Deníček událostí z 4. turnusu

co se děje a neděje na 4. turnusu si počtete zde...
 

Den 13 - den posledních zpráv, cesty za pokladem , hraničních hradů a ukončení celotáborové hry

Dnes naposledy ohayo rodiče san!!

Dnes tady naposledy naleznete zprávy, toto je poslední reportáž téměř on line z tábora na Dračí Skále. Je to proto, že máme před sebou poslední 2 dny , kdy budeme mít jednak blázinec s posledním programem, který je na našich táborech vždy stejný. Než se vrhnu na včerejší den, tak Vám nastíním události budoucí. Dnes - v neděli , nás čeká poslední dopolední program oddíláka - tedy program po oddílech - vesměs si děti dají to co je nejvíce bavilo, nebo bude reflexe s povídáním o táborech, odpoledne nás čekají vánoce s koledami pod stromečkem, předáváním dárečků. Pak se role obrátí a z dětí se stanou oddíláci, z nás děti. Někdo nás bude trápit v domnění, že tak je to správné, jiní nám připraví i nějakou hru. Večer máme připraven oheň a proběhne poslední soud vedoucích a dospěláků tábora v režii děvčat ze 7 oddílu. Je to paranoia pro nějteré vedoucí, protože se musí naučit improvizovat a na počkání vystřihnout svoji roli. Tresty bývají nápadité a vtipné, nebývá cílem dospěláka ponížit.

Zítra dopoledne jdeme k Čarostromu a mohyle, zde nováčci obdrží svůj pas, zazpváme hymnu - táborovou a pak oddíly ještě uklidí rajon v lese aby po nás nezbyla ostuda. Odpoledne je v plánu jarmark, opět budou stánky s předměty, za smrky, bude táborová hospoda ( nápoj typu hadí oči v moči chutná nejlépe...), opékání buřtíků, ražení mincí, a další. Večer bude závěrečná zmítačka - pro děti a pro nás úklid tábora - tedy pomůcek na hry a táborového vybavení. No a v úterý na 10 hodinu přijedou autobusy a rodiče autama a 4 turnus se stane historií...

No a jak vypadal včerejšek:

Ráno jsme táhli na mapě a ouha - těsně před císařem se objevil fantom a nikdo již není schopen jej zastavit... Dopoledne 1,2 a 3 oddíl čeká závěr putování za bohatstvím v podání T-ček, 4. oddíl pracuje - kluci sbírají smůlu a vyrábí louče, 5. oddíl hraje špačky a pak se připravuje na vánoce, 6 a 8 hraje akční hru - budování podzemí, 7 dolaďuje poslední soud.

Odpoledne máme nástup. Je připravena poslední celotáborová kombinovaná hra Hraniční hrady. Hra má řadu fází - v táboře je klidná část luštění šifer k pokladům, bonusům a zpráv, které je zavedou k hradům, zpráv , které jim k hradům prozradí heslo, aby je kastelán pustil dovnitř... Další děti pátrají po pokladech a bonusech do hry, většina se však rychle pouští k samotným hradům. Princip hry je o minutách, které jednotlivé klany drží na hradech - tedy mají hrad ve své moci. To se samozřejmě nelíbí jiným klanům, a tak se snaží ty původní vytlačit. Dnes se nejlépe daří bílým, nejhůře zeleným. V lesích je celkem 8 hradů a tak můžete sledovat přesuny a logistiku s níž jsou manévry NATO jen harašení se zbraněmi na písečku malých kluků.

Večer oddíly řeší odpočinkově a krátce protože my jsme již v plné přípravě na závěr celotáborové hry při kterém se na louce po tmě zjevuje 6 fantomů. Ty musí klany obklíčit a odčarovat prokletí . Jaké je překvapení dětí, když zjišťují že proklet byl jejich samuraj - odčarování je možné pouze vypuštěním duše - velkého létajícího lampionu , který se po zapálkení vznese do oblak. Štěstí nám nepřeje, fouká vítr a nám se poadařilo nechat odletět jen 3 lampiony.  Pak následuje chvilka po tmě v klanech, kde oddíláci děkuji za nasazení, povídají si s dětmi o hře a ukončují tímto celotáborovku.

Večer je na hlídce 8 oddíl a jde se na kutě!

 

Tak nyní již jen - děkuji  za sledování  mých reportáží z Dračí Skály, snad jsem nenudil a teším se již nyní napřesrok s dětmi - tentokrát mezi Kelty a staré Slovanské a Germánské národy. Budou nás čekat staré magické rituály, čarodějové, barbarští bojovníci, staré zvyky a řemesla.. Ozvu se Vám mejlem.

Tak nyní již ne ohayo - ale jen AHOJ!!

Hlavas

Den 12 - den hladu nad Tokyem, pokemonů a nakonec plesu upírů

Ohayo rodiče san!

Tak se pomalu řítíme do finále tábora a již je znát i únava - na dětech trochu, na nás dospělácích dost. Nic méně vše klape, hra děti baví a to nás těší!

Ráno samozřejmě táhneme na mapě, samurajů je již tolik že se daří likvidovat fantomy, které nacházejí mágové, přesto je ale co dělat. Hned po tahu na mapě pokračuje druhé kolo včerejší celotáborovky Obaszení ostrova. Tentokrát si již poloklany neberou servítky a tvrdě se z ostrova vytlačují. A tak máme nakonec v moři 4 poloklany , které přišly o své místo na ostrově. Máme ale před sebou ještě 3 kolo, kdy i ti co jsou vytlačeni se ještě mohou pokusit o ofenzivu a návrat zpět na ostrov. Vše se děje samozřejmě jen na mapě...

Dopoledne nás čeká celotáborová hra hlad v Tokyu. Prstence samurajů kolem císaře a Tokya nebrání totiž jen fantomům v přístupu do metropole, ale i zásovacím povozům a zemědělcům. A tak propuká v Tokyu hlad a samurajské klany musí uvařit z hrsti rýže pživatelné jídlo. To vše bez podpory tábora a mimo tábor. Je stanoven čas, kdy musí všichni dojít do tábora a své výtvory předložit. Výsledky vidíte ve fotogalerii. Je až překvapivé, že jídla jsou nejen poživatelné, ale dokonce i chutné! Vše ohodnocují naše kuchařky, doktor a Radka. Ještě musím podotknout, že děti mohly využít i zdroje z vesnice, ale ne formou žebroty, ale odpracováním si. Máme připraven i mechanizmus proti lidem , kteří jsou nevrlí, a zlí - před jejich dům na silnici dělají skupinky dětí křížek. Tam kde děti uspěli - aby občané nebyli obtěžováni dalšími skupinami , děláme na silnici kolečko.

Po poledním klidu patří mezi velmi zajímavé hra pro polovinu tábora - 2,3 a 4 oddíl a část T-čka - Pokemoni, 7 oddíl řeší komu podá lék na aids, 1 oddíl dohrává svoji etapovou hru s názvem etapy "bludiště", pak jede na projížďku uazem, 5. oddíl je v lese a hraje Parlament, 6 střílí z luků a vrhá sekery.

Po nástupu a večeři je tady Ples upírů. Zejména na dospěláky je impozantní pohled, můžete se přesvědčit na fotkách. ples upírů je v podstatě taneční zmítačka spojena s hrou. Dětem se rozdávají pasy a to v poměru 1:14 - jeden upír a 14 lidí. Úkolem lidí je přežít a ničit upíry, úkolem upírů je rozmnožit upírskou rasu. Děti tančí ploužáky a snaží se současně získat tzv kontakty - setkání , to se děje tak, že se pár domluví a vyjde ven , tam si dá pusu. Pak si ukáží pasy. Pokud se setkal člověk s člověkem nebo upír s upírem, je vše v pořádku a oba mají body setkání. Pokud je to upír a člověk , člověk je zničen - stává se upírem. Lidé ale mají možnost upíra také zničit a to tak , že venku pusu nepřipustí, ale udělají fixem křížek na čelo. Tím je upír zničen. Pokud se ale člověk splete - sám zahyne a hra pro něj končí.

Hra je krátká a dynamická, pak pokračuje zmítačka, tu mírně prodlužujeme a pak již do hajan...

Ahoj

Hlavas

 

p.s. jo a děkuji paní Jedlinské, která správně odhalila testovou otázku. Byla jediná....

11. den - den obsazování ostrova

Ohayo rodiče san!

Den je krásný až tropicky horký, v průběhu dne konečně můžeme zařazovat koupání , na marodce máme dva táorníky ( tábornice ) s podezřením na onginu. Vše ostatní funguje tak jak má.

Ráno nám odpadá rozcvička a posunuje se budíček - přece jen včerejší noční hra byla vyčerpávající a hodiny se naspat musí. Ihned po snídaní se schází klany ve svých barvách u mapy Japonska. Kolem stojí různobarevně odění mágové ( děvčata) a sledují tahy svých předchůdců, vše si pečlivě zapisují a moudře žmoulají tužku a zamyšlení, kam by asi tak mohly táhnout ony.

Hned 3 klanům se daří narazit na fantoma, kterého ihned pacifikují, za to také dostávají odměnu - 3 Kauri.

Dopoledne je program oddílový - 1 oddílstaví Japonská městečka v lese, 2 hraje Špačky u Čarostromu a pak kluci staví bunkry, 3 oddíl má vojenské cvičení - všichni jsou zamaskováni a najednou se celý oddíl ztrácí - tu v keřích, tam za pařezem...4 hraje hry na louce - Bombu, Mc Donald, 5 hraje Papoušky v lese, 6 staví ohnový velký táborový oheň spolu s 8 oddílem, protože jsou kluci šikovní, hrají pak společně souboj ras - jedna je inteligentní a vybavená a nemá tolik příslušníků, druhá je primitivní sotva umí něco vzít do ruky, a vyráží jen hrdelní zvuky - je jich ale hodně. ( jaká podobnost dneší Evropě), 7 oddíl je v lanovém centru, pak leze na stěně a pokračuje v pracích na poslední soud, T-čka hrají v lese vodní svět.

Odpoledne máme před sebou velkou strategicko - obchodní hru Obsazení ostrova. Klany se dělí na poloklany, které se po včerejší noční plavbě zachránily na ostrově, kde musí začít od píky - nejdříve jídlo a pak těžba dalších surovin z nichž buduje infrastruktura nutnou k dalšímu přežití. Po této 1 - budovací  - fázi násteduje 2. fáze - snaha udržet se naostrově za každou cenu a naopak snaha rozšířit svá území. Tato fáze má celkem 3 kroky , kdy v každém z nich poloklan napíše rozkaz a ten se poté plní. Včera proběhl pouze 1 krok, další proběhnou zítra - Po prvním krku, se zatím všem daří na osrově udržet.

Ve vedru ale opět končíme v bazénu, což je velmi příjemné.

Večer , po večeři odchází 8 oddíl a stateční jedinci z T-čka na paintball, který by měl proběhnout až do noci - tato hra ve tmě to je výzva  a jsem moc zvědavý s jakou se tyto oddíly vrátí. ( bylo to prý něco úplně jiného , hlavním smyslem se nakonec stal sluch a střelba se z mířené změnila na instiktivní). 1 oddíl hraje Šaška a krále, 2. oddíl a 4. oddíl  se začíná připravovat na velkou polotáborovou hru Pokemoni, 3 oddíl se saunuje a pak odchází spát na hrad,   5 oddíl hraje hry důvěry, 6 na hřišti Mifriflo, 7 oddíl střídá v sauně 5 oddíl.

Najednou je tady tma a tábor se chystá na další noc. Letí to jako blázen zjišťujeme , že máme před sebou několik posledních her a pak už budou na poslední hry jen ty klasické končící programy

Tak a to je pro dnešek vše, mrzí mě že jste mi nikdo neodpověděli ( do včerejší 17 hodiny ) na moji testovou - kvízovou otázku.

Ohayo!!

Hlavas

 

Den desátý - den plavby lodí Nodiesop a Perl Harbouru

Ohayo rodiče san!

Včerejší neděli prožíváme jako běžný den a zítra si uděláme neděli , kdy si po noční velké hře trochu pospíme. Hodně ale předbíhám!

Dopolední program organizujeme  oddílově , dnešní oddílové programy jsem nebyl schopen zjistit, protože dnešní porada se konala až o půlnoci, po velké hře, kterou jsme celý den připravovali a ukončili ji s půlnocí. Pak byl čas, jen na to nejnutnější a tím byl program a další velká , klíčová hra , o které se rozepíšu zítra. snad jen , že se větší děti zúčastnili polotáborové hry Peral Harbour.

Večer tedy jdou děti mimo 1 a 2 oddíl do hangáru - Jenže on to nyní není hangár, je to japonská loď NODIESOP, s kapitánem, který má raději plnou láhev než své řemeslo, neschopným prvním důstojníkem ( mnou) a hloupou posádkou. Na tuto loď nastupují děti jako cestující 1 ,2 a 3 třídy - samurajové 2 úrovně a mágové 2 a 3 úrovně jdou do křesel tvoří cestující 1. třídy. Dostávají i servis ve formě stewardů a milého občerstvení Mágové a samurajové 1 úrovně obsazují lavice jako cestující 2. třídy , dostávají chudší občerstvení. Na zemi končí cestující 3 třídy tedy ti , kteří na mága ani samuraje nedosáhli.


 

V předchozím odstavci jsem Vám zakódoval taky název hry , který je spojen s osudem lodi - úkol pro vás - o jakou loď šlo a jaký byl její osud? Pište mi na mé jméno dračí poštou.


 

Neschopností našeho kapitána a celé posádky se naše loď dostala bokem proti veliké vlně, ketrá ji převrátila a loˇ%d se začala pomalu potápět. Najednou se vše zvrátilo do "boje o přežití", kde skupinky cestujících bojovaly o život na cca 13 stanovištích, kde nesplnění úkolu znamenalo ukončení pobytu jedince mezi "živými" o odchod do " věčných lovišť" - spát do hangáru. Utahaní, promočení a úspěšní přeživší se kolem půlnoci objevují v jídelně na horký čaj plní dojmu a šťastní, že to zvládli,  a pak již jdou na kutě.

My končíme základní poradu kolem 1 hodiny ráno, to je již všude klid a na pondělí si pospíme...

Hlavas

Den devátý - den putování za bohatstvím, terminátorů, pašeráků a Hunger games...

Ohayo z tábora san!!

Další hezký den za námi , dokonce i s koupáním, vše je v pořádku, marodka je prázdná...

Ráno je samozřejmě tah hry a hle! Zeleným se podařilo zlikvidovat prvního fantoma! Jaká to byla radost klanu!

Dopoledne je ve znamení velké polotáborové hry , kterou spolupořádá pro 1,2 a 3 oddíl T-čko. Hra se jmenuje Cesta za bohatsvím - etapa 2, kde děti nachází a sledují různé domorodé vesnice a snaží se okoukat jejich činnost... 4 je na sekerách , foukačkách a lukcích, 5 chstuje ( četuje) na namalovaných mobilech, 6 hraje Trona, 7 má básnické klání a Plíhaloviny, 8 se učí přežití v lese - rozdělání ohně pomocí křesadel, Odpoledne hraje 1 a 2  a na jiném místě 3 a 5 oddíl - pašeráky, 4 putuje pátrá a loví čupakabru, 6 má Hunger games s larpovými pomůckami ( měkčené zbraně), 7 zkouší své šikovné ruce na lucích foukačkách a vrhacích sekyrách, 8 má potíž - stala se totiž cílem Terminátora - a tak prchá do lesa , maskuje se , pomáhá si při zranění zásahem od terminátora...

Večer se s luky a sekyrami činí nejmenší holky - 1. oddíl,potom v noci se holky účastní noční hry,  2 vyrábí kamínky na mohylu ( náš rituál - každý kdo je na Dračí Skále po prve, namaluje si kamínek a na závěr tábora jej před celým táborem položí na mohylu podobných kamenů. Každý tedy má na mohyle svůj jeden jediný kámen...3 oddíl hraje bombu a mrkacího vraha, 4 taktizuje na hradě, 5 hraje lodní deníky, 6 a 8 odchází do lomu ( prohlubeň v lese), kde staví přístřešky k přenocování a dnes zde budou spát. 7 tvoří náramky z paracordu - večer má noční hru s přespáním v lese, a konečně T-čko se vydává na plavbu na 3 lodích se 3 různými kapitány dle své volby - autoritativním, demokratickým a naprosto benevolentním kapitánem.

Nějak nám to utíká hodně rychle jak to vidíte??

Ohayo

Hlavas

Den osmý - den borůvek císařských lázní a tance

Ohayo mamky a taťkové san!

Po včerejším plačtivém dni bylo pondělí oblačné, bez deště , ale poměrně chladné. Hned ráno vynechváme tah hry - odkládáme si jej na poledni klid a jdeme na borůvky. Jako místo sklizně volíme borůvkové pláně. Mám rochu obavy , protože mnoho borůvek vidět není. Přesto se nám podařilo nakonec nasbírat 75l borůvek což sice nedosahuje rekordních 100l ze 2 turnusu, přesto je nad naše očekávání. Asi to bylo motivací, protože počítáme čárky na dlaních sběračů a ti nejlepší se domů - pardon do tábora vrací uazem...Čárky počítáme jak klanům - nejslabší Oribu-tsunami a nejlepšé Arashikura a Watanabe, tak oddílům. Oddílům jsem slíbil že nejlepší oddíl se projede v terénu uazem. Nejlepším oddílem je nakonec 1 oddíl nejmenších slečen, kde každá holčinka nasbírala průměrně 4 - 2dcl kelímky. Nejlepší z nich jich nasbírala celkem 9. Super! Děti se mají na co těšit!

V poledním klidu je před námi tah hry. Zde se již první dva samurajové 1. úrovně utkávají s nalezenými fantomy a po nerozhodné bitvě ustupují zpět do své výchozí pozice. Začíná se projevovat silná pozice děvčat mágů - dokážou objevit místo s fantomem.

Odpoledne před tábor přijíždí sám velký císař! Ó jaká sláva !! Vzdáváme mu hold a císař projevuje chuť navštívit a vykoupat se v lázních. Jak to ale udělat když 3 klany mají své lázně na severu města a další 3 klany na jihu. A každá aliance se touží císaři zalíbit, posloužit mu a postarat se o něj. A to je začátek naší celotáborové hry Povoz pro císaře.

Hra je poměrně složitá vznikají 2 aliance jdoucí proti sobě a vysílající své samuraje a bojovníky na cestu, kde stojí povoz s císařem. Povoz utáhnou nejméně 4  japonci. No a samozřejmě chvilku jede povoz vlevo , chvilku vpravo - vše záleží na tom, jak se právě vyvíjí situace na cestě. Základní alianční skupiny tedy bojují v lese a ískávají cizí životy, za 10 z nich může jeden jejich bojovník postoupit k cestě, získat fáborek na ruku - tzv "superživot", který se soupeři snaží strhávat a do toho ještě táhnout vozík...

Hra dopadá téměř ideálně - v první hře vyhrává jedna aliance, ve druhé druhá. Za povšimnutí ještě stojí nádherný domorodý válečný tanec HAKA , který nacvičil klan modro-červeno-zelených - schválně si dejte na you tube vyhledat slovo HAKA. Když to půjde dobře a nezapomeneme, zkusíme Vám to předvést při příjezdu autobusů v Hradci.

Na nástupu se vyhodnocují všechny hry, předáváme spousty Vaší pošty a konečně - taky jsou tady první kandidáti na samureje 2. úrovně - kdy kluci s mistremmeče Tobim předvádí katu - sestavu s ostrou katanou ( v dostatečné vzdálenosti od všech ostatních). DPrvní dívky jsou také dekorovány zlatou broží - znakem mága 2 úrovně ( první úroveň má brož stříbrnou).

Večer si zasloužíme za celodenní aktivitu odměnu. Hangár se rozezněl zvuky ve stylu tuc-tuc - No ano, je tady další zmítačka, tentokrát zmítačka samurajů a gejš - tedy kostýmů. Odborná komise vyhodnocuje nejlepší kostýmy , odměňuje pěknými cenami, jsou tady sólo tance vítězů. Pak mají děcka prostor na to aby se převlékly a běží klasická zmítačka až do večerky.

No a my - protože půlíme tábor, konečně nacházíme trochu času abychom si večer sedli s kytarama, kde se sešly různé generace muzikantů - což je strašně moc zajímavé. Nepřeháníme , to zítra je taky den a brzy zavládl nad celou dračí Skálou klid...

Ohayo 

Hlavas

 

Den sedmý den mokra a odložených her

ohayo do civilizace san!

od rána nám prší, občas to vypadá že přestává a obloha se protrhává aby to začalo ještě s větší intenzitou. A tak jsme nuceni zrušit dopolední borůvky a zařadit klidovější program pod střechou - volím program společný v hangáru a pouštíme si film. V poledním klidu zařazujeme tah na mapě, kde se nám již začínají uplatňovat i mágové, kteří svýma jasnozřivýma očima zkoumají políčka jestli na nich není skryt fantom.

Naděje že přestane odpoledne pršet se nám rozplývá a tak je tady další zrušený program , tentokrát musím odsunout celotáborovou hru. Nevadí na mokro jsme připraveni oddíly zařazují mokré programy a volí místa pod střechou: 2 oddíl hraje v hangáru Trona, 1 oddíl je skry na srubu , hraje Evoluci a městečko v Japonsku, 3 oddíl vyrábí Náramky a hraje Virus, 4 hraje vzducholoď a další podobné klidnější hry, 5 je na hradě, kde si zatápí v krbu a hraje Co by bylo m kdyby bylo...6 oddíl je pod střechou altánu a hraje s Mrkví kočičku, 7 oddíl řeší osonosti - hádání kdo jsem -osobnost je zapsána na čele, 8 roztápí saunu pak musí ještě trochu pročistit zanesený komín a pak se již v sauně příjemně vyhřívá, T- čka modelují kriminální příběhy a následně je řeší - stávají se detektivy, hledají důkazy a odhalují kriminální děje. Večer nám jíž přestává pršet a tak není důvod cokoliv měnit proti plánu. 1 oddíl tak můžete potkat na louce , kde se stíhají ponorky ( zavázané oči 4-5 dětí za sebou a vzadu vidící kormidelník. Ten se snaží tlakem rukou nalevo či doprava uřídit ponorku a také vyslat torpédo a tak torpédovat a potopit jinou ponorku...., 2 oddíl leze v lanovém centru a na stěně, 3 má akční program - hází sekerami, šurikeny, fouká foukačkami, 4 hraje Jean a lord, pak si čte černé historky, 5 - hraje také ponorky jako 1. oddíl, Majáky - navigace dětí se zavázanýma očima (slepé lodě v mlze) pomocí majáků, svíčkový fotbal - na hřišti po tmě - každý má zapálenou svíčku - to je jeho život, který se mu snaží protější tým zhasnout, jedna svíčka je v brance a ta je hlavní, pokud je sfouknuta je to gól...6 tvoří z paracordu náramky záchrany ( přeska je také píšťalkou a magneziovým škrtadlem), 7 hraje štafetu Charlieho Chaplina, 8 se zoceluje - má ve svém středu nováčka ( v maldším oddíle jsme měli hocha , který vše bořil, vše bylo špatné, o všem diskutoval, napadal mladší kluky v oddíle a nedal ani na hovory se mnou - tak jsem jej přeřadil do staršího oddílu, kde je zatím jako beránek. Toddíly pokračují v řešení detektivních příběhů.

Najednou přichází tma ( mimochodem slunce zapadá viditelně dříve a dříve), rozsvěcuje se v chatkách, umýrny jsou obsazeny dětmi co jdou do sprch a čistit si zuby, a vše se postupně zklidňuje. Ve 21:45 zahajujeme poradu a protože máme vše připraveno ze včerejška po půlhodině končíme a máme volno na spánek, na chvíli s kytarou...

Prozradím Vám ještě něco ze zákulisí - aby i dospěláci si trochu pohráli - máme nastaveno několik her - nejoblíbenější jsou upíři, kdy zástupce tajně určí 2 upíry na další noc a den  tito se snaží nic netušící lidi kousnout do krku - samozřejmě jen naznačit - a tím se kousnutý sám stává upírem. Jedinou ochranou je Blade - člověk s fixem, který může upíra jakkoliv čmárnout a tím ho likviduje. Hra se nesmí hrát na klubovně - to bychom ji asi zbořili, nesmí se hrát ani před dětmi... vždy večer po poradě se hra vyhodnocuje. Další z her je patrona což je předmět, který nechcete mít a snažíte se jej zbavit. Předání musí být dobrovolné z ruky do ruky - a tak se hledají metody do čeho patronu zašít - do jídla , do kafe, do herních pomůcek... Ten komu zbude na další poradu, tak druhý den uklízí klubovnu. Poslední hrou je novinka - lstečky s charakterem na dalších 24 hodin - jako např. vyberu si osobu a tu budu zožňovat, odsekávám v diskuzi, když ukážu kartu musí mě druhá osoba poškrabkat na zádech... a spousta dalších.

Ještě děkuji Chmelíkovým za dobroty, které tady nechali dospělákům při jejich průjezdu kolem tábora....Byly to dobroty!

Tak jsem se dnes vykecal, kdybych nudil tak to nečtěte...je to Vaše volba...

Z chvíli vyrážíme na borůvky - srandou je že borůvkové buchty jsme udělali ze zamražených rezerv již včera a tak jsme dětem řekli, že jsme si e museli v obchodu půjčit a dnes budeme muset nasbírat abychom je mohli vrátit. Jsem zvědav jak budou děti pracovité - ale některé holčičky mi řekly: Borůvky sbírám moc ráda - ale jen do pusy...

Ohayó

hlavas

Den šestý den - den klidu , který moc klidný nebyl

Ohayo rodiče san! Předběhnu trochu události, je neděle a venku prší. Proto měníme program a nyní se tábor připravuje do kina.

Tak ale zpět ke včerejšku. Jako vždy - každé ráno - budíček, rozcvička a posun figurek v hangáru u mapy. Dopoledne máme programy po oddílech,  s tím, že nás čeká velká a pěkná polotáborová hra Cesta za pokladem , kterou připravují T-čka pro oddíly 1,2 a 3.  bohužel právě zde se pěkný program mění v honičku - máme zlomeninu ruky a jedeme do Hradce. Filipovi přejeme brzké vyzdravení a pokud to půjde rádi bychom aby i se sádrou dojel alespoň na závěr tábora. Hra nicméně pokračuje dál. 4 oddíl haje v hangáru akční hru TRON ( podívejte se na stejnojmenný film-hrajeme s měkčenými disky). 5 oddíl si naplánoval luštící hru Ztracené zákony. 6 a 7 oddíl hrají společně pašeráky, 8 se pohybuje jako slepci v atomové pustině. Po poledním klidu 1. oddíl bojuje a intrikuje v Boji o Trůn, 2 má výcvik s minometem a staví hrázky na potoku (měří změnu hladiny v cm), 3 loví obry v lese - viz fotky - obra musí zamalovat barvou na houbičce na dlouhém klacku..., 4 má stavební den - staví v lese mosty, pevnosti, 5 je v lanovém centru a na lezecí stěně a leze jako po železe, 6 a 8  se maskuje a hraje Ninji- plížení , skrývání, 7 oddíl má Vavrdův memoriál ( Vavrda je smyšlená postava - jde o cyklozávod dvou týmů každý tým vede jedno kolo, na něm sedí závodník, který se nesmí dotýkat rukama kola, tým kolo vede...T-čka se dělí do oddílů a podílí se na tvorbě programů v oddílech dětí.

Večer nás čekají oddílové ohníčky. Oddíly se rozdělují k různým ohništím - máme jich na území tábora 7. Ohníčky plápolají, znějí kytary, hrají se hry k ohni a opékají se buřtíci. Prostě pohoda zaměstnání. Službu a tím i noční hlídku má 5 oddíl a tak se může jít po ohníčcích v klidu spát.

Ohayo

Hlavas

Den pátý- den stavby Takešiho hradu

Celý den je krásný, počasí je ideální, jeden hoch nám ale odjíždí z tábora s angínou, ostatní jsme v pořádku.

Dopolední program po pohybu na mapě je oddílový, 1 oddíl - pokračuje ve své etapové hře  hrou Mimoni, 2 hraje Kabuki, ale se kluci mění v komando a dobývají altán, zneškodňují nálože a pak za snahu dostávají vojenské barevné barety a pokračují s o to větší snahou..., 3 oddíl stejně jako 8 oddíl si připravují program na dnešní celotáborový slavnostní oheň, 4 zápolí v bojových arénách, 5 a 7 oddíl hrají pamatovací a dedukční hru - Zátah na mafiány, 6 je v bažině na paintballu, a T-čko hraje divadelní hry.

Odpoledne nás čeká velká celotáborová hra Takešiho hrad . Ta probíhá na místě zvaném Černovoda. Jde o budování jednotlivých staveb od malého políčka přes chyši, chrám, hraniční pevnost až k 7 úrovni a tou je právě Takešiho hrad. K budování jsou potřeba komodity - dřevo, kámen a železo, které si klany kupují u obchodníků  a vylepují do předtištěných políček stavby. Samozřejmě je možné postupovat jen od 1 úrovně, tu splnit a pak je možné jít teprve na úroveň 2. Hra samozřejmě obsahuje i akční - bojovkovou část a po hře jsou nová trika nádherně propocená. Novinkou je zavedení pozice teroristy ( dříve jsme měli dělovou kouli) což je dítko ze 1 či 2 oddílu, které na jeden nádech po dotyku svého stromu se rozbíhá a koho se dotkne , ten padne. Původní dělová koule volá na nádech hutututu, nový terorista je vybaven žlutou vestou a volá Alllah akbar. jakmile dech dojde, musí se jít znovu nabít. Úžasnou strategii objevili černí a modří, kteří když viděli běžícího teroristu, vždy jej jeden dobrovolník zachytil, obejmul a tím sice sám sebe objetoval, ale ostatní ze svého klanu ochránil.

Ve hře se nejvíce dařilo červeným Kasai následovaným modrými Araši-kura.

 

Večer se celý tábor schází u táborového ohně, Slavnostní zapálení, táborová hymna, a je tady program jednotlivých oddílů, program jsou velmi nápadité a vtipné, všichni se skvěle bavíme. Dokonce jsem viděl i progrqm , který byl pro mě naprostou novinkou - 7 oddíl si počkal na naprostou tmu a předvedl tanec postav s ligh sticky.

V noci , po vyčerpání programu je naplánována noční hra. Záchrana očarovaného samuraje. Tábor si teprve nyní všiml, že zatímco jsme se bavili, naši samurajové někam zmizeli! Ano, byli očarováni neznámými fanmtomy a uneseni do lesa. To je ta pravá chvíle k tomu, abychom se vyparvili do lesa a naše samuraje našli , osvobodili a dovedli zpět. Klany se dělí na poloviny a v naprosté tichosti , vybaveni jednou baterkou odchází do lesa a hledají své samuraje.  Velcí se starají o malé, a poloklany jdou společně za ruce do lesa. Nakonec se vše daří a každý svého samuraje nachází.

No a to je k událostenm pátku všechno, i když nám dospělákům práce ještě pokračuje.

Ohayo všichni san!

Hlavas

 

Den čtvrtý - den doorodců , souteže miss a kovářů

Ohayo rodiče san!!

Čtvrtek je opět co do počasí ideální, všechno funguje, marodka je prázdná. Ráno po snídani a rozcvičce se klany schází u mapy a figurky samurajů putují po mapě. Všechny klany navštěvují kasárna a získávají tak poukaz na výcvik nového samuraje ( určeno klukům, mágové jsou určeny pro dívky). Hned dopoledne první kluci plní náročný úkol samurajů: jde o odloučení z tábora - kandidát musí opustit tábor zamaskovat se a půl dne se zdržovat v blízkosti tábora, vše sledovat dělat si poznámky a sám nebýt viděn. Navíc , každý obdržel zásady samurajů Bušidó, nad kterým se musí zamyslet a pochopit jednotlivé zásady. Večer máme 6 nových samurajů a ti mají figurky na mapě japonska. Zítra budou moci dělat vlastní tah ve hře.

Ráno k nám přijíždí taky kováři z Hradce - pan Vondrouš se dvěma kolegy, kteří ochotně , bez nároku na odměnu , již druhým rokem přijíždí na tábor aby se celý den věnovali dětem a ukázali toto krásné řemeslo. Vše je proorganizováno tak, aby každé dítě se dostalo ke kovadlině a tak malý kluk i velké holka zkusí váhu kladiva. Každý si ková vlastní hřebík . Řada dětí by chtěla pokračovat , ale čas je nabitý a my chceme aby se prorotoval každý oddíl.


 

Tímto děkuji panu Petru Vondroušovi a moc Vám jej doporučuji, protože je to chlap v pravém slova smyslu, který dovede udělat hodně navíc pro dobrou věc! Nesmím opomenout, že nám pomáhá s kovnými doplňky pro tábor - louče , panty na hrad apod. viz www.ironproduction.cz


 

Děkuji Vám , rodičům za správné odpovědi a popisy co je to táborová svíce - odpovědi byly správné a přesné.

dopoledne 1. oddíl hraje  soutěží v Japonském Ferrari, 2 si připravuje program na zítřejší Oddíl baví tábor, 3 hraje špačky v lese u krmelce, 4 vyrábí louče ( viz taky hlášky), 5 zkouší inteligenci na Japonek, 6 oddíl pracuje - staví oheň, 7 má klidové zaměstnání, připravuje program k ohni a tvoří první tresty pro dospěláky k poslednímu soudu, 8 - tvoří Velkous tavbu malého Tokya. Zástupce Honzíík realizuje pro T-čka program Domorodci, kdy japonští osadníci zavítali ( kolonizovali) do Afriky, a snaží se sblížit s místními domorodci. (viz fotky)

V poledním klidu je pohoda - starší tábor se usadil na trávě na nástupišti kolem kytar a hraje se a zpívá - to je paráda.

Rád bych vás upozornil také na dkaz hlášky - už jsem tam vložil první vtipné úlovky.

Odpoledne patří mezi velmi zajímavé programy činnost všech dívčích oddílů, které jakožto modelky se připravují na soutěž miss Japonska - a tak se malují , převlékají , cvičí, opalují a nakonec odlétají letadlem na Havaj na soutěž miss - opět pár fotek je na stránkách. Malé klučičí oddíly jsou v lese kde čistí hrací plochu od větví aby nedošlo ke zranění. pak stíhají ještě drobnější hry v lese. Samozřejmě za to dostávají odměnu ve smrcích. 6 oddíl hraje Ninja bee, 8 - císař a atomová bomba, a T-čko šifruje a uzluje.

Až do této doby tady s námi pobývají kováři, kteří končí kolem 17 hodiny a odjíždí unaveni směr Hradec a my jdeme na nástup a večeři. Po večeři pokračují oddílové programy: T-čka se chystají na bivak - spaní v lese, 1.oddíl i připravuje program k ohni, 2. oddíl hraje vzducholoď a před spaním klukům Tobi čte Japonské příběhy a pohádky, 3 hraje městečko v Rumunsku, 4 riztápí saunu a saunuje se, 5 připravuje scénky k ohni a hrají hru Mágové z chrámu ven..., 6 hrají ponorky, 7 zkouší zásady sebeobrany a řešení konfliktu při napadení ( Honzíík a jeho zkušenosti z Krav Magy), a konečně 8 - Velká ponorková bitva.

Večer hradní páni připravují a nasvětlují velmi romanticky hrad - na hrad totiž jdou spát nejmenší slečny. kluci jim zatopili v krbu, všude umístili svíčky a sami stáli nastoupeni k přivítání malých slečen.

Večer hlídá 7 oddíl, noční hra žádná není.

Ohayo rodiče san!!

 


 

Prosba  na rodiče - dodatečně:

1 .Prosím neposílejte dětem potraviny s rizikem rychlé zkázy, - salámy, sýry a pod. - děti tady nestrádají, jídla je dostatek funguje i bufet se sladkostmi, takže jesli chcete dětem udělat radost a něco poslat, volte trvanlivé dobroty. 

2. Dětem pište  - čím častěji tím lépe - pokud píšete drakem, nehrajte si na spisovatele a nepište události 465. dílu Ulice . Prosím nepište dětem negativní zprávy ( umřel ti křeček, babičce našli těžkou nemoc...), to si nechejte na doma.

Díky

Hlavas

Den 3  - první kroky samurajů po Japonském území

Ohayo rodiče a všichni co to čtete san!

Den byl krásný, počasí ideální ani vedro ani déšť, ideální pro táborové aktivity. Večer jsme měli výjezd s jednou dívkou 7 oddíl pro bolesti břicha do Ústí - byl to však naštěstí planý poplach s náznakem hysterie, na marodku jsme dali se prospat jednoho unaveného hocha ze 6 oddílu, dnes ráno je však již zpět u oddílu. Jinak vše funguje nálada na území Japonska je skvělá.

Ráno je klasické - budíček v 7 hodin rozcvička, opět vyplácení otužilců, kteří skáčí ( dobrovolně ) do studených vod našeho bazénu - mimochodem napouštěného pramenem Orlice. Po snídani se všichni scházíme v hangáru u mapy kde se jednotlivým klanům dovysvětlují pravidla hry a klany nasazují své první samuraje dle své volby na mapu.

Dopoledne odchází oddíly většinou do lesa, s tím že najednou je tábor prázdný a úplně ztichlý. 1 oddíl zhajuje svoji etapovku a čaruje, 2 má výcvik samurajů s larpovými meči, 3 - objevuje vesnici duchů a stíhá ještě Aztéckého náčelíka, 4 oddíl obléká uniformy a jde hrát do bažiny ( jen název lesní oblasti) paintball ( Honzíík klukům připravil řadu zajímavých scénářů), 5 zkouší své básnické střevo a pak se pohybuje při hrách na louce, 6 - se dostává do Japonské Arény , 7 hraje na hřišti samuraibee, 8 oddíl si vyrábí náramky přežití z paracordu se sponami, které jsou i zapalovačem ( škrtátko) , náramky si samozřejmě kluci odvezou, T-čka zahajuje svoji etapoou oddílovou hru slepeckými hrami - ve fotogalerii třeba vidíte souboj ponorek.

Ve fotogalerii máte nové řady fotek na začátek jsem vám vložil fotky oddílů pak fotky klanů, dílčí novinky jsou vždy na konci galerie.

Odpoledne 1 oddíl jde na svoji 1 etapu oddílové hry a "zdolává horu", 2 oddíl motivujeme a kluci odchází na paintball - ano jsou malí ale hrají až do nástupu a moc je to bavilo, "Hlavasi, budeme hrát ještě?", ostatní chlapecké oddíly - 3,4,6 a 8  má velkou společnou hru s použitím larpových ( měkčených doplňků - meče, sekery, měkké koule,) Bitvu o Osaku, 5 hraje Fair play, pak ještě slepou stezku, 7 hrají detektivní hru Krádež kimona, T-čka se přesouvají do období raného kapitalismu, kdy někteří podnikateleé budují továrny a produkují zisky ty pak vkládají do materiálu - jiní zajišťují suroviny a prodávají je obchodníkům, kteří se snaží je vnucovat svojí cenou továrníkům... - taky nová hra, překvapivě pozitivně přijata.

Večer se netrhnou dveře do sprch, hangárem začíná dunět hudba, čeká nás první seznamovací zmítačka. Máme novou aparaturu, máme také nová světla , no prostě skoro profi! Zmítačka je báječná, mírně prodlužujeme za slib večerního klidu při návratu do chatek, toto ale starší tábor nedodržel a tak na příště prodloužení nebude.

V noci si 8 oddíl - služební připravuje "svíci" rozříznutý špalek, který vydrží hořet formou strážního ohně po celou noc.


Kvíz pro vás: Jak byste si představili tuto "svíci" ?? odpověď na jméno Hlavas prosíme dračí poštou


Ohayo!! hlavas

 

en druhý - úterý 16.8. Den rozhlížení se po Japonsku

Ohayo rodiče san!

Máme před sebou krásný den, vedra jsou pryč , ale neprší, počasí je ideální právě pro nás na táboře. Rána už jsou chladnější, to ale nic nebrání tomu aby cca 20 dětí nenaskákolo místo rozcvičky do studených vod našeho bazénu. No to víte že to děti nedělají zadarmo a jen tak - dostávají totiž za každou návštěvu na 1-smrkovou táborovou bankovku razítko a podle počtu razítek pak denní příděl smrků . Spočítali jsme , že za celý tábor si tak mohou dojít až na částku kolem 120 smrků!

Dopolední program je oddílový, 1 oddíl - sestrojuje stroj času, 2. oddíl si vyrábí samurajské meče, 3 hraje draky a dračí státy, 4 soutěží na dostizích, 5 objevuje tajnou zprávu a luští záhadné symboly - touto úkolovkou se zahajuje oddílová etapová hra, 6 hraje ekonomickou strategii Továrny, 7 a 8 oddíl - nejstarší kluci a holky si hrají společně - Vezmeš si mě?? konečně T-čko dopoledne čistí bazén a pak před obědem stíhá ještě Freesbee ( hra s létacími talíři).

Jak u jsem se zmínil o rozcvičce v bazénu - děti jsou táborem provázeny táborovými penězmi, mohou si je vydělávat , získávat za hry - je to forma motivačního stimulu. Na konci nás totiž bude čekat veliký jarmark, kde si děti budou moci za získané smrky koupit řadu předmětů, zajít do táborové hospody, nebo kosmetického salonu, nechat si namalovat kresbu na kůži, účastnit se dražby osobních upomínkových předmětů dospěláků.

Jedna z velkých možností velikého zisku hned do začátku je právě přicházející polední klid. Vyhlásili jsme oceňování splněných úkolů dětí, a samozřejmě se snažíme zohlednit osobní podíl dítěte na splnění úkolu. Stojí před námi řady mladých samurajů v kimonech s čelenkami na hlavách, krásné gejši s vějíři... No naše táborová kasa se hodně prohnula.

Než se vrhneme na odpolední celotáborovou hru , tady je částečný manuál naší letošní celotáborové hry:

Fantom a císař

 

I. Provedení celotáborovky

 

 

  1. Nacházíme se v Zemi Vycházejícího Slunce - Japonsku máme císaře, velmi osvíceného, kterého chrání 6 samurajských klanů se samurajem v čele.

     

  2. Děti budou hned na začátku rozděleny do oddílů a první den obdrží od svých OV klanová  trika (6 druhů)  jednotlivých klanů ( bez upřesnění).

     

  3. Hlavas hraje pobočníka císaře a vedení jsou císařovi rádcové.

     

  4. Důležitá bude opět dělba trik zejména v T- kde je třeba vyrovnané rozdělení dle schopností dětí – aby byly klany přibližně stejně schopné a akční

     

  5. Hra bude celotáborově probíhat na velké  mapě, kde v hlavním městě bude stát císařův symbol – figurka císaře. Mapa budou protkána cestami a pěšinami mezi městy, s tím , že kolem císaře se bude nacházet spojení na velké množství měst

 

 

 

  1. Kolem císaře budou stát samurajové a budou se moci pohnout 1x – 2x denně ( variabilita)

 

 

 

  1. Na mapě budou chrámy – pokud na ně samurai vstoupí, dostane  poukaz ke zkoušce mága pro někoho ze svého klanu . Dále tady budou místa se symbolem samuraie – poukaz na zkoušku samuraje – toto je opatření abychom klanyové samuraie rozpohybovali po mapě

 

 

 

  1. Klany samurajů : např. Sacuma, Sakamoto Ninbi, Kjůšó, Nabešima, Fujiwara, Acoma,Minwanabi, Šinzawai, Wedewaio, Anasati, Sereka, Kentosani, Kamaioto, Mekasi, Kehotaro, Almecho  - oddíláci si zvolí své jméno, vlajku klanu…

 

 

 

  1. Pohyb je na vzdálenost 1 zdarma, na vzdálenost 2 – jízda koněm musí samuraj zaplatit 1 minci – KAURI , na vzdálenost 3 – jízda povozem – platí 2 KAURI.

 

 

  1. Císaře ohrožuje větší množství temných postav – fantomů, kteří se budou snažit jej zničit tak , že se dostanou v počtu 2 na jeho políčko – již počet 1 se bude nějak indikovat. Pokud se fantom dostane na místo s označením chrámu nebo samuraie – zjeví se.

 

 

 

  1. Cílem samurajů je fantomy objevit ( ti jsou skryti) a šlápnutím na jejich pole jej zničit – pak se fantom objeví jako padlý.

 

 

 

  1. Děti budou moci jít za kariérou viz bod 7 – samuraj 1 – malá postava samuraje  se pohybuje stejně jako velký ale pokud narazí na fantoma nezničí jej, vrátí se na původní místo – tím je ale fantom objeven

 

Mág 1,2 a 3 – může před svým tahem ukázat na libovolné místo a je mu kouzlem sděleno, zda se na místě fantom nachází či nikoliv.

 

Cíl hry

  1. Ochránit císaře

  2. Zničit co možná nejvíce fantomů – nejlépe všechny

  3. Získat co možná nejvíce dalších samurajů a mágů

Získat peníze – kauri -  na rychlé cestování

Musím se omluvit, ale naše stránky nám občas rozhodí formátování a při kopírování si dělají co chtějí...proto ty samé jedničky před pořadím jednotlivých bodů. 

Odpoledne nás čeká první velká celotávorová hra Císařovo Japonsko:

Císařovo Japonsko :

Motivace: Vstaňte Samurajové a ve svých klanech obsaďte přístupové cesty k našemu pánu – k císaři. A že neznáte cestu ani města mimo hlavní město našeho pána? A víte, že naši dávní předkové již před léty pečlivě zmapovali všechny stezky a města a nejen ty ale i vesničky a přechody přes řeky. Jděte a hledejte ve starých archivech…

 

 

 

 

 

Provedení hry: klasická bojovka na ocásky. Hraje se po samurajských klanech. Každý klan si vylosuje nečitelnou tajemnou knihu s cestou ke svým 2 částem mapy. Jednotlivá písmena v knize odkrývá pořadatel za životy ( jeden či dva za písmeno). Každý klan může mít 3-4 malé hledače. Pro ně je připraven úkol hledat a zapamatovat si lístek s označením – písmeno a číslo. Tato informace pomůže s luštěním,  budou to totiž místa, kde je v textu mezera. Lístečky se nesmí strhávat ukrývat apod.

 

 

Bojová část – na ocásky a životy, malí nebojují, ale stávají se hledači.

 

Cíl:  Co možná nejrychleji nalézt a přinést ukázat své díly mapy. Za pořadí obdrží klany platidlo Japonska Kauri

 

 

 

 

 

 

Hry se nakonec nejlépe zhostili žlutí Fumetsu, těsně následováni modrými Araší-kura, a bílým klanem Taira. Moc se nedařilo zeleným Oributsunami a červeným Kasai.

Večer máme program oddílový, kdy 1 oddíl rozvazuje Gordický uzel, 2. získává tajné lodní plány, 3 hraje lidské člověče nezlob se, 4 zkouší Japonského peška, 5 a 6 se seznamují s hrou poznej svého ( svoji) ..., 7 hraje Hastalavista baby, 8 oddíl hraje Kubovo hru atomové děti . T-čka si zahajují v ruinách svoji etapovou hru.

Najednou je tady večer, hlídá a službu plní oddíl T1,  6 a 8 oddíl mají nořní hru a my ostatní jdeme spát...

 

 

Den první - příjezd

Ahoj rodičové, právě jsme dorazli na tábor, vystřídali zkušené kosmonauty, kteří si sbalili svoje rakety a antény a odjeli zět do civilizace.

My jsme se seznámili s prostorami tábora, s novinkami, zabydleli se v chatičkách a již je tady oběd. Nyní po obídku máme právě první polední klid. Odpoledne nás budou čekat seznamovací hry, rozdělení do klanů - dostaneme úplně nová trička...

Večer se chystá první celotáborový oheň a hned po té jdeme v noci do lesa, kde zahájíme stínovým divadlem naší celotáborovou hru...

Držte nám palce, máme trochu potíže s připojením - doufám, že nám bude fungovat a že budu schopen Vám nejen dávát informace co se děje, ale hlavně i fotky...

Zatím ještě ahoj - zítra to budeš již Japonsky...

Hlavas

Ohayo rodiče san!! Toto je náš nový pozdrav - místo slova rodiče se doplní jméno toho, koho zdravíme. A proč??

Včera večer tábor nastoupil k ohni - tak jak jsem již psal. Oheň rychle postavili kluci z 8 oddílu - nejstarší hoši. Oheň tentokrát zapaluje mistr ohně - Šaman a to plyváním ohně . Pak je čas na kytary - je znát, že máme řadu nováčků, ale my je během tábora rozezpíváme. Zátěž je na Honzííkovi, všichni ostatní dospěláci se pomalu vytrácejí a mizí do lesa, kde ještě rychle docvičují letošní motivaci - stínové divadlo Kabuki. Po setmění Honzíík zvedá tábor a pomalu odchází do hlubokého lesa ( nebojte , nehrajeme si na Jeníčka a Mařenku - předběhnu, všechny děti se nám vrátily zpět. Zde je vítá starý japonec s magickou holí a přenáší děti do roku 1222 za vlády císaře Takešiho. Následují dva příběhy hrané kabuki technikou - v lese je velká plachta natažená ze stromu na strom za ní uaz s baeriemi, měnič a reflektor zajišťují dostatek světla. Pak si stačí stoupnout mezi reflektor a plachtu a ze druhé strany vzniká úžasné stínové divadlo. A tak se seznamujeme se dvěma verzemi dávného příběhu, do kterého se dostáváme nyní i my. Dáváme vzniknout příběhu s dobrým císařem a zlým fantomem, který usiluje o trůn celého japonska.

Pak odchází tábor do hajan. Hlídá T2 - oddíl našich 15-18 letých teenagerů. My máme první poradu, musíme připravit celotáborovou hru na zítřejší odpoledne.

Ohayo rodiče do civilizace san!!

Hlavas


Diskuzní fórum není k akci založeno.