí, máme krále a 9 lordů. Lordi mají své rody  V čele rodu stojící lord je oddílák, má varkoč + středověkou výzdobu – doplňky,stejně jako druhý dospělák ( zpravidla praktikant). Ti svému rodu pomáhají a ženou rod do aktivit, přenáší informace. Kontinent je také  rozdělen na 9 území ovládaných 9 lordy: tedy Stark, Greyjoy, Lannister, Arryn,Martel, Baratheon, Targaryen, Tully a Tyrell, barvy viz výše – upřesním jen Targaryen – hnědá, Tully- modrá, Arryn - fialová

Děti budou hned na začátku rozděleny do oddílů a první den obdrží od svých OV rodová  trika (9 druhů)  jednotlivých rodů ( bez upřesnění). Trika budou celkem v 9 barvách a na hrudi bude znak rodu. Hlavas hraje lorda velitele na Zdi  a vedení tábora jsou „černé vrány“,  vedou hru a rozhodují spory. Důležitá bude dělba trik zejména v T- kde je třeba vyrovnané rozdělení dle schopností dětí – aby byly rody přibližně stejně schopné a akční. Hra bude celotáborově probíhat na velké  mapě, kde každý z rodů bude z počátku držet své hlavní město – hrad. Na severu mapy bude znázorněna Zeď, která chrání zemi před divokými a jinými ze severu. Navazující mapa Severu bude slepá. Úvodem do hry bude film, kde se děti dozví, že jejich král se na základě znepokojujících zpráv vcelku bezstarostně vydal s hrstkou šlechty na Sever, kde jednak přišel o své doprovázející šlechtice a vzápětí využil havrana a poslal volání o pomoc.

V tu dobu – na počátku hry - budou všichni lordi ( jezdec na koni) spolu se svojí ochrankou ( 2-3 vojáčci) v Králové přístavišti. Ostatní jednotky ( všichni mají stejný počet – tedy celkem cca 20 vojáčků). Další jezdec bude na černém hradě – a půjde s králem za zeď – ztratí se . Po ukončení promítání prvního filmu – svitky – po filmu mistr dá svitky s voláním o pomoc – obsadit jednu z 9 pevností. Druhý den bojovka o pevnost Na volání o pomoc se lordi musí dostavit na Černý hrad ( 1. Bojovka) – zde bude ve skutečnosti celkem 9 pevností a každá z těchto pevností může být obsazena jen jedním rodem. Již zde se musí lord rozhodnout kolik jednotek povolá s sebou a kolik jich ponechá na svém hlavním městě. Jednotky, které ponechá, může kdykoliv povolat k sobě na pomoc. Černý hrad uživí jen 3 figurky vojáčků– další nad 3 již se musí stravovat sami. 1. Bojovka – volba pevnosti – viditelné množství zásob pevnosti.

Síla figur Opět bude platit pro hru -  jezdec na koni (síla 2) a vojáček (síla 1). Jakmile ale figurky opustí svá území – a lordi Královo přístaviště pak je nutno je živit – každý den spotřebuje lord s koněm celkem 2 dávky jídla, vojáček jednu.

Jídlo – budou skleněné kameny s hodnotou – 1 jídlo, 5 jídel, 10 jídel Jídlo do začátku bude podle první hry – Obsazení Černého hradu

Zlato – bude mít také svoji úlohu – občas bude možno něco směnit či nakoupit, půjde také o regulační prvek – zlato = mince. Na konci nás bude navíc čekat překvapení - využití zlata

Bude následovat 2 film s výzvou – poslední zpráva - snaha zachránit krále, vypíšeme odměnu za záchranu krále – vypíše lord velitel

Slepá mapa za Zdí . Další postup z Černého hradu vede za Zeď na slepou mapu. Zde se budou odkrývat a doplňovat území. Na cizím, neprobádaném územím nemusí být nic, může ale zde být zdroj potravy – zemědělská výroba, mohou se zde nacházet i místa k průzkumu jako třeba: bojiště, pevnost, zlatý důl,  hrob člena noční hlídky, jeskyně, svaté místo, zamrzlé jezero, zatoulaný člen noční hlídky, bába kořenářka, špeh, dřevorubec, oltář s obětí, osada divokých a další. Některé nálezy se vyřeší hned v tomto kole ( kolo=den) na některé je nutno dalšího dne ( průzkum jeskyně, pevnosti apod.)

Zdroje potravy. Pakliže se na políčku nachází potravinová výroba , nebo jiný zajímavý zdroj, která každý den produkuje zajímavé množství produktu – může si je rod obsadit nejméně jedním vojáčkem a produkci si tak zajistit.

Postup na mapě. Na další políčka mohou postupovat rody společně , nebo samy ( potom s dalším rodem bojují princip boje – oba ztratí polovinu stavu slabší jednotky a slabší jednotka zůstává stát.) Jednotlivé rody každý den mohou postoupit na další území, jednotkou s jezdcem, které musí sousedit s jejich a to takto: - do táborové pošty vloží před nástupem instrukci pro Hlavase například : „Stark ( označení rodu) se pokusí dobýt území Ledobod z území Šedá kaple“. Pokud tam neútočí silnější rod, tak se na území dostane. Pokud na území útočí více lordů , dostane se tam ten , který útočí více vojáčky. Je-li síla stejná, nedostane se nikdo. Jakmile jednotka území opustí, je území volné ( bez obrany). Pokud je na území pobořený hrad či pevnost, vždy přičítá k obraně přítomného vojáčka sílu 1. Pokud na stejné místo útočí více rodů, řeší se útoky individuálně. Rody se nemohou podporovat.

Postup přes zamrzlé moře – je možno projít přes zamrzlé moře – cena za projití jednotky je zlaťák za osobu ( třeba je nutno koupit si brusle...)

Rychlost postupu – jednotka postupuje po jednom políčku / denně. Doplňovací jednotka však postupuje po již objevených polích svého rodu po 3 polích / denně, pokud cestuje po cizích/neobsazených ( objevených) polích – cestuje rychlostí 2


 

Odpoledne nám začalo pršet, a ani ne tak pršet jako lít... Měníme program, oddíly vyhledávají suchá místa pod střechou ( ještě že jich míme tolik...), hrají se jednoduché hry, připravuje se program k ohni, který by měl být zítra večer s programem oddíl baví tábor apod. Velmi vtipným byl program 8 oddílu,který si roztopil saunu a jak byli kluci připraveni do sauny a pršelo, někoho napadlo se sklouznout na nástupišti . A tak se objevil na nástupišti oddíl ve slipech či plavkách, který se rozbíhá a hup! a už kluk letí po břichu , po zádech na mokré trávě. Do toho prudký déšť... Všichni pak končí v bazénu a následně i v sauně.

Večer máme naplánovánu znalostí celotáborovou hru Chytřejší vyhrává. Tady je manuál hry:

Motivace:   Nejen mečem a ohněm dokázali vládcové vládnout! Řada dobrých králů udržela mír v Západozemí svojí chytrostí, znalostmi a rozvahou. Ne vždy je dobré na první popud vytáhnout s armádami a ničit a pálit…

Cíl: Chytřejší vyhrává….

Provedení hry: Hra je znalostní, nebojová. Ideální na večerní program. Tábor je rozdělen na mladší a starší – hra je pro obě skupiny stejná ale rozdělená.

Děti dostanou do každého rodu blok a tužku, rozlosuje se pořadí rodů.

Rod na prvním místě pořadí rozhoduje a určí jedno písmeno. Vedoucí hry potom vysloví zadání  např. – hlavní města – pak je na rodech aby co možná nejrychleji napsali na svůj označený papír co možná nejvíce názvů hlavních měst začínajících daným písmenem. Kterýkoliv rod může kdykoliv zvolat STOP a zastavit psaní – pak je přípustné jen dopsat rozepsané slovo. U každého rodu bude stát lord cizího rodu a bude sbírat a ihned vyhodnocovat papíry. Výsledky se budou ihned promítat dataprojekcí na plátno

Týmy budou odměněny ( potraviny, zlato…)


Hra probíhá a venku stále prší. Děti sedí přemýšlí, oči vykulené do stropu a poměrně rychle se volá stopka. Nakonec vyhrává rod Targharyenů, těsně následován Starkama a Greyjoyi. Naopak se nedařilo vítězům hry předchozí - Tyrellům. Pak už rychle odchod na WC a umývárky a spát. Večer hlídá oddí č. 8 - Tým, na hradě spí 9 oddíl. Zahajujeme poradu - bude asi delší, zítra nás čeká celotáborová hra.

Valar Morghuli!

Hlavas

 

 

Pondělí 17.8.

Valar Morghulis

Ráno se budíme do mlhy, je chladněji, spí se úplně jinak než ve vedrech, které jsou zřejmě za námi. Dopoledne se dává do deště a přeháňky nás provázejí až do konce poledního klidu.

Podle toho také upravujeme program - neprší mnoho a tak některeré oddíly jdou do lesa a někdo zůstává pod jistotou střechy.

1. oddíl je v lese a buduje lesní království, 2.oddíl obsazuje srub a hraje na poznávání zvířátek /napsaných na čele/ a pak jde tvořit oštěpy, 3 a 4 oddíl se spojují, nejdřív vyrábí vlaky a pak hrají společně Gordický uzel, 5 oddíl se spojuje s 8 oddílem  a hrají Tuly-tuly , princ a princezna apod. 6 oddíl dostal za úkol připravit louče k zapálení celotáborového, slavnostního ohně co připravujeme na středu - a tak se vydává na sběr smůly do lesa, pak hraje ještě drobnější hry, 7 a 9 oddíl jsou v lese na společných seznamovacích hrách jako například Jazykolamy apod. T-čka melou mouku - musím trochu vysvětlit. jednou z připravených akcí na druhou polovinu tábora je vlastní výroba chleba - od počátku do konce. Máme zajištěno potravinářské obilí, sehnal jsem funkční repliku starověkého mlýnku, který měli římští vojáci v legiích - mlýn na 10 mužů. Je to sice pracné, zdlouhavé, melete na několikrát - ale výsledek je ten že 300gramů melete cca 3 hodiny - je to ale vlastní mouka - bez potravinářského průmyslu, obchodů... Každý rod si během 1 poloviny tábora musí namlít cca 300g mouky , pak seženeme kvásek, zaděláme těsto a ke konci tábora v naší nově vybudované peci (2. turnusem) upečeme chléb.

V poledním klidu mají děti chvíli odpočinku, během které ale mohou dojít do hangáru, kde ve 13:15 bude pravidelný tah hry. Není to tedy povinné - ale přesto je hangár skoro plný i když jde pouze o první vyjetí jednotek z pevnosti. A tak se pod kopyty lordů nacházejí první nálezy - jako mince , zbytky potravin, dokonce někdo potkat bábu kořenářku a získal tak léky , jiný objevil cosi třpytívého - šperky ze zlata... Do fotodokumentace Vám vkládám snímek detailu mapy, kde zelenkavá část je naše Západozem a bílá část je nehostinný Sever, kam se vydáváme nalézt a pokud možno zachránit našeho krále.

Odpoledne je program po oddílech 1 a 2 oddíl se spojují a jdou na pašeráky - upravených do hry Obchodníci Západozemě, 3 a 4 společně hrají námořní bitvu - Bermudský čtverec, 5 má klidové zaměstnání a tvoří umělecké hodnoty v programu Art invest, 6 oddíl jde hrát do lesa hra - ale je infiltrována 2 špiony z 8 oddílu s tím, že se čeká kdo a kdy si toho všimne - 8 oddíl tedy špionuje jako agenti 007 koho může a zdálky pozoruje zejména 6 oddíl, 7 tvoří vlajku a pak hraje velmi oblíbenou blbinu Ultimate Ninja, 9 oddíl tvoří doky pro ponorky a pak hraje hru ponorky - tady se zastavím - je to hra, kde se vytvoří řada za sebou 4 dětí kdy první 3 mají zavázané oči ten poslední vidí a je kapitánem ponorky a řídí děti před sebou, snaží se dostat k cizí ponorce, na signál vyslat prvního "slepce" - torpédo a zasáhnout tak cizí ponorku. Torpédo má životnost 20 kroků a pak odchází do doků, kde si jej může "koupit " ponorka již bez torpéd... No a T-čka jsou v lese a hrají hru Měniči...

Večer máme před sebou první seznamovací zmítačku - rozuměj - diskotéku. Není to ale obyčejná diskotéka - tato zmítačka má náboj, děti řádí, hopsají, zpívají a plouží se při pomalých rytmech, prostě radost, veselí, náladička. Je to taky o namíchání playlistu - který nyní připravuje Honzíík a je to hit za hitem! Proto taky prodlužujeme večerku, kolem 22:00 už je ale vše v pelíšcích, hlídá 9 oddíl, 5 oddíl spí na hradě ( viz odkaz Dragolon horní liště) a my se připravujeme na poradu.

Mnoho lidí si myslí, že tábor je jedna neřízená pařba, kde jsou děti navíc, to ale neplatí pro Dračí Skálu. Skutečně - porada je poradou, kde začínáme cca 15 minut po uložení dětí - dnes tedy kolem 22:15 a trvá průměrně kolem hodiny. Pobírá se den - co který oddíl dělal, řešíme den následující, celotáborovou hru, a další detaily a přibližuje se půlnoc. Pak je teprve čas na osobní volno - sprchu a většinou nezbývá moc sil na nic jiného než na postel.

Rád bch vás ještě seznámil jak mě krásně děti nachytaly a dostaly mezi sprosťáky tábora na nástupu. Pokud vás to zajímá je to uveřejněno v hláškách - (Dračí Skála 2015 - 4. turnus - Hlášky). V každém případě mi byla vypucována pusa mýdlem...

Tak takto vypadalo pondělí!

Valar Morghulis!

Hlavas

 

 

.

Neděle - 16.8.2015

Valar Morghlis!!

Ráno je krásné - svěží, marodka je prázdná, nikdo nstůně a všechno na táboře funguje. Ranní rozcvičku 34 otužilců vyměnilo za koupel v bězéně - není to zadarmo dostávají za to smrky , které porostou s dalšími dny. Těšíme se na dnešní den , čeká nás spousta celotáborových aktivit, dopoledne je ale ještě po oddílech:

1. oddíl zahajuje svoji oddílovou etapovkua vydává se na potování Západozemím a poznává místní zvířata, 2. jde do lesa na mallu bojovku - staví pevnůstky a ty pak kluci dobývají, 3. se vydává zachránit princeznu, 4.-zabraňuje Atentátu  na královskou rodinu, 5 má vlastní motivačku a nachází zlaté dračí vejce o které bude muset pečovat, 6.- pátrá a odhaluje tajemství duchů Harrenova, 7 a 8 hrají Roboty, 9 šplhá v lanovém centru a T-čka zkouší psychohry - 2 lži a jedna pravda.

V poledním klidu vykupujeme úkoly co si děti měly připravit na tábor. Řada věcí je úžasných a nápaditých a taky všechno odměňujeme prvními balíky smrků ( smrk je táborová měna, kterou ěti dostávají v prů´běhu táb ora a na konci je utrácí na jarmarku).

Po poledním klidu nás čeká první bojovka. Včera jsme obdrželi zprávu , že se máme dostavit na Zeď a obsadit jednu z 9 pevností. Možná se to jeví být jednoduché - máme 9 rodů a dalo by se říci - však se domluvíte , že?? Jenže některé pevnosti mají strategicky výhodné umístění, a také sklepy pevností skrývají různé poklady a zásoby do dalších dnů.

A jak vypuká bojovka. Nyní ji nebudu popisovat přesně ale vložím vám se náš táborový manuál hry:


Motivace:   Byli jsme povoláni na pomoc králi a našemu lordu. Máme se rychle dostavit k Černému hradu. Ten se skládá z 9 pevností. Každá z pevností nám však do počátku poskytne různé množství základních surovin a zlata. Navíc nevíme, kde se pevnosti nachází!

 

Cíl: Získat co možná nejvíce informací o pevnostech Černého hradu, vybrat si tu správnou – nejvýhodnější a tu obsadit.

Hrady: Stínová věž, Šedá stráž, Kamenné dveře, Ledobod, Černý hrad, Dubovina, Chmurná síň, Pochodeň, Východní hlídka

 

Provedení hry: Hra je bojová  -  na odpolední program. Hraje se po rodech. Každý rod bude mít vymezeny 3 stromy – hrady, na ně umístí 3 informace s barevným označením a ty se bude snažit bránit. Současně se bude snažit proniknout k cizím hradům zjistit cizí informaci a tu přinést domů.

Rod může zvolit strategie:

 – získá jen jedno paré – informace k cestě na jednu pevnost - potom mu bude předána detailní informace pouze k této pevnosti – rychlá strategie

- Získá více nebo všechny informace – pak si bude moci vybrat podle soupisu cestu k jedné z pevností, která se jeví být nejvýhodnější – nevýhodou je časová náročnost

Bojová část – na ocásky a životy, malí bojovníci budou navíc vybaveni jednou koulí své barvy a budou schopni navíc ještě střílet.

Hra se vyhodnotí sama – rod získá dříve či později jednu z pevnůstek a s ní i výchozí suroviny.

Rody hrají samy za sebe – bez aliancí

Neexistuje výměna informací

Detail:  - bojovka bude probíhat u fáze luštění -  abys rozluštil alespoň jednu pevnost - musíš se stejně probít k ostatním rodům a informaci donést. Vlastní pevnosti budou skryty úplně někde jinde ( lom , Alfa, apod. ) a rod si musí vyhodnotit co nejvíce bude potřebovat, která pevnost se jim bude hodit nejvíce. Na každý rod v každém případě jedna pevnost zbude.

Dokud ale ke mě rod nedonese rozluštění " kódu ke konkrétní pevnosti" ani se nedozví co je uvnitř.  Takže bude to buď cesta na slepo, nebo za cenu času získáte kódů víc a budete si moci vybrat ( jen ale pokud bude z čeho).

S každým kódem je nutno připlatit ještě 10 ukořistěných životů


První hra je vždy moc důležitá - a nám se podařila. Rody hrají samy za sebe, lordi i lady hrají naplno spolu se svými dětmi a nakonec jako první svoji pevnost objevují Tyrellové, následováni Baratheony. Hra nemá poražené - na každé pevnosti jsou důležité předměty a tak nikdo nemá pocit porážky či prohry. Všiml jsem si ještě jedné věci - děti hrají čistě a férově, žádná násilí, naopak jsem postřehl rytířský přístup kdy kluk pomohl jinému soupeři na nohy podanou rukou... No paráda. Lord Tyrell se na nástupu za nejrychlejší odhalení pevnosti stává na pár dní Pobočníkem krále a řídí nástup. Toto je pozice čestná pro rod a bude rotovat dle úspěchů v celotáborovce.

Večer je chvíli program po oddílech vesměs na území tábora, ale všichni se opět scházíme v hangáru, kde máme novinky od našeho krále v podání již druhého táborového filmu. Ten nám ukazuje zánik družiny krále na jeho výpravě za Zeď a dokonce v závěru je král napaen Bílým chodcem... Budeme muset po rodech za Žeď a pokusíme se krále nalézt.

Máme ale problém - buhužel při promítání došlo k vytržení kabelu z reprobedny a ke zničení výkonového zesilovače. Film djíždíme na malé bedničky, ale pokud  věc nevyřešíme - jsou ohroženy zmítačky ( diskotéky) pro děti. Vidíte a hned mám zase co dělat...

Někdy v příštích dnech Vám sem dám i manuál celkové motvace hry o trůny 2.

Na fotodokumentaci můžete sledovat své děti rozdělené po rodech. Během dalších dnů Vám sem umístím i detaily mapy - hry a také fotky jednotlivých oddílů.

Noc je příjemná a svěží , na hradě spí 3 oddíl ( a moc se na to těšil) hlídá T1 a my jdeme na poradu!

Valar Morghulis!!

hlavas

15.8.2015

A jsme na místě !!

Na tábor jsme dojeli v pořádku, klimatizované autobusy vytlačily vedro co se na děti hrnulo zpoza oken a nikomu nebyla ani špatně.

Na táboře nás vítá 3 turnus, který střídáme a než se rozdělíme do oddílu, jsou již pryč - na cestě domů. Děti jsou ubytovány, mají za sebou prohlídku tábora , starší ukazují nováčkům , kde co je, kde je bufet, kde je WC, umývárka.., tamhle stojí hrad apod. No a je čas tak akorát na oběd. Musíme si zvyknout na táborový život, na nástupy , taky na polední klid, který máme nyní krátce za sebou. V poledním klidu stíhají dospěláci krátkou poradu a nyní po svačince - loupák a ovoce jsou již oddíly rozptýleny - ten je v lese, ten zase kdesi pod hradem... Program je ale všude stejný - hrají se seznamovací hry. Večer - před 18 hodinou nás bude čekat společný nástup, pak večeře. Následuje večerní program. Ten dnes budeme mít trochu specicfický, již se jako členové rodů sejdeme v hangáru a započne celotáborová hra. Tu zahájíme motivačním filmem.. Blíže napíšu zítra ráno.

Tak zatím - náš pozdrav je Valar Morghulis! odpovědí - Valar Dohaeris -  to zatím ale ještě děti nevědí, to začne až večer...!

Hlavas

Doplnění dne:

Večer po krátkých oddílových programech se všichni scházíme v hangáru. To už děti dostaly různá rodová trika a tábor vypadá jako slet lentilek - máme připraveno 9 barevných sad trik se znaky na hrudi. Pečlivým rozdělením bude tábor rozdělen do 9 rodů a to napříč oddíly.

V hangáru děti vítá melodie hry o trůny v podání kytaristy Tobiho, pak si vyprávíme příběh z dávných let - (před rokem)  a přdstavujeme rodům jejich lordy a lady.  Pak je tady táborový film - 1. část , který jsme natáčeli v průběhu celého roku. V něm vidíme našeho krále jak se připavuje  na cestu na nehostinný a divoký Sever - za Zeď, která chrání bezpečí naší Západozemě. Král sbírá své lordy a přichází na Zeď . Na konci připravuje zprávy k zaslání havranem pro další lordy a jejich rody. Tím tato část filmu končí a přibíhá či přilétá havran - naše boxerka, která nám nese zapečetěné zprávy pro rody. Ve zprávě je výzva rodům k obsazení jedné z devíti pevností na Zdi... Tím nám započala celotáborová hra. Další pokračování - bitva o pevnosti se strhne již zítra odpoledne.

To už je ale tmavá noc, děti jdou po hygieně do pelíšků a my se připravujeme na první poradu. Hlídá T2 a na hradě spí nejmenší kluci - 2 oddíl.

Marodka je prázdná a všechno funguje.

Valar Morghulis!

Hlavas


Diskuzní fórum není k akci založeno.