deníček událostí na turnuse

Den dvanáctý středa 25.7.

Dobrá ráno, čtete poslední zpravodajství z tábora na Dračí Skále.

Nejprve mi dovolte poděkovat, že nám svěřujete to nejcennější, co máte. Vždy jsme se snažili dělat co nejkvalitnější program a děti tu 14 dní vést cestou, kterou považujeme správnou - vzbuzovat v nich kamarádství, chuť si hrát, lásku k přírodě nebo čestnost. Máme před sebou poslední dva celé dny a pak už nám to skončí. Jedná se o dny naplněné intenzivní činností, takže už nebudu mít čas přispívat a dávat další fotky. Celý paklík fotek pak nahrajeme na úložiště v ideálním případě do 14 dnů a odkaz se objeví zde i na facebooku. 

 

Dnes nás čeká dopoledne po oddílech , odpoledne si uděláme kolečko oddíláků, kdy si každý oddílák na hodinu vylosuje jiný oddíl a pak na zbytek bude mít prostor oddíl vytvořit program pro svého oddílového vedoucíhio  a večer bude poslední soud oddíláků i dalších dospěláků. 

No a pak přijde pátek - dopoledne položí nováčci kameny na mohylu nad hrobem neznámého plyšáka, uklidíme les, odpoledne proběhne jarmark, kde všichni dostanou možnost utratit těžce vydělané centy a dolary. Večer je pak v plánu závěrečná zmítačka. Na v sobotu jedeme domů! Děkujeme ještě jednou, že s námi posíláte své děti a budeme se těšit na příští rok. 

A co tedy přinesla středa?

Dopolední program je oddílový - většina oddílů dokončuje svoji vlastní etapovou hru , kterou si oddíláci nachystali pro oddíly - 1. dokončuje svoji encyklopedii zvířad planety Artemis , Haribokačeři staví domečky - továrny, možná chtěji kluci ještě něco pro korporace vytěžit, Žížaly hrají čelovky, Raptoři a Miláčci loví Pokémony, Petrušky mají politické rozpravy a pak volí nového prezidenta, 6. oddíl dokončuje svoji etapovku v Dračím doupěti - jen netuším jestli kluci z toho doupěte vylezli, ( ale na snídani jsem je viděl), také spolu s Na políčku dobývají pomocí Nerfek hrad, Tčko hraje drobné hry a část zájemců se připravuje na odpolední stínování - vyzkjoušení si role praktikanta pod bedlivým dohledem stávajícího oddílového vedoucího. Tento zájemce si připraví aktivity a naostro vede oddíl menších dětí.

V poledním klidu je pro zájemce připraven dolet našich kosmických lodí v jídelně, kde piráti opět dostávají řadu zásahů , ale podařilo se jim doletět. Ne tak se dařilo posádce Atény, která měla tu smůlu , že několik  zásahů šlo do středu lodi a jeden trefil řídící můstek... Ostatní doletěli.

Po poledním klidu nastupují zájemci z řad T-ček do menších oddílů, kde můžeme sledovat řadu malých her. Jak jsem již výše poznačil - toto vše pod dohledem oddíláků ale i oddíly obcházejí i zástupci hlavního vedoucího.

Večer nás čeká závěr celotáborové hry. Ředitelé nás vybuzují k cestě na Mostek, kde se máme navzájet utkat o díly Eridianského klíče . Při přichodu k Mostku ale zjišťujeme že jsme sami, že nemáme ani jeden díl klíče, a že tady stojí zahalená tajemná postava Eridiana.Ten nám odhaluje děsivou podstatu Vaultu, který vyhubil původní obyvatelstvo a také poukázal na černé cíle našich vůdců. Byli to oni, kdo nás hnal do konfliktů, byli to oni, kdo chtěl veškerou moc Vaultu sami pro sebe , bez ohledu na ostatní. Oni také stáli za krádeží dílů velkého klíče od Vaultu...

Urychleně se vracíme zpět , kde pání ředitelé sestavují klíč a chybí jim již jen poslední dílek. Probíhá bitva s ochrankou a nakonec se klíče zmocňují děti. Ředitelé jsou vyhnání a odsouzeni žít na měsíci planety Artemis. Jednotlivé posádky získávají každá jeden dílek Vaultu, který zakopává na jen jim známém místě.

Když se posádky vrací na nástupišti již hoří svíce kolem které se srocuje celý tábor a znějí písničky. Večerku pro skvělou atmosféru prodlužujeme. Nakonec stejně všichni končíme v postelích. Službu má oddíl T a hlídka vzorově hlídá až do rána.

Opakuji poděkování za sledování těchto stránek, za slova podpory , vaše případné reakce.

Zdraví

Hlavas

 

 

Den jedenáctý - úterý - 23.7. 

Tak jsem si ráno přivstal, abych sem vložil jednak fotky a hned poté deníček, který se píše přímo. Když jsem jej dopsal dal uložit, tak nyní zjišťuji, že se celý text - psaní na 45 minut ztratil... No skvělé, co teď? Samozřejmě všechno znovu.

Včerejší den byl pěkný, slunečný, ale dnes je pošmnourno a čekám, že možná něco spadne.

Den na Artemis je ve znamení urychlených zkoušek pilotů, které se provádí letem s malým dronem a přesným přistáním. Posádky těží suroviny a rychle nakupují dílky do svých kosmických lodí - během dne je máme všichni v letové pohotovosti.

Dokonce jich není devět , ale deset, ta desátá loď je lodí Ondry a mě a je to loď pirátská...No to předbíhám. Všechny posádky  mají lodě provozuschpné a mají i letové piloty.

Loď je tvořena kostrou a dílky - podle deskové hry Galaxy trucker - kterou vám tímto velmi doporučuji k hraní s dětmi.

Dopoledne je oddílové Dragoni a Petrušky se vydávají na záchrannou expedici na přepravu slepičích vajec na Artemis, kluci - Haribokačeři budují závodní speciály a pak se účastní závodů ve Formuli 1, Žížaly třímají v ruce různé klacky a - nebojte se - nemydlí se navzájem , ale hrají golf...Raptoři, spokojeni s navrácením svých Pokémonů na oslavu pořádají netradiční Olympijské hry. Menšiny konečně získávají informaci o umístění banditůt, tak se s nimi hned jdou pořádně vypořádat, Na políčku usilovně pokračují v práci na posledním soudě, Miláčci se přenáší časem a prostorem  a ocitají se na Mostě v Remagenu, T-čko pátrá po klíči k tajemnému Vaultu. 

Odpoledne se vydávají posádky na jednu z posledních velkých her - tentokrát jdou na trasu  cca 1 km kde je 5 stanovišť na každém je nějaká informace a současně zpráva kam jít dál, toto vše je šifrováno jednoduchými šiframi - Morse, mobil apod. Motivačně jdem na průzkum rozsvíceného města Eridianů na jehož konce se třeba dozvíme kde je Vault, nebo jej přímo i najdeme...dáváme si ale pozor na agresivní domorodce, kteří se snaží naše posádky obtěžovat.

Hra nám nijak moc nevyšla, děti jsou buď již unaveny a 1 km lesními cestami jsou příliš, nebo šifry, které jsme je učili, stihly z hlav rychle vypustit. Do cíle se stihla - celou hodinu před nástupem - vrátit jen jedna posádka modrá - bílá. Ostatní zůstaly daleko před cílem. Překvapením jsou T-čka, která celkem vyhořela. No, Kuba má samozřejmě náhradní řešení a dětem pomalých posádek  předává poslední zprávu, kterou si děti mohou doluštit ve volném čase kolem večeře.

Po večeří táborem duní raketové motory, mechanici kontrolují stavy paliva, výzbroj a výstroj a nastává let z Artemis na její měsíc - na který odkazuje poslední zpráva. Tam je prý Vaul. Jako první startuje nejúspěšnější posádka modro-bílá - Pacičky, za ní se řadí další lodě - jako v karavaně - na posledním místě jsou hladoví piráti - Ondra s Hlavasem. 

Lodě postupují vesmírnou prázdnotou podle síly motorů a mohou pálit svými děly na loď před sebou. Občas narazíme na velké meteority, na roje meteoritů a vesmírného odpadu, mihnou se i nějací lupiči - sběratelé kovů. Děti jsou opatrné - ne tak piráti. Ti , přestože mají skvělou loď , hloupě promrhávají rezervní energii i Titanit na opravy zasažených částí lodí a ostatní posádky jak mohou tak se do ubohých pirátů strefují. Pokud je nějaká část zasažena, posádka hlásí třeba "motor bum", tak toto hlášení v případě pirátů vždy vyvolává vlnu nadšení.

Hra trvá až do setmění, kdy hru přerušujeme a posíláme na večerku. Možná si ještě kousek zahrajeme zítra v poledním klidu - alespoň prý do úplného rozložení pirátského korábu.

Tak jak to bývá hra má své nadšené příznivce, ale jsou tady i jedinci, možná skupinky dětí, které to nebere a kteří se okázale nudí. Nechci a nebudu to tady rozebírat, bylo by to na delší diskuzi, prostě je to tak. Mobilní telefony, sociální sítě a vše co k tomu náleží ale na tento tábor připouštět nebudeme.

V noci spíme skvěle a bezpečně vždyť hlídají mali Dragoni v rámci své služby.

Z Dračí Skály Hlavas

Den desátý - pondělí 22.7.

Další krásný den, i když nás předpověd zřejmě úmyslně straší deštěm. Ve skutečnosti spadlo pár kapek vody v poledním klidu. Kdybychom měli na předpověď dát a řídit se přesně podle ní, museli bychom jen se strachem - z horka, zimy, deště, krup, vichru a bůhví-čeho jen sedět a nic nedělat. A tak fungujeme. Na planetě Arakis běží další den a ejhle, náhle se nám spousta dětí hlásí k poledňákové zkoušce - tu na pilota tam na konstruktéra, ani to nestíháme pro velký zájem všem zajistit.

Rozjely se také nákupy součástí lodí, některé posádky mají již polovinu lodi hotovu a nyní se tomu budeme věnovat intenzívněji. 

Něco Vám prozradím - onen tajemný Vault je totiž skutečný. Je to technologické zařízení nad naše chápání, zřejmě umělá, spící inteligence, která dokáže probudit a oživit všechny původní technologie Iridianů. Jenže je to také ta technologie, která způsobila konec jejich civilizace, protože vyhodnotila, že pro planetu je lépe bez původních obyvatel...

Děti během posledních dnů zjistily, že v určitém sektoru planetu jsou světla a vše kolem vypadá jako spící ale svítící město, Dnes nás bude čekat výprava do tohoto města formou šifrové hry.

Uvidíme co zjistíme.

Včerejší den byl posledním dnem kdy celý tábor měl oddílové programy po celý den. Následující dva dny budeme uzavírat celotáborovu hru a čtvrtek a pátek budou tradičně oslavné programy spjaté s koncem tábora.

A tak Dragoni spolu s praktikantkou Klárou se přemistili do pohádky , kterou si živě prožívají, Haribokačeři spolu s Petruškami a Maličkostmi staví na potoce v lese bobří hráze, Raptoři se blíží k únoscům jejich Pokémonů, následuje velká přestřelka Nerfovými zbraněmi na hradě a nakonec zajímají padoucha, který je za vším a trestají ho koupelí v bazéně. Pokémoni jsou totiž téměř vyhynutým druhem ve vesmíru a poslední vejce Pokémonů našli právě naši kluci. To bylo radosti z opětovného setkání se svým pokémonem... 7 a 8 oddíl jsou spolu v těsném kontaktu - v bojových jamách, T-čko se pokuští stíhat "poslední vlak domů"

V poledním klidu probíhá další den na Artemis a zkoušky v jídelně na vyšší pozice v posádce, byl jsem nucen ale s radostí dát osobní diplom Samovi ze 6 oddílu, protože předvedl naprosto perfektní let s dronem a dokonalé přistání ( to se zatím nikomu ani z T-oddílu nepodařilo)

Odpoledne Dragoni a Haribokačeři budují Potoční osady v blízkosti pramenů Orlice, Žížaly zkoumají podzemí planety - hra s názvem "Průzkum stok", Raptoři si užívají shledání se svými Pokémony a jsou oddílem ve službě - zajišťují chod tábory, Petrušky a Menšiny se vybavují Honzovými luky a hrají na hřišti Larpové luky ( s molitanem měkčenou hlavou), Na Políčku a Miláčci hrají akční hru v hangáru na motivy filmu Tron ( s létacími měkčenými disky), T-čko dnes čeká přežití a tak věnuje odpoledne přípravě na přežití - brousí nože , sekyry a zuby a když jsou hotovi tak naspávají noc.

Tábor se také protahuje bazénem v jakékoliv chvíli, kdy na to oddíl nalezne čas mezi dílčími hrami , nebo v přestávkách větší hry.

Večer je také oddílý. Dragoni se vydávají na lupičskou výpravu ( jen doufám že ne do tábora - musím rychle vše překontrolovat..., Haribokačeři, kteří mají jako svů symbol a znak gumovou kačenku, tak tato kačenka se jim ztratila ( že by si ji připravilo Téčko ke svému nočnímu přežití??) Kluci se tedy vydávají pátrat po své kačence.  Žížaly se rozhodly uspořádat zvířecí závody, jen nevím jak samy dopadly - nedovedu si představit běžící žížalu... Raptoři rozehřívají poprvé na tomto turnuse saunu a poak se saunují, Petrušky asi něco tuší a tak se stejně jako Maličkosti učí šifrovat, Na políčku se připravují na polslední soud, shání informace , drby a nepodložené zprávy o dospělácích - připravují se tresty a ono je přece jen hodně práce, Miláčci si naživo hrají letitou a oblíbenou hru Might Magic T-čko odchází na přežití do lesa.

V noci ještě Miláčci a Na políčku mají noční hru, podle zpráv T-čko zakufrovalo kdesi v lese v místech , kde jsme kdysi měli paintbalové bitvy a podle zpráv z večera celkem úspěšně vaří polívku....

V noci hlídají Haribokačeři, tak jsme v bezpečí.

Hlavas

 

Den devátý - neděle - 21.7.

Zase neděle?? A bez rozcvičky? A že jen dobrovolníci , pokud chtějí mohou do bazénu?  

Na dni na Artemis je najednou velký zájem o zisk kvalifikací konstruktéra lodí a pilota, o těžbu surovin. Že by šlo o něco jiného než zisk? Vědí posádky něco co nikdo jiný neví? Že by se bájná legenda o Vaultu , který oživí vyspělou mimozemskou technologii zakládala na pravdě? Proč najednou všichni chtějí stavět vesmírné plavidlo?

Dopolední program je oddílový, kdy Dragoni budují zázemí pro zvířátka z jiných planet, jen pozor holky aby ti živočichové něměli moc velké zuba a hlad... Haribokačeři se věnují tábornickým dovednostem, stavbě a zapalování ohně, práci s nožem a sekerou, Žížaly se mění v zamaskované průzkumníky a zkoumají vše v táboře - po čem ty holky ale jdou netuším, že by tady bylo něco co neznáme? Kluci z Raptorů rozhořčeně pátrají , kdo jim unesl všechny Pokémony - stopy sice vedou k vedení , ale dopis od "vedení " nebyl ani podepsán a rukopis je neznámý. Tak kluci hodně štěstí! Petrušky v lese hrají nekontaktní bojovku, které říkáme čelovka, kdy máte na čele na gumičce kartičku s 3-4 ciferným číslem a souboj probíhá tak že zjišťujete číslo soupeře a hlasitým voláním jej odhalujete a likvidujete. Pak je ještě čas na holčičí štěbetání, Maličkosti při průzkumu planety naráží na agresivní odpor podivných domorodců a tak se snaží jejich vesnice obsadit. Na políčku jsou údajně fotbalovými fandy a tak ta hrají hru fotbalový manažer. Hluci Betonovi miláčci se zašívají s hrou Dračí doupě, při které jistě naberou síly na odpolední bojovku. T-čko zkoumá pověsti o Vaultu a snaží se ujistit , jestli by nich přece jen nebylo kousek pravdy.

V poledním klidu probíhá další den na planetě Artemis a celkem 16 táborníků uspělo ve zkoušce na kvalifikace konstruktéra vesmírných plavidel. Dokonce 2 dostávají titul pilota, i když ovládání malé ho cvičného plavidla ( dronu) není vůbec žádná sranda.

Odpoledne se těšíme na další velkou celotáborovou hru Je to hra boj o suroviny, kterých začíná být nedostatek. Rozhořel se totiž spor mezi žlutým Arionem na jedné straně malého moře s Bjornem na druhé. Spacetex , který drží 3 ostrůvky se snaží do sporu nemíchat, ale cynicky navízí své jednotky za úplatu tomu, kdo si je najme. ( toto vše je samozřejmě připraveno) Obě korporace ve sporu dostávají 100 dolarů k najímaní pomocných jednotek, co ušetří , to si budou moci nechat. Na území se nachází těžební věže, které na sobě mají rastrový papír. Nalepením nálepky na čtverec rastru ( těch je cca 30) tak se věž znehodnocuje. POkud je rastr zalepen celý, věž již negeneruje zisk. Pakliže by dokázala jedna z korporací všechny věže uhájit, potom by zisk na surovinách činil 150 dolarů. Přes moře se lze dostat pomocí lodí - s malým kapitánem - 1-2 oddíl. Lodí mají korporace ve sporu méně než Spacetex, který se tím stává velmi žádaným.

Hra je rychlá korporace útočí i brání zelení Spacetex se přelévají po svých 3 posádkách ze strany na stranu a těžební věže se nakonec jedna po druhé až do poslední hroutí. Znáte to - "když se dva perou - třetí se ...." Samozřejmě máme možnost vyhodnotit hru i podle životů - jen tak můžeme kompenzovat velké zisky zelených Spacetex. Super hra!! Pak všichni končíme v bazénu , kde je slyšet veselé výskání.

Po nástupu oddíly fasují proviant a odchází na předem dohodnutá místa, zpravidla po 2 spolupracujících a stejně starých oddílech na ohníčky. Znějí kytary a zpěv, voní oheň a opékané buřty.

V noci 7 a 8 oddíl nocuje v lomu (tam si i dělá ohníčky), 5 a 6 oddíl mají noční hru a T-čko má noční náročnou hru se vzbuzením až později večer.

Tedy dobré ráno do civilizace

Hlavas

Den osmý - 20.7., sobota

Dobrý den , dobré ráno! 

Sobotní ráno si dáváme od planety a jejích aktivit pauzu, to víte i na vesmírných planetách je potřeba si trochu odpočinout. 

Ráno nás čeká zkouška manažerů. Tato zkouška je vlastně vědomostní kvíz, který je rozdělen na nejmladší tábor 1-4 oddíl potom na pdííly 5-8 a konečně nejvyšší kategorii tvoří T-čko. Děti soutěží po posádkách a je vypsána zajímavá cena. Ne, žádné sladkosti, ale pěkná černozlatá nášivka na suchý zip s táborovým drakem. Osobně jsem tvořil kvíz pro nejmladší a zařadil jsem jednak pohádky, ale i historii zejména českých zemí, techniku, sport, přísloví, věci k táboru a obecné informace. Mezi nejmenšími nášivka putuje po lítém boji posádce Bjorn - Drápům, u Téček to byla posádka Spacetex Agama a staršího tábora také Spacetex ale posádka Alfa. 

V poledním klidu se nám otáčí další den na planetě Artemis sledujeme že planeta je téměř přebarvena do 3 barev našich korporací, brzy nebude co zkoumat a uvidíme jaký bude další vývoj...

Odpoledne malé Dragonky s Haribokačery cestují po vesmíru, Žížaly a Raptoři hrají letitou a oblíbenou hru trochu upravenou na vesmírné události - Pašeráky, Petrušky si nahlásily hru Amongas což je špionská aktivita, Maličkosti pokračují ve své etapové hře stavbami v lese - budují továrny na zpracovnání surovin po jednotlivých korporacích. Na políčku a Betonovi miláčci mají připravenu velmi náročnou hru s larpovými rolemi (každý dostává svoji postavu s charakterem, cílem snažení a dalšími vlastnosti, podle ktarých se snaží vystupovat a hrát). Hra Nemesys má další dospěláky , kteří pomáhají s naplněním, a úkoly ...Téčko pracuje - čistí bazén, náhon, uklízí věci po Living colours, potom stíhají hrát Mrkacího vraha.

Večer zapalujeme slavnostní oheň s programem po oddílech. Oddíly si připravily program podle svých věkových schopností a tak můžeme sledovat program od tanečků až po řadu scének, které jsou vtipné, hravé , někdy až poučné. Vše se prokládá kytarami a písničkami. 

Jak jsem během prvního ohně byl zklamán - a psal jsem to i sem, že děti nezpívají a oheň berou konzumně, tak nastal pravý opak. Naprosto fantastická atmosféra, všichni zpívají, kývají se ze strany na stranu a vidím samé zářící obličeje. Bylo nám až líto, že v určitý čas je potřeba končit. Takže nejdřív 1-4 jdou chrupčit na chatku, po několika písničkách 5-8 a Téčku necháváme možnost posedět nějaký čas přes večerku...

Ještě večer po poradě dlouho diskutujeme s dospěláky o parádní a energií nabité atmosféře u ohně...

Hlavas 

Den sedmý - 19.7.pátek

Omlouvám se za zpoždění s deníčkem i fotkami, měl jsem od rána na sebe navázánu třetinu tábora - 1-4 s kvízem se zajímavou cenou pro vítěze a teprve nyní se dostávám k formálním povinnostem

Včera dopoledne jsme měli oddílový program - samozřejmě až po dalším dni na Artemis, kdy posádky již těží kovy - Titanit a některé i Nitroglycerin. Budou to potřebovat, protože vedle továrny nám byly zničeny i naše vesmírné lodě, které si nyní budeme muset ze surovin rychle vybudovat.

Dragoni se utkávají v aréně, Haribokačeří přeb írají a likvidují nebezpečnou zásilku, Žížaly jsou oslepeny při havárii laserů v laboratoři - dopoledne naslepo, Raptoři zkoumají, loví a šlechtí faunu na planetě, Petrušky se připravují na další večerní program u ohně - oddíl baví tábor, Maličkosti hrají hry jako Vzducholoď, městečko Palermo, Na políčku se přesouvá k vědecké práci ve výzkumném centru, společně s Betovými miláčky, T-čko se připravuje na Oddíl baví tábor.

V poledním klidu zažíváme další den na Artemis a mimo to se roztrhl pytel se zájemci o vylepšené profese - zejména je zájem o Zálesáky a inženýry konstruktéry. Jedna posádka má dokonce již 3 tyto experty a tak může zahájit výstavbu vlastní vesmírné lodě.

Po poledním klidu se celý tábor odívá do bílých triček, děti , které tento úkol nesplnily dostávají trička z táborových zásob. Od včerejšího večera již pracně připravujeme nezávadnou barvu na bázi škrobu abychom si mohli dát tzv "Živé barvy".

Po výbuchu továrny má každá korporace nedostatek zaměstnanců lovců i horníků a tak je dnaha na svoji stranu naverbovat nové zaměstnance. Verbování se provádí přebarvením na svoji vlastní barvu. Každá korporace disponuje cca 40 l barvy a tak to začíná - ruce do vody a matláme po tričkách dosud bílých. 

Hra je to jednoduchá odpočinková a veselá, na konci jsme dokonale zapatlaní a tak po fotkách končí celý tábor v bazénu a pak v teplé sprše...

Den šestý - čtvrtek - 18.7.

Dobré ráno, asi bychom tento mohli nazvat smolným. Přestože nemáme žádnou akční bojovku, máte tento den nejvíce úrazů, slečna si nátáhla krční vazy ( volali jsme i rychlou), nakonec je to jen natažení - rodiče o tom vědí, pak je tady vymknutý kotník u Charloty - jela do HK s rodiči, a vymknutý malíček u Angela. Jinak je marodka prázdná. Asi budeme muset zařadit více bojovek...

Dopoledne na průzkumu planety se začínají na Artemis objevovat první doly  energie - Nitroglycerinu a již odpoledne se zahajuje těžba. Továrna, kterou jsme postavili předevčírem - na zpracování surovin jede na plné pecky, a to chtějí páni generální ředitelé výrobu zvýšit o 100%!!! Nenasytové jedni, dokonce na dnešní večer nám vyhlásili mimořádnou pracovní směnu ( jako kdysi byly pracovní soboty). (Samozřejmě je vše jen jako). 

Když nyní píšu dovolím si ještě jednu úvahu -"zdravení a poděkování" - dnes ráno jsem vstal dřív a sleduji jak dětí umí/neumí pozdravit - zejména starší slečny , zahalené v mikině a skryté za kapucí přes hlavu svět nevnímají a cca 1/3 kolem vás projde a ani nezabučí. Na provokativním tónem "dobré ráno" sice odpoví ale dost překvapeně. Také děti učíme, když něco dostanou že je slušné říci "děkuji" - opět cca 1/3 s tím má problém. Když rozdávám poštu z domova na nástupu , tak dopis podržím dokud neuslyším ono poděkování. Často se děti pohledem díví, proč jim dopis nevydám a pevně držím... no svět se mění , jak slyším tak jistě k lepšímu...

Dopolední program je v režii Téček a oddíláků, pro nejmladší děti - oddíly 1-4 je připravena velká hra Predátoři, kde se živočichové splnění drobných úkolů vylepšují na vyšší živočišná stadia, následně jsou třeba sežráni a zase klesají níž. Vše samozřejmě je v souladu s objěvenou faunou na Artemis. Nejnižší formou je "Pampelomyš" představte si myš kombinovanou s pampeliškou, vyšší formou je větroliška  - Liška s dvojnásobným ocasem, pak je tady safírová kapuma - krásně zářící puma a nejvyšší formou je "krokodaktyl" - krokodýl kombinovaný s pterodaktylem. Dopoledne přechází do horkých poiledních hodin a tak před obědem všechny děti končí v bazénu. Petrušky staví aquadukty se snahou po funkčnosti. Děti přirozeně objevuji rovinu a naklonění , kdy již voda teče a snaží se vodu neztrácet netěsnostmi 6. oddíl pokračuje v oddílové etapovce Pochodem smrti a nejstarší oddíly hrají Hunger games - hladové hry - přesně podle filmu, kdy ve dvojicích hledají vybavení a jídlo , ale přitom musí dát pozor na lovce a pastri, kterých je les plný. Navíc další dvojice jsou jejich konkurenti.

Po obědě se nejmenší Dragoni připravují na přežití v lese, Haribokačeři objevují tajemné podzemí a vrhají se na jeho průzkum, Žížaly mají krásně připravenu únikovou hru společně s Raptory, Petrušky a Maličkosti objevují tajemné koření ( viz fim Duna) a tak jej se ziskem pašují na jiné planety, Na políčku čeká detektivní hra a luštění zločinu, Betonovi miláčky a T-čko mají připravenu pc-hru Liga Legend na živo.

Večer se tábor schází u velkého táboráku. Čeká nás kytarový večer. To ještě nikdo netuší , že noc nebude končit jen milým ohněm a že se stane něco jiného...

Takže zní táborové i country písničky později přerušované  pantomimickou "Na tý louce zelený", nebo koňskými dostihy. Tábor moc nezpívá, věřím, že se děti časem písničky naučí a doma vám je předvedou.

Pomalu se strmívá...

Jenže najednou se z lesa ozývá výbuch ( výstřel našeho táborového kanonu na černý střelný prach - replika Napoleonského originálu) a louka zahaluje dým, všem třem generálním ředitelů se rozezvonily telefony a oni nervozně přijímají informaci o výbuch přetížené továrny. 

A noční hra je tady .

V továrně ( část lesa) jsou zranění lidé a hoří zde lokální požáry. Děti ( mimo Téček) ihned po posádkách odchází na záchranné práce. Nejmenší svítí, prostřední děti pomocí injekčních stříkaček hasí požáry, starší poskytují první pomoc cca 50 osobám a vyvádějí je z továrny. Hra je rychlá velmi věrohodná , obvazování a poskytování pomoci musí být věrohodné a účinné, po cca 25 minutách jsou všichni zaměstnanci zachráněni a hra končí.

Následuje večerka spokojené chrupkání...

Na Hlášky vám dám novinky

Hlavas

 

 

Den pátý - středa 17.7.

Dobré svěží a příjemné ráno, tady je zpravodaj z Dračí Skály. Právě pode mnou v jídelně cinkají hrnky jak služební oiddíl č. 6 - Menšiny připravují snídani pro mladší tábor. Na tu nás sezve táborový zvon, který kluci rozezní přesně v 7:30, V 8:00 je potom vystřídá druhá směna - starší tábor a mezičas je určen na úklid chatek. Pomo v 8:30 se sejdeme u planety Artemis abychom prožili dobrožství při průzkumu, program , který bude následovat bude oddílový. Stejně jako včera kdy Dragoni objevují a zachraňují další zvířátka z planety - jejich etapová hra, Haribokačeři zkoumají nalezené ruiny a nachází tajemný deník, nyní je čas jej luštit, třeba něco přinese..., Žížaly se na svých cestách nečekaně utkává s vesmírným pirátem, Raptoři také pokračují v oddílové etapovce - výcvikem mariňáků a hlavně pokémonů, kteří se staly součástí kluků. Petrušky hrají Vesmírnou poštu ( to by se mohla Česká pošta od holek učit...), Menšiny kolonizují menší planetky v blízkosti Artemis, Na políčku a Betonovi miláčci hrají larpové luky na nástupišti - šípy mají molitanové bakulové hroty a každý účastnák musí požívat ochranné brýle, T-čko řádí v programu Teroristé kontra policie.

Následuje polední klid a pokračování na planetě Artemis. Současně probíhá také zkouška prvních specialistů a úspěšně prochází první Zálesačka a také první důlní inženýr ( z 2 oddílu). Zkouška stojí děti 5 centů. Na zálesáka je nutná znalost stop zvířat a ptáků , na důlního inženýra znalost polodrahokamů. Samozřejmě podle věku připouštíme možnost a míru chyb. Specialisté v posádkách zvýhodní svůj tým na mapě ale i v celotáborových hrách. Zítra začne zkouška ještě inženýrů kostruktérů, kteří budou tvořit vesmírné lodě  zkouška i následná stavba lodě - viz česká desková hra Galaxy tracker. Odpoledne po jugorto-musli-džemové svačince jdeme na celotáborovou hru dřevorubci na Artemis. Potřebujeme totiž velké množství výdřevy na zajištění dolů a štol. Dřeva však na této planetě mnoho a korporace se hold musí o vhodné dřevo poprat. Je to již třetí bojovka a tak měníme systém boje z ocáskovky na fáborky na ruce, které si soupeři strhávají. Za 10 stržených fáborků obdrží korporace těžební vybavení - vestu a časovač a pod ochranou vlstní korporace se dřevorubec drží jednu minutut žádaného stromu, přičemž je téměř bezbranný ( proto ta ochrana) proti cizímu útoku. Pokud tedy vydrží minutu, je strom označen barevnou páskoukorporace a současně se stává základnou pro dělové koule. Ty tvoří malošci - celý první a druhý oddíl, kteří jsou označeni šátkem na hlavě. Tito malošci jsou metlou velkých protože když vyběhnou od stromu s voláním hutututu tak zásahem prvního cíle - tento vyřadí. Musí jim však stačit dech.

Hra je dynamická , rychlá,  armády barevně otrikovaných  dětí se přelévají z místa na místo a z počátku to vypadá na veliké vítězství žlutých, kteří sice nakonec vítězí v získaných životech, ale taktika zabírání stromů dál od bojiště se vyplatila modrým, kteří získali nejvíce stromů - 22, po nich zelení - 18 a nakonec tedy žlutí - jen 13.

Rád bych upozornil na odkaz Hlášky z klubovny... - které naleznete pod odkazem 2. turnus, kde jsou necenzurované přežblepty, které vyvolaly vlnu smíchu většinou nás dospěláků - Hlášky průběžně doplňuji.

Děkuji Vám rodičům za hlasování o nej továrnu, nakonec se nejvíce líbila továrna zelených-černých, následovaná modro-černou a modro-bílou. Nejméně hlasů jsme registrovali u žluto bílých, žluto.červených  a zeleno červených.

Večer je opět ve znamení klidnějšího zaměstnání po oddílech, kdy Dragoni si připravují program na oheň - oddíl baví tábor a pak si připravují nocování na hradě, Holky ještě čeká noční hra - záchrana Temných draků, Haribokačeři budují u potoka Aquadukty, Žížaly se setkávají s mimozemskou civilizací , se kterou se pokouší domluvit, Raptoři objevují staré svitky a snaží se rozluštit tajné zprávy předků, Petrušky hrají slovní bitvy, Menšiny dohrávají dopolední kolonizace planetek, Na políčku se vydávají vlakem do Vladivostoku a to víte co se všechno během tak strašně dlouhé cesty může přihodit, Betonovi miláčci šifrují. Téčko se mění v sochaře a současně v sochařský materiál a tvořá sousoší lásky.

Tyak a já utíkám na program dnes dopoledne se těšíme na velkou hru v podání T-ček pro oddíly 1-4 !

Jinak vše funguje, dnes je hezky, včera nám sprchlo během poledního klidu, ale jen drobně a program to nenarušilo. Marodka je prázdná, drobné bolístky řešíme.

Hlavas

 

Den čtvrtý - úterý 16.7.

Celé úterý je teplý den, opouští nás Rudá Soňa s pohmožděným kotníkem a jeden hoch s nutností servisu rovnátek ( ten se bude druhý den vracet).

Opět - právě probíhá rozcvička, část dětí je v bazénu, ostatní cvičí, kluci do půl těla, jen v trenýrkách, 3 a 4 oddíl spali na hradě...

Dopolední program tradičně začíná expanzí na planetě Artemis, kde se barvy našich posádek ze severního pólu pomalu rozlévají směrem k rovníku. Posádky se také krmí a zatím se daří nalovit dostatek potravin ( zatím se moc netěží ale loví). Dopolední program je Oddílový - oddíly většinou pokračují v oddílových etapových hrách, které motivačně podporují celotáborovou hru: Dragoni hledají a zkoumají krmivo pro zvířátka, Haribokačeři hledají zašlé časy ve vykopávkách a nachází kostru Tyranosaura, Žížaly se dostaly pod útok robotů, Raptoři, kterým se z nalezených vajec vyklubali Pokémoni a od té doby si je nosí na krku , se rozhodují postavit jim na nové planetě základnu, Petrušky objevují v poušti osadu Fremenů, Menšiny jdou na císařské slavnosti a pro potěšení jeho výsosti bojují v bojových jamách. Na Políčku jedou podivný cyklozávod Vavrdův memoriál ( jezdec nic neovládá, ruce má rozpaženy a v každé ruce má ještě pastičku na myši, kolo tlačí řídí a zajišťuje stabilitu servisní tým), Betonovi miláčci staví vlastní vesmírný křižník - desková hra Galaxy tracker, T-čko se ocitá na pustém ostrově - budování nové komunity.

Odpoledne máme celotáborové a my se budeme snažit postavit velikou Gigatovárnu na zpracování nalezených surovin. Máme na území v kruhu 6 dolů a kolem pojíždí 2 těžební vlaky. Do dolů se můžete dostat jen vlakem nebo za pomoci malých stíhaček ( děti 1-4 oddíl), které unesou dva cestující. V dolech je důlní mistr, dospělák, který co 2 minuty zastaví boje ( ocáskové) a předá vyrubaný materiál té posádce, která má v´dole největší zastoupení. Můžete tak získat provázek, nálepky, papíry, špejle, gumičky... Cílem je z tohoto materiálu postravit továrnu. Nejmenší děti - 1 a 2 mají vlastní důl, kam se nemohou větší děti dostat a naopak mohou získat náhodnou surovinu.

Děkuji, že jste se zapojili do hlasování na FB, kam jsme umístili zaslepené fotografie jednotlivých továren. Hodnotí se krása - hodnotí rodiče na FB, výška a pevnost ( nosnost) Všechny stavby unesly minimálně 10 pivních tácků, pak jsme pokročili na zátěž kameny. Máme malý, střední a velký. Řada staveb unesla střední kámen, ale pod velkým se zhroutily všechny.

Večer Dragoni zachraňují želví životy, Haribokačeři oživují svého dinosaura a hledají mu potravu, Žížaly a Raptoři společně hodují na královské hostině a pak jsou pozvání a jdou nocovat na hrad,  Petrušky a Menšiny hrají Zelenou kartu, Na políčku v jetelíčku se snaží naučit šifry a šifrovat, Betonovi miláčci si připravují program na oheň kdy oddíl baví tábor, T-čko má kecací činnost a diskutuje o právech "10 zákonů".

Za zpravodajství na Dračí Skále

Hlavas

 

Den třetí - pondělí 15.7.

Zprávy z povrchu planety Artemis

Dobré ráno hlásí se vám zpravodajství z těžební planety Artemis!

Budíček i ropzcvička probíhají perfektně, všichni vstávají včas a s úsměvem. Někteří doikonce chodí ráno do bazénu. Ten napájí horský pramen , takže můžete tušit, že perfektně osvěží. No ne že by to bylo jen o vůli dětí - každý totiž dostane kartičku od Luby, a ten se na ni každý den podepíše. Děti potom dostávají za první podpis cent, za druhý dva, za třetí tři...

No a jak koukám dnes ráno, v bazéně je polovina tábora...

Ráno po snídani se vyloďujeme na Artemis - znáte to "je to malý krok člověka ale velký lidstva..." v prvním tahu si posádky jednotlivých lodí zabraly svá území na severním pólu planety. každá barva ( korporace) totiž přilétá na 3 plavidlech a tím máme celkem 9 posádek, od každé barvy tři.

Dopoledne máme oddílové - ještě vám prozradím názvy oddílů - nijak js,me je nekorigovali, pouze jsme vetovali nějaké příliš vulgární ( kluci...) a tak 1-Dragoni, 2-Haribokačeři, 3-Žížaly, 4-Raptoři, 5-Petrušky,6-Menšiny ze zahrádky, 7-Na políčku v jetelíčku, 8-Betonovi miláčci a T- je zatím stále T-čko.

Dragoni - hrají vesmírná kamikadze a zachraňují zvířátka, doufám, že mezi nimi nebude nějaké no znáte to Ripleyová...Haribokačeři se rýpají klackami v zemi - oblíbená hra Špačci, Žížaly - jdou na průzkum po planetě a hledají co se na Artemis všechno nachází, Raptoři se učí tábornickým dovednostem - práce s nožem, řezání a štípaní dřeva - práce se sekyrou a pilou , rozdělávání ohně( víte že se kluci téměř štítí zápalek a bojí se škrtnout...?) 5 .oddíl - Petrušky jdou do galerie moderních umění, jenže tu někdo vyloupil a a by nepadlo podezření na Petrušky, samy musí galerii vybavit svými díly, Menšiny ze zahrádky si řekly že by mohly přijít k většímu zisku a číhají na zásobovací lodě korporací, Na políčku v jetelíčku a Betonovi miláčci rozjíždí společnou etapovku oddílu - "Vězni na misi" během které se z odsouzených vězňů stává komando, které má řešit různé zapeklité úkoly v projektu Prometheus. Na to je potřeba se pořádně připravit - v první fázi - Zdravovědné přípravy. ( každý člen získává svoji historii - kdo je, jakou má kvalifikaci, vlastnosti, psychologii osobnosti...)

Po obědě nás čekají další kroky a rozpínání se na planetě. Každá posádka objevuje nové území.

Tady udělám malou zastávku - každý člen posádky musí samozřejmě jíst. Posádka se během tahu rozhoduje kam kterého člena pošle - planeta obsahuje totiž velké zásobu speciálního kovu na stavbu vesmírných plavidel Titanitu, naleziště kosmického a jiného paliva - Nitroglycerinu a také nevelké množství podivného prvku schopného řídit, tvořit elektronické řídící a ovládací systémy - Eridia. Na povrchu planety jsme zjistili i výskyt podivných savců - podobných veverkám, tedy hlady neumřeme. 

Posádka má jasný počet členů, kterým pomáhají ještě malí, žoldáčtí kosmonauti. Tento počet si posádka rozdělí a na každý tah hry určí určitý počet na získání potravin - lov veverek - počet lovců = počet kostek součet hodů se podělí 2 a tolik veverek lovci ulovili, dále posádka může vyslat průzkumníky - do nových oblastí, které do konce hry budou náležet posádce se vším co na oblasti nalezne, pokud na území budou doly, naleziště či zřídla Titatnitu, Nitroglycerinu nebo Eridia, může z posádky vyčlenít astronauty - horníky, ti mohou těžit suroviny - Titanit - počet horníků = počet kostek součet hodu se dělí 4, u Nitroglycerinu se dělí 5 a u Eridia číslem 6.

Tak daleko ale ještě nejsme, zatím se nám podařilo pouze nalézt několik dolů, vraků kosmických plavidel, které posádky ihned prodaly Sběrným surovinám, sem tam nějakou chatrč, ze které se přežívají kosmonaut přidal s radostí k posádce.

No, na každý den každý člen posádky ( i malí kosmonauti) spotřebují jednu dávku jídla ( 1 veverku - to je malá dřevěná figurka, kterých Mýval sehnal celou bednu tak proč je nevyužít...?), tu si ale musí ohřát - takže na 10 veverek je potřeba 1 otýpka dříví ( klestí) , které si děti mohou chystat v přestáckách mezi hrami v lese. Pokud by děti nakrmili všechny členy , nejhladovější členové ( malí kosmonauti) posádku natrvalo opouští a posádka by tak přišla o pracovní a těžební sílu.

Za chvíli bude další den na planetě Artemis , jsem zvědav jak si posádky rozdělí své členy k práci.

Touto formou také děkuji paní Valentové za sponzoring formou kusů kůže na rukodělné činnosti, děkuji také těm , kteří jste nám tady nechali parádní věci do cen pro děti - pastelky, bločky, míčky apod. Toto nám vždy hodně pomůže...

Odpoledne se Dragoni učí šifrovat a pilují si tak zejména Morseovu abecedu, Haribokačeři se mění v mechaniky a opravují kosmickou loď poškozenou piráty, Žížaly a Raptoři se nějak nepohodli a přestože je planeta Artemis poměrně velká, každý ji chce pro sebe, což jak říká Pavel Dobeš v písničce Hruška - "lze vyřešit jedině bojem..." Petrušky byly záváty na Artemidě do pouště, kterou se snaží pochopit, poznat, a vyváznout z ní, Menšiny se snaží infiltrovat mezi vesmírné bandity a rozložit je zevnitř ( anebo si přijít k vyšším ziskům...?), Na políčku hrají v lese špačky, Betonovi miláčci hledají a likvidují staré harvestory na Artemidě, Téčko si uzurpuje doktorský personál k nauce o 1. pomoci.

No a protože jsme tady již nějakou dobu, podařilo se přistát, tak je potřeba to pořádně oslavit! Poslouchej , jak z hangáru temná bonga zní, něco tu kolem zavoní... Ne, nepřijeli Kabáti ale máme zmítačku!! Voní tu všechny možné parfémy, někteří jedinci háží patkami, některá děvčata přemalovala obličeje, že jsem je nepoznal, ale zmítačka je super!

Po ukončení zmítačky čeká ještě Žížaly noční hra, hlídají Na políčku a my jdeme na poradu. Zítra musíme postavit Giga továrny na zpracování vytěžených surovin...

Z Artemidy Hlavas

 

 

Den druhý - neděle 14.7.

Hlásí se vám zpravodajství z tábora na Dračí Skále!

Právě je pondělí a zvoní se na snídani a já se pokusím vám přenést co nejvíce událostí ze včerejšího dne.

Nedělní ráno po budíčku pokračovalo poměrně ospalou rozcvičkou, kdy řada dětí se pomalu klubala z chatek a mnozí si spletli teplou a pohodlnou planetu s mrazivým a nehostinným místem. Tak zítra všichni včas a jen v tričkách a kraťasech. ( samozřejmě podle počasí). Po snídaní začíná dopolední program, po oddílech, kdy většina oddílů startuje svoje etapové hry , které připravili oddíloví vedoucí - 1. oddíl - etapová hra - "Základna banditů", 2. oddíl hraje hry ze zvířecí říše, 3 oddíl hjledá sami sebe, 4 je v lese buduje golfové hřiště a hraje golf, 5 hraje špačky, také v lese, 6 zahajuje také etaspovou hru, vede korporátní války a staví vesmírné koráby, 7 a 8 nejprve čistí bazén a náhon, potom čelí laserovým paprskům, Téčko je cerlé spojeno v jeden veliký oddíl se třemi vedoucími ( malý tábor v táboře), zahajuje svoji velkou etapovku první hrou "Zakázka na špinavou práci" a nyní probíhá výcvik specialistů.

Odpoledne nás konečně vítá planeta Artemis. K přistání jsme vybrali její severní pól. Nicméně o ovládnutí planety usilují 3 korporace - přesně podle našich barev - viz včerejší deníček - a tak se na těsném místě přistání hašteří a tlačí což přerostlo v konflikt korporací. První velká bojovka je členěna pro starší a mladší. Starší členové korporací to mají jednodušší - jednoduchá akční bojovka o ocásky. (Ocásek je zauzlovaný kousek - 20 cm látky umístěný vzadu za pas. Cílem je strhnout jej soupeři a tím získat jeho život.) Malí se mohou rozhodnout - buď se zařadí do akčních aktivit starších , nebo přijímají tzv výzvy - zde malí soupeří a získávají body pro svoji korporaci, výzvy jsou různé - vytláčení se v malé aréně, soutěž kdo postaví na čas více kamenů na sebe, kdo se udrží déle jako medvě na stromě, kdo udrží ruce déle rozpaženy, kdo trefí míčkem strom a řada dalších.

Nejlépe se dnes na planetě Artemis umístili žlutí  - korporace Arion,  následováni modrými Bjorny a před zelenými Spacetex. Další den se již začneme rozhlížet po planetě.

Večerní program je oddílový - 1.  oddíl potkává na planetě Artemis příšerky, 2. oddíl absolvuje výcvik Průzkumníků, 3. oddíl hraje etapovou část formou gamebooku a pohybuje se ve vesmíru v blízkosti planety Artemis, 4 se vydává jako průzkumný výsdkový oddíl po nejbližším okolí planety Artemis a objevuje jakési vejce(!!!). Snad to nedopadne jako u 1. běhu , kde se z toho vyklubalo...ale fuj!! Nepředjímejme... 5 oddíl se mění v detektivní stanici a řeší trestné činy 6. oddíl se přeměňuje na mariňáky a absolvuje výcvik, 7 oddíl sní ve fantaziích "Sny a přání", 8 oddíl hraje golf ( ten v lese za pomocí klacků...), T-čko získává první "špinavou práci" s úkolem hledání planet na jejichž provoz nyní ony 3 nejsilnější korporace pro aktivitu na Artemis nemá dostatek sil. Proč se nepokusit jim zaškodit...

Celý den byl příjemně teplý, nepršelo, marodka je prázdná , všechno funguje - jen jsme museli oprativně vyměnit sporák, který na konci 1.turnusu začal zlobit a některé plotny přestaly topit. Alo povedlo se, doufám že náhrada bude správně fungovat. Večer má službu oddíl 8 a kluci si zapalují připravené soušky dokonce křesadlem - velká pochvala pro kluky i oddíláka.

Den první-sobota 13.7.

Tak je nyní chvíle klidu na to abych vám podal první zprávu, že jsme dobře dojeli, mraky nás nijak nesvlažily deštěm a nyní odpočíváme po obědě. Tedy ne my dospěláci, ale děti. Autobusy dojely na čas a byly přivítány táborníky 1. běhu, kteří již na kufrech a bagážích trpělivě čekali. My jsme se ihned rozdělili do oddílů, zabydleli se, určili službu v jídelně a seznámili se s táborem. Jen co autobusy odjely jakoby někdo zapnul spínač, vyšlo slunce a udělalo se hezky. 

Další zprávy čekejte ještě dnes večer.

Hlavas

Dobré ráno, je neděle ráno a nyní doplníme informace z prvního dne.

Odpolední program je oddílový a oddíly hrají hry s jasným cílem: seznámit se vzájemně mezi sebou a udělat nějaký klíč k rozdělení barevných triček. Letos se bude tábor dělit nejen na oddíly - kde máme 4 oddíly dětí - kluků do 15 let a 4 oddíly dívek do 15 let a potom i 3 oddíly T-ček teenagerů nad 15 let. Navíc děti v každém oddíle dostanou tričko jedné ze 3 barev - žlutá, zelená, modrá. V dalších dnech toto budou barvy jednotlivých obchodních korporací, které expandují do vesmíru s cílem získat planety pod své řízení...

Večer - po večeří, je krátce program po oddílech - do cca 20 hodiny a pak se již scházíme v hangáru, na sněmu kde nás postupně oslovují  generální ředitelé korporací - žlutých Arion, modrých Bjorn a zelených Spacetex ( Kuba,Luba a Blonďák), kteří nás seznamují se svými vizemi do budoucna. Protože se píše rok 2864 umíme již cestovat po vesmíru a nyní stojíme před možností ovládnout planetu Artemis. Tato planeta v sobě skrývá velké zásoby Titanitu ( kov) Nitroglycerinu (energie do spalovacích motorů a vesmírných děl a také Iridia - inteligentního prvku se schopností řízení elektronických systémů. 

Sněm je vlastně velká šou v rukou uvedených protagonistů a moderátora Ondry, pokusíme se vám dát kousek videa na FB.

Na úvodní straně těchto stránek máte odkaz na FB, kde budeme fungovat paralelně - i zde naleznete fotky a texty z tohoto turnusu. Záznam ze sněmu na konci tábora uložíme na některé úložiště a vám pošleme přístupy.

Po skončení sněmu se děti vydávají na průzkum tábora a získat poslední možné zásoby či zdroje před vyloděním na Artemnisu. Mají možnost získat nějaké drobné peníze ( letos jedem na dolary a centy- - není to americká měna ale naše, kde 10 centů je jeden dolar) dále dřevěné veverky ( toto je pro nás symbol potravin pro kosmonauty na celou dobu tábora a každý musí mít alespoň jednu veverku na den). Nakonec je možné ještě nalét figurku kosmonauta žoldáka, který bude svému nálezci na planetě Artemis pomáhat.

Večer po večerce se tým dospěláků schází a vlastně bude scházet večer co večer aby se připravil program na další den a celkově všechno klapalo jako namazaný stroj. Nyní to bylo trochu delší, protože probírá nastavení všech režimů - zdravotnictví, odpady, sprchy, noční hlídky a spousta dalších témat, ke kterým se vrátíme jen když něco bude skřípat.

V noci, kdy už všichni spíme se spouští prudký déšť, který pěkně vyčistil vzduch.

Vše je v pořádku, marodka je správná, hlídá Téčko.

Z Dračí Skály - a před přistáním na planetě Artemis - Hlavas 

 


Diskuzní fórum není k akci založeno.