Deniček událostí

Den třináctý - poslední zúčtování , poslední záznamy ze země Keltské

Ráno máme poslední Tarskou radu, dnes totiž vyvrcholí naše táborová hra, to ale děti ještě nevědí.

Dopoledne 1. oddílhraje jednu z posledních etap oddílové hry - staví mosty, 2. oddíl uklízí les , pak hraje běhací kámen nůžky, papír, 3. oddíl hraje v hangáru Trona spolu se 4 oddílem, 5. se mění ve špiony a přenáší tajné zprávy, 6 plní zbrojní průkaz a seznamuje se s nebzpečnou maniulací se zbraněmi, 7. připravuje poslední soud a 8 hraje špačky. T čko hraje na celém území hru teroristé versus CIA.

Odpoledne 1. oddíl hrje svoji další etapovku - tentokrát luští šifry, 2 oddíl hraje špačky, 3 je u čarostromu, 4. oddíl a celé T-čko spolu se 7., 8., oddílem hrají v lese Keltské boje o Harrenov, 5. hraje svoji další etapovku - hledání ztracené - unesené keltské sestry, 6 oddíl hraje Dračí doupě.

Večer na nástupu se dozvídáme, že naše vesnice byly obsazeny Římem, který nám výnosem sdělil, že od nynějška zde platí zákona Říma a vše se bude podřizovat vůli císaře. Keltové to přijímavý s velkým odporem a objevují se výzvy ke sjednocené klanů.

Po večeři se sjednocené klany vydávají k čarostromu, což je nástupní místo k vedené společného útoku na nezvané okupanty a uzurpátory naší země. Když se ale podíváte na vyrovnané a chladné jednotky 7 legie, máte pochybnost zda-li bude útk vůbec úspěšný - také celé T-čko se jako voda o skálu v prvním útoku hroutí. Nic ale není ztraceno, nastupují naši druidové a společnou magií a kouzly zahání Římany z našich vesnic do jejich základny. Nebude ale v naší zemi klid dokud cizácké armády budou nezvány okupovat třeba jen pár metrů našich lesů. A tak jde lid keltů až na základnu Římanů, kde se po krátkém boji daří zvítězit. Radost je veliká a tak posíláme jednoho zbylého římana se vzkazem císaři " Sever je náš!!" .

To je teprve začátek nočního programu - odcházíme k čarostromu, kde rozsvěcujeme  lampiony a v šeru přistupujeme k mohyle neznámého plyšáka po jednotlivých oddílech a nováčci Dračí Skály zde pokládají své jedinečné kameny, které si během tábora připravili. Zní zpěvy Keltů. Potom se jednotlivé klany se svými druidy vydávají na posvátná místa, kde zahoří plameny ohně a druidové kouzlí. Najednou se plameny mění na zelenou barvu, kouzlo zapůsobí a děti slyší vyprávění o dávném příběhu keltů z klanů Piktů, Argyll, Bójů, Helvéty, Barry, Ysura, kteří se před stovkymi let dokázali vypořádat se 7 legií rozpínavých římanů... Je konec hry, děti se vrací po klanech do tábora.

Toto je  poslední zpráva co dávám na stránky. Nyní nás dospěláky bude čekat hodně kmitání k uzavírání tábora, pálení dvd, organizace závěru tábora. Závěr tábora máme vždy stejný. Dnes dětí bude čekat poslední dopolední program s oddíláky, odpoledne bude 2 hodinovka naruby, kdy se z dětí stanou oddíláci a my se staneme dětmi ( vznikne tzv organizovaný chaos). Večer slavnostně zapálíme táborový oheň a nastaně čas posledního soudu dospěláků v režii 7 oddílu.

 

Zítra po snídani odejde celý tábor k mohyle a nováčci zde dostanou svůj pas. Zde se nachází kameny všech, kteří kdy na Dračí Skálu začali jezdit.Místo má svoji slavnostní magii.

 

Odpoledne nás bude čekat příjemné jarmarkové odpolko, kdy si děti budou utrácet své vydělané smrky. Budou moci si za ně koupit jednak nějaké blbinky a ceny, bude fungovat opékání buřtíků, bramborových lupenů, hospoda, jukebox. Děti si budou razit mince a dostanou razítka do svých dračoskalských pasů. Večer, kdy my dospěláci budeme dávat do kupy vybavení klubovny a uklízet, zaduní rozlučková - poslední zmítačka.

 

Druhý den uklidíme tábor, pobalíme si věci a pak už nasedneme do autobusů a uvidíte nás  v Hradci a všude tam kde jste doma se najednou objeví špinaví a unavení Keltové.....

 

Díky za Vaši podporu, za sledování stránek, za psaní dětem a za Vaši důvěu vůči Dračí Skále. Můžete se těšit na příští rok , kdy se budeme plavit po mořích a oceánech jako posádky pirátských lodí, to ale hodně předbíhám, ozvu se vám v této věci  v prosinci - mejlem.

 

Ahoj Hlavas!

Den 11. - den sjednocení klanů

Sirriadus Draig!

Ráno je keltská půlhodinka obohacena příjezdem cikána ( Honzíík), který kšeftuje se vším možným za tolik suroviny ( třeba mi zmizel uaz i s klíčemi). Tarská rada se také pochlapila , přikázala totiž, že musí být hezky! (No a jak jsem se divil, skutečně celý den hezky až horko bylo...) Ó jak je Tarská rada moudrá , veliká a mocná!!

Dopoledne se naši Keltové vydávají mimo tábor zakládají ohýnky ( samozřejmě po programu je nesmíte nikde najít) a připravují maso. Každý klan již několik dní předem nafasoval cca 2 kg kýty, tu si naložil a nyní si maso může zpracovat libovolnou metodou  a samozřejmě sníst. Program je pracovní a klidný, velmi příjemný, klany jsou blízko sebe, vzájemně si dávají ochutnat výsledky svého lesního vaření. Dokonce se scházejí druidi a lze říci že klany jsou sjednoceny.

Odpoledne 1 a 2 oddíl hraje na louce larpové luky, ten kdo neumí s lukem se to velmi rychle učí, 3. oddíl hraje v lese špačky, 4-8 mají v plánu velikou polotáborovou hru Bitva o Británii. Dochází k rekonstrukci hitorické události , ovšem  výsledky nejsou zaručeny a záleží na dětech. A tak nebem sviští stíhačky, vrčí bombardéry, vody moře brázdí ponorky. Stíhačky se postupně vylepšují - jak jde vývoj. Stíhačka - je dvojice dětí ten vpřeu má zavázané oči a v každé ruce naplněnou injekční stříkačku vodou. Vzadu je pilot, ruce má na ramenou motoru a ovládá jej. První varianta nedokonalé stíhačky má ještě zavázané nohy (motor) , pokud ji ale armády vylepší - nohy se rozváží, pokud vylepší dále, motor snímá šátek z očí a bere pilota na záda... Bombardér je čtveřice dětí , kde první v řadě je motor, vybavený kanonem s jedinou střelou ( balonek s vodou) pk je trup, bombometčík a na konci pilot. Bombardéry jako jediné mohou ohrozit hlavní města - vhozením bomby bombometčíkem do vyznačeného kruhu. Ponorky - nakonec se střetávají na moři - kde ponorka je tvořena 4-5 dětmi za sebou všichni až na posledního kapitána mají zavázané oči a ruce na ramenou toho před sebou. Ten kdo je na čele řetězce tvoří torpédo. Na domluvený signál - stojí-li ponorka přím před cílem ( jinou ponorkou) se odělí ten kdo je první a spěchá přímo ku předu. Pokud zasáhne cizí loď , ta je potopena. Pokud ne torpédo je vypuštěno zbytečně.

T-čko se odpoledne věnuje pašování kontrabandu a zachycování pašeráků.

Večer je tady ples upírů - aneb zmítačka. Všichni dospěláci jdou do hangáru namaskováni za upíry, ale ve vlastní hře mnozí upíry nehrají. Hra je součástí tancování, je rychlá a krátká, milá a jednoduchá. Kuba na počátku vysvětluje pravidla a rozdává pasy - lístečky, kde je předem určeno jste-li člověk, nebo upír. Upír je cca každý patnáctý. Pak se již tančí. Pokud se pár rozhodne že si chce dát pusu jde ven, k velkému stolu, dá si pusu a ukáže si pasy. Nyní jde o to hlavní: setká-li se člověk a člověk , nebo upír a upír-  je vše v pořádku, píší si bod a podpis do pasu setkání. Potká-li ale člověk upíra - je člověk nakažen , sám se stává upírem - v podstatě prohrál. Proto si lidé musí dávat pozor - mají-li podezření , že jedinec, který se s nimi chce venku líbat je upír, pak mu mohou čmárnout na čelo místo polibku centrofixem křížek - tím upíra likvidují. Hra je rychlá, děti baví, nejvíce kontaktů zaznamenal Vlasáč ( původní upír ) - 16 kontktů.

Pak již běží zmítačka naplno , prodlužujeme ji ( nařídila nám to totiž Tarská rada...) . Večer po poradě, kolem půlnoci se strhává bouřka a prudký déšť - není to ale problém, protože všichni již hluboce spíme...

Hlavas

Den desátý - den zkoušky z dospělosti

Sirriadus Draig!

I další den na táboře je ve znamení Keltkého života. Dnes dopoledne za námi zavítali kováři z Hradce z firmy pana Petra Vondrouše, kterému tímto veřejně velmi děkuji. Hoši kováři se věnovali všem dětem a s každým vykovali železný přívěšek na řemínek na krk ( co si děti měli připravit doma) a na přívěšek si děti samy vyrazily svoji klanovou runu. Ve chvílích čekání - kovářské racoviště byly dvě - se hrály vyplňovací hry po klanech. Přívěšky jsou perfektní, nechte si je doma ukázat. POuze unavené T-čko dnes dopoledne hodně odpočívá, přes větší část noci absolvovalo velmi náročnou noční hru.

Po poledním klidu má 1. oddíl na pořadu dne další část oddílové táborové hry - Chytání signálů, 2 oddl hraje Nepálského pošťáka, 3 se učí a hraje kroket, 4 oddíl se připravuje na záskání zbrojního průkazu a učí se bezpečné manipulaci se zbraní, 5 se mění v Robiny Hoody a jdou na larpové luky ( při utkání s holkama naši dospěláci v pěti s holkama prohráli), 6 a 8 budují náročný terénní závod limit race a pak jej i sami absolvují, 7  hraje empatii, T-čko má klidný program - jednak si povídají o prožitcích z noční hry, jednak řeší charakterové vlastnosti jedinců - vůdce, dokončovač, a další

Večer , po večeři, se děti těší z 1-hodinového programu s oddílem , jakmile se setmí, je svolán nástup. Čeká nás velká noční hra pro celý tábor - z našeho manuálu:

 

Zkouška dospělosti ( V Římském lese) 

-   Noční hledací hra pro tábor  do 15 let , pořádají T-čka

Motivace: Keltové své mladé spolubojovníky před přijetím mezi dospělé posílali do osamocení, kde museli složit zkoušku z dospělosti

 

Provedení hry:  Po setmění bychom nechali téčkaře (z každého klanu 2 - 4) odejít do lesa s reflexními páskami, na předem určené území (Ypsilonka?) kde by měli za úkol se ukrýt před ostatními klany. Každý téčkař by měl u sebe pro každou cizí barvu 1-2 kartičku se životem. Území můžeme vyhraničit obcházejícími duchy lesa ( římany) - dospěláci.



Úkol malých lovců je co nejrychleji do vyzvánění zvonu nalézt co možná nejvíce skrytých jedinců.
Úkol téček schovaných - ponechat si co nejvíce životů.

Vyhodnocení hry: Nejlepší lovecký klan, nejlépe ukrytí téčkaři.

Pomůcky: pro každého téčkaře kartičky s životama pro každou barvu jeden -nutno dodělat

 

Cíl: pro T-čka - samostatnost, odvaha ve tmě, umění se skrýt a mlčet

Pro táborníky - odvaha, týmovost,

Hláška ze hry:

Po asfaltce v lese pochodovala kohorta římanů. Asi po 20 minutách hry  se zastavili na dojednaném místě a jejich velitel - Kuba se nás zeptal kdy už přjdou děti ( tak byly děti v lese tiše).

 

 

 

Den devátý - návrat druidských holí

Na Tarské radě se vede ekonomická válka, je znát , že se každý klan snaí získat spojence a prosadit své ekonomické - stavební zájmy, které by současně moc nepomohly konkurentům. Samozřejmě každé výrazné zakolísání ekonomiky může vyvolat reakci společnosti nebo přírody. Například Tarská rada si odhlasovala hodnotu zlata 1 a dřeva 5. Pak však zasáhla příroda - orkán zničil polovinu lesů a umožnil tak těžit opravdu kvalitní dřevo pouze ve třetinovém množství. Naopak horníci zvýšili těžbu a začali produkovat dvojnásobek zlata. I včera Tarská rada , kde získali většinu 2 klany, se ve svých zájmech spojili a stanovili ceny dřevo - 1, kámen 5 , zlato 1. K čemu to vedlo? Ještě před koncem Keltské půlhodinky, se začaly převádět aktiva na kameny, aby se následující den prodaly s vysokým ziskem. Toto však neunesli obchodníci ( my pořadatelé) a prohlásili, že neponesou ztráty a z keltské oblasti vycestovali...

Jinými slovy i život keltů je pestrý Tarská rada kýve s ekonomikou a nkd nevíme co si na nás děti vymyslí. PAradoxním rozhodnutím je například rozhodnutí Tarské rady , že protože byla v noci zima , Tarská rada rozhodla, že má být teplo...

Dopoledne 1 oddíl luší staré deníky, 2 hraje Mifriflo, Ninje, Ponorky, 3. oddíl pořádá medvěí zápasy, 4 . oddíl se saunuje, na 5 odíl je připravena velká tanková bitva s pátráním po štábu , 6 oddíl staví na dnešní večer oheň, 7 hraje ZOO + menší hry,  a nejstarší kluci spolu s T-čky hrají Nexus.

Po poledním klidu je napořadu dne hra Druidské hole:

z našeho manuálu:

- denní bojová hra na odpoledne navazuje na polotáborovou hru pro 1-3 oddíl

 

Motivace: pro oddíly 4-a výše: Nedávno někdo ukradl našim druidům symbol a nástroj jejich magické moci - kouzelné hole. Oddíly malošků se vydaly na cestu a snad se jim podařilo kouzelné hole svým druidům zajistit. Zůstali však uvězněni v neznámém bludišti a nyní neznají cesty zpět. Jděte, najděte je a pomozte jim vrátit se domů

 

Cíl hry: Nalézt své malošky a vrátit se s nimi

 

 

Provedení hry:

Malošci - oddíly 1-3 se po klanech a za doprovodu vždy jednoho dospěláka vydají na tajná místa a to v polovině poledního klidu. Jejich činnost bude navazovat na polotáborovou hru během které se druidům ztratily kouzelné hole, malošci je našli v podzemí v malých a těsných tunelech, ale při vylézání zabloudili a nyní nevědí kde jsou. Jsou na nějakém nepřátelském území a mohou očekávat útok odkudkoliv.

Takže se skrývají, maskují a brání hůl svého druida, očekávají záchranu od starších svého klanu, protože poslali zprávu s žádostí o pomoc.

Starší tábor dostává zprávu od malých, že se jim podařilo zachránit hůl svého druida, ale že nevědí kde jsou a že jsou pod útokem. Místo , kde jsou však obdrží od HV za 20 (30 životů).

HV však nedá místo správné a tak jednotka starších objeví jiné než své životy sehraje boj a vrací se zpět. Po 3-4 neúspěšných místech, nakonec starší objeví místo se svými malošky. Přivedou celou svoji armádu, druid poděkuje, udělá rituál k navrácení hole

 

Zpestření: do toho se po lese budou pohybovat malé skupiny římanů - před nimi je nutno se schovat a zamaskovat, mohou se pohybovat i jiné bytosti, před nimiž se lze schovávat nebo bojovat.

 

Večer po úspěšné hře, následuje slavnostní oheň s poděkováním druidů dětem. Každý z druidů měl svůj prostor i na magii a na povídání. Pak již následují hry na kytary a zpívání.

V noci je připravena velká celonoční hra pro T-čka , tak nyní , kdy píšu tyto řádky celé T-čko dospává...

Hlídají nejmenší slečny...

Hlavas

p.s. Ještě jedna věc - včera mi někdo z rodičů našich dětí udělal velkou radost. Dopoledne nám totiž přivezli truhláři nově zrekonstruované dveře a prohlásil jsem - ještě pořídíme klepadlo... No a představte si - došel balík přes PPL. Byl to anonymní balík , nádherně polepený obrázky draků. Uvnitř byl dopis, pro Hlavase od spokojeného tatínka spokojeného dítěte 2. turnusu. A nádherné klepadlo ve tvaru dračí hlavy....   DÍKY!!!

 

Den osmý - den krále pod horou

Sirriadus Draig! Dopoledne po ranních rituálech a keltské půlhodince jdou malé oddíly na poslední část etapové hry Král pod horou. Jde o poslední část hry ve které na závěr získávají konečně druidské hole. Ale ouha! Po dlouhém putování klikatými labyrinty ve skalních slujích jsou naši malošci sice bohatší o hůl svého druida, ale nevědí kde jsou - vše je tedy připraveno k zítřejší celotáborové hře Druidské hole.  4. hraje na hřišti společně s 5 oddílem Mifriflo a Revoluci, 6 odchází na celodenní přežití do lesa ( mimochodem vrátili se právě nyní - ráno ve čtvrtek, kdy dopisuji tyto řádky. Kluci museli vybudovat příbytky na noc, postarat se o jídlo ( dostali vojenské Kádéčka - české výroby), 7. oddíl pokračuje ve své etapovce Morové rány, 8. oddíl mají celodenní hru hledání krytu č. 17 - přežití + vaření. T-čko pracuje na etapě pro mladší tábor.

Po poledním klidu staví 1. oddíl pyramidy štěstí v Egyptě, 2. oddíl odhaluje plížícího se nepřítele, 3 a 4. hrají Bojové jámy, 5 postihuje keltský hladmor tak jou na lov, 6. pokračuje s přežitím v lese, 7 hraje larpové luky, 8. vaří a je v přírodě. T-čko je na odpoledne rozpuštěno a propůjčeno do jednotlivých oddílů.

Večer se těšíme na oddílové ohníčky. Oddíly si vybírají místa  a většinou ve dvojících oddílů si opékají buřtíky. Do toho se snažíme jedotlivá místa navštívit s kytarou a dát pár písniček.

Večer - v noci je mimo tábor 6 oddíl, který nocuje ve vlastních improvizovaných příbytcích, a celé T-čko, které se také stará o vlastní přežití....

Upozorňuji na další záložky pod 4 turnusem - sledujte naše a dětské hlášky, pusťte si videa co jsou na odkazech.

Děkuji za Vaše pozitivní reakce na tábor - vždy nás potěší a dodají pomalu se vytrácející sílu...

 

Ahoj Hlavas

 

Den osmý - den střetu dvou aliancí, a modrého lesního potěšení.

Sirriadus Draig! Dnes budu poměrně stručný, protože celý den máme společný program. Po klasickém ránu - budíček, rozcvička,snídaně, úklid a keltská půlhodinka odchází tábor na borůvky. Mám trochu obavy jestli vůbec něco nasbíráme - naši předchůdci na 3 turnuse nasbírali "jen 30l " a to jich bylo více. Průzkum terénu nás zavedl na poměrně šťastné místo, navíc účinná motivace dětí, možnost zazvonit si při vysypávání plného kelímku na zvon a zavolat své jméno a jméno svého klanu způsobilo, že se vracíme s 55 litry modré dobroty. I Jaruška je v kuchyni potěšena, alespoň bude moci dětem udělat výborné buchty na svačinku.

Odpoledne nás čeká celotáborová hra - vlajková loď naší letošní celotáborovky "Ve víru Many". Pokusím se vám sem nakopírovat náš připravený manuál:

Ve víru Many 

- velmi náročná denní bojově strategická hra na 2 aliance po 3 klanech

 

Motivace: Vzpomínáte jak nás římané na poslední bitvě porazili? Naši druidové si myslí, že příčinou porážky byla malá magická moc jejich kouzelných holí. Ze starých svitků se dočetli, že tajemnou moc zvýší kouzelná síla starobylých stromů. Čím déle budou stromy v držení druida tím větší moc jeho magická hůl získá!

 

Cíl: posílit hůl svého druida, získat do ní co možná největší moc a sílu.

 

Provedení hry:




cesta 1







X2

KS




KS

Y2











Y1



X2

KS




KS




A









A2

X2

KS

 

cesta 2

 

KS

Y2

Y1























cesta 3




Y1



X2

KS




KS

Y2













 

Hra se provede na 2 aliance po 3 klanech. Mezi aliancemi jsou mezi lesními bažinami jen 3 cesty. Mimo cesty se nikdo nesmí pohybovat. Na cestách se nachází v souměrných vzdálenostech body označené KS - kouzelný strom. Cílem je obsadit na co možná nejdelší dobu KS a pokusit se obsadit i cizí KS - počítá se čas. Obsadit strom může jen druid - ten ale je smrtelný, může být zabit, je třeba ho tedy chránit

Hra je bojovková na životy - ocásky. Maloši mohou stavět Opidia -na bodech označených X,Y 1,2,3. Výhoda Opidií - možnost uložení zásoby životů vlastní barvy, tím urychlit návrat bojovníků ke KS

Maloši -se mohou pohybovat kdekoliv, nalézt si zvíře ( beast) - toto ochočovat a vycvičit z něj bojovníka co bude hrát za ně podle pokynů-

1. úroveň zvíře má šátek jako život, moc neposlouchá,  útočí i na vlastní jednotky, je vedeno na obojku

2.úroveň - zvíře již má ocásek jako život , poslouchá lépe, je volné, občas zazmatkuje

3. úroveň - fáborek jako život - plní přesně pokyny malochů

Role jsou ideální pro osobnosti typu Šamana. Při zabití zvířete je osoba volná a lov i výcvik jde od začátku

Druidi jsou schopni vyvolat za obětování životů zvláštní schopnosti:

1A - dokáže přidávat život svým klanovým bojovníkům    nebo

1B - změní se v Avatara - na 10 minut bojovník

2A - dovede posílit bojovníky svého klanu navázáním fáborků   nebo

2B - dokáže přebíhat mezi cestami  ( neplatí pro něj hranice cest)

3A - vyvolá 3 své bojovníky, kteří se stanou střelci s koulemi - toto platí ale jen na první nejbližší KS   nebo

3B - přidá 2 svým bojovníkům kartu TRN - při útoku neumírá oběť ale útočník, karta se spálí ( na 1 použití)

Veškeré toto čarování musí být doplněno 30 sekundovým magickým rituálem druida. Čarování neplatí na T-čka

 

Příprava:

Ocásky,životy, šátky, karty trnu, koule, časomíry, poznámkové bloky pro orgy, vodítka pro beasty,

 

Pozn. druid může i v bitevní vřavě měnit svoji schopnost. A to tak, že bude bezbranně meditovat a jeho klan by ho měl zatím bránit. Pokud nepřátelský klan během čarování druida zabije (nebo se ho jen dotkne - to by mohlo být taky zajímavé) Čarující druid rituál nedokončí. Píšeš tam o 30 vteřinách, podle mě je to málo. Těmito druidskými rituály bych si dokázal představit parádní šou na jednotlivých bitevních místech.


Omlouvám se za nedostatek našich stránek - ale nešlo překopírovat vlastní schému , místo toho se objevil nesmazatelný paskvil...Hra se nám povedla po všech stránkách - malí byli zaměstnaní a důležití - stavěli a vychovávali zvířátko, to ochočovali a posílali na bojové linie. Kluci, ( Bobo a Honzíík)hrající zvíře si hru neskutečně užívali. Velcí se přesouvali z jedné cesty na druhou, využívali čarujících druidů dle jejich kouzelných schopností... 

No ani se nám nechtělo končit!

Večer nás čeká Keltská zmítačka, na kterou děti jdou v připravených keltských kostýmech. Ty se samozřejmě vyhodnocují a nejlepší jsou odměňovány cenami.

Zmítačku prodlužujeme pro celkové skvěle fungující T-čko a pak už je zase další noc...

Hlavas

 

Den sedmý , den útoků na Keltskou vesnici

Sirriadus Draig! Je úterý, rána i večery jsou již chladné, děti, kterým je zima přes noc ( mají slabší spacáky vybavujeme ještě dekami a dalšími spacáky - není toho ale nijak mnoho). Marodka je prázdná, všechno funguje.

Ráno probíhá po keltská půlhodinka, Tarská rada, ekonomicky jsou na tom nejlépe bílí Bójové, naopak nejvyší vliv mají zatím stále - zelení Barrové. Dopoledne se 1 oddíl plíží po "pirátských hřbitovech", 2 oddíl hraje divokoboj a francouského peška, 3 oddíl hraje hru "co bys dělal kdyby...", 4 realzuje Bitvu na moři a stíhá ještě Měniče, 5 oddíl má v lese Průjem a zácpu, 6 modeluje Dračí doupě, 7. objevuje šifru v knihovně - což je další etapa jejich oddílové hry, 8. oddíl hlídá orly, konečně T-čko se pokouší o tzv empatii, sebepoznání.

V poledním klidu se v táboře strhl neklid a hluk - aby taky ne - nad táborem , na louce asi 50 m daleko stojí bez hnutí hlídka římanů. Všechny děti se sbíhají, živě diskutují a gestikulují na římany. Potom tábor poklekl a začal rytmicky bubnovat do země. Římané po chvíli mění formaci na pchodovou a mizí za ohybem louky.

Ještě nějakou dobu děti diskutují a přemýšlí co že se to děje.

Po poledním klidu jde 1. oddíl hledat vykopávky dinosaurů, 2 hraje trapera, 3 fasuje larpové luky a bojuje s nimi - tady jsem si s klukama zahrál i já a dali jsme dvě hry 4 dospěláků proti 12 klukům. V rámci ravidel platí že nesmíte sbírat šípy když už jeden máte, jakmile jste zasažení-jdete na místo, kde máte svoji vlajku abyste se oživili. No sice jsme stříleli lépe, přesněji, ale těch kluků bylo tolik , že nás uběhali a my byli rádi, že jsme nakonec uhráli plichtu 1-1. 4. oddíl se vydává do světa fantasy, kde se střetávají 2 výpravy, 5 hraje keltské vesnice, 6 trénuje sebeobranu a pak má bojové jámy, 7 je a čaruje Šamanském sněmu, 8 hraje slepé a chromé , T-čko ztroskotává na moři a řeší záchranu, předměty co s sebou...

Večer máme znalostní hru "Útok na sousední vesnici" . Hra je postavena na základě hry -lodě, kterou jistě znáte. My rozdělujeme tábor na 2 části - mladší a starší, tyto skupiny dělíme a hra probíhá identicky v každé skupině zvlášť. Klany si na svém papíru - tabulce 6x6 vyznačují postavení svých domků - vliv domku znamená kolik čtverečků domek obsahuje - a na nástěnce jsou vyvěšeny veliké tabulky 6x6 pro jednotlivé klany. Pak už následuje jedna otázka za druhou. Za správnou odpověď může klan katapultem poslat kámen na konkrétní místo jiého, libovolného klanu. Zde můžete vidět, že logicky se nejvíce útoky soustředily na klany s nejrozvinutější vesnicí - tedy na zelené Barry a hned po nich na bohaté Bóje.

Hra nemá dopad na modely vesnic, ale bude mít dopad na vliv - tedy na počet zítřejších delegátů Tarské rady. Však také Barrové spadli ze 3 zástupců na 2 a Bójové dokonce ze 2 na 1.Na rozdíl od předchozích bojovek byla hra klidná, děti měly možnost provětrat mozkové závity v řadě různých oborů.

V noci sledujeme ještě noční hru s loučemi v podhradí a na hradě u 2 oddílu. Červení Argyllové se vydávají na rozhlednu , kde přespávají ( samozřejmě na karimatkách a se svým druidem) , ráno vstávají před východem slunce, vystupují na rozhlednu a kochají se pohledem na nový den...

Noc je chladná, hvězdy krásně svítí

Hlavas

 

Den šestý - pátrání po holích ve slujích krále pod horou

Sirriadus Draig!

Protože je neděle, využívají děti posunutého budíčku a rána bez rozcvičky. Tím se nám ovšem zkracuje prostor pro dopolední program, tak žádné prostoje a hrr na to!

Dopoledne T-oddíly opět spolupořádají polotáborovou hru - 2. etapu pro malšky - oddíly 1,2 a 3, při které se musí malí zachránci plížit kolem zlých obrů, budovat si proti nim obranu, stavět chrámy pro získání podpory bohů apod. 

4. a 5.oddíl v lese hrají společně pašeráky, 6. a 8. oddíl hrají vylepšené živé šachy, 7. oddíl jede Wawrdův memoriál.

V poledním klidu mají děti možnost zkusit si profese - lovce ( lukostřelba + plížení + stopování) obratnosti a bojovníka. Už v minulých poledňácích se zájemci mohli věnovat výkladu run. Samozřejmě v profesích budeme pokračovat.

Po poledním klidu 1 oddíl loví zvířátka ( na papírcích), 2. oddíl hraje Cube ( s vlkými dřevěnými kostkami) a pak se přidává k 8 do Bojových jam. 3. oddíl fasuje pily a sekery a jde klučit starou, zarostlou cestu k čarostromu, 4. si bere kola a jede Wawrdův memoriál, 5 oddíl čaruje a zaklíná - jejich etapová oddílová hra, 6. se věnuje larpovým lukům, 7 oddíl jde do divadla, kde cvičí divadelní přednesové a pohybové dovednosti , pak hrají pantomimu, 8. je v těch Bojových jamách, T-čko zklidňuje a v klidu dává zpětnu vazbu k posledním hrám.

Večer si děvčata dávají ttrubičky na gumičkách na oči a s tímto podivným viděním se pokoušejí hrát fotbal ( nemůžete zaostřit, vaše koordinace je rozhozena. 2. oddíl se přesouvá na vysoké manažerské a bezpečnostní pozice dvou konkurenčních společností a vzájemně se snaží ubránit vlastní a naopak získat konkurenční know-how, 3. oddíl hraje bagrbal a runového trpaslíka, 4. hraje Keltského peška, pak souboj prastarých keltů, 5 oddíl se připravuje na hlídku, taká souše z lesa, řeže a připravuje si ohníček k noční hlídce, 6 zklidňuje progrm a vede diskuzní hry, 7. zapaluje svíčky a hraje na hřišti svíčkový fotbal, 8 se připravuje na apokalipsu a připravují krizový plán při případném blackoutu.

V noci hlídá 5 oddíl , tak je celý tábor v klidu a bezpečí.

Sledujte odkazy - máte tam drobné videa.

Do civilizace zdraví

Hlavas

Den pátý - vyřizování si účtů na Černovodě a přízrak nastupuje

Dnes nebudu dlouho chodit kolem běžného života - je samozřejmě stejný jako v předchozích dnech. Dopolední půlhodinka Keltů přináší překvapivá rozhodnutí Keltské rady - jako třeba že já a Radka musíme oblečeni do bazénu, že se prodlužuje večerka, budíček apod. Klany začínají budovat svoje strategické investice - v rámci vesnic se nejvíce sází na sadbu stromů, těžbu dřeva , pak na spekulaci s cenou dřeva ( cena dřeva , zlata a kamene je totiž určována rozhodnutím Tarské rady).

Dopoledne se většina oddílů věnuje přípravě programu k večernímu ohni - pouze 6 oddíl je na výpravě na military akci do Králík - Cihelna 2018, 7 oddíl hraje čelovku, 8 oddíl se saunuje a T-čko hraje v hangáru Trona

Důležitá akce se udála po obědě, kdy klany utvořily 3  dvoučlenné koalice a vedeny rozhádanými a malichernými druidy se střetly na Černovodě. Tam se totiž kdysi dávno utkaly skupiny Keltů s jednotkami Římanů a Keltové ač prohráli, tak svojí statečností Římany zadrželi. Toto bitevní pole obsahuje spoustu předmětů statečných předků, které získaly časem magickou sílu. Naši druidové - jak si snad pamatujete z minulého povídání - ztratili své čarovné hole a tak se snaží doplnit si svoji moc sběrem těchto předmětů. Je ale příliš mnoho zájemců na příliš málo předmětů a tím vzniká konflikt.

Jenže se přihodilo nemyslitelné - najednou se objevila jako přízrak kohorta podivných postav - viz fotky v červených pláštích a s maskami lebek na obličejích. Chadně a bez jediné emoce likvidovala kohorta naše kelty ( sbírala ocásky spoza zad našich statečných obránců) a sami nebyli k poražení - neměli za pasem , pod pláštěm ocásek. Jedna po druhé naše aliance prchají cestou k čarostromu, kde se snaží ještě vytvořit obranné linie ( každá aliance svoji) , i ty jsou ale následně rozprášeny a tak se staví poslední společná linie před naším magickým stromem - čarostromem. V čele naší linie stojí druidové, kteří se snaží čarami a magií přízračnou kohortu zastavit. Děti je podporují štěrcháním se získanými magickými předměty, hlasitým šššš-a, a dusáním dlaněmi do země.  Těsně před střetem se však kohorta otáčí a těsně mijí neporažena naše sevřené šiky. Jsme v šoku, že se nám kohorta zjevila, že se ukázala být neprazitelnou.

Jen mezi námi - máme vytvořeného přízračného společného nepřítele, kterého nutně potřebujeme pro zdárný konec hry a vytvoření konečné jednoty Keltů ( to samozřejmě dětem nepište...)

Večer je před námi táborový oheň. Program je bohaty, bavíme děti jednak my dospěláci, jednak chceme aby byly schopny si něco tvořit samy - Každý oddíl se mohl realizovat. Program jednotlivých oddílů byl báječný, upřímně jsme se všichni pobavili. Celkem brzy přichází hluboká tma, poslední scénky musíme nasvětlovat. Ve tmě pak pokračuje večer s kytarama...Večer byl po bojovce klidný a pohodový. Službu drží Tobiho 6 oddíl.

Marodka je prázdná, všechno funguje

Hlavas

Den čtvrtý - den dřevěných lžíc

Sirriadus draig! Cože to povídám?? To je keltský pozdrav, odpovědí je Gwen Siriol. 1. testová otázka na pozornost rodičů: Co to znamená? Odpověď mi prosím pište táborovou poštou na jméno Hlavas.

Dnes vstáváme o 15 min. později a rozcvička odpadá - to si vyjednala Tarská rada. Takže ihned po hygieně jdeme na snídani a pak na Keltskou půlhodinku. Pomalu se nám rozjíždí i stavba Keltských vesnic - některé klany mají již 3 keltské domečky. Hlavní událostí po včerejší ztrátě druidských holí je výprava malošků - oddíly 1,2 a 3 do země krále pod horou, ke potkávají hodné i zlé skřítky, hledají blejskátka (poklady) a taky bum-kuličky... jde o etapovou hru, která děti moc baví ale není ukončena, bude nás čekat ještě jedna etapa a pak navazující velká celotáborová hra. 4. oddíl získává smolu ze stromů a vyrábí louče, 5 hraje detektivní hru a poznává a identifikuje zločince, 6 je u zemnice a zde keltové bojují dobovými larpovými zbraněmi, 7 se seznamuje s 8 oddílem při hře pašeráci.

V poledním klidu se na nástupišti objevují kytaristi, kolem nich se srocují děti a zpívá se. Od zítřka budou moci děti získávat v poledním klidu ( ve svém volnu) i keltské profese - lovec, hvězdář, zálesák, šperkař, znalec run, mág, znalec brouků a hmyzu....

Odpoledne následuje program po odílech - 1. si staví dračí vesnice, 2 hraje chytače a zvířátka, 3 oddíl řeší zbrojní průkaz ( seznámení se se zbraněmi, 4 hraje larpové luky, 5 oddíl pokořuje 8-tisícovku, 6 a 7 - hrají dostihy a pak sousoší, 8 oddíl má hry na plachtě a pak pěnovou párty, T -čko hraje hry důvěry.

Je horko, oddíly se míhají i kolem bazénu.

Večer hraje 1. oddíl Zombie-honičku, 2. si připravuje kameny ( barví si každý nováček svůj kámen, ten si potom na konci tábora uloží na mohylu neznámého plyšáka) a vyrábí si oddílovou vlajku, 3. hraje zvířátka , krabí fotbal a další hry na hřišti, 4 se mění na špiony , maskuje se a plní tajné mise, 5 hraje šaška a krále na louce, 6 , 8 a 7 oddíl si připravuje program na zítřejší oheň (oddíl baví tábor), T-čko pracuje - děvčata čistí bazén a kluci staví oheň.

V noci 1. oddíl odchází na noční hru, hlídají nejstarší děvčata ze 7 oddílu a pak už je klid...

Sirriadus Draig!!

Hlavas

p.s. málem bych zapomněl - oběd - a to úplně celý -  se baští dřevěnými lžícemi, které si děti měly připravit doma, nebo dodělat na táboře - viz fotky...

 

Den třetí - den první Tarské rady

Dobré ránko! Jsem tady s dalším zpravodajstvím z tábora - den je krásný i když ráno a večer je již chladno. Na marodce nám odpočívají 2 holčičky z najmladšího oddílu ( pouze nevolnost) jinak je vše v pořádku a vše funguje.

Ráno probíhá rozcvička, řada dětí se koupe v bazéně. Po snídani probíhá Tarská rada, kam klany posílají po 2 zástupcích. Tarská rada se překvapivě shoduje a mění nám program na dnešní večer na zmítačku ( což je táborová diskotéka), prodlužuje ji o 10 minut, ráno prodlužuje budíček o 15 minut a ruší rozcvičku. Sledujete jak je rada vlivná? Budeme muset s tím něco udělat. Mimo to určuje také hodnotu souhrnu komodit na 5 a rozděluje tuto hodnotu jednotlivě. První dva klany si kupují obchodní dům Halzu do své vesnice ...

Dopoledne si 1. oddíl staví košťata a hraje Famfrpál, 2 oddíl si zkouší zbrojní průkaz a seznamuje se s bezpečným používáním zbraní. 3. turnus komunikuje jako zvířátka v ZOO, 4. hluboko v lesích buduje golfové hřiště, 5. oddíl  se přenáší do středověku a vtěluje se do rolí zemanů, baronů, obchodníků, bezzemků...6 oddíl zahajuje svoji vlastní etapovku Dračím doupětem, 7 má Plíhaloviny v lese, 8 rozjíždí letošní novinku - larpové luky - máme tady cca 30 nových luků s nízkou nátahovou silou, dlouhé šípy bez hrotů ale s velkými molitanovými bakulemi a samozřejmě ochranné brýle. Na rozdíl od výuky lukostřelby a statického stání se totiž sám střelec stává cílem a musí se pohybovat, dávat pozor odkud šíp přiletí...No a konečně T-čko má "skupinové žouželení" - sada malých drobných her.

Po poledním klidu jdeme na svačinku - jogurt s banánem a hned na program 1. oddíl pokračuje v tématu Harryho Pottera a bojuje se smrtijedem, 2-kluci se mění v agenty 007, vybavujeme je vysílačkami, učí se správnému vysílání a přijímání zpráv, přes vysílačku přijímají úkoly z centra , tyto plní až do nástupu, 3 oddíl hraje magnety, Cube a stíhá ještě Formule, 4. odjíždí na bláznivou dovolenou / ztroskotání letadla, život v divočině mezi divochy.../, 5. oddíl hrají vlajky, 6, se podrobuje "bojovému a taktickému výcviku", 7. oddíl si naplánoval špionážní - bojově strategickou hru Továrny,8, jede cyklistický závod Wawrdův memoriál ( nebojte nemáme tady kola pro všechny - ale jen 2 - oddíl se dělí na dva týmy, jeden jezdec sedí na kole, ostatní jej na kole vedou vyznačeným terénem a drží aby neupadl - jezdec se totiž nesmí držet - v rukou má natažené pastičky na myši...jde samozřejmě o srandu - Wawrda a jeho memoriál je výmysl), T-čko čeká dívčí válka s larpovými luky ( viz fotky) - paradoxem této hry bylo vítězství dívek (!!), Ve fotodokumentaci máte několik momentek.

Večer - podle rozhodnutí Tarské rady - zařazujeme zmítačku. Začátek zábavy samozřejmě rozjíždí dospěláci, pak už to frčí - jedna pecka za druhou a děti v pohybu a rytmu. Mírně prodlužujeme ( mladší tábor do 21:00, starší do 21:30) , ale mladší děti nepouštíme spát - naopak spolu s T-čkem se 1,2 a 3 oddíl stává svědky neuvěřitelné události:

V hangáru. po zmítačce - leží bez ducha 6 těl! Ano jsou to druidi našich klanů. Děti pod vedením černého mnicha ( Honzíík) se pokouší vyvolat rituálně vzpomínky na událost - co se vlastně stalo - rytmicky ššššš-a a do toho tření rukou a na písmeno a - chycení za hruď ( samozřejmě vlastní). Najednou se postavy začínají hýbat a jsme svědky jejich hádky a nejednoty. Hádky přejdou až k vyvolávání kouzel jednotlivých druidů ( každý druid ovládá něco jíného - blesk, oheň, mráz, nekromancie, svazovací kouzlo, chemický prášek...) a všechna tato kouzla používají proti sobě navzájem. Druidové nejsou mrtvi, ale jsou v bezvědomí, paralyzováni. Najednou vrznou vrata a do hangáru se vplíží 3 skřeti - z armády krále pod horou. Využívají situace a kradou hole moci našich druidů. 

Na toto vše koukají děti 1-3 oddílu s otevřenýma pusama a T-čko v naprosté tichosti. Krátká a rychlá scéna - vše bude vloženo na you.tube a dám vám se odkaz. Filmeček bude takéumístěn na dvd s fotkama , táborovýma písničkama.

Večer hlídá 8. oddíl, my máme poradu, a pak už je klid...

Ahoj

Hlavas

Den druhý - pondělí - den Keltů, první celotáborovky

Dobré ráno! Den je krásný, není velké horko ani zima, neprší, marodka je prázdná a všechno funguje.

Hned ráno řada dětí řeší rozcvičku se Šamanem - který stejně jako každý rok nabízí geometrickou řadu odměn pro děti - otužilce. Ano skutečně - kdyby jste se dojeli podívat ráno na 7 hodinu na Dračí Skálu, spatřili byste cca 10 - 20 dětí, které skáčou do bazénu. Samozřejmě není z uvědomnění , ale pro peníze - táborové smrky. Ty děti, které se nenechaly zlákat studeným bazénem mají klasickou rozcvičku. Po snídani máme keltskou půlhodinku. Co to je? Děti jsou rozděleny do 6 klanů. Tyto se poznají podle různých barev triček. Po snídani, v 8:30 zahajují druidi setkání - každý toho svého klanu. V rámci klanu si klan bere model své vesnice, který bude postupně doplňovat o další a další stavby domů, bude sázet lesy, budovat studánky, mlýn a další. Každá tato stavba, či domeček má své číslo VLIVu Vliv se po každém dni spočítá a má vazbu na počet zástupců, které klan může poslat do tzv Tarské rady...

A co je to Tarská rada? Je to vlastně sněm nejvyšších Keltů, vedená Honzíkem a probíhající na hradě. Tarská rada trvá po čas než se přesype poslední písek přesýpacích hodin, rokují o různých, pro ně důležitých věcech a hlasují o nich ( například -o věcech týkajících se táborového života -  posunutí budíčku, ráno bez rozcvičky, nějaká sranda Hlavase, či Šamana... samozřejmě i o věcech hry -cena surovin - máme dřevo , kámen a zlato,  akce na nějaký domek na model vesnice, více surovin za nějakou hru, a další a další) .  Připadá vám to jako demokracie ? No vidíte fungovala již za Keltů.

Dopoledne se oddíly vrhají do prvních oddílových her, kdy 1. oddíl hraje lesní golf a stíhá ještě Mrazíka, 2. si jednak připravuje vlajku oddílu a jednak hraje na špiona, 3. oddíl hledá poklad v lese, 4 hrají chamtivého krále, 5 je v lese a zkouší klidnou hru Mafii, 6 a 8 oddíl hrají hru Měniči, 7 špiony a konečně T-čko zahajuje svoji svji ddílovou celotáborovku !zrozením hrdinů! - tvorba vlastní postavy.

V poledním klidu odměňujeme splnění zadaných úkolů. Jaké vlastně to byly úkoly? Vyřezávaná lžíce, řemínek na krk, váček, keltský oděv, čelenka a lampion. Řada dětí, zejména starších, úkoly nechala bez povšimnutí, většina však připravena byla a chodila si pro pěkné balíky smrků. Do fotodokumentace vám vkládám ukázkukrásného lampionu .

Odpoledne máme před sebou první celotáborovou hru - Stavba Keltské vesnice. Je to bojovkovvá hra, kterou zahajujeme chorálem Keltů s refrénem:

Jdem do boje, Keltové do zbroje

sekery a meče vemte klidně oboje

S runou ochrannou, Keltové povstanou,

vybudují říši prastarou a tajemnou...

Prvek chorálu je skvělý - samozřejmě se nejdříve text učíme, ale - potom, když vám lesem duní tyto zpěvy ještě s podmanivou melodií - nyní chápu sílu husitů - měl jsem přitom - a nejen já - husí kůži.

Hra jako taková má dvě roviny - menší děti - hledaly lístečky s komoditamy na stavbu Keltských domů - dřevo, kámen a zlato, velcí se účastnili bojovkové fáze - pro nováčky Dračí Skály - trička se zastrčila do kalhot, za pásek se vložil ocásek ( cca 10 cm) a pokud byl protivníkem stržen - tak byla oběť vyřazena. Hra byla jednoduchá - počítaly se ukořistěné životy a nalezené suroviny.

Nejlépe se dařilo klanu Bárů , naopak Argyllům začátek celotáborové hry trochu ujel.

Na nástupu klany dostávají první suroviny a začíná chladný kalkul , co si který klan postaví do vesnice a co se bude snažit prosadit do Tarské rady...

Večer máme klidnější zaměstnání oddílů - a tak se sledujeme T-čko s 1 etapou jejich oddílové celotáborové hry , 8 a 3 oddíl hrají bláznivou hru dinosauři - kde se kluci mění v celou řadu různých  dinosurů a podle toho se chovají...7 oddíl řeší potopu - koho kdo s sebou vezme a zachrání, 6 oddíl zahajuje svoji oddílovku malým kurzem přežití, 5. oddíl hraje Gordický uzel, Toma a Jerryho, 4. oddíl buduje v lese "golfové hřiště", 1 a2 oddíl hrají kachní vybíjenou

Hlídá nás T-čko - druhá část - a najednou je všude klid...

Ve fotodokumentaci jsem doplnil fotky oddílů,  i celé klany abyste věděli , kde máte svoji ratolest. Doplním Vám také názvy klanů Keltsky a náš pozdrav - ale vše do času... Musím utíkat za dětma.

Hlavas

Den první 15.8. den příjezdu na tábor

Ahoj, do civilizace, je to teprve pár hodin, co jste u lízátek mávali dětem a nyní mi to již připadá jako věčnost. Na tábor jsme dojeli v pořádku, nikomu nebylo nevolno, ve Vamberku jsme dobrali další táborníky. Na táboře nás vítají bohy zkoušení řekové, kteří táborovou základnu připravili k předání a zvědavě si prohlíží naše zatím čisté a voňavé dítka. Ihned se rozdělujeme do oddílů, oddíly fasují svoje chatičky a prochází si tábor. Nyní je již 1. směna po obědě a je na poledním klidu. Zatímco píšu tyto řádky tak dole pode mnou, v jídelně , je slyšet hlahol a cinkot příborů - to si právě nacpávají bříška starší táborníci.

Tolik zatím jen v kuse, abyste věděli , že je vše v pořádku, něco dopíšu večer a dodám i fotky ( nejpozději ráno)

Hlavas

Tak a pokračuji - my  dospělácí mezitím stíháme krátkou poradu, svačinku a nyní tábor hraje většinou seznamovací hry..

Večer, těsně před setměním se celý tábor schází již v táborových barevných trikách. Trička jsme dětem rozdali již odpoledne a tím se nám tábor rozděluje na celkem 6 klanů. Tyto klany se v naprosté tichosti vydávají z tábora na nejrůznější místa - v lese, na pasekách, na louce, kde u malých ohýnků sedí podivné postavy. Ano, jsou to staří druidové původních obyvatel - Keltů. U ohňů se čarovalo, povídalo, vládla tajemná atmosféra a oheň zářil úplně jinak než ho známe my. Že by nějaká magie??

Do tábora se klany -již Keltů - vrací samostatně a opět v tichosti, po uplynutí několika málo minut je tady první večerka a tábor tiše spí. Hlídku drží oddíl T ( teenager).

Ahoj do měst a vesnic z tábora!

Hlavas

Den první 15.8. den příjezdu na tábor

Ahoj, do civilizace, je to teprve pár hodin, co jste u lízátek mávali dětem a nyní mi to již připadá jako věčnost. Na tábor jsme dojeli v pořádku, nikomu nebylo nevolno, ve Vamberku jsme dobrali další táborníky. Na táboře nás vítají bohy zkoušení řekové, kteří táborovou základnu připravili k předání a zvědavě si prohlíží naše zatím čisté a voňavé dítka. Ihned se rozdělujeme do oddílů, oddíly fasují svoje chatičky a prochází si tábor. Nyní je již 1. směna po obědě a je na poledním klidu. Zatímco píšu tyto řádky tak dole pode mnou, v jídelně , je slyšet hlahol a cinkot příborů - to si právě nacpávají bříška starší táborníci.

Tolik zatím jen v kuse, abyste věděli , že je vše v pořádku, něco dopíšu večer a dodám i fotky ( nejpozději ráno)

Hlavas


Diskuzní fórum není k akci založeno.