Deníček událostí
co se děje a neděje na 2. turnusu si počtete zde...Den třináctý - zúčtování s Fantomy
Tak dnes naposledy Ohayo rodiče san!
Máme opět hezký den, občas přešel mráček s mírnou, zanedbatelnou přeprškou. Marodka je prázdná, občasné bolístky se léčí, vše funguje.
Dnes to vezmu trochu jinak - již nebudu popisovat co kdo konkrétně dělal, jen vypíchnu velké programy - starší polovina tábora má dnes dopoledne bojovku v lese - opět povoz s císařem, ale trochu jinak než jak jsme hráli celotáborovou hru. Odpoledne čekaly oddíly 6,8 a T - kluky zážitková hra Vietnam na motivy Foresta Gumpa.
Dnes celý den směřuje k závěru celotáborové hry. Ráno totiž 3 mágové našly v chrámu ( na mapě) 3 svitky ( každý sám) a v poledním klidu se věnují jeho rozluštění. Ve svitku jsou spiklenecképlány fantomů a současně prozrazují jejich slabiny. Vše manipulujeme tak , aby si vše zorganizovaly děi - a tak probíhají tajné schůzky, večer pak nástup a tábor odchází v obsolutní tichosti v okamžiku, kdy nebe prolétnul "ohnivý pták" . Odchází po klanech , kde se pohybují poslední fantomové. Zničení fantoma je možné obestoupením a svlečením jeho masky. Jaké je to překvapení, když děti zjišťují , že je to oddílák, ale zakletý oddílák, který je očarován temnou magií. Tu musíme vymýtit! A tak temnou magii uzavíráme do velikého lampionu 6x - každý klan toho svého fantoma - a svítící lampion vypouštíme do nebe. Pak ještě posíláme signál císaři, že je vše v pořádku a že je v bezpečí. Signálem se ale vracíme zět do naší doby a zítra již nebudeme znát OHAYO a hůlkami budou jíst jen dobrovolníci.
Toto je v podstatě poslední zpráva co dávám na stránky. nyní nás dospěláky bude čekat hodně kmitání k uzavírání tábora, pálení dvd, organizace závěru tábora. Závěr tábora máme vždy stejný. Dnes dtí bude čekat poslední dopolední program v režii oddílového vedoucího, odpoledne bude 2 hodinovka naruby, kdy se z dětí stanou oddíláci a my se staneme dětmi ( vznikne tzv organizovaný chaos). Večer slavnostně zapálíme táborový oheň a nastaně čas posledního soudu dospěláků v režii 8 oddílu.
Zítra po snídani odejde celý tábor k mohyle a nováčci si zde položí svůj namalovaný a jedinečný kámen. Zde se nachází kameny všech, kteří kdy na Dračí Skálu začali jezdit. A tak sem přibudou i kameny nováčků a jen čas z nich smyje barvičky...
Odpoledne nás bude čekat příjemné jarmarkové odpolko, kdy si děti budou utrácet své vydělané smrky. Budou moci si za ně koupit jednak nějaké blbinky a ceny, bude fungovat opékání buřtíků, bramborových lupenů, hospoda, jukebox. Děti si budou razit mince a dostanou razítka do svých dračoskalských pasů. Večer, kdy my dospěláci budeme dávat do kupy vybavení klubovny a uklízet, zaduní rozlučková - poslední zmítačka.
Druhý den uklidíme tábor, pobalíme si věci a a ž dojede 3. turnu, nasedneme do autobusů a pak už nás uvidíte v Hradci a všude tam kde jste doma se najednou objeví špinavé a unavené gejši a samurajové.....
Díky za Vaši podporu, za sledování stránek, za psaní dětem a za Vaši důvěu vůči Dračí Skále. Můžete se těšit na příští rok na časy pohanů v období Keltů a Germánů, to ale hodně předbíhám, ozvu se vám v prosinci - mejlem.
Ahoj a naposledy OHAYO rodiče san!!
Hlavas
Den dvanáctý - Obsazujeme hrady v dešti
Ohayo rodiče san!!
Včerejší den nám počasí moc nepřálo a vycvičilo ná při poslední celotáborové hře. Jakmile hra skončila, obloha se protrhala a udělalo se horko. Marodka je prázdná , všechno funguje.
Ráno se pohybujeme na mapě. Prstenec ochránců císaře se stahuje kolem císaře a podařilo se zamezit dalším dvěma pokusům fantomům na císaře. Pohyb na mapě byl předposlední, zítra budeme hru ukončovat a stejně tak i já se pomalu připrvuji na uzavření deníčku. Poslední informace budete moci sledovat v pátek. V sobotu již psát nebudeme, ale vše podstatné bude shrnuto v pátečním deníčku. Také ty tisíce fotek se budu snažit dát na dvd a nabídnout Vašim dětem spolu s táborovými písničkami.
Věnujte prosím pozornost také hláškám - přibyly nové i z pozice kuchyně...
Dopolední program byl oddílový : 1 oddíl šifruje a hraje městečko Tokyo, 2 hraje Francouzského Peška a staví hráze na potoce, 3 a 4 oddíl zastavuje atentát na císaře, 5 tvoří náramky survival - záchrany, 6 a 7 oddíl hrají v hangáru Trona, 8 řeší základní práva člověka, 9 se věnuje poslednímu soudu ( už se toho začínáme obávat), T-čko řeší lži a pravdy.
Málem bych zapomněl: Prosím!!! Neposíljte dětem z domova negativní zprávy. Včera jeden hoch dostal zprávu o vážné nemoci babičky a měli jsme problém - tloukl hlavou o chatku, strhl do pesimistické nálady ostatní děti, měli jsme problém to nějak klidnit. Je to nesprávné posílat toto dětem, ty jsou z Vaší rodiny na táboře mnohdy samy a těžce o nesou. Řešte to prosím až po návratu dětí z tábora. Nechte je prosím prožít spokojeně zbatek tábora.
V poledním klidu také připravujeme či spíše jen doděláváme přípravu na náročnou poslední hru - Obsazení hradů. Je to šifrovací a současně o bojovková hra.
Motivace: Došli jsme na bohaté území, plné pokladů a 8 zlatonosných hradů. Staňte se klanem , který je skryt v bezpečí pevných hradeb, nalezněte poklady, získejte výhody skryté v tajemných šifrách!
Provedení hry: Nejdříve se vytyčí nebojové území - celý tábor, kde budou umístěny různé druhy šifer. Na 8 šifrách ve dvou kopiích, bude zakódováno místo jednoho z osmi hradů. Po rozluštění šifry se příslušný klan pokusí hrad obsadit na co nejdelší dobu. Co minuta to bodík do konečného hodnocení.
Na dalších 30 šifrách bude umístění různých pokladů, bonusů, klany mohou šifry opsat a kdykoliv je luštit –např. v obsazeném hradu. Tak se budou snažit objevit poklady - většinou to jsou KAURI a bonusy do hry.
U hradů budou dospěláci, kteří budou počítat body za dobu držení hradu. Hrad se drží tak dlouho dokud nepadne poslední bránící člen rodu. Hrady by měly být minimálně 500 m od základního území.
Způsob boje: Boj je klasický na fáborky a strhávání. Padlý bojovník si jde pro nový život na startovní pozici. Může jít okamžitě pomoci svému klanu nebo hledat poklady (spíše starší děti). Obánce je-li sám a vidí, že se na něj valí horda nepřátel, může samozřejmě hrad vyklidit a prchnout.
Vyhodnocení: Vyhrává rod s nejvíce nastřádanými body.
Hra je pestrá a je dána velká svoboda v rozhodování. Každý se v ní nalezl. Hrálo se po klanech a někdo luštil, jiný pátral po pokladech , další skupiny hledali, obsazovali a bránili hrady.
Nejlépe se dařilo Kurai-desui když neměli nejvíce bodů ze hry. Získali však nejvíce skrytých bonusů...
Večer, po večeři je vyhlášena zmítačka samurajů a gejš. Kdo má kostým dostává u vstupu do hangáru odměnu. Během zmítačky vohodnocujeme nejlepší masky a samozřejmě je odměňujeme. Zmítačka je bezvadná, ale neprodlužujeme její trvání.
Zítra nás čeká závěr hry, a jsme se zástupci zvědaví jestli se nám podaří tak, jak plánujeme. Přece jen kdyby nevyšla dílčí celotáborovka, byla by ve světle těch dobrých snadno zapomenuta - ale záver hry si děti pamatují. Zatím Vám neprozradím více , více se dozvíte v další části deníčku.
Ahoj,Hlavas
Den jedenáctý - vaříme!!
Ohayó rodiče san!
Počasí je horké, po večeři se spouští prudký déšť, který je v tomto teplu velmi příjemný a řada jedinců vybíhá na nástupiště a pod vedení Šamana a doktora se kloužou po břiše - po trávě ke spodním chatkám - dělají asi to co by doma nemohli a asi by je to ani nenapadlo. OPak končí samořejmě v bazénu - v plném oblečení.
Marodka je prázdná, občasné bolísky se řeší a jinak vše funguje.
Ráno nás čeká tah na mapě, do fotodokumentace vám vkládám fotku, abyste viděli jak vypají samurajové na mapě, jak vypadají fantomové. Situace se nám vyhrocuje a kolem Tokya se nám stahují fantomové, ještě že máme mágy, kteří svým vhledem fantomy vidí. Zatím se nám daří císaře ochraňovat, ale je to nadoraz, protože ředa rodů se potlouká kdesi vdáli na ostrovech a nějak se jim nechce hnout se k Tokyu.
Dopoledne nás čeká na tuto situaci navazující hra - Hlad v Tokyu. Fantomové totoiž narušili zásobací linie a ím se změnšil objem zboží a zásob proudící do hlavního města. Ve městě propuká hlad. Každý klan tak obdržel hrne rýže s úkolem její přípravy a uvaření nějaké pochoutky. lany mají možnost za KAURI si přikoupt nějaký ten okořeňující doplněk a už odchází z tábora. Musí založit oheň , sehnat další přílohy a pochutiny ,prostě jídlo udělat a pak zase tábornicky ohniště zlikvidovat. Přiznám se že jsem nečekal žádné zázraky - ale když se podíváte na fotky, kde máte třeba rýži se zvěřinou... Lio jsi tady?? Jo, náš pes to nebyl..., dva druhy rizota a to dokonce se sýrem... No i kuchařky, které ňamky hodnotily se oblizovaly.
Odpoledne je program oddílový, s 1. oddílem střílím z luků ( pardon tedy učm je střílet z luku - no někdy to vypadalo že je to i naopak, 2. oddíl hraje Stavbu hradů - obchodní hra s učni, tovaryši a mistry, 3 vyrábí náramky záchrany, 4 a 5 pašují a loví pašeráky, 6 hraje úkolové hry, 7 hraje pamatovací hry, 8 je na paintballu a loví záškodníka - odstřelovače - Kubu který je maskován maskovacím Hejkalem, 9 oddíl pokračuje s přípravou poslendího soudu, a konečně T-čko realizuje obchodní - ekonomickou hru Továrny ( psacho-eko hra, kde máte základní kapitál, můžete si ještě vzít úvěr a máte možnost v různých cenách nakupovat 4 druhy továren - s rychlým ale malým výnosem , s velmi pomalým ale dlouhodobě největším výnosem, a pak jsou dvě - něco mezi). Dva jedinci na konci hry skončili na nule, jiní si mohli koupit doutník a jen se přehrabovat v ziscích.
ejnou schovku, 3 hraje 6 smysl, 4,6 a 7 hrají na hřišti MiFryFlo, 5 oddíl se saunuje, 8 a 9 hrají špionážní hru T si pouští film a pak diskutuje o Morálních hodnotách.
Na hradě spí 8 oddíl, hlídají malé holky z 1.oddílu, noční hru měl oddíl T.
Vzduch se po dešti pročistil, v noci se krásně spí, potřebujeme to na oddílákách je již znát velká únava...
Ahoj
Hlavas
Den desátý - den záchrany na ostrově, budování záchytné pozice
Ohayo rodiče san!! Pokračuje další ze slunečných dnů s tím , že je odpoledne takové horko, že při celotáborové hře, která proběhla v táboře musím vytáhnout zahradnickou hadici a děti kropit vodou...
Ráno nás čeká klasický pohyb na mapě, dokonce se podařilo odstranit další z hrozeb našeho císaře - dalšího fantoma, kterého objevil klan Kasai.
Dopoledne nás čeká oddílový program. 1. oddíl hledá písmenka a luští zprávu na cestě k pokladu, 2. uklízí v lese - moc záslužná činnost, kdy kluci nadšeně uklízeli větve a klacky na hromady v lese ( bezpečný prostor v lese), 3 fouká foukačkami a vrhá sekyrami, 4 v rámci tábornických dovedností tvoří lana z kořenů, vyrábí košťata, 5 jako správné čarodějnice se pohybuji vlese a sbírají lesní plodiny na čarodějnou kaši ( tu dodělávají večer. 6. hraje vzducholoď, 7pracuje s vysílačkami - učí se správnému vysílání, 8 hraje v hangáru velkou akční hru Tron, a 9 oddíl se pomalu zaměřuje na poslední soud, který proběhne v pátek,T-čko po včerejší náročné hře je v zemljance ( prohlubeň v lese) a má klidové psychohry.
Dlužím Vám ještě řešení kvízu : Správně odhalili název hry a motivační film tito rodiče: p. Chalupník, pí Kazdová, Pozlerovi, Novák, Demlová, Lahodovi, Částková, Urbanová a Lapková. Nám se přihodilo, řesně to samé jako bylo ve filmu - pro naše účely jsme použili film, který jsme ke konci stopli a vydali se na cestu k záchraně.
Odpoledne je na pořadu nejnáročnější hra : Obsazení ostrova. Po ztroskotání (viz včerejší noční hra) se nám podařilo zachytit na malém ostrově, ale bez prostředků a vybavení. Vše si musíme pořídit znovu - musíme zajistit jídlo, dřevo, kovy, kámen ale i zlato, za to získáváme stavby, stroje, opevňujeme svá postavení, vybavujeme ale i vojenské jednotky , protože na osgrově nejsme sami. Nové občany získáváme ve stanu lásky, kde se občan a občanka políbí ( moc se to líbí T-čkům, ale nejen jim) a mají z toho nového občana... Toto je ale jen první fáze hry, kdy objem získaných surovin závisí na počtu občanů to je počet vrhacích kostek jejichž součet dá číslo - jídlo vydělí součet číslem 2, u dřeva číslem 3, železo číslem 4 kámen 5 a zalto se dělí číslem 6.
Ve druhé fázi jde o udržení se na ostrově případně o zisk dalšího území. Šéfové klanů píší rozkazy pro získané jednotky , jim se navíc zvyšuje obrana dřevěnými valy a hradmabi, které si stihli postavit v první fázi , ale také případný útok o útočné stroje.
Nebudu zdržovat, hrajeme celkem 3 kola - první kolo bylo opatrné oťukávací , druhé bylo nudné vyčkávací a třetí to vše vynahradilo -
Omlouvám se za přerušování, ale musel jsem na tah na mapě a vypravit tábor na předposlední velkou hru - tentokrát tvořívou - právě nyní se budou snažit vaše děti uvařit poslední rýži na ohni na libovolný způsob a zajistit tak "přežití "klanu...
No ale rychle zpět: ono 3 kolo bylo opravdu dramatické, nyní klany nasadily vše včetně záloh a útok střídal obranu. Na ostrově se z 12 poloklanů udrželo 11, Anička, která v 1 kole hodně odkryla karty a zaútočila , nyní byla vytěsněna na moře . Nemusím snad ani podotýkat že i oddíláci měli vlastní motivaci k úspěchu a tak se snažili seč mohli. Ano nevím jestli vám mám napst o co šlo, jen snad naznačím, že šlo o půlnoční běh napříč táborem ( bez dětí), detaily si domyslete...
Večer jdou oddíly po své činnosti - 1 oddíl sbírá korálky pro gejši, 2 zatlouká vlastoručně kovářsky vyrobené hřebíky do vrat na hradě, pak hrají klidné hry u ohniště u rybníka, 3 - hraje pexeso, piškvorky a buldoky, 4 a 6 zachraňují lodní dokumenty, 5 dodělává z dopoledního programu kašičky a pak je nabízí formou filových reklam všem koho potkávají, 7 zařazuje tábornické dovednosti, 8 při klidovém zaměstnání jde sledovat západ Slunce, 9 hrají Císaře a ninju, Francouzského peška, a T-čko si dává Měniče.
V noci jsou na pořadu ještě noční hry pro T-čko- opět rituální setkání v ruinách pod loučemi, a 1 a 2 noční hra v lese.
A já jdu za dětmi...
Hlavas
Den devátý - den převrácené lodi
Ohayo rodiče san!
Včerejší neděli prožíváme jako běžný den a neděli si uděláme až zítra, kdy si po noční velké hře trochu pospíme. Hodně ale předbíhám!
Dopolední program organizuji tak, aby se oddíly mihly po hodině u mistrů kovářů, kteří k nám zavítali z Hradce, aby dětem ukázali staré , klasické řemeslo. Děti si samy kovají hřebíky, skoby, snažím se, aby i holky zkusily váhu kladiva. Zhotovené hřebíky pak mohou brousit na brusu a samozřejmě odvést domů. Kovářské řemeslo pokračuje i po obědě a během poledního klidu až do nástupu kdy chlapi odjíždí zpět do Hradce.
Dnešní oddílové programy jsem nebyl schopen zjistit, protože dnešní porada se konala až o půlnoci, po velké hře, kterou jsme celý den připravovali a ukončili ji s půlnocí. Pak byl čas, jen na to nejnutnější a tím byl program a další velká , klíčová hra , o které se rozepíšu zítra.
Večer tedy jdou děti mimo 1 a 2 oddíl do hangáru - Jenže on to nyní není hangár, je to japonská loď NODIESOP, s kapitánem, který má raději plnou láhev než své řemeslo, neschopným prvním důstojníkem ( mnou) a hloupou posádkou. Na tuto loď nastupují děti jako cestující 1 ,2 a 3 třídy - samurajové 2 úrovně a mágové 2 a 3 úrovně jdou do křesel tvoří cestující 1. třídy. Dostávjí i servis ve formě stewardů a milého občerstvení Mágové a samurajové 1 úrovně obsazují lavice jako cestující 2. třídy , dostávají chudší občerstvení. Na zemi končí cestující 3 třídy tedy ti , kteří na mága ani samuraje nedosáhli.
V předchozím odstavci jsem Vám zakodoval taky název hry , který je spojen s osudem lodi - úkol pro vás - o jakou loď šlo a jaký byl její osud? Pište mi na mé jméno dračí poštou.
Nemohu vám vše do detailu popisovat, protože tento deníček je jistě sledován i účastníky 4 turnusu, kde pojedeme stejný program. Prozradím však , že se vše zvrátilo do "boje o přežití", kde skupinky cestujících bojovaly o život na cca 13 stanovištích, kde nesplnění úkolu znamenalo ukončení pobytu jedince mezi "živými" o odchod do " věčných lovišť" - spát do hangáru. Utahaní, promočení a úspěšní přeživší se kolem půlnoci objevují v jídelně na horký čaj plní dojmu a šťastní že to zvládli, a pak již jdou na kutě.
My končíme základní poradu kolem 1 hodiny ráno, to je již všude klid a na pondělí si pospíme...
Hlavas
Den osmý - císař chce do lázní - a my ho tam odvezeme
Ohayo rodiče san!
Je tady dračoskalské zpravodajství o novinkách z Dračí Skály. Dnes to bude hromadně, protože celý den byl tábor pohromadě.
Dopoledne, po tahu na mapě nás čeká les, kelímky do ruky a borůvky! Letos jich je neuvěřitelně mnoho. Jsme vybaveni spoustou dětí v borůvčí , ale přestože děti motivujeme - tak mohu říci že máme děti pracovité , ale i totálně líné. Ani vidina buchty je nedonutila udělat více než jeden kelímek borůvek - což bylo minimum aby buchtu a dobroty s borůvkami z kuchyně dostaly. Většina dětí kmitá - jednu do kelímku, jednu do pusy. Pusy jsou během dopoledne krásně modré a kýble se plní. Rekordmanem je klučina ze 4 oddílu, který nasbíral 20! kelímků (150 ml) . Celkem trháme rekordy ( je to opravdu neuvěřitelným bohatstvím na borůvkových keřích, které tady snad nikdy nebylo) . Za dopoledne jsme nasbírali 100 litrů borůvek!!! To bude dobrot! Honem do kuchyně a Jaruška nám slibuje že buchty nebudou jen jednou.
Odpoledne se císař Japonska ( hraje jej Šaman) rozhodl že by si zajel do nedalekých lázní na koupel. Kdopak jej tam zaveze?? Vznikají dvě aliance (Italská - bílá, zelená a červená) a proti ní stojí aliance černo-žluto modrá. Obě mají ambice císaře do lázní zavést a tím zvýšit svůj vliv u císařského dvora. Spor lze řešit diplomaticky anebo válkou. Samozřejmě je z toho celotáborová hra, kdy se obrovité barevné voje dětí přesouvají ze strany na stranu a za získané životy posílají své nejlepší samuraje k povozu, kde pak ale probíhá 2 fáze bojovky. Povoz mohou tlačit minimálně 4 lidé a pochopitelně druhá aliance je nenechá tlačit povoz na svoji stranu a všemi prostředky tomu brání.
Hra dopadla naprosto z mého hlediska ideálně - první bitvu vyhráli Italové, druhou černo-žlutomodří a třetí, rozhodující i přes velké úsilí skončila plichtou. A tak si provoláváme pokřiky ( čímž rušíme divokou zvěř) a pak honem všichni do tábora a do bazénu.
Večer nás čeká ples upírů - tedy druhá táborová zmítačka. Základem je samozřejmě klasická zmítačka, již od 19:30 se z hangáru ozývá dunění výkonné aparatury, do toho několik tanečních kreací dospěláků - ale hlavním motem jsou upíři a hra ples upírů - děti jsou rozdělení - tajným určením na lidi a malé množství upírů a při tanci se mohou domluvit a jít si ven dát pusu, pak si ukáží pasy a je důležité, kdo koho potkal. Potkáli člověk člověka ,nebo upír upíra je vše ok, píší si do pasu bodík, potká-li však člověk upíra a dají-li si pusu, pak upír mění člověka na upíra. Samozřejmě člověk se může bránit, pusu si nedají člověk může upíra zlikvidovat fixem - křížkem na čelo... Hra je super - není to žádná novinka a děti hodně moc baví - pro nás je to vyplňovačka na zmítačku a důvod proč se namaskovat. Některé kostýmy dospěláků jsou hodně působivé.
Zmítačka je úspěšná, tak ji prodlužuji, ale ne moc, protože zítra rušíme neděli, tu si přesuneme na pondělí, protože nás bde čekat zítra v noci náročná noční hra...
Hlavas
Den sedmý - Den prvních velkých samurajů
Ohayo rodiče san!
Rychlá informace - včerejší den byl krásný, až horký, oddíly mimo své programy procházely postupně bazénem, vše funguje, marodka je prázdná.
Ráno jde po rychle po sobě budíček rozcvička a snídaně. Výjímkou je 7 oddíl, který měl noční hru a je tak od rozcvičky osvobozen. Krátký úklid a již je tady čas na tahy jednotlivých klanů na Japonském území. A je tady konečně úspěch : Kousek od modrého samuraje se objevil fantom, modří rychle zareagovali nasedli do bryčky a podařilo se jim fantoma přemoci. Tak má císař o jednoho nepřítele méně.
Dopoledne pokračuje oddílovým programem, kdy sledujeme např. čajový dýchánek u 1. oddílu - holky si nasbíraly bylinky, připravily oheň a uvařili příjemný, přírodní čaj - a že byl! Malí kluci - 2oddíl se učí pracovat s lanama - uzlují buchtují lana...3 oddíl je v lanovém centru a leze také na stěně, 4 oddíl hraje ponorky a Francouzského peška, 5 oddíl jde na kurz o včelách pak hraje městečko Bongo. 6 oddíl řádí v lese na paintballu, 7 volí po náročné noční hře klidnější hry v sedě - na louce, 8 oddíl pracuje - staví oheň a uklízí po této práci, 9 oddíl zařazuje "červenání" s doktorem Kamilem, a konečně T-čko řeší kriminální činy formou rekonstrukcí podle důkazů. V poledním klidu jsou vidět samurajové - většinou starší kluci- jak cvičí s misterm meče Tobym s katanami, V poledním klidu je také slyšet ze všech stran kytary a vládne pohoda. Ne tak na hradě, kde zájemci - dobrovolníci tvoří prací hodnoty se Šamanem.
Po poledním klidu vládne táboru hra oddíláka jakuba, která zaměstnala polovinu tábora (2,4 8 oddíl a část T-čka ) Pokémoni, Mezitím ale 1. oddíl buduje domečky v lese u půvosního plyšáka, 3 má zajímavé zaměstnání inklinující jen k jednomu - hrají Latríny a pak Útok průjmu, 5 oddíl hraje v lese čelovku, 7 je v lanovém centru a na stěně9 Loví jeleny a vlčí smečkya konečně zbatek T-čka hraje vajíčkovanou a Divokobij /bojovka s Freesbee/.
Na nástupu - mimo obvyklé věci nás čeká překvapení - 3 adepti s mistrem meče skládá před táborem zkoušku z umění meče na samuraje 2. úrovně Naprosto ztichlý tábor fascinovaně sleduje rituální seky a obraty s meči. Úžasné bylo že Tobiho ostrá katana ( jediná , kluci měly tupé katany) vydával svištivé zvuky...
Večer nemáme večeři. Je to pro to že máme připraveny ohniště - stanoviště pro dvojice oddílů na různých místech - u hradu, v ruinách, u staré zdi apod. , kde si oddíly ve volnu nanosily dostatek dříví. a tak po nástupu - obléci , rozdělat ohně a už voní táborem kouř spalovaného dříví a po chvilce vůně buřtíků. U každého ohně jsou kytary a tak se zpívá, hrají hry určené k ohni a je celkově pohoda.
V noci, po poradě nás čeká ještě noční akce T-ček, která konči psychozážitkem u ohně v ruinách - kolem dokola jsou louče a byly vidět i slzy...
V noci hlídá 5 oddíl, kterému Šaman připravil novinku - suchý kmen smrku nařízl a vatvořil hořící svíci (hoření dřeva zevnitř).
Porada k zítřejšímu dni je obsáhlá, čekají nás nyní herně hodně náročné hry až do pondělka, ale i tak jsme se do postelí dostali...
Hlavas
Den šestý - den pokažené výpravy
Ohayo všichni mimo Dračí Skálu san !
Den celkově kásný až na průtrž kolem večeře. Jinak je teplo a příjemně, všechny oddíly si užívají teplo při venkovních programech a užíváme si i bazénu. Marodka je prázdná, bolístky řeší doktor, stejně tak jako klíšťata, kterých je letos více než v loni.
Dopoledne oddíly T připravují zážitkovou hru plnou maskování, zálesačení, špionáže apod. pro nejmenší oddíly tedy pro oddíly 1,2,3 a 4. 5 oddíl leze jako veverky v lanovém centru a na stěně, 6 a 7 hraje v lese popelky ( princezny a princové) 8. oddíl má tvořivou hru - z paracordu plete náramky záchrany - jde o náramek, který se dá snadno rozložit na lano - 2 metry pevného padákového lana a spona má součesně píšťalku a křesadlo s magneziovou tyčinkou. Náramek si kluci samozřejmě odvezou domů. 9 Vzpoura roboů.
Odpoledne je program po oddílech - 1 oddíl trénuje karate sestavy ( je to ale běhací hra v lese), 2. odchází na přežití do oblasti černovody , stejně jako 4 oddíl, který se vybavil uniformama, baretama - viz fotky, 3 oddíl hraje milou hru Japonci v Čechách, 5 oddíl hraje Krysaře a pak se připravuje na ohníčky, 6 má běhací hry na louce - Buldog, Hutututu, 7 oddíl je na paitnballu, 8 oddíl má různé hry - např. Slepecké hry s Kubou - viz fotky, 9 oddíl je se 7 oddílem na paintballu, T čko si dává exkurzi do včel, a pak milou hru Spermie vs vajíčka aneb jak říkají naši teenageři - oplodňování.
Kolem večeře se spouští prudký déšť. Máme dva oddíly na přežití - jistě ale nemohli sihnout vyrobit přístřešek, který by je ochránil před deštěm, takže hurá do uazu a za klukama abychom jim alespoň spacáky dostaly pod suchou střechu terénního auta. To se daří, kluci ale zůstávají statečně na místě a připravují si stravu. Nakonec mění plán ( přespání v lese ) a pro promočenost terénu se vrací na spaní do tábora. 1 oddíl mezitím tvoří kameny - tedy jen nováčci, kteří si rituálně jako všichni nováčci na Dračí Skále položí svůj kámen na kamennou mohylu u čarostromu - to bude ale až poslední den. 3 oddíl roztápí saunu a saunuje se ( saunu máme hned vedle bazénu a vejde se do ní celý oddíl), 5 oddíl putuje z pohádky do pohádky, 6 hraje nabíjený fotbal, pak jde se Šamanem do lesa. 7. oddíl dnes bude spát na hradě a připravuje se na toto nocování, navíc sedmičku čeká noční hra - upíři ( sfukování svíček) , které proběhne u čaostromu. 8 oddíl řeší morální dilemata a 9 je na dostizích tzv Velká tábornická, T-čka mají Plíhalovy básničky.
Tak takto vypadal čtvrtek, ještě zítra nás čeká klidnější den před totálně nabitou sobotou a v neděli by nám měli přijet na ukázku kováři.
Přejeme příjemné dny do civilizace!!
Ahoj
Hlavas
Den pátý - budování Takešiho hradu
Ohayo rodiče san!
Celý den byl příjemný, ani vedro ani zima, prostě ideální čas na táborové hrátky. Marodka je prázdná , všechno funguje jak má.
Ráno opět sleduji otužilce u bazénu. Třeba Tobi si povzdechl, že je škoda že mu nejdou do bazénu poslední 4 kluci ze 4 oddílu - pak by vůbec nemusel na rozcvičku chodit. Dopolední program máme trochu po noční hře zkrácený - udělali jsme si toti nedělní režim a prodložili budíček, na hradě spal 5 oddíl.
Dopolední program je tedy po oddílech : 1 leze v lanovém centru a na stěně, 2 hraje MyFryFlo a Famfrfál ( na hřišti), 3 oddíl je v lese a hraje Mravence, 4 se zajímá o naše rybí a včelí hospodářství a pak jde vrhat sekerami a šurikeny, 5 šifruje a hledá poklady v programu pod názvem ( sakryš, nemohu to po sobě přečíst 6 se střídá se 4 oddílem - takže nejdříve vrhá sekyrami a fouká foukačkami a pak jde na včelí přednášku s koštem nektaru a medu, 7. čeká překážkový závod gejš, 8 a 9 oddíl hrají pašeráky a kluci se prý skoro vůbec nestyděli, když je holky šacovaly, a konečně T-čko se obléká do maskáčů a jde na paintball ( májí nové, zajímavé scénáře her - jako je přepadení banky, takže paintball s teroristy, zásahovkou i rukojmími.
Dopoledne také odchází další adepti na samuraje na dopolední odloučení se sledováním dění na táboře a dokonce jeden hoch již trénuje dovednosti meče na samuraje 2 úrovně. Školí se také další dívky na mágy.
Odpoledne se všichni těšíme na hru Takešiho hrad. Ta probíhá na místě zvaném Černovoda. Jde o budování jednotlivých staveb od malého políčka přes chyši, chrám, hraniční pevnost až k 7 úrovni a tou je právě Takešiho hrad. K budování jsou potřeba komodity - dřevo, kámen a železo, které si klany kupují u obchodníků a vylepují do předtištěných políček stavby. Samozřejmě je možné postupovat jen od 1 úrovně, tu splnit a pak je možné jít teprve na úroveň 2. Hra samozřejmě obsahuje i akční - bojovkovou část a po hře jsou nová trika nádherně propocená.
Z vítězství se těsně radují žlutí Fumetsu, následovaní černými Kurai- desu - oba tyto klany dokázaly postavit stavbu 5 úrovně. Moc se opět nedaří modrým Makoši, kteří postavili jen 3 úroveň.
Večer míme oddílový - 1 oddíl tvoří Oragami, 2 je v sauně a v bazénu, 3 se učí Morseovku a koduje pak tvoří Oregami, 4 má krabí zápasy a bagrball, 5 kluše ve Velké Pardubické spolu se 6 oddílem, 7 se připravuje na noční hlídku, připravuje oheň a tahá dříví, 8 se saunuje - viz fotky, 9 řeší lék na aids ( psychohra, komu lék dát a komu ne,) a T=čko se mění na teroristy z ISIS a zásahovou jednotku . Dokonce unáší civilisty, kladou bomby a zásahovka je jim v patách...
Plně prožitý den je za námi, Šaman ještě staví nový typ ohně a pak už se ozývá jen chrupkání...
Hlavas
Den čtvrtý - samurajské zkoušky
Ohayo mamkové a taťkové san!
Dnešní den slibuje hezké počasí i když odpoledne se to začalo honit a sprchlo. Bylo to ale slabé a nebyl důvod měnit programy a děti před deštěm chránit. Vše nám funguje, program běží podle plánu a děti jsou všechny zdravé - marodka je prázdná.
Ráno, vždy po té co se napíšu deníček , spěcháme k hangáru aby samurajové provedli tah hry. Pokud vstoupí - a samozřejmě již vstoupili na políčko chrámu, mohou klany poslat dívku na výcvik a zkoušku mága. Pokud samuraj vstoupí na symbol bojovníka - může poslat hocha na výcvik nového samuraje. Včera proběhly první zkoušky - samurajové odchází na půlden odloučení , kdy je nikdo nesmí vídět a naopak sami musí mít přehled. Navíc musí pochopit 21 bodů zásad samurajů. Holky - adeptky na mága se učí znaky a volí si za svoji jeden ze symbolů - podle jejich charakteristického znaku - co je dívce nejblíže. Na nejbližším nástupu jsou samurajové a mágové pasovány a řídí si táborový pokřik ( na konci táborového nástupu).
Pak již je čas na program v dopoledním režimu:1. oddíl - Sumo zápasy a Suši a lá hamburger ( ani nevím přesně co to znamenalo), 2 je v lese a probíhá válka vesnic, 3. hraje Špačky a Oslíky, 4 pracuje - staví slavnostní oheň, 5 oddíl - Prasátko kvikni a Oslíci, 6 hraje akční hru v lese - čelovku, 7.-Mravenci a Cola-fanta-sprite, 8. připravuje divadlo k večernímu ohni, 9, jde do včel a pak leze v lanovém centru, a T-čka pašují a hrají Spidermana.
V poledním klidu je v táboře opravdu klid až na kytary , které živě znějí z altánu a kdo chce může přijít a zazpívat si.
Odpoledne si 1. oddíl vyrábí gejšiny dřeváky a pak s účastní módní přehlídky soby modelky, 2. oddíl se mění v komando a bojuje v severovýchodní Číně - hrají paintball v bažině ( nebojte , bažina není bažinou , je to jen název pro oblast, kde máme paintballové hřiště, 3 hrají číslovanou a ponorky, 4 si připravuje vystoupení k ohni 5.-hrají poznávačku a šifrovací hru - cestu za pokladem, 6 zkouší tábornické dovednosti - vyrábí louče k zapálení slavnostního ohně, 7 hraje Krtčí baseball, 8 staví vlajky na hřišti a pak o ně bojuje, 9 se účastní sněmu mudrců, konečně T-čka poznávají síly přírody.
No a pak už je tady večer a to je čas k zaálení celotáborového ohně. u Ohně zní kytara a táborová hymnaa pak už je prostor pro děti. Zastávám názor že děti nemají být baveny u ohně námi , ale mají se na zábavě podílet vlastním programem. No a tento program mě jen a jen přesvědčil že je to správný postup. Vystoupení dětí je nápadité děti jsou natěšeny , zdravě nervozní před vystoupením před tolika lidmi. Vystoupení prokládáme táborovými písničkami - mimochodem dám je dětem na dvd , které bude hlavně plné fotek a děti si je budou moci na konci tábora za 50 kč koupit - a pomalu se blíží tma. Samozřejmě i my se snažíme přispět k dobré náladě a dospěláci vystupují pod režií a hlavní rolí Šamana s pohádkou Červená Karkulka. No a je tady tma. Děti čekají , že je pošleme do hajan - ale před námi je noční hra. Zachraň svého Samuraje. Nikdo si totiž ani nevšiml, že nám mezitím zmizeli samurajové a není po nich ani vidu ani slechu.Že by padli do spárů fantomů?? A tak se klany rozdělují na poloviny, velcí se starají o malé a odchází do lesa. A skutečně - Samurajové jsou ve spárách fantoma!
Samurajové jsou zajati v lese a jsou obalení alobalem - aby při zasvícení baterkou se rozzářili. Klany si musejí najít svého samuraje,osvobodit jej a přivést zpět do bezpečí tábora. pak už je večerka, hlídají kluci z oddílu Království duhových poníků. Je 22:30 a my jdeme na poradu.
Na mnohé urgence od vás rodičů - na stránky do fotodokumentace jsem umístil už fotky oddílů, konečně jsou všechny a jsou umístěny hned za fotky klanů na začátek fotodokumentace.
Hlavas
Den třetí - první kroky samurajů
Ohayoo rodiče san! Dobré ráno ! Dnes to vypadá na moc pěkný den, Hned ráno se zvětšují počty zájemců o rozcvičku se Šamanem - rozcvička v bazénu v 7:00 ráno! Ne že by to děti nějak moc chtěly , ale je láká jednak Šaman a jednak odměna, kterou poskytuje. A ta je každým dnem o jeden smrk vyšší!
Včera jsme měli první tah figurek samurajů na mapě Japonska. Rody mají nyní pouze jednu postavu samuraje a taktizují nad místem kam samuraje na mapě nasadí. Většina si svého samuraje nasadila na místo, odkud budou schopni na jeden krok dojít do výcvikové školy samurajů, aby tak mohli poslat jednoho svého adepta na výcvik a získat tak další figuru. Dva klany stojí v blízkosti starobylých Japonských chrámů - zde získají postavu mága ( dovednost , kterou získávají dívky) .
Ještě v průběhu dne se 4 kluci - adepti na samuraje zhostili zkoušky a uspěli. Zkouška sestává z úkolu: opustit na dopoledne či odpoledne tábor, vše sledovat ze skrytu, nebýt odhalen ani viděn a ještě nastudovat - pochopit 21 samurajských pravidel. Stejně tak i dvě dívky si vyzvedly u Radky zadání a úkol jak se stát mágem 1. úrovně.
Dopolední program je po oddílech - 1 a 2 jsou v lese a pašují zboží kudy se dá a naopak odchytávají a prohledávají... 3 a 4 oddíl mají Manželskou poradnu ( nebojte je to hra a pak se vydávají na dostihy. 5. oddíl je na hřišti - samurai bee, 6 oddíl naviguje své slepé ponorky a hraje Majáky, 7 jde vrhat sekerami a foukat foukačkami, 8 hraje Asociane s názvem Oslíci, 9 hraje běhací hry, hutututu a vzducholoď, končně T-čko se mění na domorodce a kolonizátory v lese, tančí u ohně a dělají neuvěřitelné ptákoviny u čarostromu, kde se kolonizátoři v sakách snaží přesvědčit dva kmeny domorodých kanibalů aby jim postavili most přes řeku...
Ještě bych dodal, že jsme zařadili taky chvíli naučných programů - na cca půl hodinku - krmení ryb v našem malém rybníce a nauku o včelkách včetně koštu nektaru a medíku...
Odpoledne se většina oddílů opět vytrácí do lesa , hrají se oddílové hry a ve volnějších chvilkách se oddíly připravují na zítřejší táborák, kde budou mít také prostor na své vystoupení.
A tak 1 oddíl studuje život včel a ryb a připravuji si program k ohni, 2 vyrábí Origami a připravuje se na oheň , 3 je také u včel a pak hraje ZOO, 4 čeká v lese velká tanková bitva o Midway, 5- hraje člověče nezlob se - ne ale stolní pojetí hry - ale samozřejmě podstatně akčnější - na živo. 6 oddíl - Romeo a Julie + příprava na oheň, 7 - Vavrdův memoriál - bláznivý program s 2 koly, kde jezdec je slepý a hluchý, nyvíc neovládá končetiny a závod se tak soustředí na závod 2 týmů, které vedou kolo v terénu s takovýmto jezdcem. Samozřejmě žádný Vavrda nikdy neexistoval, ale zní to dobře, 8.- má akční hru Atentát na císaře . 9 oddíl se saunuje v táborové sauně a pak sedí v ledové vodě bez hnutí, tak jak to má ve správné sauně být., konečně T-čko hraje Zelenou kartu.
Večer začíná tábor vonět. Teda ne že by smrděl, ale čeká nás První seznamovací zmítačka ( diskotéka) a najednou je vidět - spíše cítit spousta různých parfémů! To už také z hangáru duní basové zvuky lákající na 19:30 naše táborníky. Na tomto místě děkuji panu Andělovi, který nám poskytl profi aparaturu na zmítačky, včetně světlných efektů a dobrý zvuk - no to je něco! Je to znát i na dětech . Zmítačka žije od první chvíle - hopsání nahoru dlů, ruce nahoru, ječení no super.Velcí tančí s malýma, všichni mají rozzářené obličeje...Oddílák Honzík připravil play-list a dospěláci na písničku Nafrněná předvání super sladěný kousek , kde onu nafrněnou hraje oddílák 9. oddílu Blonďák. Zmítačka má neuvěřitelný náboj. No ale vše někdy končí , i zmítačka - a tak kolem 22:00 je již všude ticho a tábor uléhá do postýlek. Jen T-čka leží na tvrdém, dnes jdou totiž spát na hrad, všichni společně a tak prý kecají do cca půlnoci. Mohou, ráno jsou osvobozeni od budíčku i rozcvičky.
Ti z vás, kteří netušíte o jakém hradu píšu - podívejte se prosím na odkaz Dragolon na horní liště našich stránek.
No a nás čeká pracovní porada ( cca hodina hodnocení dne a příprav na další den, ladění nedostatků a samozřejmě pochval oddílákům za dobrou práci). Pak se i my dostaneme do postele.
Hlavas
17.7. den druhý, den hledání a průzkumu Japonska
Ahayo rodiče san! Toto je náš nový pozdrav - a místo rodiče se vždy vloží jméno toho koho zdravím - a san znamená pane.
Den je celkově pěkný, není horko, ale už není ani zima , neprší a marodka je prázdná. Na snídani dlabeme medovou pozánku a ještě teplé rohlíky na oběd je kuře - ale pozor my tady v japonsku totiž baštíme hůlkama. Ano trvá to chvilku déle - než si zvykneme , ale jde to.
Dopolední program e ve znamení oddílových aktivit, většinou pokračují ještě seznamovací hry, tady se pokusím o výčet aktivit:
1-Cesty důvěry ě seznamky, 2-seznamky + Pyrotechnici, 3.-Výroba autíček, 4.-strategická hra - název si nepamatuji, + vlajková hra, 5 + 6 oddíl - Stalker + Zelená karta, 7 oddíl zahajuje vlastní oddílovou celotáborovou motivačku, 8 a 9 - se ocitá na Mexicko-Japonské hranici (??) + Samurajové a Gejši, T-čka - Gordický uzel - navigace slepého týmu + městečko Palermo.
V poledním klidu vykupjeme splněné úkoly a děti tak dostávají první smrky (pro nováčky - tvrdá měna Dračí Skály , která není ovlivňována hloupými nákupy evropské či americké měny). Smrk je platidlo, které děti dostávají za všechny maličkosti - jako např. účast na ranní rozcvičce v bazénu ( ve studené vodě - kde je vydává Šaman...) Na konci tábora nás bude čekat jarmark, kde toto platidlo děti utratí za spoustu úžasných věcí a služeb.
Odpoledne nás čeká první celotáborová hra
Císařovo Japonsko :
Motivace: Vstaňte Samurajové a ve svých klanech obsaďte přístupové cesty k našemu pánu – k císaři. A že neznáte cestu ani města mimo hlavní město našeho pána? A víte, že naši dávní předkové již před léty pečlivě zmapovali všechny stezky a města a nejen ty ale i vesničky a přechody přes řeky. Jděte a hledejte ve starých archivech…
Provedení hry: klasická bojovka na ocásky. Hraje se po samurajských klanech. Každý klan si vylosuje nečitelnou tajemnou knihu s cestou ke svým 2 částem mapy. Jednotlivá písmena v knize odkrývá pořadatel za životy ( jeden či dva za písmeno). Každý klan může mít 3-4 malé hledače. Pro ně je připraven úkol hledat a zapamatovat si lístek s označením – písmeno a číslo. Tato informace pomůže s luštěním, budou to totiž místa, kde je v textu mezera. Lístečky se nesmí strhávat ukrývat apod.
Bojová část – na ocásky a životy, malí nebojují, ale stávají se hledači.
Cíl: Co možná nejrychleji nalézt a přinést ukázat své díly mapy. Za pořadí obdrží klany platidlo Japonska Kauri
Když hru vyhodnocuji vidím, že nejlée se dařilo klanu černých - Kurai-desu, následovanými klanem Anasati, naopak nejpomalejší rozjezd sledujeme u klanu Kasai.
Po večeři se tedy všichni v klanovém oblečení scházíme u mapy, kde se vysvětlují pravidla hry a klany si na mapu nasazují své figurky Samurajů.
Tak a abych Vás trochu uvedl do letošní celotáborové hry , tady je manuál celotáborovky ( bez dílčích odpoledních a nočních her):
Fantom a císař
I. Provedení celotáborovky
-
Nacházíme se v Zemi Vycházejícího Slunce - Japonsku máme císaře, velmi osvíceného, kterého chrání 6 samurajských klanů se samurajem v čele.
-
Děti budou hned na začátku rozděleny do oddílů a první den obdrží od svých OV klanová trika (6 druhů) jednotlivých klanů ( bez upřesnění).
-
Hlavas hraje pobočníka císaře a vedení jsou císařovi rádcové.
-
Důležitá bude opět dělba trik zejména v T- kde je třeba vyrovnané rozdělení dle schopností dětí – aby byly klany přibližně stejně schopné a akční
-
Hra bude celotáborově probíhat na velké mapě, kde v hlavním městě bude stát císařův symbol – figurka císaře. Mapa budou protkána cestami a pěšinami mezi městy, s tím , že kolem císaře se bude nacházet spojení na velké množství měst
Kolem císaře budou stát samurajové a budou se moci pohnout 1x – 2x denně ( variabilita)
Na mapě budou chrámy – pokud na ně samurai vstoupí, dostane poukaz ke zkoušce mága pro někoho ze svého klanu . Dále tady budou místa se symbolem samuraie – poukaz na zkoušku samuraje – toto je opatření abychom klanyové samuraie rozpohybovali po mapě
Klany samurajů : např. Sacuma, Sakamoto Ninbi, Kjůšó, Nabešima, Fujiwara, Acoma,Minwanabi, Šinzawai, Wedewaio, Anasati, Sereka, Kentosani, Kamaioto, Mekasi, Kehotaro, Almecho - oddíláci si zvolí své jméno, vlajku klanu…
Pohyb je na vzdálenost 1 zdarma, na vzdálenost 2 – jízda koněm musí samuraj zaplatit 1 minci – KAURI , na vzdálenost 3 – jízda povozem – platí 2 KAURI.
Císaře ohrožuje větší množství temných postav – fantomů, kteří se budou snažit jej zničit tak , že se dostanou v počtu 2 na jeho políčko – již počet 1 se bude nějak indikovat. Pokud se fantom dostane na místo s označením chrámu nebo samuraie – zjeví se.
Cílem samurajů je fantomy objevit ( ti jsou skryti) a šlápnutím na jejich pole jej zničit – pak se fantom objeví jako padlý.
Děti budou moci jít za kariérou viz bod 7 – samuraj 1 – malá postava samuraje se pohybuje stejně jako velký ale pokud narazí na fantoma nezničí jej, vrátí se na původní místo – tím je ale fantom objeven
Mág 1,2 a 3 – může před svým tahem ukázat na libovolné místo a je mu kouzlem sděleno, zda se na místě fantom nachází či nikoli
Cíl hry
-
Ochránit císaře
-
Zničit co možná nejvíce fantomů – nejlépe všechny
-
Získat co možná nejvíce dalších samurajů a mágů
-
Získat peníze – kauri - na rychlé cestování
16.7. den první Příjezd
Na tábor přijíždíme přesně a v pořádku, nikomu nebylo špatně, všechny dítka jsou již v oddílech a ubytovány, pouze u jedné slečny jsme museli řešit milý maminčin vtip, když mi do přihlášky uvedla rok narození o 3 roky dříve než byla skutečnost. Tím jsem Káju zařadil do T-čka jako třináctiletou a Kája trhla rekord nejmladšího T-čkaře.
Následoval oběd , pak polední klid a právě nyní jsou oddíly všechny v lese a vesmě se hrají seznamovací hry a aktivity.
dnes večer nás čeká úvodní celotáborový slavnostní oheň s kytarami - za který děkuji 1. turnusu ( postavil jej 1. turnus - ale pro déšť nezapálil) a pak hned zahájíme celotáborovou hru.
Více info bude zítra, stejně jako první fotky.
ahoj zatím ještě z česka.
Hlavas
Takže doplňuji : Večer probíhá slavnostní oheň s rituálním zapálením zasvěcenci ohně ( viz fotky) K ohni není jiný rogram než příjemné zpívání s kytarami ( oddíláci a praktikanti až na pár dospěláků se nenápadně vytrácí kamsi do lesa...). Při setmění se odvádí tábor hluboko do lesa kde přes cestu je nataženo cosi bílého - že by dimenzní brána??¨
Zde sledujeme podivné dávné příběhy představené nám divadelní technikou KABUKI - stínové divadlo - to nás uvádí do příběhu císaře a jeho zlého bratra, který se ve své zlobě stává fantomem...
Od zítřka nám tímto zahájením začíná celotáborová hra Císař a fantom.
Cestou zpět do tábora - to již za úplné tmy, nás provází deštík...
Hlavas