deníček událostí na turnuse

Den 13. a 14. Tradiční zakončovací programy čtvrtek a pátek

 

13 den dopoledne si oddíly zrealizovaly své poslední celé programy, již Vám je nebudu rozepisovat. Odpoledne se překlápí rovnováha sil a realizuje se tzv. 2 hodinovka naruby = z dětí se stávají vedoucí a z vedoucích děti. Následovaly chvíle bláznivého řádění i krocení „vzpurných 2hodinových dětí“. Místy byly vidět moc hezky připravené programy , které si opravdové děti připravily pro opravdové dospělé. Večer už dospělákům značně tekly nervy, protože nastal čas na poslední soud. Perfektně se soudu zhostila děvčata z Drakoviny a formou poroty před nebeskou branou si postupně předvolala všechny dospěláky na táboře. Byl jim vyměřen trest v podobě scénky a následně tak byl pobaven celý tábor.
14. den napíšu už dopředu, protože se jedná o tradiční průběh a protože nám vrcholí úklid a debordelizace celého dračoskalského prostoru. Už se k deníčku nedostanu. Ráno jsme vyrazili s celým táborem k mohyle neznámého plyšáka u čarostromu, kde tradičně nováčci přikládají své kameny ke kamenům dlouholetých ostřílených táborníků. Každý nováček je přivítán, získává vlastní pas, do kterého lze získávat razítka turnusů a poté se oddíly rozchází na úklid rajónů v lese a zpětnou vazbu s oddílem. Odpoledne spouštíme Jarmark, kde konečně lze utratit pracně získávané táborové peníze – smrky. K vidění byla hospoda opékané buřtíkové ježky, stánky s drobnostmi a nejrůznějším zbožím – Dosti hojně obohaceno smponzorskými dárkovými předměty Vás rodičů – čím děkuji), Malovací salónek, kasíno, oddávání táborových svateb, ražba pamětních mincí apod. Završeno bylo dražbou oddíláckých speciálních předmětů jako např. Vikingský prsten zástupce tobiho, rodové vlajky, sady akčních karet ze strategické mapy, poukaz na ploužák od praktikantky a další. Večer spouštíme rozlučkovou zmítačku. Po večerce zveme dospěláky na „Poslední večeři“ kterou si pro nás špičkově připravila naše excelentní kuchyně.

 

Sobota ráno bude velmi hektická. Cílem je sbalit všechny VLASTNÍ věci, nic nezapomenout, uklidit po sobě, obejmout kamarády, uronit pár nostalgických slz, nezbláznit se z úklidu, ještě jednou projít chatky, zda se nic nezapomnělo, rozdat zdravotní dokumentace a léky, naskládat děti do autobusů, žádné dítko nezapomenout na záchodě, Ozvat se VÁM rodičům na Facebookové stránky, že jsou autobusy na cestě a jaký bude přibližný čas dojezdu, bezpečně dorazit do HK na parkoviště u Orlice parku, neusnout na parkovišti, odjet domů, spustit pračku a na dva dny usnout.

Prosím, buďte připraveni vyzvednout si svá dítka v sobotu 24.8. 2024 na parkovišti u Orliceparku v HK. Předpokládaný příjezd autobusů je kolem 12.h polední. O případných změnách budeme informovat na FB stránkách https://www.facebook.com/groups/5308196832608269?locale=cs_CZ

 

Také se pokusíme co nejrychleji dáti k dispozici přístup na sdílený disk se všemi fotkami a videi z turnusu. (opět bude odkaz na FB)

 

 

Tímto mi dovolte vyjádřit obrovské poděkování VÁM, rodičům, přátelům, sponzorům, čtenářům, fandům Dračí Skály. Děkujeme za přízeň, za důvěru, za to, že formou našich táborů chcete dětem dopřávat takový zážitek. Omlouváme se, že Vám děti vrátíme unavené, špinavé, možná vykřičené, možná zaláskované, možná odřené. To vše k táborům patří a doufám, že vždy patřit bude.

Jménem všech oddíláků, praktikantů, kuchyně i podpůrného personálu, děkujeme za reakce a slova chvály.

 

SKAL

 

Honza Nečas - hl. Vedoucí 4. turnusu 2024, který bude brzy minulostí

 

12. den, závěr motivačky, středa 21.8.

 

Máme závěrečný den co se týče příběhu. Dopoledne začínáme tahem, sledujeme vývoj na mapě, vyhlašujeme diplomatické jednání za soumraku uprostřed bitevního pole.

Dopoledne i odpoledne oddílové:

1 Dračí Bohyně dopoledne pečovaly o mladé králíčky, chránily je před vlky. Odpoledne bitva o loď s Dračími vlkodlaky

2Dračí Vlkodlaci se dopoledne ještě vloupávali do musea střeženého lasery a získávali nystický artefakt.

3. Tequila sombrero grande hráli angry birds + drobné hry od téčkaře. Odpoledne si holky odpočaly u klidového malování kamenů a dalšími aktivitami s barvičkami.

4 Správná volba dopoledne řádila na louce s drobnými hrami od téčkařky, odpoledne úniková hra a po úniku oblíbená odpočinkovka hledání orlů.

5. Rizzlerky dopoledne vyrazily přes hrozbu deště dále do lesa na drobnější hry. Odpoledne odpočinkovější souboj o čokoládu a spontánní minizmítačka.

6.Honzův historický klubík si dal téčkařův program – vylodění v Normandii.Odpoledne postapokalyptické dobývání Hradce Králové – program praktikanta Dana.

7. Drakovina dopoledne připravuje poslední soud, odpoledne odhalování krimipříběhů na místech činu. + poslední detaily na poslední soud.

Téčko 12 apoštolů dopoledne měl téčkaře na stínování a ospoldne legračně argumentační pohádkový soud.

 

Večer nastupujeme na jednání mezi Vikingy a Anglosasy. Dochází k napjaté výměně názorů vprostřed louky. Anglosasové mají lepší vyjednávací pozici, neb se jim zdařil manévr s protiútokem na poslední bojovce. Na druhou stranu vikingové stále disponují značnou silou na mapě, takže nelze očekávat úplně vyklizení pozic. K Vikingům se zároveň dostává zpráva o skonu jejich Velkokrále Kandogara, který zůstal ve Skandinávii. Výsledkem jednání byla shoda obou stran, že hranice mezi křestany a seveřany se stává platnou a obě strany získávají plnou autonomii a suverenitu. Nové vikingské území jest pojmenováno jako „DANELAW“. Obě strany otevřou obchodní cesty novým sousedům. Křesťané jsou sezváni na královskou svatbu, hostinu a tancovačku. Vikingové plují do skandinávie uctít velkokrále pohřební hranicí a je zvolen nový velkokrál Ragnar Bjornson. Vikingové se rozdělují. Modří jsou rozesláni do celého světa, aby roznesli co nejdále od sebe runy věznící Lokiho. Rudex a Troensborn, tak dlouho znepřátelené rody, společně vyrazily směr západní moře. Po objevení pevniny a vylodění je potkal první kontakt se zcela neznámou kulturou.

Po posledních loučících a děkovných slovech rozpoštíme nadobro rody, vybíráme trička, začínáme prát, scházíme se těsně před večerkou i s táborníky u loučí, nostalgický se zpívá, tečou slzy nostalgie a dojetí. Tímto jest příběh Danelaw minulostí. V následujících dnech se již motivačky nedotkneme. Bylo to perfektní! 

Skal

Honza

 

11. den poslední velká rodovka a poslední bojová CTH. Úterý 20.8.

 

Tahy na mapě vrcholí, poslední přesuny, manévry a boje. Vyrážíme dopoledne po jednotlivých rodech na poslední příběhové aktivity. Pro představu, Vangur porazil přízračná vojska a přihlásil se kompletně ke křesťanství – proběhl i křest ve vodě. Cornwall se očistil od neblahé minulosti svých předků, zlomil prokletí svého šíleného vévody a zažehnal tak občanskou válku na jihu Anglie. K Vanguru a Cornwall přichází HollySins, kteří na své poslední výpravě nalezli meč Excalibur, objevili Artušova dědice a společně se žlutými a zelenými vyhlásili na odpoledne agresivní manévr, kdy vyrazí do protiútoku proti pohanům. Pohané na druhé straně, Troensborn, Bjorn a Rudex taktéž přešel od bojů ve vlastních řadách ke společným krokům a připravují se na defenzívu odpolední bojovky. Zároveň se vypořádávají s následky Lokiho řádění v myslích vůdců rodů a opět zahání zrádného boha do ústraní. Rudex definitivně přijímá severskou mytologii.

 

Odpoledne propuká boj dvou aliancí proti sobě. Bojiště jest po celém lese a klíčové místa jsou od sebe mnohdy dosti vzdálená. Alinance obránců (Troensborn, Bjorn a Rudex začíná hru s plně obsazeným lesem – všechny klíčová místa patří Vikingům a získávají vítězné body za každou minutu držení důležitých stromů. Znamená to, že vikingské síly jsou rozdělené k bránění velkého prostoru. Anglosasové vysílají celou armádu z jediného místa a strategicky dobývají a přesouvají se k dalším stanovištím. Vikingové se snaží reagovat. Celá hra je podpořena vysílačkami na obou stranách. Taktéž má každá strana jediného generála, stojícího mimo bojiště a vydávajícího operativní rozkazy jednotlivým skupinám dětí. Hra byla do posledního okamžiku nejistá. Nakonec však body promluvily ve prospěch Anglosasů (něco přes 800 bodů, zatímco Vikingové ubránili něco přes 700).

 

Večer

1. Dračí bohyně nácvik nočních bojů na hradním nádvoří

2 Dračí vlkodlaci zachránili celý svět, protože získali a složili Lughovo kopí, porazili hrozbu Fomor a tím ukončují svou etapovou hru.

3 Tequila sombero grande Stínovací program s využitím Téčkaře Maxe na motivy hra Clash Royale. Poté sochy.

4.Správná volba si balí saky paky a vyráží přespat do lesa

5. Rizzlerky hrály míčoviny v lese, načež se sesedly k příjemné povídací atomšce.

6. a 7. Frčí na přespání do lesa.

Tčko 12 apoštolů si půjčuji přímo já (Tobi, který jim oddílákuje po nemocném Angelovi měl se svou kapelou dlouho domluvený koncert). V plánu byly meditační párové příjemné rozjímací aktivity, leč jsme se zasekli u povídání o motivačkách, metodice větších i menších programů, hodnocení jednotlivých rodů apod. Aby však nebylo téčko ochuzeno o večerní program, vyrážíme na oblíbený vyžádáný program po poradě na „Hvězdáře“ (spacáky, karošky, hvězdy, hezká hudba, předčítání Malého prince a učení se některých souhvězdí = krásně nabíjející program). Nebylo s podivem, že leckdo při tom hlasitě projevoval celkovou únavu.

Tábor se nám blíží k závěru a já si dovolím s předstihem začít informovat o příjezdu. Prosím počítejte s příjezdem dětí v sobotu cca kolem 12.h na parkoviště u Orliceparku v HK stejně jako byl odjezd na tábor.

 

Také za celou klubovnu děkujeme za příležitostná pochvalná slova, které k nám doputují přes dračí poštu. Velmi si toho vážíme a oddíláci toto potřebují.

Skal

Honza

 

10. den Celý oddílový 19.8. pondělí

 

Pondělní ráno nás zastihuje s mírným ochlazením, tučňáků dosti ubylo a striktně nakazujeme přiobléct dlouhé nohavice a dlouhý rukáv.

Tah nám chystá mnohá překvapení a dokonce i mezi dospěláky na klubovně mnohdy tečou nervy a bouchají emoce. Je to známka velkého zapálení a významu strategické mapy pro motivaci a morálku rodu. Zajímavé situace na mapě: Vévoda Cornwallu (zelených, vedoucí Adri) se zdá být posednut šílenstvím, prohlašuje celou barvu za vzbouřence, napadá dosavadní spojence z Vanguru, plýtvá speciální rodovou schopnost Mobilizaci, uzurpuje si několik správcovských klíčů (přehledových karet měst a osad, ve kterých si rod značí postavené budovy a jejichž předložení v závěru tahu dává rodu příjem peněz a akčních karet). Rod Vangur, který v neděli při průzkumu lesa Avalonu, ukradl truhlici s pokladem rytíře Mordreda. Ukazuje se, že Mordred měl vazby na temné síly a jeho poklad taktéž. Vangur, jehož bojová i ekonomická situace na mapě nebyla vůbec špatná se rázem dostává do defenzivy od přízračných armád, které se vyrojily z Avalonu a postupně tlačí Vangur do úzkých. Rudex na severu Anglie, ekonomicky nejsilnější rod, který využil slabých chvil svých sousedů, výrazně zatlačil Vikingský Troensborn do obrany. Protože ale motivují a odklání se od původního křesťanství, prostý lid se bouří, žádá Vatikán o vyhlášení křížové výpravy proti Rudexu. Rudex ztrácí vlastní město Carlisle a chudáci vzbouřenci doufají, že přijdou křížáci z Vatikánu dříve než odplata rodu Rudex. Slabší Holy Sins rozmísťuje na svém územím řadu zátarasů a pastí, které brzdí a znesnadňuje postup mnohem větších spojených sil Rudexu a Bjornu, směřujících proti Holy Sinským.

 

1. Dračí Bohyně dopo Minigolf s 4., odpoledne stopování poblouzněného oddíláka Pepy a pak očistný rituál s čarodějnicí, večer gymnastika na louce.

2. Dračí vlkodlaci dopoledne farmaří, chystají zásoby na odpolední výpravu. Odpoledne vyrazili k ochránci Naudova štítu, který měl u sebe další část Lughova kopí. Přisli však pozdě a zjišťují, že kopí bylo ukradeno temným Fomorem, s nímž se utkají další den. Večer vaří čaj z čarovných bylin.

3. Tequila sombrero grande se jako Valkýry nechaly vézt přes Mlžné moře. Na ostrově se musely poprat s démonským prokletím různé kombinace hendykepů, které mezi sebou měly.Nakonec se dostaly k majáku a porazili démona, jehož zbraň pomůže v rozhodujícím boji.

4.Správná volba Minigolf s 1. holčičky se staraly o estetiku, zatímco kluci o funkčnost. Odpo čelovka, večer piškvorky.

5. Rizzlerky se zamaskovaly a plížili se ke kamarádovi Alexovi. Odpoledne prohledaly Alexův pokoj a podle indícií se vydaly na oblíbené místo s rozbitým foťákem – Detektivní hra. Večer kriminální případy.

6.Honzův historický klubík Dopoledne se 7. a Téčkem, Odpoledne se 7., večer dračák

7.dopoledne bitva o nadvládu aristokratického města se 6 a T. Odpoledne plavba vesmírem, úkolovka a vyšetřovačka s prvky oblíbené předlohy Among Us se 6. Večer příprava na poslední soud.

T – 12 apoštolů, dopo s 6 a 7. Odpo přestřelka s luky a večer Téčko úplně odpadlo, že jsme je i museli budit na rodové noční hry.

Po odpoledním nástupu dochází k 2. leteckému dni - táborníci dotyčných chatek měli tři dny extrémní bordel bez známky zlepšení, takže většina rozbordelených věcí letí exeturory ven. Obyvatelé chatky tak budou mít ideální výchozí pozici pro úklid. Snad.

Pro rody Vangur, Bjorn, Rudex a Cornwall proběhly scénické tajemné noční hry (dohra Avalonské gamebookové cth)

Po poradě dospěláků se ještě vrháme na koordinaci posledních rodových programů a příběhových linek. Trošku se nám některé linky rozvětvily a dá to hodně koordinace. Já dopisuji deníček v 0:10 a dospěláci ještě ladí dílčí závěry. V úterý nás čeká poslední velký rodový program a závěrečná CTH bojovka odpoledne.

Skal

Honza

9. den , Veliký CTH Gamebook a slavností oheň s oddílovými scénkami. 18.8. Neděle

 

Nedělní ráno máme tradičně slunečné, předpověď počasí hrozí na poledne deštěm. To se však nesplnilo a kromě zamračených poledních mraků nás v průběhu dne žádný déšť nechytil.

Tah na mapě máme pouze rannní.

 

Dopoledne oddílové:

 

1 Dračí Bohyně – Pátrání a zaznamenávání nových druhl magických zvířátek

2. Dračí vlkodlaci Navštívili starý chrám Tuatha de Daň, kde se strhla bitva s démonem, upíry a velkými pavouky. Nakonec kluci zjistili, kde se nachází ochránce Naudova štítu a hned zítra si vyrazí pro další artefakt

3 Tequila sombrero grande Valkýry znovu posunuly svůj příběh a čmajzli pirátskému mágovi materiál na stavbu velkolepé lodě ro přepravu přes Mlžné moře

4 Správná volba konečně mohla dostavět velký celotáborový oheň. Kluci zároveň zvládli vyrobit několik pochodní na podpálení ohně, čímž si vyzkoušeli novou dovednost.

5Rizzlerky. Pašeráci s 6. oddílem

7.Drakovina – Tábornické dovednosti + zdravověda

Tčko 12 apoštolů - LARPová hra plavba na EDEN 6 – scifi role play na motivy vetřelce

 

Na odpoledne jsme za 5 12 zvládli dokončit a rozvěsit velikou Gamebookvou CTH a rody na ni mohly vyrazit. Jednalo se o nebojové příběhové CTH. Motivačně vyrážíme všichni prošetřit a prozkoumat, co se děje v srdci Anglie v prastarém lese Avalonu a co se zde stalo s jejich ztracenými průzkumníky. Rody postupně procházeli skrze místa událostí, kde si přečetly pod vedením leadrů příběh a jejich rozhodnutí je vedlo na odlišná místa. V průběhu docházelo i k boji se záhadnými přízraky, které dodávaly celému odpoledni pocit napětí. Pro představu a ve stručnosti příběh: Po vstupu do lesa je různé stezky zavedly k hradbám velikého města Kamelotu. Po prozkoumání nádvoří a dalších míst uvnitř mohly rody vstoupit do Artušovi hrobky se strážícím rytířem kulatého stolu Percivalem / dorazit na most smrti ve stylu scénky Monthy Pythonů / prozkoumat kamelotskou kapli a získat staré svitky s tajemstvími/ najít Mordredův poklad se strážící sochou/ objevit zbytek ohničtě s kostmi čarodějnice Morgany. Všechny tato cílová místa budou mít pro dané rody ještě následky a večerní zakončení.

Večer velký oheň s kytarami, ale hlavně prolnutý oddílovými scénkami. Vypíchl bych promakané scénky Téčka, kteří přehráli Ježíšovu poslední večeři, a 6. oddíl nejstarších kluků. Ti pojali scénku jako představení minulosti některých pohádkových postaviček. Největší úspěch měl krteček, zpracovaný za nacistického německa jako Krtler. Děcka i my jsme se řáchali smíchy.

S tmou nám začíná hřmět na obzoru, to nám ale nevadí, jsme rádi, že jsme zvládli den bez přerušení programu. Jde se na kutě.
Skal

Honza

Den osmý „odpočinkovější a deštivý“ 17.8. sobota

 

Po páteční noční hře, kdy jedna strana osvobodila bitevního leadra Beton a druhá aliance podpálila vikingské lodě, na pátek vyhlašujeme „táborovou neděli“. Spíme tedy o půl hoďky déle, bez rozcvičky a jako na zavolanou nám od rána prší. To bylo téměř vymodlené, protože na dětech i dospělácích už je znát silná únava. Dětem tedy vyhlašujeme mokrou variantu programu – promítání filmu v hangáru s možností vzít si spacák a dát si chrupíka. Dospěláky posíláme na dopolední spánek. Všem to náramně sedlo a můžeme jet dál. V poledňáku se scházíme u mapy, formuje se jižní pevná aliance Cornwall + Holy Sins + Vangur, kdežto na severu Bjorn, TroensBorn a Rudex stále ještě nejsou zcela jednotní – dochází k invazi sil Rudexu na provincie Troensbornu, Dá se říci, že TroensBorn dostává hořce pocítit, co sám pár kol zpět činil na rodech Cornwall a Holy Sins.

 

Odpoledne oddílové, ale v půlce nás zahnal déšť na mokrou variantu

 

1 Dračí Bohyně – Příprava scénky na oddíl baví tábor + drobné hry

2. Dračí vlkodlaci využili požehnání od vodních bohů, kterým pomohli dříve a začali pěstovat různé plodiny. Postavili farmu, chovali králíky, ovečky, prasátky, kravičky a dokonce si i ochočili pejska, který hlídal před liškou.

3 Tequila sombrero grande Coby Valkýry infiltrovaly tajný kult Romory, jehož cílem je zahalit svět temnotou. Zjišťují, že pokud chtějí Romory zastavit, musí se vydat přes Mlžné moře

4 Správná volba chlapi si mastili svaly na stavbu slavnostního ohně na oddíl baví tábor, ale zahání je déšť – drobné hry uvnitř -Večer je čekala po zmítačce noční hra a spaní na hradě.

5Rizzlerky. Prý slovy vedoucí Míši secvičily luxusní scénku na oddíl baví tábor, věnovaly tomu většinu času, takže zbyl prostor na pár odreagovacích her.

6 Honzův historický klubík se chopil luků a vyrazil na přestřelku nejdříve na nástupišti, později dobývání hradu a s deštěm se stahují na dračák.

7.Drakovina – Luky spolu s 6. poté naťukávají přípravu na poslední soud = program předposlední den tábora v režii nejstarších děvčat – soudkyň, které odsoudí k vtipným trestům a scénkám všechny dosěláky.

Tčko 12 apoštolů oddíl baví tábor a poté diskutují morální dilemata.

 

Večer nemáme postavený plánovaný oheň, takže operativně střídáme se zítřejší zmítačkou. Rychle se táborníci vyparádili, vyhrabali oblečení, které ještě tolik nezapáchá a šup trsat. Po zmítačce probíhají ještě noční akce. Holy Sins je přivedeno kouzelníkem Merlinem na místo, kde v naprosté úctě spatří procházet Paní jezera, třímající srdce angli – jakýsi zvláštní meč. 4. oddíl vyráží na spaní na hradě a kraťoučkou oddílovou noční hru.
Skal

Honza

 

7. den s Bojovkou a CTH noční hrou

 

Den nám začíná jako vymalovaný a oddíly čeká opět tradiční rozcvička s tradičními tučňáky (Jen jsme páteční účast nestihli spočítat – určitě přes 20). Dnes máme na mapě jediný tah a to před dopoledním programem. Zajímavé bylo, že další rody vyslaly armádičky do prastarého lesa Avalonu. Žádnému rodu však tito průzkumníci neposlali žádné hlášení a kontakt s nimi se úplně ztratil. Budeme se muset v brzké době zaměřit na prošetření celé záležitosti se ztracenými jednotkami a tímto záhadným místem (v neděli odpoledne). Další dechberoucí událostí je, že Troensborn, který svým nečekaným výpadem obeplul Angliim, vylodit vojska u HolySins a dobyl jejich hlavní město, nyní opustil své pozice. Holy Sins totiž v reakci na nájezdníky využívají speciální schopnost všech Anglosasů a sice vyhlašují masivní mobilizaci. Ta je sice stojí značné peníze, ale smí si do své domovské provincie ihned zverbovat armádu o síle 5 jednotek. Tato armáda je tvořená sedláky a prostým lidem, smí se pohybovat pouze v provincii, kde byla svolána a po třech kolech se rozpouští. Pro představu, běžně Rody operují na mapě s armádami os silách 1-3, výjimečně 4 jednotky. Toto je obranný prvek, který vyrovnává speciální schopnost vikingů – možnost lodního transportu. A přesně k těmto situacím nyní došlo. Troensborn tedy nechtěl bojovat o hlavní město Holy Sins proti mobilizované armádě, nalodil se znovu na své lodě a vyrazil „pozdravit“ další anglosaský rod. V jihozápadní části Anglie rod Cornwall rázem sledoval, jak se tři menší drancparty Troensbornu vyloďují a ihned plundrují tři menší cornwallské vesnice.

Dopoledne máme oddílové a sice:

1Dračí bohyně společně s Dračími vlkodlaky trénovaly základní šifry a pomocí krázných tajných zpráv se dostaly k pokladům velkého draka. Toho si následně získali, ochočili a pojmenovali ho Ferda.

3. Tequila sombrero grande spolu s 4. Správnou volbou potrénovali kavalerii a zahráli Velkou pardupickou s využitím vědomostních otázek.

5. Rizzlerky se také vrhly na šifry a v závěru dopoledne ladily

6. Honzův historický klubík (mimochodem každý nástup, když čtu následující program pro šestý oddíl, skočí mi do řeči táborník Honza a seznámí tábor se zajímavým historickým faktem), kluci si dali přípravu na oddíl baví tábor a pak Dračí doupě.

7.Drakovina holky vyrazily zahrát Vavrdův memoriál a pak také oddíl baví tábor.

T 12 apoštolů jak jinak, než oddíl baví tábor, ale formou filmové režisérské organizace

 

V poledním klidu moc zajímavá situace. Holy Sins vytvořili svatyni, kde společně pronesli modlitbu s přáním omezit vikingské lodě. (velmi příhodné s ohledem na večerní hru, viz níže.)

Odpolední bojovka se hrála všech 6 rodů proti sobě. Oddíly 1-4 měly důležitý úkol stavět hradbu, kterou si musely zaplatit cizími skalpy a nechat zkolaudovat. Hradba byla i praktická a nesmělo se skrze ni probíhat. Bylo tedy možné hradbu využít i jako strategický prvek.

 

Večer se jdou dospěláci chystat do kostýmů a připravují rekvizity na později. Celý tábor si beru já s několika již nachystanými dospěláky a zahajujeme hromadné rychlé zábavné hry na nástupišti ve stylu opičího moru. Čas se však nachýlil, sluníčko zapadlo a brzy se začne snášet tma. Dělíme tábor v rodech na dvě aliance. Bjorn, Troensborn a Rudex (který zahazuje křesťanství a přechází k vikingům), se pod rouškou tmy vkrádá Newportu (celý les), kde je vězněn a souzen vikingský leader Ragnar (Beton). Po několika aktivitách ve stylu plížení, sledování a odposlouchávání stráží se dostávají k vězení, kde už jsou však prozrazeni a dochází k nočnímu střetu se stráží. Ta je zlikvidovaná, Ragnar osvobozen a aliance získává zpět neohroženého leadra.
Druhá aliance Holy Sins, Cornwall a Vangur, (který opouští krveživou severskou mytologii a raději hledají úrodnou půdu Anglie, která zajistí rodu blahobyt a bohatství) společně vymyslí, že se coby záškodníci vkradou do vikingských přístavních měst a pod rouškou noci podpálí vikingům flotilu. Reálně se mezi vikingskými strážci v táboře děcka plížila, hledala osvětlené zakotvené drakary, které svíčkou musela podpálit. Flotila Troensbornu a Bjornu tak zahořela a Vangur ještě jako gesto důvěry a oběti přivezl vlastní drakary, které před zraky Cornwallu a Holy Sins rituálně podpálil. Tím jest upevněna jižní aliance, ale také severní.

 

Hra nám končí pozdě, na poradu se dostáváme až v 22:20. Na sobotu vyhlašujeme „táborovou neděli“ to znamená, bez rozcvičky a o půl hodiny pozdější budíček.
Skal

Honza

 

 

 

6. den „rodový a ohníčkový“, čtvrtek 15.8.

 

Tento den nás vytahuje ze spacáků předzvěst velkých událostí – Hřmí a těžko říct, zda Thor buší do své kovadliny, či se snad křesťanský Bůh hněvá. Naštěstí se objevila jen krátká přeháňka a ani ta neodrazuje 24 tučňáků od výdělku a otužení se v bazénu. Tahy na mapě gradují, v Avalonu se ztratila již 3. barva.

Dopoledne vytáhly barvy na druhý ze tří velkých příběhových programů. Zkusím stručně, co zajímavého který rod:

Cornwall při pátrání po tom, kdo má na svědomí atentát na biskupa z prvního dne využije podivného rituálu starého druida a vypořádává se se vzrůstajícím šílenstvím vlastního vévody z Cornwall.

Vangur a Bjorn společně vypalovaly anglosaská města, poté došlo k rozkolu a Bjornu byl zajat vůdce Beton Anglosasskými Holy Sins.

Holy Sins se vydává pátrat po Excaliburu, Svatém grálu. Dozvídá se postupně první vodítka, ale pak se mu namane příležitost a přepadnou menší skupinku Bjornu a zajmou nejobávanějšího vikingského bojovníka Betona.

Rudex se vydal přes hory, řešil všemožné nebezpečí a v závěru se stali svědky přepadu a zajetí Betona.

 

Odpoledne oddílové:

1 Dračí Bohyně – útěk z bažin.

2. Dračí vlkodlaci uctívali vodní bohy a stavěli posvátnou hráz

3 Tequila sombrero grande špehovali a získávali tajné informace

4 Správná volba přestřelka s LARPovými luky a dobývání hradu na závěr.

5Rizzlerky. Stejně jako 4.

6 Honzův historický klubík hledání pokladů v hradech dle logických vodítek

7.Drakovina – holky přispěly svými díly ke sbírce moderního umění a poté si zabojovaly v bojových jamách.

Tčko 12 apoštolů – spolu s 6.

 

Večer jsme nepatrně ulehčili kuchyni, nafasovali buřtíky, kečupíky, chlebíky a po jednotlivých oddíle/ dvojoddílech jsme si strávit fajnový večer s kytárkami.

 

Skal

Honza

5. den „2. bojovka, téčkaři stínují“ středa 14.8.

Dnešní počet tučňáků stoupá na 28 a protože už vyplácíme v 5. dni turnusu 5 smrků za návštěvu bazénu, dostáváme se pomalinku do bankrotu dračoskalské banky. Docházejí smrky, uchylujeme se k metodě směnek a dluhopisů a vyčkáváme pátečního příjezdu Hlavase, který slíbil dovézt z civilizace nové Smrky. Dnes proběhly 2 tahy na strategické mapě. Opět spolu změřili síly Bjorn a Holy Sins a opět vítězil Bjorn. Holy Sins bude muset rychle promyslet co dál. Cornwall vysílá expediční sbor do Avalonského lesa opředeného tajemstvími, v následujícím tahu snad odhalí čím je Avalon tak zvláštní. Dopoledne bylo oddílové:

 

1.Dračí Bohyně Oťukávačky s Dračími Vlkodlaky. Večer získaly důvěru trola a našly krystal z kouzelné hole

2. Dračí Vlkodlaci v závěru programu zažili boj o středověkkou vesnici. Večer se vypravili na pouť a hledali bájné Lughovo kopí. Na konci jej nalezli, ale pouze první ze tří částí.

3 Tequila sombrero grande mix hero připravovaných Téčky, poté valkýry hledaly důležitá místa v táborovém lese, Večer prostěrbal.

4 Správná volba se kluci vydali po stopách šifer, večer tábornické dovednosti zaměřené na rozdělávání bezpečného ohně v lese

5Rizzlerky si zkoušeli dopoledne vyzkoušeli práci bulvárních reportérek, vymýšleli drby a večer vyrazili přespat do lesa.

6 Honzův historický klubík dopoledne zahájili leteckou bitvu o Británii a večer minigolf a Dračí Doupě

7.Drakovina dopoledne s 6. a večer argumentačně diskusní program lék na AIDS

Tčko 12 apoštolů dopoledne s 6 a 7. Večer diskusní hra Bludný balvan, kdy ve dvojicích vymýšleli určité tvrzení a pak se snažili „věděcky“ ho obhájit.

 

Odpolední CTH bylo krásně dynamické. „Bitva hodná bohů“ byla rozdělena na dvě aliance proti sobě 3v3. Anglosasové X Vikingové. Bitevní pole bylo uzavřené, bojovalo se v podstatě pouze na dvou korydorech vyznačených provázky. Neoblíbení obíhači se tedy museli zklamaně zařadit do lajny. V těchto dvou cestách byly strategické stromy, jejichž držení dávalo barvě bodíky. Dale se bodovaly ukořistěné životy. Motivace umožnila dospělým vůdcům všech rodů podporovat své bojovníky třemi různými způsoby. A) teleport = leader dokáže přesunout tři své bojovníky do týlu nepřítele. B) věnuje 2 svým bojovníkům kartičku s bleskem. Ten zasáhne v případě, že nepřítel držiteli blesku sebere ocásek. C) Leader získá jediný život a dokud mu někdo nesebere ocásek, smí podporovat své děti aktivně.

Výsledky:

Anglosasové zvládli bránit strategické stromy 108 minutm kdežto Vikingové vyhráli se 124 minutami

Cizích životů se podařilo nejvíce získat v tomto pořadí:

1. Bjorn

2. Rudex

3.Cornwall

4 Troens Born

5. Holy Sins

6. Vangur

 

Skal

Honza

4. den "celý oddílový", úterý  13.8.

 

Krásné dobré ráno, 26 tučňáků, ostatní na běžnou rozcvičku, 2. oddíl se vrací z

přespávačky na hradě. Na strategické mapě se rody dozvídají o bájném podivném lese

uprostřed Anglie, zvaném Avalon, prý  se uprostřed nachází i záhadný hrad - pomalinku

připravujeme motivaci k velké cth plánované na 9. den. 

 

Celý den

1. Oddíl- dopoledne tábornické dovednosti, tvoří ohnišťátka, otýpky podpalují ohýnky. Odpoledne odemykají stromy poznání a překládají zprávy skřítků. Večer trénink u královny z magické říše. Zisk další části hole.

2. oddíl - Včera v noci navštívili záhadného druida, dozvěděli se, že bájné Lughovo kopí bylo ztraceno. včera večer přespali na hradě. Dnes dopoledne nahlédli do minulosti a provedli špionáž v historickém archivu

3. oddíl dopoledne se učily šifry , pak scénka na následující táborák. Odpoledne s kluky ze 4. oddílu pašeráci. Večer objevily Valkýry ruiny zničeného města, dozvěděly se o plánovaném útoku na Glasgow a kvůli jeho odvrácení vyrazily spát na hrad, coby stráž. 

4. oddíl dopoledne ekonomická burza a obchodování s akciemi. Odpoledne s 3. oddílem pašeráci a večer se kluci chopili pracovní příležitosti, vrhli se zpracovávat dřevo a tak si i vydělat nějaké smrky navíc.

5. oddíl dopoledne povídací závod, kdy výřečnost a kadence dostávaly tým do vedení. Odpoledne se Rizzlerky cachtaly v potůčku, realizovali vodní bitvy a budovaly hráze. Večer diskuzní a argumentační hra zaměřená na morální a etická dilemata.

6. oddíl se 7. oddílem párová hra Zelená karta a snaha dostat se v páru „za hranice“. Odpoledne se kluci stáhli do chládku hradu a dali si tam táborovou variantu dračího doupěte. Večer se spojili se 7. a Téčkem a formou teroristů, bomb a protiteroristických dešifrujících oddělení proběhla nauka o šifrách – jedná se o přípravu na šifrovací CTH.

7. oddíl Dopo s 6, Odpoledne plnily holky praktické úkoly a tím dobývaly a skládaly různé části mapy Paříže. Večer s 6 a T.

Téčko dopoledne etapová Larpová hra, kdy se jako ubozí vesničané pokoušejí utéct předpostupujícími vojsky a utrpení války. Odpoledne bylo perfektní, Téčko mne sebralo, dalo mi roli domorodého šamana a coby dva klany primitivních domorodců jsme si šli hrát a rozvijet se do lesa. Pak přišli poslední 3 téčkaři a jako misionáři, kteří potřebují od domorodců zrealizovat konkrétní úkol, jsme si všichni užili kupu legrace. Večer se 6 a 7 šifry, teroristi a bomby.

 

Na hradě dnes spí Valkýry z 3. Tequila sombrero grande, hlídají Rizzlerky.

Omlouvám se za zpoždění, příspěvěk jsem psal včera večer, ale „povedlo“ se mi ho před dokončením smazat.
Skal

Honza

 

3. den první  tah na mapě, první velká rodovka a první zmítačka. Pondělí 12.8.

Máme další krásný den za sebou. Do bazénu hupslo 18 tučňáků, ostatní si střihli rozcvičku, tábor v noci hlídal služební oddíl nejstarších děvčat (7.). Po snídani už duní severská hudba a line se atmosferický dým od hangáru, kde rozjíždíme první tahy na strategické mapě. Doposud jsou od sebe rody dost daleko, takže bojová fáze neproběhla. Zato však je vidět, jaké rozdílné strategie různé rody zvolily. Jedni vsadili na budování ekonomiky a stavbu dolů generujících měďáčky, stříbrňáčky a zlaťáčky. Jiní začali budovat dílny a kovárny, které zvyšují šanci na získání akčních karet. Ty bude možno hrát v nejrůznějších situacích na mapě. Některé podporují boj, jiné kladou pasti, získávají bonus k produkci penízků apod. Brzy přidám foto mapy, až se nám více zaplní barevnými armádičkami. 

Po tahu máme dopoledne jeden ze tří velkých rodových programů. Protože má každý z šesti rodů připravenou vlastní soukromou příběhovou linku, prožijí si děti se svými rody jedinečné dobrodružství. Tyto rodovky jsou výrazně provázané i se strategickou mapou i s velkými celotáborovými bojovkami. Stále více zajímavými se stávají dva rody. Anglosaský Rudex (červení) jsou ostatními křesťany a anglosasy silně nepřátelsky podezříváni z atentátu na neutrálního biskupa hned první den. Taktéž se dnes dozvěděli o původu jejich prapředka, jež pocházel připlul ze skandinávie a usadil se v Anglii bez boje. Někomu tu začíná vonět vikingská mytologie! Přesný opak zažívají žlutí vikingové klanu Vangur. Jejich kolegové vikingové černí Troensborn a modří Bjornovci mají v srdcích jen boj, vymlouvají se na bohy, ale Vanguru jde hlavně o budoucnost rodu, zisk úrodnější půdy a zajištění dostatku pro svůj klan. Za to jimi ostatní vikingové opovrhují a nejednou došlo i na bojovce k bojům mezi vikingskými klany. Tady se zase rýsuje možná přechod ke křesťanství - uvidíme.

Odpoledne oddílové:
1.Oddíl Dračí Bohyně provedly první tah na mapě v kouzelném světě a vařily jídla pro kouzelné skřítky. Nalezly poté kousek z kouzelné hole.
2.Oddíl Dračí vlkodlaci těžili nerostné bohatsví v místních horách a poté bojovali se skřetem Augustem. Nakonec zachránili vejce sojky zlaté. 
3. oddíl Tequila sombrero grande byly pasovány na valkýry a pronesly slavnostní přísahu. Poté se specializovanými řemeslníky "žabaři" stavěly hráze a akvadukty, aby udržely hladinu moří pod kontrolou
4. oddíl Správná volba Stavba akvaduktů spolu s 3. a hra Mc Donalds.
5.oddíl Rizzlerky měly spolu s 6. oddílem výcvik tajných agentů v boji.
6. oddíl se jmenuje 10. oddíl viz 5.
7. oddíl Drakovina započal svou etapovou hru a formou imaginace se přesunuly holky do aristokratického podsvětí alternativního futuristického města, kde plnily úkoly aristokracie
Téčko se jmenuje 12 apoštolů si dalo společně pašeráky

Večer začal hangár rezonovat líbivými rytmi - dali jsme si první "seznamovací" zmítačku. Děcka trsala řádně, až se z nich lil pot. Dnes hlídá "10 oddíl" (tak se jmenuje 6.)  a 2. oddíl Dračí Vlkodlaci dnes opouští chatky a přesouvají se na hrad, kde si rozdělávají v krbu ohýnek a společně tam spí.  Téčko se ještě po zmítačce pouští do drobné noční svíčkové hry (vypalují pobřežní vesnice). Dospěláci usedáme k poradně.
Skal
Honza

2. den, " rozjezdový" neděle 11.8.

Krásné sluneční ráno, oddíly vybíhají na rozcvičku, mnozí (26 otužilců napříč oddíly) se odvážili vlézt místo rozcvičky do bazénu. Tím si vysloužili první smrk. Teoreticky si takto mohou přijít na něco přes 100 smrků. Každý den, kdy se po ramena ponoří po budíčku do bazénu získají tolik smrků, po kolikáté jdou. Tradičně jim říkáme "Tučnáci". 
Dopoledne zvládáme fotit oddíly, některé už mají vlastní názvy. Poté program jednotlivě a sice:
1. oddíl staví chrámy a následně pořádá nájezdy. Poté se přenáší do cizího světa, čímž začínají vlastní oddílovou etapovku.
2. oddíl se jmenuje Dračí vlkodlaci (prý proto, že to zní drsně :) . Navštívili středověkký hostinec, nacpali si pupky a poté si osahávali bojová anglosaská umění.
3. oddílu byla odhalena pravda o jejich původu - jsou to potomci velkého rodu válečnic, které po dlouhá staletí chrání svět před monstry z moří Romoři. Plnily zkoušky Valkýr.
4. oddíl budovali svá sídla, získávali okolní půdu a následně pořádali nájezdy a rozkrádali si ji. V závěru programu stavěli mosty a pak se spojili k dalším oddílům na nebezpečné lanové lasery (akrobatický uhýbací program).
5. oddíl si říkají Rizzlerky a hráli živé "člověče nezlob se", lano důvěry, Lasery se 4 oddílem a francouzského peška.
6. oddíl se chopil pracovní příležitosti, spojili to s výukou dovedností a postavili slavnostní oheň. Poté se kluci přidali k oddílům 4 a 5
7. oddíl na vikingských drakarech dopluly až do daleké Ameriky
Téčko si dalo Teambuildingové a icebreakerové programy ve stylu skupinové chůze po laně, lanové bojovky a sousoší lásky.

Odpolední první bojová CTH se odehrávala zpočátku na dvou odlišných místech. Vikingové se připravovali na nájezd do Anglie a vysílali zvědy pozorující anglosaské rody. Anglosaské rody Holy Sins (bílí), Cornwall (zelení) a Rudex (červení) se po včerejší nevydařené oslavě zhádaly a rozhodli se změřit síly a možná i zabrat nějakou nehlídanou půdu pro sebe. CCa po 30 minutách relativně klidného boje všechno nabořila naoko jednotná armáda Vikingů, která začala obsazovat sporná nehlídané stromy (které nám motivačně představovaly slabě hlídané hrady Anglie). Jednota Vikingských klanů nevydržela dlouho a Bjórn (modří) se neštítili příležitosti obrat spolubojovníky z klanů Vangur (žlutých) a Troensborn (černých). Velmi rychle se stalo, že nikdo nevěřil nikomu a děcka si to perfektně užila a později chválila. Výsledkem bojovky je seznámení se s mapou Anglie, kde už i Vikingové mají svá města obsazená.

Večer se setkáváme u slavnostního ohně, kde až do večerky hrají kytary, zpívá se a užíváme si krásnou atmosféru. Poslední nejstarší děti posíláme na kutě a s dospěláky míříme na poradu rozplánovat a vyladit detialy zítřejšího dne. 
Skal
Honza 

1. Den - "příjezdový"

Krásný slunečný den přivítal táborníky ze 4. turnusu v tábořišti Dračí Skála. Převzali jsme štafetu od 3. turnusu, zamávali odjíždějícím autobusům a dětem znaveným a plným zážitků. Nás teď čeká 14 dní plných vlastního dobrodružství z historického období bojechtivých vikingů a anglosasů. 
4. turnus tedy dorazil na místo, rozdělili jsme se do oddílů, seznámili s tábořištěm i oddíláky a nabaštili pupky prvním obědem. Po poledním klidu se všechny oddíly vydávají na vlastní programy, které se potáhnout vesměs ve stejném duchu seznamovacích a icebreakerových aktivit. Po večerním programu je v plánu začátek našeho motivačního CTH (celotáborového) programu, který nás provede až do konce turnusu. O večerním programu ještě napíšu večer/ zítra ráno. 

Venujte prosím pozornost následujícímu:
Můžete Vašim dětem psát " dračí mailíky". Na těchto webovkách na úvodní straně klikněte na obrázek dráčka, který Vás následně přesměruje na psací okénko. Prosím, pro rychlejší a přehlednější distribuci mailíků dětem, napište celé jméno a později, až budete vědět v kterém oddíle adresát je, napiště i číslo oddílu. Např: Pepík Novák, 4. oddíl.
Také lze posílat běžné pohledy/dopisy/balíčky na adresu tábora (Horní Orlice 72 - viz úvodní stránka) Neposílejte prosím NIC doporučeně - nelze zajistit, aby zrovna děti nebyly na programu v lese. 

Sem i na Facebookové stránky ( https://www.facebook.com/groups/5308196832608269?locale=cs_CZ ) se budeme snažit každý den vkládat fotky i  komentář aktuálního dění. Nelekejte se, že Vaše dítka nejsou na každé fotce, to ani v našich silách nebude :) . 
Moc si vážíme Vaší přízně, že s námi vysílate Vaše dítka zažít si něco, co jen zřídkakde zažít lze. Já i celá klubovna uděláme maximum pro to, aby se dětem na 4. turnusu líbilo a prožili si nezapomenutelný a napínavý příběh.  Obrovský dík patří rodičům, kteří věnovali táboru sponzorské dary v podobně spotřebního materiálu/ odměn pro děti. Děkujeme!

V případě jakékoliv komunikace jsem k dispozici denně na mailu ho.necas@seznam.cz / mobilu 605 217 875, anebo přes dračí poštu. Jen prosím berte ohled na to, že třeba mohu být na programu v nějaké roli, tak zavolám zpět později. 

 

Večerní doplnění: Večer proběhla oddělená motivace jednotlivých národů. Anglosasové zažili "vesnickou zábavu" středověkkých časů, doplněnou soutěžemi a v závěru se stali svědky otrávení vysoko postaveného křesťanského hodnostáře. Společná oslava se zvrhla v podezřívání a hádku mezi rody. Nakonec se domluvili, že změří síly a rozhodne se na zítřejší bojovce. 
Vikingové se setkali na oslavu jara. Pohovořili spolu, co jim krutá zima vzala a pak s Velkokrálem s posvěcením bohů Odina, Thora a Njorda, naplánovali společný nájezd na západ přes moře. Zítra dojde k vylodění vikingů v Anglii a k prvnímu střetu dvou kultur.  

 

Zdraví Honza Nečas, hl. vedoucí 4. turnusu


Diskuzní fórum není k akci založeno.